wat is goede kattengrind?

12-01-2016 20:17 58 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste lezers..

ik weet niet als deze vraag hier thuis hoort.. anders sorry

Ik zoek namelijk al een poos een goede kattengrind.

mijn sphynx heeft astma en daarom moet het stuifvrije grind zijn!

Als ik stofzuig 'plet' ik alle stukjes waardoor ik elke keer moet dweilen.. dit komt denk ik omdat de grind klontvormend is..

Iemand ervaring ermee?

En iemand tips welke wel goed is en stuifvrij is?
Goede?
Ik gebruik houtkorrels. Als het nat wordt verandert het in zaagsel wat je eruit kunt zeven. Geen stof (vind ik dan).
Ik gebruik catsan. Bestaat vooral uit kalk Het is behoorlijk stuifvrij. Ik zou korreltjes opvegen met stoffer en blik.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik gebruik ook houtkorrels. Is ook minder zwaar met boodschappen doen en kan in de groene kliko.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Wij gebruiken zelf catsan. Ik ben wel erg tevreden over het grind zelf, hij klontert geen hoopjes bij elkaar maar het absorbeert goed dus je kan er lang mee doen. Enige nadeel bij ons is dat de kat al die korrels mee de bak uit brengt, dus het is echt een rotzooi.
quote:Goede-Fee schreef op 12 januari 2016 @ 20:19:

Goede???
Grind?! Het is grit, toch?

Houtkorrels +1
Goh, mag ik mijn vraag hier stellen. Ik gebruik nu gewoon catsan achtig grit. Maar ik zou ik graag houtkorrels willen gebruiken. Denken jullie dat katten zomaar over stappen?
It ain't me
Ik zweer bij de siliconenkorrels van de jumbo.

Heb al zoveel geprobeerd en deze ruik je het minst.

De korrels zuigen de urine op en ook de geur.

Ik doe ong 1 1,5 week met 1 zak.
Als je kat mogelijk last heeft van een blaasontsteking en je wilt een urinemonster van hem/haar verzamelen, dan heeft grind zin. Grind = steentjes, neemt dus geen vloeistof op. Schoongespoelde aqariumsteentjes in de bak doen, afwachten tot kat geplast heeft, en dan de urine uit de bak opvangen en meenemen naar de praktijk voor onderzoek.

Kattengrit is iets wat juist wel vocht absorbeert.
Bedankt voor de tips!
quote:Cocomo schreef op 12 januari 2016 @ 20:33:

Goh, mag ik mijn vraag hier stellen. Ik gebruik nu gewoon catsan achtig grit. Maar ik zou ik graag houtkorrels willen gebruiken. Denken jullie dat katten zomaar over stappen?Gewoon extra bak met de houtkorrels erbij zetten en kijken of ze erin gaan?
quote:gismo72 schreef op 12 januari 2016 @ 20:37:

[...]

Gewoon extra bak met de houtkorrels erbij zetten en kijken of ze erin gaan?Daar had ik ook al aan gedacht. Maar gewoon eens proberen dus!
It ain't me
Houtsnippers/ Korrels.
quote:fietjelief schreef op 12 januari 2016 @ 20:34:

Ik zweer bij de siliconenkorrels van de jumbo.

Heb al zoveel geprobeerd en deze ruik je het minst.

De korrels zuigen de urine op en ook de geur.

Ik doe ong 1 1,5 week met 1 zak.Ik ook! Stuift niet!
Biokats for men is super goed. Weet alleen niet of deze stuifvrij is, dat zou je even moeten kijken. Hij is wel aan de duurdere kant, maar wij doen er langer mee en hij werkt HEEL erg goed tegen vieze geurtjes!
Ik meng houtkorrels en catzan. Bijna geen vieze geurtjes meer en er blijft meer in de bak liggen dan er buiten
Wie zonder zonde is gooie de eerste steen
quote:gebruikersnaambestaatal1 schreef op 12 januari 2016 @ 20:50:

Biokats for men is super goed.For men? Gaat vriendlief dan ook op de bak?
De siliconenkorrels zijn de enige die niet stuiven. Ze maken alleen vreselijk herrie als je kat door de bak graaft, en die van mij schrokken daar nog wel eens van (de sufferds ). Ik vond ook dat het er snel vies uit ging zien, het wordt geel, maar dan stinkt het nog niet.

Ik gebruik nu Catsan maar vind dat al stinken van zichzelf. Ook is het vrij snel 'verzadigd' en als je dan de bak leeg gooit, ligt er onderin 'zandachtig' grit, helemaal vergaan, wat verschrikkelijk stinkt.
quote:MinkeDeWit schreef op 12 januari 2016 @ 20:57:

De siliconenkorrels zijn de enige die niet stuiven. Ze maken alleen vreselijk herrie als je kat door de bak graaft, en die van mij schrokken daar nog wel eens van (de sufferds ).
quote:Cocomo schreef op 12 januari 2016 @ 20:33:

Goh, mag ik mijn vraag hier stellen. Ik gebruik nu gewoon catsan achtig grit. Maar ik zou ik graag houtkorrels willen gebruiken. Denken jullie dat katten zomaar over stappen?Onze kat wilde dat absoluut niet, ik heb het geprobeerd. Resultaat: drollen en plas op de vloerbedekking en een poes die doodsbang was voor de kattenbak. Maar misschien dat andere katten er geen probleem mee hebben.
Oh eindelijk een onderwerp waar ik echt een goeie tip aan kan bijdragen: het kattengrind van de Hema. Het zit in roze plastic zakken met een draagoor, niet elke Hema heeft het, het is ook niet van het huismerk (zoals bijna alles in die winkel) en het kost vijf euro per zak. Het is echt FANTASTISCH. Een soort steentjes, wit met af en toe een blauwe, het blijft lang fris en je kunt het in de groene afvalbak gooien. Geen stuif of gruis of wat dan ook.
Wat eten we vanavond?
quote:makreel schreef op 12 januari 2016 @ 21:13:

Oh eindelijk een onderwerp waar ik echt een goeie tip aan kan bijdragen: het kattengrind van de Hema. Het zit in roze plastic zakken met een draagoor, niet elke Hema heeft het, het is ook niet van het huismerk (zoals bijna alles in die winkel) en het kost vijf euro per zak. Het is echt FANTASTISCH. Een soort steentjes, wit met af en toe een blauwe, het blijft lang fris en je kunt het in de groene afvalbak gooien. Geen stuif of gruis of wat dan ook.Dat spul is inderdaad ideaal, maar van andere merken wel duurder. Te duur vond ik (ik gebruik een zak per week), maar van de Hema is het dan toch iets goedkoper. Bedankt voor de tip, ik ga kijken.
Markeel dat zijn silica korrels.

Zie post van Fietjelief.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven