Algemeen vluchtelingentopic deel 5

18-12-2015 22:42 3009 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic krijgen jullie de ruimte om te discussiëren over het vluchtelingenonderwerp. Aangezien dit een onderwerp is wat veel emoties oproept, willen we de discussie centraal houden en zullen alle andere topics worden voorzien van een slotje. Nieuwe topics zullen worden verwijderd.

Wat is er anders dan bij andere topics?

- De moderatie op dit topic zal, wegens de gevoeligheid van het onderwerp, extra streng zijn.

- Wat niet mag: op de man spelen, stemmingmakerij, discrimineren, uiten van vreemdelingenhaat.

- Genomen beslissingen voor het uitdelen van waarschuwingen/bans, zullen niet ter discussie staan binnen dit topic. Mocht je het niet eens zijn met een genomen beslissing, dan kun je dit kenbaar maken door te mailen naar forum@viva.nl.

Het vluchtelingenvraagstuk is een moeilijk vraagstuk met vele verschillende standpunten. Laten we dit topic gebruiken om hier op een beschaafde manier met elkaar over in gesprek te gaan.

Deel 1 kunnen jullie hier vinden: Algemeen vluchtelingentopic

Deel 2: Algemeen vluchtelingentopic deel 2

Met vriendelijke groet,

Het Moderatorteam & Community Manager VIVA

Update 27-10-2015

Let op! Er is besloten om het initiële beleid binnen dit topic, waarbij wij werkten met het toepassen van pijlerbans, aan te passen naar het reguliere bansysteem. Het bansysteem is hier terug te vinden: Huisregels
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
quote:vruchtgebruik schreef op 13 januari 2016 @ 19:15:

[...]

Precies. Verkracht de conclusie dan dus niet. Ik wil je nu in je gezicht vriendelijk vragen te stoppen met je racistische posts en het expres verkeerd overbrengen van informatie. De links die je post zijn achterhaald en discutabel en je haatzaaierij is gevaarlijk.

En 'realisten', hou je eigen hok schoon aub. Wil je hiermee geassocieerd worden en wil je deze discussie deze kant op laten gaan?

Ik ga niet overal op reageren en als ik ergens geen inzicht in heb al helemaal niet.

Er staat nu toch ook duidelijk bij dat de scores in relatie staan tot welvaart/armoede. Ik heb hier in verschillende topics ook al gelezen dat langdurige armoede en stress het denkvermogen van mensen aantast, ook hier in Nederland, dus dan lijkt het me niet vreemd dat je je in armere regio's bezig houdt met de vraag hoe aan eten te komen en dat je geen boek van Goethe uit de kast trekt.

Ik vind dus dat je wat over de top reageert Vruchtgebruik.
quote:barbaracartland schreef op 13 januari 2016 @ 19:26:

Ik weet dat er mensen zijn die redelijk kritisch denken over de vluchtelingenstroom en die tegelijkertijd geen achterhaalde rassenleer aanhangen, grapjes maken over bootvluchtelingen of andere mensen belachelijk maken omdat zij er anders over denken.

Ik ken ze, ik spreek ze, ik ben er met een getrouwd zelfs. Waarom kan dat hier niet? Waarom moeten we nu rare linkjes van dubieuze bronnen lezen over IQ-verschillen in een discussie over vluchtelingen?

Ik maak me zorgen over bepaalde aspecten van de vluchtelingensituatie. Ik vind het ingewikkeld en soms zorgwekkend. Er is niet plaats voor iedereen. Maar ik geloof niet dat ik een beter mens ben dan iemand uit Eritrea.Nee. Afkomst maakt een mens niet beter. IQ ook niet. EQ waarschijnlijk wel.
quote:vruchtgebruik schreef op 13 januari 2016 @ 19:15:

[...]

Ik wil je nu in je gezicht vriendelijk vragen te stoppen met je racistische posts en het expres verkeerd overbrengen van informatie. De links die je post zijn achterhaald en discutabel en je haatzaaierij is gevaarlijk.

Nu zeg je vriendelijk, maar in een ander draadje zeg je dat al melding hebt gemaakt bij een meldpunt.

Dat is -dacht ik- toch niet zo heel erg vriendelijk?

Overigens wil ik graag weten waar de informatie achterhaald is. Als je linkje zou hebben...

Er is overigens geen sprake van haatzaaierij van mijn kant. Ik probeer enkel te voorkomen dat er hier nog meer geweld losbarst, dat is namelijk iets waar ik me echt zorgen over maak.
Ik vind het niet bijzonder relevant hier iq-gemiddeldes te posten, vooral omdat die gemiddelden gekoppeld worden aan de economische infrastructuur, aan welvaart en onderwijs. Zo gezien is de enige conclusie die je kunt trekken wanneer een land een laag iq-gemiddelde heeft, dat het land een slechte economische infrastructuur heeft, niet welvarend is en geen goed onderwijs heeft. En wat heb je aan die wetenschap?
Syrische Peuter (3) verkracht door Pakistaanse asielzoeker.

http://nieuws.tpo.nl/2016/01/13/1929641/
Krijg de rambam. Allemaal.
quote:barbaracartland schreef op 13 januari 2016 @ 19:41:

Ik vind het niet bijzonder relevant hier iq-gemiddeldes te posten, vooral omdat die gemiddelden gekoppeld worden aan de economische infrastructuur, aan welvaart en onderwijs. Zo gezien is de enige conclusie die je kunt trekken wanneer een land een laag iq-gemiddelde heeft, dat het land een slechte economische infrastructuur heeft, niet welvarend is en geen goed onderwijs heeft. En wat heb je aan die wetenschap?

Niks.

Of het besef dat daar nog veel te winnen valt in het belang van degenen die in die landen leven.
quote:Ikbenanoniem schreef op 13 januari 2016 @ 19:37:

[...]

Nee. Afkomst maakt een mens niet beter. IQ ook niet. EQ waarschijnlijk wel.Klopt. Maar het is zeker wel van belang voor een goede positie op de arbeidsmarkt. Ik vrees dat er een hele onderklasse van asielzoekers gaat ontstaan.
quote:G_Braadslee schreef op 13 januari 2016 @ 19:47:

[...]

Klopt. Maar het is zeker wel van belang voor een goede positie op de arbeidsmarkt. Ik vrees dat er een hele onderklasse van asielzoekers gaat ontstaan.Dat was de afgelopen week ook in het nieuws.
quote:barbaracartland schreef op 13 januari 2016 @ 19:41:

Dat het wellicht beter is om de mensen IN DIE landen te helpen?

Wat heb je er aan als je de meest vermogende en mogelijk de slimste van hun in een brain drain naar hier haalt en de rest aan hun lot overlaat?

Is het dan niet veel effectiever en menselijker om ze daar ter plekke te helpen?
quote:obl schreef op 13 januari 2016 @ 18:52:

Since mijn post ongewenst was, heb ik nog eens gecontroleerd wat de eigenlijke IQ metingen per land zoals zijn. Tenslotte wil ik hier geen onzin verkondigen...

Op deze site: http://www.rlynn.co.uk/up ... overty%20of%20Nations.pdf

Zijn de volgende getallen te vinden:

Land IQ

Syria 87

Duitsland 102

Nederland 102

Morocco 85

Russia 96

China 100

Saudi Arabia 83

Iran 84

Hong Kong 107

Nigeria 67

Wie de score lijst graag gerangschikt wil zien: http://sq.4mg.com/NationIQ.htm

Voor de censors: Ik verzin deze getallen niet, dit zijn gemeten waardes, voor zover ik kan beoordelen uit 1998 of 1999. Het gaat hier om een studie over de samenhang tussen intelligentie en welvaart (of armoe).http://www.photius.com/rankings/nationa ... ranks.html

http://www.targetmap.com/viewer.aspx?reportId=2812
quote:Ikbenanoniem schreef op 13 januari 2016 @ 19:46:

[...]

Niks.

Of het besef dat daar nog veel te winnen valt in het belang van degenen die in die landen leven.Precies dit. En dat lijkt me een stuk zinvollere tijdsbesteding dan, zoals ik hier zie gebeuren, proberen met behulp van allerlei rare theorieen te bewijzen dat 'wij' beter zijn dan 'zij.'
quote:awelmerci schreef op 13 januari 2016 @ 19:46:

http://nieuws.tpo.nl/2016/01/13/1929641/Arm kindje.
quote:awelmerci schreef op 13 januari 2016 @ 19:46:

http://nieuws.tpo.nl/2016/01/13/1929641/
quote:obl schreef op 13 januari 2016 @ 19:49:

[...]

Dat het wellicht beter is om de mensen IN DIE landen te helpen?

Wat heb je er aan als je de meest vermogende en mogelijk de slimste van hun in een brain drain naar hier haalt en de rest aan hun lot overlaat?

Is het dan niet veel effectiever en menselijker om ze daar voor oord te helpen?Hulp in land van herkomst is in bijna alle situaties een goed plan, maar ik vind IQ daar geen doorslaggevend argument voor. Wel infrastructuur, gezondheidszorg en onderwijs. Ik begrijp niet zo goed waarom die IQ-uitslagen dan zo belangrijk zijn, wanneer je alleen wilde stellen dat je braindrain wilt voorkomen en mensen in hun eigen land wil helpen, lijkt me dat ook voldoende.
quote:barbaracartland schreef op 13 januari 2016 @ 19:49:

[...]

Precies dit. En dat lijkt me een stuk zinvollere tijdsbesteding dan, zoals ik hier zie gebeuren, proberen met behulp van allerlei rare theorieen te bewijzen dat 'wij' beter zijn dan 'zij.'Ik zou het op prijs stellen als je me kunt laten zien waar ik geschreven zou hebben dat "wij" beter zijn dan "zij".
quote:obl schreef op 13 januari 2016 @ 19:53:

[...]

Ik zou het op prijs stellen als je me kunt laten zien waar ik geschreven zou hebben dat "wij" beter zijn dan "zij".Als ik jou niet genoemd heb, dan hoef ik jou ook niet te bedoelen. De algehele tendens hier is, op de voorgaande pagina's, dat Naffers aan elkaar hangen van de inteelt en zwakbegaafd zijn. De fraseringen zijn niet dusdanig dat ze als feitelijke constateringen opgevat kunnen worden.
Barbara, het zal aan mijn door armoede en stress aangetaste IQ liggen, maar wat zijn Naffers? Ik heb dat woord nog nooit gehoord.
quote:Ikbenanoniem schreef op 13 januari 2016 @ 20:08:

Barbara, het zal aan mijn door armoede en stress aangetaste IQ liggen, maar wat zijn Naffers? Ik heb dat woord nog nooit gehoord.Naffers zijn als ik het goed heb Marokkanen..
Ik denk Noord-AFrikaners
Dat van die IQ lijst vind ik best misleidend.

Wij zijn in het westen zo opgevoed dat wij een IQ test meteen snappen (of in ieder geval wat de bedoeling is). Als iemand is opgevoed in een dorp zonder al te veel scholing, kan diegene wel slim zijn, maar het niet begrijpen als er om synoniemen of formules wordt gevraagd. Net als dat ze in eerste instantie vooral zo gemaakt waren om dingen te testen waar vooral mannen goed in zijn.

Ik blijf er verder bij dat ze iedereen die asiel zoekt en een misdaad begaat gewoon meteen de EU uit moeten gooien (na vingeradrukken te hebben genomen). Zo erg was het blijkbaar niet in hun thuisland als ze uitzetting willen riskeren door mensen lastig te vallen of geweld te plegen.

Dus doei.
[ lo quote]Ikbenanoniem schreef op 13 januari 2016 @ 19:32:

[...]

Ik ga niet overal op reageren en als ik ergens geen inzicht in heb al helemaal niet.

Er staat nu toch ook duidelijk bij dat de scores in relatie staan tot welvaart/armoede. Ik heb hier in verschillende topics ook al gelezen dat langdurige armoede en stress het denkvermogen van mensen aantast, ook hier in Nederland, dus dan lijkt het me niet vreemd dat je je in armere regio's bezig houdt met de vraag hoe aan eten te komen en dat je geen boek van Goethe uit de kast trekt.

Ik vind dus dat je wat over de top reageert Vruchtgebruik.[/quote]

Jij leest het zo. Er werd anders op gereageerd (al gegumd en geband) en op die reacties kwam geen nuancering. Integendeel, de voorbeelden van vrouwen die te dom zijn om te bevallen etc kwamen. En daar werd niet op gezegd: Oh maar zo bedoel ik het niet, maar als ik het zo lees heb ik het ineens verkeerd begrepen?
quote:ThunderassMan schreef op 13 januari 2016 @ 20:17:

Ik denk Noord-AFrikanersKlopt. Zo worden Marokkanen genoemd door politie-agenten in 020.
Als het waar mocht zijn: dag meneer Pakistaan, goede reis naar huis en tot nooit meer ziens in Europa
Oke, dank.
Wat doet een Pakistaan in een AZC?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven