Thailand Topic 2

15-03-2013 13:56 2937 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sawadee ka!

Deel 1 is dicht. Tijd voor een vers topic!
Sunsetmoonrise, het is Tonsai beach en als je dit topic 'even' doorgenomen had had je kunnen lezen dat men hier niet zo maar op een olifant gaat zitten. Hoeveel geld je kwijt bent? Geen idee. Hangt van het soort reis af. Ga je alles vliegen of bussen, ga je chique eten of streetfood, ga je in hostels of hotels etc?

Poldervrouw heerlijk voor je kinderen dat ze apart met jou op vakantie gaan als kado. Mijn moeder deed dit ook met ons en ik heb daar zulke warme herinneringen aan.
Ton Sai zit vol klimmers
quote:xsunsetxmoonxrise schreef op 13 januari 2016 @ 00:23:

Precies zo heet dat park! Ik kwam er even niet op. Super leuk en mooi om daar heen te gaan. Staat ook heeeel hoog op mijn to do lijstje in Thailand.

Ja dat is zo. Het leven daar is natuurlijk goedkoop. Helaas moeten wij wel in de zomer vakantie aangezien vriend nog studeert, en dan zijn de vliegtickets pittig duur..

Wanneer ga je? En lang? Gaaf hoor

Ticket in december is net zo duur als in zomer. Eva air is voordelig. Bmair.nl is goed en betrouwbaar Zij hebben allerlei ticket aanbiedingen die je zelf niet vindt

We gaan 25 dagen Dochter studeert ook. Maar december is rustige maand qua tentamens etc. Vandaar december
quote:xsunsetxmoonxrise schreef op 13 januari 2016 @ 00:23:

Precies zo heet dat park! Ik kwam er even niet op. Super leuk en mooi om daar heen te gaan. Staat ook heeeel hoog op mijn to do lijstje in ThailandDit is enige wat vast staat voor ons . De rest zien we wel
quote:poldervrouw schreef op 08 januari 2016 @ 13:18:

Mmm.

Ticket Eva air. Heen 9/12 terug 31/12 in Elite klasse. Retour 870. Op site Eva is het 100¤ duurder. Is dit Beetje redelijk? Dit is iig premium klasse en dat is wel fijn voor lange reis. Ticket is via bm air. Vliegen dan vanaf AmsterdamAirfrance met overstap in Parijs is 660 met vertrek op 9 dec en terug op 29/12. Oudjaarsdag vliegen gaat meteen omhoog met 200 pp Vorig jaar gedaan en was prima. Mocht je 200 euro willen uitsparen pp :-)
We willen liever rechtstreeks .. Eva Air is 683 economy rechtstreeks

En ik zit beetje in luxe positie dat mijn moeder de meerkosten betaald voor het vliegen in luxe klasse .. Maar wel bedankt voor de tip overigens.. Deze had ik ook gevonden via KLM site .. KLM zelf is dik 700 geloof ik.. Nu vliegen we 6/12 heen en 31/12 terug (wordt alsmaar langer ha ha)
Als je rond oud en nieuw terug moet naar BKK zorg dan wel dat je je binnenlandse vluchten op tijd geboekt hebt, of bus.

Misschien dat het naar BKK minder is, maar binnenlandse vluchten vanaf BKK zijn echt al een maand van te voren volgeboekt. 1 t/m 3 januari zijn public holidays en heel veel Thai reizen naar huis of naar andere plaatsen.

Dit geld ook voor de dagen rond het Songkran festival (13-15 april volgens mij) Tijdens het festival zelf vliegt er helemaal niemand maar de dagen voor en na is ook alles uitverkocht. Ik landde eens vlak voor Songkran, kon geen plaats in een vliegtuig of op een bus meer krijgen, enige mogelijkheid was een taxiritje van 8 uur naar huis.
Ja weet ik. Die binnenlandse reis boeken we ook op tijd. Maar dan moet ik eerst weten waar ik eindig en dat weer ik nog niet. Op een eiland hoop ik. Ik ga sowieso minimaal 1 dag van te voren terug en slaap de nacht van te voren in bkk
Yas, wij gaan ook die kant op.
quote:kaar schreef op 14 januari 2016 @ 22:18:

Yas, wij gaan ook die kant op.

Dan kunnen we wederom wat Singhaatjes en/of gin&tonics samen drinken!

Net als toen op Koh Phanang!
Voor diegenen die 2 jaar geleden nog niet meeschreven:

Kaar en haar man en zoontje en mijn man ik waren tegelijk op Koh Phanang in 2014 en in hetzelfde resortje. Zij waren er eerder en wij kwamen aan en we zaten net goed en wel en we herkenden elkaar zo, alhoewel we elkaar nog nooit gezien hadden, we kenden elkaar alleen virtueel
quote:yasmijn schreef op 15 januari 2016 @ 06:09:

Voor diegenen die 2 jaar geleden nog niet meeschreven:

Kaar en haar man en zoontje en mijn man ik waren tegelijk op Koh Phanang in 2014 en in hetzelfde resortje. Zij waren er eerder en wij kwamen aan en we zaten net goed en wel en we herkenden elkaar zo, alhoewel we elkaar nog nooit gezien hadden, we kenden elkaar alleen virtueel Dreamland toch 😀?
Correct!
Ik wil graag in April naar Thailand, maar iedereen heeft of het druk met zijn baan. Of geen geld.

Ik ben dus nog op zoek naar iemand die ook graag richting Thailand wil voor ongeveer een maand.

Erg leuk om alle verhalen hier te lezen van alle enthousiaste mensen !
Dan ga je toch alleen? Zeer geschikt land om alleen te reizen.
Ja ergens houd iets me tegen om alleen te gaan. Weet ook dat ik daar waarschijnlijk genoeg mensen tegen kom, maar is toch een eng idee ergens. Als ik echt niemand vind is dat de enige optie haha, dus dan kom ik er wel achter. Zou graag willen dat ik dat gewoon durfde.
Je kan als vrouw prima alleen naar Thailand reizen.

Maar 1 ding, Thailand heeft ook een duistere zijde, waar je als toerist meestal maar weinig van meekrijgt. Als je dus als vrouw alleen gaat prima, zolang je onder soortgenoten bent op Khao San Road of op 1 van de eilanden etc dan is er niet zo veel aan de hand. Maar stel je terughoudend op jegens de mannelijke Thaise bevolking. Ja ze zijn vaak vriendelijk en lachen, behulpzaam en zolang dat een barman is die vriendelijk lacht oid is het tot daar aan toe.

Ga je echter wat verder, je gaat wat eten en drinken met een Thai man of iets in die richting dan ziet een Thai man dat al snel als advances richting hem, en vooral na de nodige alcohol willen ze hun handjes nog wel eens niet thuis kunnen houden. Nu hoor ik de meesten al denken, je moet ook niet zo dom zijn om als vrouw in je eentje te gaan dineren en zuipen met een Thai man, maar er zijn nog steeds naïeve toeristen die er toch intrappen.

Thailand kent een behoorlijk hoog percentage geweld jegens vrouwen, maar meestal richt zich dat op de Thai vrouwen en niet zozeer op toeristen. In de meer toeristische gebieden houden ze liever het Thai Smile image op. Je moet weten dat veel Thai in feite neerkijken op buitenlandse toeristen, maar je bijt nou eenmaal niet in de hand welke je voed.

Kortom alleen reizen als vrouw kan prima in Thailand, maar gebruik een beetje je verstand en doe gewoon geen dingen die je in Nederland of ergens anders ook niet zou doen.
afgelopen weekend naar Vakantiebeurs geweest. Alvast voorpret .. Leuk ! (al waren we blij dat we vroeg waren, we waren er in 3 uur doorheen ofzo en toen we weggingen was het echt mega druk)
Was super gezellig!

Ik zit nu een beetje te kijken naar een betaalbaar hotel in Bangkok. Er zijn er natuurlijk heel veel, maar ze zijn best duur geworden. ¤ 40,00 voor een luxe hotel betaal je niet meer tegenwoordig :-)

Ik dacht zelf om aan de rivier te zitten en max ¤ 75,00 te betalen voor een kamer met een redelijk tot lekker ontbijt daarbij.

We zijn met 2 volwassenen en een kind van 4.

Iemand?
quote:kaar schreef op 18 januari 2016 @ 14:51:

Was super gezellig!

Ik zit nu een beetje te kijken naar een betaalbaar hotel in Bangkok. Er zijn er natuurlijk heel veel, maar ze zijn best duur geworden. ¤ 40,00 voor een luxe hotel betaal je niet meer tegenwoordig :-)

Ik dacht zelf om aan de rivier te zitten en max ¤ 75,00 te betalen voor een kamer met een redelijk tot lekker ontbijt daarbij.

We zijn met 2 volwassenen en een kind van 4.

Iemand?

Wij gaan 2 nachten in het Ibis Riverside. Lekker rustig, aan de rivier, met een fijn zwembad (voor je zoon) en leuke tuin. Hij gaat die schepen leuk vinden die voorbij varen. Genoeg streetfood in de buurt.

Ontbijt is prima (vorige keer ook geweest)

Volgens mij rond de 50 euro per nacht.
quote:yasmijn schreef op 18 januari 2016 @ 14:54:

[...]

Wij gaan 2 nachten in het Ibis Riverside. Lekker rustig, aan de rivier, met een fijn zwembad (voor je zoon) en leuke tuin. Je zoon gaat die schepen die voorbij komen leuk vinden. Genoeg streetfood in de buurt.

Ontbijt is prima (vorige keer ook geweest)

Volgens mij rond de 50 euro per nacht.
Ging was mis met aanpassen
Ramada Plaza is ook leuk.

Grote kamer, tijdens het ontbijt kijk je uit over de rivier. Er zijn verschillende eet faciliteiten in het hotel en je zit op een steenworp afstand van Asiatique Riverfront. Dus ook genoeg te doen en genoeg streetfood etc te krijgen. Zit wel net iets boven de 75 euro maar je hebt een kamer met aparte slaapkamer / zitkamer, misschien handig als je een kind bij je hebt.

Verder zit je niet te ver van Thaksin BTS station.

Er zit een hotel net naast dat station, Astara, die zijn behoorlijk goedkoop en hebben ook een zwembad. Kan je ook een suite krijgen als ruimte een probleem is voor heel weinig. (Dacht zelfs onder de 40 euro) Enkel de locatie is gewoon wat minder leuk, de rivier is 50-100 meter lopen maar als het enkel voor verblijf is dan kan je wel alle kanten op dmv de BTS.

Met de taxi naar het vliegveld kan minder zijn als het druk is, Sathorn pier kan dan een lange rit zijn met de auto.
Ibis ziet er prima uit. Ik denk wel dat ik dan het idee heb dat ik in Antwerpen ben i.p.v. Bangkok :-)

Ik slaap nl altijd in het Ibis in Antwerpen.

Ramada is volgeboekt, dus dat houdt op. Zag er wel perfect uit.
Nee. ik was ook sceptisch maar het is een wereld van verschil.

Alleen al dat je zalig aan de rivier zit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven