Lijf & Lijn alle pijlers

Hoeveel kokos?

15-01-2016 15:54 63 berichten
Hoi allemaal,

Ik ben wat gezonder aan het eten en aan het sporten.

Dit omdat ik minder vet en meer spieren wil.

Nu ben ik gek op kokosnoten. Heb ook gelezen dat ze kunnen helpen met afvallen omdat ze helpen bij ververbanding. Plus het feit dat je er heel lang vol van zit.

Maar weet iemand hoeveel je er van mag eten op een dag als je op je gewicht wil letten?
Alle reacties Link kopieren
quote:mwcactus schreef op 15 januari 2016 @ 19:06:

juffrouw_nelladella lees je wel? Ik heb het alleen over het afvallen. Wat dat betreft maakt het geen bal uit of je nou die calorieën eet aan ongezonde zooi of gezonde producten. Als je elke dag 1200 calorieën binnenkrijgt aan cola, chip en chocolade zul je net zo goed afvallen als wanneer je 1200 calorieën eet aan groente, volkoren granen en mager vlees. Dat is helemaal geen onzin. Natuurlijk is het niet gezond dat zeg ik ook niet maar je valt wel af.Als je je helemaal volpropt met suiker, vooral chemisch samengestelde zoetstof, val je geen gram af. Ook niet als dat qua calorieën gelijk is aan het eten van gezonde producten. Het punt is dat die calorieën geen maatstaf zijn, maar de samenstelling. Uiteindelijk zul je wellicht met veel bewegen afvallen ja, maar als je daarnaast niet sport val je echt sneller af door gezond te eten dan wanneer je troep eet, terwijl de calorie-inname op papier hetzelfde is.
quote:juffrouw_nelladella schreef op 15 januari 2016 @ 19:17:

[...]

Als je je helemaal volpropt met suiker, vooral chemisch samengestelde zoetstof, val je geen gram af. Ook niet als dat qua calorieën gelijk is aan het eten van gezonde producten. Het punt is dat die calorieën geen maatstaf zijn, maar de samenstelling. Uiteindelijk zul je wellicht met veel bewegen afvallen ja, maar als je daarnaast niet sport val je echt sneller af door gezond te eten dan wanneer je troep eet, terwijl de calorie-inname op papier hetzelfde is.Over grote onzin gesproken. Afvallen is een kwestie van minder calorieën binnen krijgen dan je verbrand. Veel van die shakes en repen ed bevatten ook alleen maar troep en toch vallen mensen als een gek af. Helemaal niet gezond maar het werkt wel..
Een mars kán wel, maar dan moet je kritischer zijn op de rest van de dagmenu. Ik zou de mars dan eten direct na je sport als je lichaam graag snel energie wil aanvullen. Als je echt moet afvallen zou ik een klein stukje mars nemen. Als je weet dat je niet kan stoppen zou ik een minimars nemen. Je valt dan wel langzamer af dan zonder mars.

Normaal heb je gedurende de dag ook wel trek in een kippenpoot, groente, fruit, melkproduct en rijst/pasta/aardappel/brood en niet enkel in mars.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
liever een mars dan een halve kokosnoot. Bevat nog minder calorieen ook

[...]

Als je je helemaal volpropt met suiker, vooral chemisch samengestelde zoetstof, val je geen gram af. Ook niet als dat qua calorieën gelijk is aan het eten van gezonde producten. Het punt is dat die calorieën geen maatstaf zijn, maar de samenstelling. Uiteindelijk zul je wellicht met veel bewegen afvallen ja, maar als je daarnaast niet sport val je echt sneller af door gezond te eten dan wanneer je troep eet, terwijl de calorie-inname op papier hetzelfde is.Jeetje, weet jij wel iets van voeding of roep je zomaar iets?
Life is short. Eat dessert first.
quote:sabbaticalmeds schreef op 15 januari 2016 @ 20:35:

liever een mars dan een halve kokosnoot. Bevat nog minder calorieen ookDoe mij maar een snickers.

[...]

Als je je helemaal volpropt met suiker, vooral chemisch samengestelde zoetstof, val je geen gram af. Ook niet als dat qua calorieën gelijk is aan het eten van gezonde producten. Het punt is dat die calorieën geen maatstaf zijn, maar de samenstelling. Uiteindelijk zul je wellicht met veel bewegen afvallen ja, maar als je daarnaast niet sport val je echt sneller af door gezond te eten dan wanneer je troep eet, terwijl de calorie-inname op papier hetzelfde is.

Dat is dus absoluut niet waar.

Als je alleen op Marsrepen zou leven val je af als je minder energie inneemt dan dat je verbrandt.

Hier, zelfs bij McDonalds lukt dat:

http://www.nu.nl/opmerkel ... dagen-mcdonalds-eten.html
quote:mwcactus schreef op 15 januari 2016 @ 19:37:

[...]

Over grote onzin gesproken. Afvallen is een kwestie van minder calorieën binnen krijgen dan je verbrand. Veel van die shakes en repen ed bevatten ook alleen maar troep en toch vallen mensen als een gek af. Helemaal niet gezond maar het werkt wel..

En toch ligt het eraan wat je eet. 1 kcal koolhydraat doet niet hetzelfde in je lichaam als 1 kcal vet of 1 kcal eiwit.

Maargoed heb deze discussie al in een ander topic gevoerd, iedereen gelooft hier wat anders in. Ik (en mijn vriend) hebben het echter zelf ervaren (koolhydraten veel geminderd, meer vet en eiwit gaan eten, niet meer gaan sporten/bewegen, eerder minder, en eet nu zeker weten meer dan voorheen; heb nu een smallere taille/heupen en lager vetpercentage). Binnenkort ga ik ook mijn bloed eens laten onderzoeken op waardes als LDL (beide soorten) en HDL.

Maargoed dit is waarschijnlijk iets wat je zelf moet ervaren. Ik doe het zelf uberhaupt niet om af te vallen maar om mijn energieniveau en gezondheid maximaal te houden.
Kijk, luister en geniet... want mooier dan dit wordt het niet!
quote:Friction-90 schreef op 15 januari 2016 @ 23:39:

[...]

En toch ligt het eraan wat je eet. 1 kcal koolhydraat doet niet hetzelfde in je lichaam als 1 kcal vet of 1 kcal eiwit.

Maargoed heb deze discussie al in een ander topic gevoerd, iedereen gelooft hier wat anders in. Ik (en mijn vriend) hebben het echter zelf ervaren (koolhydraten veel geminderd, meer vet en eiwit gaan eten, niet meer gaan sporten/bewegen, eerder minder, en eet nu zeker weten meer dan voorheen; heb nu een smallere taille/heupen en lager vetpercentage). Binnenkort ga ik ook mijn bloed eens laten onderzoeken op waardes als LDL (beide soorten) en HDL.

Maargoed dit is waarschijnlijk iets wat je zelf moet ervaren. Ik doe het zelf uberhaupt niet om af te vallen maar om mijn energieniveau en gezondheid maximaal te houden.wat bedoel je daar nu mee? koolhydraat is een brandstof, eiwit een bouwstof dus in die zin doen ze wat anders, maar energie is energie, de formule rekent het om in joules. Net als maten, een pond veren of een pond lood. het blijft een pond
quote:sabbaticalmeds schreef op 15 januari 2016 @ 23:45:

[...]

wat bedoel je daar nu mee? koolhydraat is een brandstof, eiwit een bouwstof dus in die zin doen ze wat anders, maar energie is energie, de formule rekent het om in joules. Net als maten, een pond veren of een pond lood. het blijft een pondWat ik daarmee bedoel is dat 1kcal koolhydraat je hormonen (bv insuline) anders beinvloed dan 1kcal eiwit en 1kcal vet. Zo is het bv zo dat als je energie uit vetcellen wil verbranden je insulinelevel het beste laag kan zijn, deze vetverbranding wordt dus gefaciliteerd als je relatief weinig koolhydraten eet en meer kcal haalt uit eiwit en vetten.
quote:Friction-90 schreef op 16 januari 2016 @ 11:56:

[...]

Wat ik daarmee bedoel is dat 1kcal koolhydraat je hormonen (bv insuline) anders beinvloed dan 1kcal eiwit en 1kcal vet. Zo is het bv zo dat als je energie uit vetcellen wil verbranden je insulinelevel het beste laag kan zijn, deze vetverbranding wordt dus gefaciliteerd als je relatief weinig koolhydraten eet en meer kcal haalt uit eiwit en vetten.

Ja, nou en? Of je nu vet verbrandt, of eiwitten of koolhydraten, 1kcal blijft 1kcal.

1 gram vet levert 9 kcal

1 gram koolhydraten levert 4 kcal

1 gram eiwit levert 4 kcal
Volledig eens met Willem.
quote:willem1959 schreef op 16 januari 2016 @ 12:59:

[...]

Ja, nou en? Of je nu vet verbrandt, of eiwitten of koolhydraten, 1kcal blijft 1kcal.

1 gram vet levert 9 kcal

1 gram koolhydraten levert 4 kcal

1 gram eiwit levert 4 kcalDus volgens jouw redenatie ben ik meer kcal gaan eten (want ben in grammen meer gaan eten dan toen ik nog koolhydraten at zoals brood en pasta etc., en nu is dat dus voor een deel ingeruild voor vet) dus krijg ik nu meer kcal binnen en ik ben hiermee wel afgevallen, ik heb minder totaal vetpercentage, en een slankere taille... Hoe kan dat nu? Daarbij ben ik indezelfde periode 40uur per week gaan werken (kantoorbaan, hele dag zitten).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven