Geld & Recht alle pijlers

Boete

16-01-2016 14:23 203 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen, ik zal proberen om mijn probleem zo goed mogelijk uit te leggen. Als er vragen zijn stel ze gerust.

Vorig jaar had ik telefonisch een afspraak gemaakt met een diëtiste. Die afspraak zou doorgaan op 9 januari 2016 om 10:00u. Dat heb ik ook meteen in mijn agenda gezet. Toen ik echter daar kwam, was alles daar donker en de deur was op slot. Ik heb gebeld maar ik kreeg telkens de voicemail die vermelden dat ze die dag gesloten waren. Ik ben dan kwaad naar huis gegaan en heb mijn nood op Facebook geklaagd. Een paar dagen later kwam mijn vader langs om te vragen wat er gebeurd was. Ik leg hem alles uit, waarop hij zegt dat ze nooit op zaterdag open zijn. En dat dat helemaal niet kan dat ik op die dag een afspraak had. Maar dan ga ik dat toch niet in mijn agenda zetten? Nu een paar dagen later krijg ik een brief in mijn bus dat ik op 9 januari 2016 niet aanwezig was en dus een boete van 15¤ dien te betalen. Ik heb daarop een mail gestuurd dat ik wel degelijk aanwezig was en heb gebeld en dat ik die boete dus niet betaal. Kort daarop kreeg ik een mail terug waarin zij beweerden dat er wél een diëtiste aanwezig was en dat ik die boete zal moeten betalen. Oh ja en dat ik wel aan de deur had moeten bellen. Tja daar hebben ze aan de telefoon niks van gezegd. En misschien ook niet onbelangrijk: in de mail stond dat ze op maandagavond wel open zijn. Dat vond Ik raar dus ik heb een mail terug gestuurd en gezegd dat 9 januari 2016 wel een zaterdag is en geen maandag. Daar heb ik nu nog geen antwoord op. Het is een lange tekst dus ik hoop dat het duidelijk is. Nu mijn vraag: Is die boete terecht of niet?
quote:doornroosje9 schreef op 16 januari 2016 @ 15:58:

[...]

Yep. Ik word echt altijd uitgelachen. TO, ik zou op een ander forum gaan schrijven, viva is niets voor ons Belgen. Foert
quote:Poltergeist2016 schreef op 16 januari 2016 @ 15:55:

[...]

Alleen bij Samsom en Gert niet..
quote:doornroosje9 schreef op 16 januari 2016 @ 16:02:

[...]

Zal ik eens in limburgs dialect beginnen? Oei, zo traag kan ik niet lezen hoor...
quote:Zippixie25 schreef op 16 januari 2016 @ 16:02:

[...]

Foert

Laat je nu een scheet ofzo?

Roosje, jij bent nog wel de uitzonderBelg.
quote:Moiren_ schreef op 16 januari 2016 @ 16:03:

[...]

Laat je nu een scheet ofzo?

Roosje, jij bent nog wel de uitzonderBelg.Ik zie er nog eentje! Het is een invasie
.
quote:Star schreef op 16 januari 2016 @ 16:04:

[...]

Ik zie er nog eentje! Het is een invasie Er is nóg een Belg? Ze moeten bij Viva echt wat aan het deurbeleid gaan doen.
quote:Zippixie25 schreef op 16 januari 2016 @ 14:49:

Tja ik kon geen bericht inspreken. Ze zeiden: We zijn vandaag gesloten en u kan ons bereiken op blablabla en toen werd er opgehangenHad daar heen gebeld. Dan was dit alles hoogstwaarschijnlijk niet gebeurt.
quote:Zippixie25 schreef op 16 januari 2016 @ 15:20:

En niemand vindt het raar dat ik een mail krijg waarin staat dat het centrum maandagavond steeds toegankelijk is terwijl de afspraak op een zaterdag was? Allez ik zeg het maar ze Jij belt niet aan, zij schrijven een rare mail... jullie communiceren lekker langs elkaar heen.
Nee ik kan wel tegen kritiek maar niet tegen uitlachen! En die gezellige onderonsjes hier tussen sommigen is ook om mij belachelijk te maken! Denkt ge dat ik da niet door heb ofwa?!
quote:nephthys schreef op 16 januari 2016 @ 16:03:

[...]

Oei, zo traag kan ik niet lezen hoor...
Life is short. Eat dessert first.
quote:Cathelyne schreef op 16 januari 2016 @ 16:06:

[...]

Had daar heen gebeld. Dan was dit alles hoogstwaarschijnlijk niet gebeurt.Dat heb ik toch gedaan? Ik kreeg de voicemail
quote:Zippixie25 schreef op 16 januari 2016 @ 16:07:

Nee ik kan wel tegen kritiek maar niet tegen uitlachen! En die gezellige onderonsjes hier tussen sommigen is ook om mij belachelijk te maken! Denkt ge dat ik da niet door heb ofwa?! Schrijf eens normaal. Zo neemt niemand je serieus joh.

Nee ik kan wel tegen kritiek maar niet tegen uitlachen! En die gezellige onderonsjes hier tussen sommigen is ook om mij belachelijk te maken! Denkt ge dat ik da niet door heb ofwa?! Even een serieuze reactie. Heb je al hulp? In één van je vorige topics schreef je dat je ging kijken voor hulp om beter met je bordeline om te gaan?
quote:Moiren_ schreef op 16 januari 2016 @ 16:05:

[...]

Er is nóg een Belg? Ze moeten bij Viva echt wat aan het deurbeleid gaan doen.Ja maar ja, dit krijg je als die Belgen niet aanbellen hé?
quote:Honeymoonquiz schreef op 16 januari 2016 @ 16:08:

[...]

Schrijf eens normaal. Zo neemt niemand je serieus joh.Ja en dan mag je me belachelijk maken tuurlijk. Och ik zou het al gewoon moeten zijn. Op school, thuis. Tja die Vicky is toch maar een debiel he? Die mag je belachelijk maken zoveel je wil. Die heeft toch geen gevoelens. Of nee, misschien gaat ze wel huilen. Dan kunnen we nog méér lachen. 😕
quote:doornroosje9 schreef op 16 januari 2016 @ 16:02:

[...]

Zal ik eens in limburgs dialect beginnen? As't nait huift, loat den mor
Silence is golden. Duct tape is silver.
quote:Zippixie25 schreef op 16 januari 2016 @ 16:11:

[...]

Ja en dan mag je me belachelijk maken tuurlijk. Och ik zou het al gewoon moeten zijn. Op school, thuis. Tja die **** is toch maar een debiel he? Die mag je belachelijk maken zoveel je wil. Die heeft toch geen gevoelens. Of nee, misschien gaat ze wel huilen. Dan kunnen we nog méér lachen. 😕Haal je naam er even uit.

[...]

Ja en dan mag je me belachelijk maken tuurlijk. Och ik zou het al gewoon moeten zijn. Op school, thuis. Tja die Vicky is toch maar een debiel he? Die mag je belachelijk maken zoveel je wil. Die heeft toch geen gevoelens. Of nee, misschien gaat ze wel huilen. Dan kunnen we nog méér lachen. 😕Je overdrijft en komt nogal opgefokt over. Neem even een kopje thee ofzo.
quote:Zippixie25 schreef op 16 januari 2016 @ 16:08:

[...]

Dat heb ik toch gedaan? Ik kreeg de voicemailJa met een andere optie om ze te bereiken. Dat zeg je zelf.

[...]

Ja en dan mag je me belachelijk maken tuurlijk. Och ik zou het al gewoon moeten zijn. Op school, thuis. Tja die ***** is toch maar een debiel he? Die mag je belachelijk maken zoveel je wil. Die heeft toch geen gevoelens. Of nee, misschien gaat ze wel huilen. Dan kunnen we nog méér lachen. 😕Je kan anderen niet veranderen, maar je kan jouw reactie op anderen wel veranderen. Dus leren omgaan met je opvliegendheid en het te heftig reageren.

Nee ik kan wel tegen kritiek maar niet tegen uitlachen! En die gezellige onderonsjes hier tussen sommigen is ook om mij belachelijk te maken! Denkt ge dat ik da niet door heb ofwa?! Ofwa wa?
quote:Cathelyne schreef op 16 januari 2016 @ 16:13:

[...]

Ja met een andere optie om ze te bereiken. Dat zeg je zelf.Nee die blablabla was: We zijn bereikbaar op maandag, dinsdag, woensdag... Allez alle dagen behalve zaterdag
De boete lijkt mij helemaal terecht. De diëtiste weet niet beter dan dat jij afgelopen zaterdag niet bent komen opdagen. Het is heel normaal dat hulpverleners de deur niet open hebben staan zodat jan en alleman zomaar binnen kunnen lopen. Dat je niets op het antwoordapparaat heb kunnen inspreken is vervelend.

Zoals al meer mensen hier gezegd hebben: trek het je niet persoonlijk aan. Neem maandag contact op met de diëtiste, zeg dat je een beetje dom bent geweest door niet aan te bellen, biedt je verontschuldigen aan over het feit dat je niet meteen vorige week maandag heb gebeld om te vragen hoe en wat en vraag of zij de boete in wil trekken.

(Maxima heeft over Willem-Alexander gezegd dat hij 'een beetje dom is', dus dat is geen belediging aan jouw adres!)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven