Boete
zaterdag 16 januari 2016 om 14:23
Hallo iedereen, ik zal proberen om mijn probleem zo goed mogelijk uit te leggen. Als er vragen zijn stel ze gerust.
Vorig jaar had ik telefonisch een afspraak gemaakt met een diëtiste. Die afspraak zou doorgaan op 9 januari 2016 om 10:00u. Dat heb ik ook meteen in mijn agenda gezet. Toen ik echter daar kwam, was alles daar donker en de deur was op slot. Ik heb gebeld maar ik kreeg telkens de voicemail die vermelden dat ze die dag gesloten waren. Ik ben dan kwaad naar huis gegaan en heb mijn nood op Facebook geklaagd. Een paar dagen later kwam mijn vader langs om te vragen wat er gebeurd was. Ik leg hem alles uit, waarop hij zegt dat ze nooit op zaterdag open zijn. En dat dat helemaal niet kan dat ik op die dag een afspraak had. Maar dan ga ik dat toch niet in mijn agenda zetten? Nu een paar dagen later krijg ik een brief in mijn bus dat ik op 9 januari 2016 niet aanwezig was en dus een boete van 15¤ dien te betalen. Ik heb daarop een mail gestuurd dat ik wel degelijk aanwezig was en heb gebeld en dat ik die boete dus niet betaal. Kort daarop kreeg ik een mail terug waarin zij beweerden dat er wél een diëtiste aanwezig was en dat ik die boete zal moeten betalen. Oh ja en dat ik wel aan de deur had moeten bellen. Tja daar hebben ze aan de telefoon niks van gezegd. En misschien ook niet onbelangrijk: in de mail stond dat ze op maandagavond wel open zijn. Dat vond Ik raar dus ik heb een mail terug gestuurd en gezegd dat 9 januari 2016 wel een zaterdag is en geen maandag. Daar heb ik nu nog geen antwoord op. Het is een lange tekst dus ik hoop dat het duidelijk is. Nu mijn vraag: Is die boete terecht of niet?
Vorig jaar had ik telefonisch een afspraak gemaakt met een diëtiste. Die afspraak zou doorgaan op 9 januari 2016 om 10:00u. Dat heb ik ook meteen in mijn agenda gezet. Toen ik echter daar kwam, was alles daar donker en de deur was op slot. Ik heb gebeld maar ik kreeg telkens de voicemail die vermelden dat ze die dag gesloten waren. Ik ben dan kwaad naar huis gegaan en heb mijn nood op Facebook geklaagd. Een paar dagen later kwam mijn vader langs om te vragen wat er gebeurd was. Ik leg hem alles uit, waarop hij zegt dat ze nooit op zaterdag open zijn. En dat dat helemaal niet kan dat ik op die dag een afspraak had. Maar dan ga ik dat toch niet in mijn agenda zetten? Nu een paar dagen later krijg ik een brief in mijn bus dat ik op 9 januari 2016 niet aanwezig was en dus een boete van 15¤ dien te betalen. Ik heb daarop een mail gestuurd dat ik wel degelijk aanwezig was en heb gebeld en dat ik die boete dus niet betaal. Kort daarop kreeg ik een mail terug waarin zij beweerden dat er wél een diëtiste aanwezig was en dat ik die boete zal moeten betalen. Oh ja en dat ik wel aan de deur had moeten bellen. Tja daar hebben ze aan de telefoon niks van gezegd. En misschien ook niet onbelangrijk: in de mail stond dat ze op maandagavond wel open zijn. Dat vond Ik raar dus ik heb een mail terug gestuurd en gezegd dat 9 januari 2016 wel een zaterdag is en geen maandag. Daar heb ik nu nog geen antwoord op. Het is een lange tekst dus ik hoop dat het duidelijk is. Nu mijn vraag: Is die boete terecht of niet?
zaterdag 16 januari 2016 om 15:21
zaterdag 16 januari 2016 om 15:22
quote:Zippixie25 schreef op 16 januari 2016 @ 15:20:
En niemand vindt het raar dat ik een mail krijg waarin staat dat het centrum maandagavond steeds toegankelijk is terwijl de afspraak op een zaterdag was? Allez ik zeg het maar ze
Dan denk je toch aan een misverstand?
Iets wat je simpel kan oplossen door ze daar even vriendelijk op te wijzen.
Zonder meteen dingen op je Facebook te slingeren of ze te verdenken van kwade opzet.
En niemand vindt het raar dat ik een mail krijg waarin staat dat het centrum maandagavond steeds toegankelijk is terwijl de afspraak op een zaterdag was? Allez ik zeg het maar ze
Dan denk je toch aan een misverstand?
Iets wat je simpel kan oplossen door ze daar even vriendelijk op te wijzen.
Zonder meteen dingen op je Facebook te slingeren of ze te verdenken van kwade opzet.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
zaterdag 16 januari 2016 om 15:23
quote:Zippixie25 schreef op 16 januari 2016 @ 15:16:
[...]
Oke ik had natuurlijk maandag wel kunnen bellen. Maar ik was kwaad. Ik dacht dat ze mij in de steek liet. Wat eigenlijk wel zo wasNee, jij liet haar in de steek. Hoe kan ze weten dat jij er bent als je de deurbel niet gebruikt? Deurbel, je weet wel: zo'n dingdong of tringeling waarmee je laat weten dat je voor de deur staat als die dicht is en de mensen binnen niet weten dat jij er staat.
[...]
Oke ik had natuurlijk maandag wel kunnen bellen. Maar ik was kwaad. Ik dacht dat ze mij in de steek liet. Wat eigenlijk wel zo wasNee, jij liet haar in de steek. Hoe kan ze weten dat jij er bent als je de deurbel niet gebruikt? Deurbel, je weet wel: zo'n dingdong of tringeling waarmee je laat weten dat je voor de deur staat als die dicht is en de mensen binnen niet weten dat jij er staat.
zaterdag 16 januari 2016 om 15:25
Wanneer ik ergens voor een gesloten deur sta, probeer telefonisch contact te zoeken waarbij ik te horen krijg dat men gesloten is, dan is het laatste dat in mij op komt wel, om ook nog even aan te gaan bellen.
Ik neem toch aan dat wanneer er iemand aanwezig was zoals beweerd, die persoon ook de telefoon wel op neemt wanneer ze toch op een patiënt zit te wachten.
Ik neem toch aan dat wanneer er iemand aanwezig was zoals beweerd, die persoon ook de telefoon wel op neemt wanneer ze toch op een patiënt zit te wachten.
Niet geschoten is altijd mis
zaterdag 16 januari 2016 om 15:25
quote:Broedkippetje schreef op 16 januari 2016 @ 15:22:
[...]
Dan denk je toch aan een misverstand?
Iets wat je simpel kan oplossen door ze daar even vriendelijk op te wijzen.
Zonder meteen dingen op je Facebook te slingeren of ze te verdenken van kwade opzet.Tja het is natuurlijk wel effe schrikken he. Eerst die teleurstelling omdat de afspraak niet kon door gaan en daar na die boete. En voor jullie is 15¤ misschien maar een peuleschil maar voor mij niet. Ik vind dat veel geld om zomaar af te geven
[...]
Dan denk je toch aan een misverstand?
Iets wat je simpel kan oplossen door ze daar even vriendelijk op te wijzen.
Zonder meteen dingen op je Facebook te slingeren of ze te verdenken van kwade opzet.Tja het is natuurlijk wel effe schrikken he. Eerst die teleurstelling omdat de afspraak niet kon door gaan en daar na die boete. En voor jullie is 15¤ misschien maar een peuleschil maar voor mij niet. Ik vind dat veel geld om zomaar af te geven
zaterdag 16 januari 2016 om 15:26
9 januari 2017 is wel op een maandag. Waarschijnlijk hebben ze zich vergist.
Ik zou even bellen en uitleggen dat je daar op zaterdag 9 januari was, op het juiste tijdstip. Dat het pand donker was, de deur dicht en dat je hebt gebeld en toen voicemail kreeg dat ze gesloten waren. Dat je niet van plan bent de boete te betalen maar dat je graag een nieuwe afspraak maakt.
Ik zou even bellen en uitleggen dat je daar op zaterdag 9 januari was, op het juiste tijdstip. Dat het pand donker was, de deur dicht en dat je hebt gebeld en toen voicemail kreeg dat ze gesloten waren. Dat je niet van plan bent de boete te betalen maar dat je graag een nieuwe afspraak maakt.
zaterdag 16 januari 2016 om 15:26
zaterdag 16 januari 2016 om 15:27
quote:Zippixie25 schreef op 16 januari 2016 @ 15:25:
[...]
Tja het is natuurlijk wel effe schrikken he. Eerst die teleurstelling omdat de afspraak niet kon door gaan en daar na die boete. En voor jullie is 15¤ misschien maar een peuleschil maar voor mij niet. Ik vind dat veel geld om zomaar af te geven
Dan had je moeten aanbellen, klaar.
Of je belt ze nu op en legt het misverstand uit en hoop je dat ze je goed gezind zijn.
[...]
Tja het is natuurlijk wel effe schrikken he. Eerst die teleurstelling omdat de afspraak niet kon door gaan en daar na die boete. En voor jullie is 15¤ misschien maar een peuleschil maar voor mij niet. Ik vind dat veel geld om zomaar af te geven
Dan had je moeten aanbellen, klaar.
Of je belt ze nu op en legt het misverstand uit en hoop je dat ze je goed gezind zijn.
zaterdag 16 januari 2016 om 15:28
quote:Bitje93 schreef op 16 januari 2016 @ 15:25:
Wanneer ik ergens voor een gesloten deur sta, probeer telefonisch contact te zoeken waarbij ik te horen krijg dat men gesloten is, dan is het laatste dat in mij op komt wel, om ook nog even aan te gaan bellen.
Ik neem toch aan dat wanneer er iemand aanwezig was zoals beweerd, die persoon ook de telefoon wel op neemt wanneer ze toch op een patiënt zit te wachten.Je eerste idee is toch aanbellen ipv opbellen?
Wanneer ik ergens voor een gesloten deur sta, probeer telefonisch contact te zoeken waarbij ik te horen krijg dat men gesloten is, dan is het laatste dat in mij op komt wel, om ook nog even aan te gaan bellen.
Ik neem toch aan dat wanneer er iemand aanwezig was zoals beweerd, die persoon ook de telefoon wel op neemt wanneer ze toch op een patiënt zit te wachten.Je eerste idee is toch aanbellen ipv opbellen?
zaterdag 16 januari 2016 om 15:28
quote:Zippixie25 schreef op 16 januari 2016 @ 15:25:
[...]
Tja het is natuurlijk wel effe schrikken he. Eerst die teleurstelling omdat de afspraak niet kon door gaan en daar na die boete. En voor jullie is 15¤ misschien maar een peuleschil maar voor mij niet. Ik vind dat veel geld om zomaar af te geven
Doe dan gewoon wat hier gezegd wordt! Jezus, hoe moeilijk is het.
[...]
Tja het is natuurlijk wel effe schrikken he. Eerst die teleurstelling omdat de afspraak niet kon door gaan en daar na die boete. En voor jullie is 15¤ misschien maar een peuleschil maar voor mij niet. Ik vind dat veel geld om zomaar af te geven
Silence is golden. Duct tape is silver.
zaterdag 16 januari 2016 om 15:32
quote:Zippixie25 schreef op 16 januari 2016 @ 15:25:
[...]
Tja het is natuurlijk wel effe schrikken he. Eerst die teleurstelling omdat de afspraak niet kon door gaan en daar na die boete. En voor jullie is 15¤ misschien maar een peuleschil maar voor mij niet. Ik vind dat veel geld om zomaar af te geven
En misschien is het geld dat het consult anders had opgeleverd voor de diëtiste ook wel veel geld. Iemand die niet op komt dagen voor een afspraak is voor de meeste praktijkhouders niet alleen maar verspilde tijd maar kost daadwerkelijk geld.
[...]
Tja het is natuurlijk wel effe schrikken he. Eerst die teleurstelling omdat de afspraak niet kon door gaan en daar na die boete. En voor jullie is 15¤ misschien maar een peuleschil maar voor mij niet. Ik vind dat veel geld om zomaar af te geven