Oorpijn!! Tips??

17-10-2008 10:37 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Mijn zoon van 5 had vannacht last van oorpijn. Heel vervelend. Hebben jullie tips om de klachten te verlichten?

Alvast bedankt!

Liefie
Neusspray. In de neus dus, niet in het oor.
Paracetamol en even naar de huisarts, even laten nakijken.
Neusspray, paracetamol, een beetje handwarme olijfolie in het oortje druppelen en vandaag naar de huisarts.
en als dat niet helpt, laat de tandarts eens kijken.

Mijn zusje heeft vroeger tijden last gehad van oorpijn totdat we eindelijk een andere tandarts kregen. tand eruit oorpijn voorbij
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Ik zweer zelf bij Chamodent van vsm!

Is oorspronkelijk bedoeld voor kindjes met doorkomende tandjes,maar ik kreeg het als tip bij de apotheek toen ik zelf erheen ging omdat ik iets wilde tegen de oorpijn,maar aangezien ik zwanger was wilde ze me geen medicijn geven en gaf ze me dit.

En echt..ik zweer erbij! Het werkt niet ala minute,maar ieder uur een paar druppies en na een halve dag is oorpijn zo goed als verdwenen.

Succes!
Neusspray werkt bij mijn zoontje altijd erg goed.
Mischien klinkt het stom, maar het is echt een supertip. je neemt een ui en die snij je in stukjes. deze doe je in een gaasje en plak je achter het oor van je kindje, dus een beetje eronder, onder het oorgat zeg maar, niet erin!

dan wikkel je het hoofde vanje kindje in met verband of je doet een muts op.

de ui trekt de ontsteking naar zich toe en trekt het dus weg bij het oor en voert het af. beetje moeilijk te omschrijven zo, maar het werkt echt super! heb ook een kindje met vaak en veel oorpijn en dit werkt echt super!

Is het proberen waard, mijn dochter wordt elke keer stralend wakker want ze heeft geen au oor meer!
Zo rechtop mogelijk laten slapen. Ik ben ervaringsdeskundige wat oorpijn betreft helaas, gelukkig alweer even geleden, maar ik sliep toen dus altijd rechtop. In bed met lekker wat kussens in mijn rug of in een lekkere stoel. Zodra je gaat liggen doet het echt veel meer pijn. Neusspray is altijd goed bij erge verkoudheid en ooronstekingen (kan ook ooronsteking voorkomen als je het bij verkoudheid op tijd neemt).
Dankjewel dames voor de tips. Ik ga met hem naar de huisarts. Hij heeft deze klachten sinds hij op zwemles zit. Zou het daardoor komen???

liefie
quote:lara1978 schreef op 17 oktober 2008 @ 10:45:

Neusspray, paracetamol, een beetje handwarme olijfolie in het oortje druppelen en vandaag naar de huisarts.

nooit zomaar iets in het oor druppelen als je niet bij een arts bent geweest.

idd neusdruppels om de buizen vrij te houden van druk en naar de dokter ermee.
Heb zelf nu ook gigantische oorpijn. Op de bijsluiter van paracetamol staat niet dat het tegen oorpijn helpt, maar jullie gebruiken dat dus wel?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven