Waarom praten Vivaers over zichzelf in 3e persoon enkelvoud?

20-10-2008 13:38 131 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heel erg vaak kom ik op de relatie-pijler posts tegen van het type "A gaat even thee inschenken", "B had gisteren een spannende date"....

Ik denk dan: Is het niet een beetje roddelachtig om zomaar de avonturen van anderen op een forum te plaatsen? Of: hee, hoe weet hij/zij dat A nu thee aan het inschenken is? Kennen die elkaar dan?

Maar dan blijkt dat men het gewoon over zichzelf heeft! Is dit merkwaardige taalgebruik historisch zo gegroeid op het forum? En zo ja, wat is de reden/achtergrond ervan?
Zamirah vindt dit ook heel stom.
Digitalis denkt dat Geleerd een beetje verward is.
Ernie is gewoon een beetje raar vindt moordwijf.
ML doet het om jou te pesten
Kattija vraagt zich af waarom dit in hemelsnaam bij relaties staat?
Twurly zou dat zelf nooit doen.
Parnell doet dat om verwarring te voorkomen. Bij haarzelf, that is.
Wat weer een ontzettend interessant topic geleerd!

Ik denk dat je hier maar een wetenschappelijk, sociaal filosofisch psychologisch onderzoek aan moet wijden. Vergeet je statistiekjes niet! Ik kan niet wachten op de uitslag!
@ Tangerine? IK? huh? je bedoelt Tagnerine denkt etc...toch?!

Help!! ML snapt er niets meer van!!
quote:Geleerd schreef op 20 oktober 2008 @ 13:38:

Heel erg vaak kom ik op de relatie-pijler posts tegen van het type "A gaat even thee inschenken", "B had gisteren een spannende date"....

is dat zo?

Kitty heeft dat nog nooit gezien..
Ik las vergeet je elastiekjes niet.

Laat ik nou een vent voor me zien met paardestaartjes van opzij!
quote:marie_liselotte1981 schreef op 20 oktober 2008 @ 13:56:

@ Tangerine? IK? huh? je bedoelt Tagnerine denkt etc...toch?!

Help!! ML snapt er niets meer van!!Dat bedoelt Parnell. Al die persoonlijk voornaamwoorden maken de communicatie alleen maar ingewikkeld.
** Kym vindt het ook reteirritant en kinderachtig**

(vooral mét die sterretjes!!)
Leuk hoor....vooral ook die herhaling!

(Tangerine is de enige die zich niet geroepen voelt om uitgerekend in dit topic nog even extra in de derde persoon enkelvoud te gaan spreken).

Maar even serieus; heeft iemand een idee? Wat is de lol hiervan?
itsme26 is het volledig met de anderen eens
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
Sja Geleerd....Wat is de lol van punniken? In een harnas en schild de tweede veldslag tussen de Hunnen en de Romeinen na te spelen? Wat is er leuk aan een golden retriever? Waarom vinden mensen kersen lekker?

*Digi wil alleen maar zeggen: des mens wegen zijn ondoorgrondelijk...*
Volgens mij is het gewoon digitaal mijmeren.

Je schrijft je verhaaltje en mijmert nog wat na...

Kun jij ook doen hoor, probeer maar eens. Na je reactie schrijf je dan gewoon:

* Geleerd krabt zich onder de kin en schenkt nog maar een kopje rooibosthee in...*
Capibara concludeert hieruit dat Geleerd nog nooit gechat heeft.

En Capibara vraagt zich voor de zoveelste keer af of Geleerd nu nog niet snapt dat hij waarschijnlijk een stuk minder irritant gevonden zou worden als hij niet om de haverklap een nieuw topic zou openen.
Er is bij het merendeel van de forummers nog geen totale identificatie van de dagelijkse, werkelijke 'Ik' met de Viva-Nick.

Soundpost vindt dat een goed teken en is blij dat het rijmt.
- Heeft Geleerd niets belangrijkers aan zijn hoofd dan dit vraagstuk? En nee, voor het antwoord hoef je geen nieuw topic te openen, aldus MV -
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
quote:Geleerd schreef op 20 oktober 2008 @ 14:07:

Leuk hoor....vooral ook die herhaling!

(Tangerine is de enige die zich niet geroepen voelt om uitgerekend in dit topic nog even extra in de derde persoon enkelvoud te gaan spreken).

Maar even serieus; heeft iemand een idee? Wat is de lol hiervan?

Je vraagt er wel een beetje om. Maar serieus? Ik heb hier nog nooit iemand in de derde persoon over zichzelf zien praten, tenzij het ging om een visualisatie van acties om het gebrek aan beeld te compenseren dat bij schriftelijke communicatie onherroepelijk optreedt. En dat laatste vind ik niet storend, maar juist een slimme oplossing om lange uiteenzettingen te vermijden.

Voorbeeld: *krabt zich even achter het oor* is een poging een beeld op te roepen bij een bepaalde tekst. Dit beeld kan ook opgeroepen worden door het volledig uit te schrijven: 'Ik moet eerlijk zeggen dat ik me naar aanleiding van jouw verhaal toch even achter mijn oren moeten krabben'. Zelfde resultaat, maar ander genre. De boodschap wordt gebracht als schriftelijke tekst, in plaats van als poging directe communicatie na te doen.
CL2 vraagt zich af of Geleerd soms een aparte forumversie heeft, want zij ziet dit zelden tot nooit in haar beeldscherm.

CL2 zegt 'uch'. Of nee, pjoek.
Op Sex komt het regelmatig terug hoor.

Vooral in de vis vijver...............pffff voor mij hoeft het ook niet hoor dat gederdepersoon.
Wij, Miss Moneypenny, vinden het ook vreemd. Wij praten alleen over onszelf in pluralis majestatis. Dat past beter bij ons.

*gaan nu weer een kopje thee zetten voor Wim-Lex*

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven