Gezondheid alle pijlers

Minderen/stoppen met alcohol deel 2

11-12-2015 23:20 3021 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor iedereen die wil minderen, of bewuster wil zijn van het alcohol gebruik, of helemaal wil stoppen met drinken of al gestopt is: hier kan je alles van je afschrijven!

We helpen elkaar waar nodig, bieden een luisterend oor, soms eens een schop onder je achterste en verder kan je hier eerlijk zijn over iets waar veel mensen zich toch voor schamen; een probleem met teveel of te vaak drinken.

Hopelijk wordt dit net zo'n inspirerend topic als deel 1!
Hallo prrt, bedoel je met je naam "vort"?

Jij hebt je leven een flinke positieve wending kunnen geven, knap.

Maar nu kun je uit enthousiasme nog te veel drinken, doe je ook dingen waar je spijt van hebt behalve dat het slecht voor je is?
Hatsjikideee...
Hoi pausini, ik had eigenlijk het spinnen van een kat in mijn achterhoofd toen ik de naam verzon ;).

Ik kan dingen doen als mijn ex bellen, of een emotioneel gesprek hebben waar ik veel liever helder bij was geweest. Verder komt de spijt vooral de dag erna, dan voel ik me alsof ik weer drie stappen terug ben. Niet als ik het bij één of twee wijn heb gelaten, maar zoals jullie allemaal weten is dat nog veel lastiger dan gewoon helemaal niet drinken.

Ik zit in een wereld vol goedfunctionerende alcoholisten (en andere middelengebruikers) en de sociale druk om mee te doen is ook hoog. Deze week was ik thuis, volgende week ga ik de uitdaging aan, ik heb vier avonden een activiteit waar alcohol de norm is.
Welkom prrtt. Goed bezig droog staan. Je 4 gelegenheden wil je nuchter doorkomen dan als doel?
Allemaggies, vier avonden in de week de verleiding weerstaan lijkt me nogal een uitdaging.

Ik ben altijd blij als andere mensen hun missers vertellen want ik heb die o zoveel gemaakt.

Prrrt bij een poes is beter gevonden dan vort_paard. Heb toevallig vandaag op internet gezocht naar een katje maar twijfel nog.
Hatsjikideee...
Welkom Prrt! Is er een mogelijkheid om die gelegenheden even over te slaan. Misschien wat makkelijker voor je.
Ja, mijn doel is deze week nuchter. En dat wordt een behoorlijke uitdaging, maar dan heb ik meteen mijn hele sociale en werkkring gehad. Hopelijk maakt dat het de weken erna makkelijker...

Dankjullie voor het warme welkom

En mijn volgende misser(s) zal ik met plezier -of schaamte- met je delen Pausini
Hatsjikideee...
quote:nieuwsbrief50 schreef op 17 januari 2016 @ 21:33:

Welkom Prrt! Is er een mogelijkheid om die gelegenheden even over te slaan. Misschien wat makkelijker voor je.Ik kan er drie niet met goed fatsoen overslaan, ze zijn werk- familie- of zeer goede vriend-gerelateerd. De ene die ik zou kunnen overslaan heeft ook altijd heerlijke virgin cocktails en een groep nietdrinkers, dus de uitdaging is daar wat minder.
quote:pausini schreef op 17 januari 2016 @ 12:26:

Tzippa, is je omgeving veranderd of gebruikt men nog veel. Lijkt me dan extra moeilijk voor je.

Mijn omgeving is niet veranderd, ik ben veranderd. Maar niemand weet dat ik een drankprobleem heb, dus daarom weten ze ook niet dat ik nu gestopt ben.

Prrrt; welkom! Wat knap dat je op eigen kracht gestopt ben met die hoeveelheden! Geeft mij weer hoop Maar je kon daarna dus wel 'sociaal' drinken, omdat je schrijft dat je nu drinkt om te vieren? Even los van dat je nu weer teveel bent gaat drinken, je hebt dus een tijd gematigd kunnen drinken? Veel succes deze week!
Dank je Tzippa!

Ik ben in eerste instantie een half jaar gestopt en toen gematigd gaan drinken op sociale gelegenheden. Dat lukte me denk ik een tijd omdat ik bingen verbond aan me slecht voelen, en ik had een heleboel gewoontes tegelijk doorbroken. `

Neemt niet weg dat het er weer is ingeslopen, dus ik kan geen bakken geld gaan verdienen met de eerste onfeilbare 'terug naar sociaal drinken' methode
Nou hier ging het zaterdag goed maar gister weer een paar wijntjes te veel op thuis... echt niet nodig... weer echt als ontspanning/beloning had een nogal drukke weekenddag... baal er van 😣maar goed daar hebben we niks aan..nieuwe week nieuwe kansen ???
Hatsjikideee...
Welkom ook hier prrt!

Wauw dagelijks meer dan twee flessen wijn, dan voel je je toch non-stop beroerd?

Speciaal voor Pausini kom ik mijn misser even melden, gisteren een leuk feestje gehad en echt te veel gedronken, voel me niet lekker vandaag! Eigen schuld dikke bult. Morgen ben ik het vast weer vergeten
Welkom Prrrrt! Heel veel succes deze week!

Anne balen dat het zo gegaan is. Nu gewoon weer verder!
Oh Bella, wat hebben jullie toch een opwindend leven, benijd je wel hoor.

Met de afbeelding bedoelde ik eigenlijk langetermijndoelen maken ipv kortetermijn behoeftebevrediging.
Hatsjikideee...
Dat valt wel mee hoor Pausini.

Ik mis mijn ex na twee jaar nog steeds en voel me vaak heel alleen en eenzaam...
Hallo allemaal!

Tsja Anne, dat vallen en opstaan hè. Mijn weekend ging ook niet supergoed, maar toch wel iets minder gedronken dan normaal. Baal alleen dat ik thuis nog wat gedronken heb na een feestje. Waarom ben ik niet meteen m'n bed in gegaan!?

Prrt, fijn dat je meeschrijft. Ik denk nog even na over die 40 dagen.

Had net een heel moeilijk moment, er staat een fles rode wijn naar me te lonken hier. Besloot om eerst te gaan eten. Dat hielp wel een beetje en nu ben ik thee aan het zetten. Neem er maar een flink stuk chocola bij. Hoe doen jullie dat? Ik kan eigenlijk geen wijn in huis hebben. Bier en sterke drank heb ik geen probleem mee.
quote:-Bella- schreef op 18 januari 2016 @ 19:05:

Dat valt wel mee hoor Pausini.

Ik mis mijn ex na twee jaar nog steeds en voel me vaak heel alleen en eenzaam...

Dat was nou ook weer niet de bedoeling hoor

Ik kon ook geen drank in huis hebben,nu wel.

En op een rammelende maag drinken was lekker. Nadat je idd gegeten had ging de trek weg.
Hatsjikideee...
Geeft niks Pausini, wil het alleen niet mooier of spannender voorspiegelen dan het is

Trouwens, drinken vóór het eten ja.

Heerlijk maar echt een instinker!
Ik heb t al eens gezegd, maar ik voelde mij ook zoooo eenzaam. Eigenlijk al jaren. Een leegte in mezelf wat niet te vullen was. Ik dacht wel eens moet ik zo door t leven. zo oud worden? Ik denk als ik in t begin van t topic van t vorige deel mezelf tijdens een dip lees, het er vast wel ergens bij staat. Man man man wat was ik ongelukkig. En maar denken dat als ik in een drankscheur lag te schateren, dat ik zo blij was.

Echt nu zonder drank voel ik mij (me mag niet) completer. Minder leeg. Minder eenzaam. Poosje geleden was ik ja helemaal in de war. Ook dat is nu weer tot rust gekeerd.

Drank is verdoven van wat we niet willen voelen.

Kan emoties zijn, vermoeidheid, spanning na zware werkdag, Liefdesverdriet, verlies, ook spanning na wat moois, geboorte, bruiloft.

Dit kwam er in mij op. En wou ik ff kwijt.
Ja bier tijdens t koken. Die hakt er zo lekker in. Net als vroeger de eerste peuk op een dag. Of die na t warm eten.
Bonuhbakkie bedankt. Net wat ik even nodig had. Spanning, dat is het denk ik. En pausini en Bella, ik heb me dat nooit zo gerealiseerd; wel een goeie om voortaan dus te wachten tot na het eten.

In ieder geval heb ik het gered vanavond! De fles wijn is en blijft dicht. Stap voor stap....
Goed van je Dora!

Bonuh, ja ik kan me nog herinneren hoe je schreef in het begin. Is echt wel heel verschil met nu. En goed om het hier te delen. Ik geloof ook echt dat het zo is. Hoe was je avondje stappen?

Bella niet leuk als je je vaak eenzaam voelt.

Wij hebben nog wel drank in huis maar is allemaal sterk en dat kan ik prima weerstaan. En lekkere fles rood zou lastiger worden!
Mooie post Bonuh!

En in die zin, voel ik me completer, mag het wel. Maar 'me drankje' mag niet.
Ik vind het ook knap van je Dora!

En nee Betty, da's zeker niet leuk. Het is al heel lang, ook vroeger toen ik nooit dronk. De ene periode erger dan de andere periode. Jij bent trouwens ook echt heel goed bezig!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven