Gezondheid alle pijlers

Minderen/stoppen met alcohol deel 2

11-12-2015 23:20 3021 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor iedereen die wil minderen, of bewuster wil zijn van het alcohol gebruik, of helemaal wil stoppen met drinken of al gestopt is: hier kan je alles van je afschrijven!

We helpen elkaar waar nodig, bieden een luisterend oor, soms eens een schop onder je achterste en verder kan je hier eerlijk zijn over iets waar veel mensen zich toch voor schamen; een probleem met teveel of te vaak drinken.

Hopelijk wordt dit net zo'n inspirerend topic als deel 1!
Ik stond net in de supermarkt bij de tabakwaren en die roken me toch lekker. Ik weet dat als ik het rook ik het toch niet lekker vind, maar op dit moment wil ik alles wel wat slecht is. Maar tegelijk heb ik ook nergens zin in. Ik vind nergens iets aan en moet steeds huilen, waarom weet ik niet.

Ik dacht aan bonusbakkie en heb besloten het dan maar laten te gebeuren ipv het te verdoven.

En me slecht voelen vind ik niet eens zo heel erg, ik ben alleen heel bang dat het niet meer goed komt.
Och lieve Tzippa, wat knap dat je niet gaat verdoven, en het komt echt wel goed hoor, echt wel
Dacht jij aan mij tzippaaaaa

Idd gewoon laten komen, dan is t t snelste weer weg.

En het komt goed met je, echt waar. Er zijn al miljoenen mensen je voor gegaan, met nuchter t leven doorgaan. Dus ook jij kan dat. Knuffel voor jou.
Lieve Tzippa! Wat rot dat je je zo voelt! Natuurlijk komt het weer goed! Maar kan me je gevoel goed indenken, dat je echt denkt: en nu! Waar ga ik met mezelf naar toe? En dat even niks leuk is.

Maar he, jij mag zo trots op jezelf zijn! Ook al voelt het nu niet als iets leuks, dat is het wel als je er straks op terug kijkt.

Is er iets waar je wel zin in hebt? In chips, chocola, een warm bad of bellen met een leuke vriendin?
Oh Tzippa kut he dat gevoel. Laat maar over je heen komen. Moet je eens kijken hoe sterk je bent!
Bonusbakkie, die houden we er in.

Sterkte Tzippa, het moet er uit.
Hatsjikideee...
Dank jullie wel allemaal, blij dat ik het hier kwijt kon want voor de rest weet niemand van mijn stoppen.

Enne bonusbakkie is weer van de hand van mijn autocorrect op de laptop….

Goed, gisteren overleefd en week 3 is een feit. Hoe is jullie weekend?
Tzippa kanjer! Mijn weekend is vol met afspraken, verjaardagen, familie. Alles zonder drank want overdag. Ik ontwijk wel een paar mensen die heel graag drinken en dat ook bij elke gelegenheid doen. Ik vind alles ook een beetje saai eerlijk gezegd

Maar ik voel me wel echt beter dus ja. Het is gewoon goed maar heel erg leuk vind ik het niet.
Tzippa, is je omgeving veranderd of gebruikt men nog veel. Lijkt me dan extra moeilijk voor je.
Hatsjikideee...
Ik ga zo de kroeg in. Live bandje. Ik doe dat niet zo vaak. Maar na mijn stres week is t tijd voor wat anders. Gister al naar t zwembad geweest, incl bubbel en stoombad. Erna decadent gebakje gegeten in een grand cafe. Leuk leuk.

Lekker aan de AV bier zometeen. Kwekken enzo. Ik heb er zin in.
Veel plezier bak koffie!

Hier een hangdag. Hele dag bezig geweest met uitzoeken wat mijn rechten en plichten zijn. Blèh
Tankssss ze hebben hier heerlijke cappuccino.

Niks aan nieuwsbrief. Maar kennis geeft soms wel rust.
Lekker bonusbakkie, goed jezelf verwennen.

Is dat met betrekking tot het huis Nieuwsbrief?
Hatsjikideee...
Ja voor een evt ander huis. Wordt moeilijk....
Dat zal behalve wachttijden ook nog eens onbetaalbaar zijn.

Wordt er op Marktplaats toevallig iets aangeboden. Gaan er kinderen mee of kun je met een studio ook af.

Is er echt geen mogelijkheid om in het huis te blijven?
Hatsjikideee...
Nee, ik kan echt niet in het huis blijven. Helaas.

Verdien 200 euro bruto per jaar teveel voor toeslagen (terecht hoor dat ik het dan niet krijg).

Particulier krijg ik niet met mijn inkomen.

En sociaal is een nieuwe regel dat als het huis nog niet verkocht is na 6 maanden, je sociale huurwoning uit moet en terug moet.

Ik ga wel proberen meer te werken, maar ben ook heel eerlijk, ben dik 50 plus en de arbeidsmarkt zit niet echt op mij te wachten.

Wel een voordeel is dat ik geld meekrijg uit het huis. Dus moet me nu concentreren op goedkope koopwoningen.

Maar lees net wat andere topics over scheiden en dan mag ik niet klagen! Ik kom er wel!!!
Dat is balen voor die 120 netto?

Maar omdat wij de jongste niet meer zijn wordt de hypotheek daardoor toch ook duurder? Gelukkig staat de rente laag. Woon je in een omgeving waar de huizen een beetje betaalbaar zijn, ik nl niet. Hier betaal je voor een doorsnee flat over de 2 ton.

Hopelijk kun je je werkuren wat opkrikken.

Natuurlijk redt jij het, denk dat jij je leven eerder op poten hebt dan ik een nieuwe lover heb
Hatsjikideee...
Hahahaha Pausini, mooi antwoord. Lekker om ook even te kunnen lachen.

Ik ka heel goed koppelen, stuur maar een pb wat je wil, maten etc. en ik regel het voor je.

Ik heb mezelf nu even op slot gezet!

Denk dat we in dezelfde regio wonen. Heb het financieel altijd heel goed gehad en een tijd geleden bewust geminderd met werken. DOM.

Maar goed flink bezuinigen moet ook kunnen. Geen drank scheelt al zoveel, nu nog de peuken (maar nu nog even niet).
Snap ik. Dat roken zo stressgerelateerd kan zijn.

Wat zeg jij tegen die man dan: uhm, denk dat ze mooie benen heeft?

Tjonge, over welke maten hebben we het?
Hatsjikideee...
Maten ahum moet jij aangeven.

Wat ik zeg: topwijf met humor!
Bedoel je langer dan 1.80cm of langer dan 20cm...

Hoe weet jij dat dan

Doe allebei maar als jou het niet uitmaakt.
Hatsjikideee...
Even de mannen aan de kant.

Durf het bijna hier niet meer te melden maar vandaag weer gestopt met roken en ik neem jullie niet in de maling want elke keer ben ik ervan overtuigd dat het dit keer blijvend is.

Gister gedronken maar in vergelijking met vroeger qua hoeveelheid weinig.

Toch wil ik het frisse gevoel van een maand geleden terug en eigenlijk vooral het niet bezig hoeven zijn met: wanneer kan ik drinken.

Had nooit gedacht dit punt waar ik nu ben te bereiken en dat is dat ik niet weet wanneer ik doorgezakt ben. Doe geen dingen waar ik spijt van krijg, mijn geheugen werkt beter en beland niet meer in de kroeg, wat een rust!
Hatsjikideee...
Langer dan 20......iekzzzz
Hahaha niet in de breedte hoor
Hatsjikideee...
Hallo dames (en heren),

ik ben één van jullie stille meelezers die ook wel eens mee wil schrijven. Drie jaar geleden dronk ik dagelijks meer dan twee flessen wijn, meestal nog wat sterk, en wilde ik graag dood. Het eerste heb ik succesvol teruggedrongen, maar daarna kwamen er zoveel dingen op me af dat ik professionele hulp heb ingeschakeld. Inmiddels is mijn gemoedstoestand tot mijn verbazing gewijzigd. Ik kan me nog steeds verwonderen dat ik dagelijks opsta en dat ik wil leven, iets dat ik van kinds af aan nog nooit had gevoeld.

Dat neemt niet weg dat het leven soms nog steeds een strijd is, maar ik drink niet meer om te verdoven. Onverdoofd zijn de overwinningen namelijk veel groter. Helaas drink ik steeds vaker om te vieren. En zo is de sluipmoordenaar alcohol via een ander deurtje mijn leven weer ingeklommen.

Tja, verslavend goedje. Ik sta nu droog vanaf 10 januari. Ik heb nog geen doelstellingen wat betreft hoelang/hoeveel wel/niet. Vanaf 10 februari doe ik mee met 'ikpas'; 40 dagen zonder alcohol. Misschien dat een paar van jullie (de niet geheelstoppers) mee willen doen?

Ik drink trouwens nu een eskimo uit een wijnglas; half grapefruitsap, half tonic. Lekker als je net als ik van bitter houdt en iets zoekt dat niet snel wegdrinkt (het borrelgevoel).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven