Duitse supermarkt
dinsdag 14 februari 2012 om 21:25
zondag 3 januari 2016 om 13:46
quote:liubi schreef op 03 januari 2016 @ 13:13:
Ik heb ook een favorietenlijstje idd. Kan alleen niet teveel meenemen want het moet allemaal samen met de Nederlandse producten in de koffer.
Ik was juist benieuwd wat je dan graag in Duitsland haalt?
Ik ben als ik in nederland ben ook geneigd om hele voorraden in te slaan, maar meestal kan ik niet veel meenemen omdat ik maar 1 koffertje zonder vriesfunctie bij me heb
Maar tony chocolonely gaat altijd mee terug en voor mijn vrienden stroopwafels.
Ik heb ook een favorietenlijstje idd. Kan alleen niet teveel meenemen want het moet allemaal samen met de Nederlandse producten in de koffer.
Ik was juist benieuwd wat je dan graag in Duitsland haalt?
Ik ben als ik in nederland ben ook geneigd om hele voorraden in te slaan, maar meestal kan ik niet veel meenemen omdat ik maar 1 koffertje zonder vriesfunctie bij me heb
Maar tony chocolonely gaat altijd mee terug en voor mijn vrienden stroopwafels.
zondag 3 januari 2016 om 15:15
Dat vuurwerk is echt veel goedkoper ja en ook mooier, hier in de buurt moest de politie vorige week meerdere keren uitrukken omdat de nederlanders elkaar aan het aftuigen waren op de parkeerplaats omdat iemand de laatste doos voor de neus van een ander had weggehaald ofzo echt belachelijk. Ik ging me bijna schamen dat ik ook nederlander ben toen de buren me dat vertelden
zondag 3 januari 2016 om 21:44
Wat ik altijd uit Duitsland meeneem:
Zakjes van knorr/maggi of eigen merk (kaufland) voor paprika rahm saus
Zakjes voor Geschnechtzeltes züricher art
Krautsalade
Knuspertaschen (gevulde rosti met kruidenkaas of iets dergelijks)
Kuschelweiß wasverzachter
Sargotan spray (dettol spray)
Babyvoeding, veel smakelijker dan olvarit
Kühne mosterd
gerookt spek aan een stuk
Zakjes van knorr/maggi of eigen merk (kaufland) voor paprika rahm saus
Zakjes voor Geschnechtzeltes züricher art
Krautsalade
Knuspertaschen (gevulde rosti met kruidenkaas of iets dergelijks)
Kuschelweiß wasverzachter
Sargotan spray (dettol spray)
Babyvoeding, veel smakelijker dan olvarit
Kühne mosterd
gerookt spek aan een stuk
maandag 4 januari 2016 om 20:08
quote:mostervi schreef op 14 februari 2012 @ 22:50:
Ohhhhhhhhhhh ik ben verslaafd aan ovenkase
http://www.rougette.be/nl/producten_ovenkaas_nl.php
Neem wat voor me mee
Kost hier 7,50
Vandaag gespot, is een soort kaasfondue begrijp ik? Ik wil het wel een keer proberen.
Door dit topic loop ik nu heel anders door de supermarkt Ik heb zonet ook van die kattenstengels gehaald
Ohhhhhhhhhhh ik ben verslaafd aan ovenkase
http://www.rougette.be/nl/producten_ovenkaas_nl.php
Neem wat voor me mee
Kost hier 7,50
Vandaag gespot, is een soort kaasfondue begrijp ik? Ik wil het wel een keer proberen.
Door dit topic loop ik nu heel anders door de supermarkt Ik heb zonet ook van die kattenstengels gehaald
woensdag 6 januari 2016 om 14:27
Hallo,
Ik woon nu sinds 2 jaren in Duitsland en persoonlijk vind ik de DM goedkoper als Rossmann.
We hebben daar ook een DM klantenkaart. Daarmee kun je dan punten sparen en kortingscoupons printen.
En die punten spaar je niet alleen als je inkopen doet bij DM, maar ook als je boodschappen doet bij Real, auto tankt bij Aral enz...
Voor de luie-kook-liefhebbers, vind ik de kant en klare maaltijden in Duitsland veel lekkerder als in Nederland.
Honden of kattenvoer is ook goedkoper in DE.
Wat me ook opgevallen is, is dat kaas in DE goedkoper is als in NL?
Alcohol is definitief goedkoper in DE.
Heeft wellicht niks met eten te maken, maar heb je nieuwe meubels nodig? Dan is Sconto of Poco ook geweldig.
Ze hebben daar leuke dingen voor weinig.
Ik woon nu sinds 2 jaren in Duitsland en persoonlijk vind ik de DM goedkoper als Rossmann.
We hebben daar ook een DM klantenkaart. Daarmee kun je dan punten sparen en kortingscoupons printen.
En die punten spaar je niet alleen als je inkopen doet bij DM, maar ook als je boodschappen doet bij Real, auto tankt bij Aral enz...
Voor de luie-kook-liefhebbers, vind ik de kant en klare maaltijden in Duitsland veel lekkerder als in Nederland.
Honden of kattenvoer is ook goedkoper in DE.
Wat me ook opgevallen is, is dat kaas in DE goedkoper is als in NL?
Alcohol is definitief goedkoper in DE.
Heeft wellicht niks met eten te maken, maar heb je nieuwe meubels nodig? Dan is Sconto of Poco ook geweldig.
Ze hebben daar leuke dingen voor weinig.
woensdag 6 januari 2016 om 18:42
Ach so Nee, dat is dan niet de moeite waard om te proberen. Ik ben geen fan van eten dat niet gekoeld bewaard hoeft te worden, vind ik dubieus.
Ik ben nog wel eens geneigd om die diepvriesmaaltijden te proberen, maar tot nu toe nog niet aangedurfd.
Overigens, ik weet niet of ze overal flammkuchen verkopen, maar de diepvriesflammkuchen van Lidl of Aldi zijn erg lekker.
Ik ben nog wel eens geneigd om die diepvriesmaaltijden te proberen, maar tot nu toe nog niet aangedurfd.
Overigens, ik weet niet of ze overal flammkuchen verkopen, maar de diepvriesflammkuchen van Lidl of Aldi zijn erg lekker.
woensdag 13 januari 2016 om 22:47
quote:mamaonbekend schreef op 02 januari 2016 @ 20:21:
Even een ouder topic uppen, voor het volgende bezoek aan Duitsland !
Ik ben weer bij Edeka In Kleve geweest en heb o.a. gekocht:
- mosterd
- Fanta smaak Mango
- zakjes Capri Sun in smaak cola en nog iets
- chips in spareribs-smaak
- diverse zakjes Knorr/Maggi, o.a. Kartoffelgratin en Paprika-Rahmsauce (n.a.v. tip hier!)
- andere smaken Mentos
- mix voor hazelnootcake (Nussküchen), die is erg lekker!
- schnitzels
- camembert om te bakken
- diverse afbakbroodjes
- een of andere smeerkaas voor op brood, hamburgersmaak. Ben heul benieuwd! Hadden ze ook in bijv witte chocopasta, aardbeiensmaak en nog iets.
- plakken kaas met notensmaak (die is ook erg lekker!)
- lekkere toetjes
- aardappelkoeken (Reibekuchen) Update:
- dat smeersel kun je laten liggen wat mij betreft. Niet lekker. Net de saus van Mc Donalds op je brood.
- Fanta Mango gaat ook niet in de herhaling, te zoet wat mij betreft.
- chips was wel aardig, maar of ie voor herhaling is...?
Even een ouder topic uppen, voor het volgende bezoek aan Duitsland !
Ik ben weer bij Edeka In Kleve geweest en heb o.a. gekocht:
- mosterd
- Fanta smaak Mango
- zakjes Capri Sun in smaak cola en nog iets
- chips in spareribs-smaak
- diverse zakjes Knorr/Maggi, o.a. Kartoffelgratin en Paprika-Rahmsauce (n.a.v. tip hier!)
- andere smaken Mentos
- mix voor hazelnootcake (Nussküchen), die is erg lekker!
- schnitzels
- camembert om te bakken
- diverse afbakbroodjes
- een of andere smeerkaas voor op brood, hamburgersmaak. Ben heul benieuwd! Hadden ze ook in bijv witte chocopasta, aardbeiensmaak en nog iets.
- plakken kaas met notensmaak (die is ook erg lekker!)
- lekkere toetjes
- aardappelkoeken (Reibekuchen) Update:
- dat smeersel kun je laten liggen wat mij betreft. Niet lekker. Net de saus van Mc Donalds op je brood.
- Fanta Mango gaat ook niet in de herhaling, te zoet wat mij betreft.
- chips was wel aardig, maar of ie voor herhaling is...?
maandag 18 januari 2016 om 13:46
quote:anoniem1212016 schreef op 06 januari 2016 @ 14:33:
Welke kant-en-klare maaltijden kun je ons aanbevelen, cinnamonnswirl? Ik moet zeggen dat ik in de supermarkten niet zo veel kant-en-klaarmaaltijden zie, niet zoals in Nederland bij de AH.
In de diepvries (bij Penny bijvoorbeeld) vind ik de "hühnerfrikassee" en "frikandellenpfanne" wel lekker.
Of gewoon simpel en bijna overal wel te verkrijgen, "penne bolognese".
Of bij de Lidl in blik, Goulash of Räubertopf
Wat ik wel erg mis hier in D is "surinaamse" producten.
Nu kan ik geen pom meer maken of roti
Welke kant-en-klare maaltijden kun je ons aanbevelen, cinnamonnswirl? Ik moet zeggen dat ik in de supermarkten niet zo veel kant-en-klaarmaaltijden zie, niet zoals in Nederland bij de AH.
In de diepvries (bij Penny bijvoorbeeld) vind ik de "hühnerfrikassee" en "frikandellenpfanne" wel lekker.
Of gewoon simpel en bijna overal wel te verkrijgen, "penne bolognese".
Of bij de Lidl in blik, Goulash of Räubertopf
Wat ik wel erg mis hier in D is "surinaamse" producten.
Nu kan ik geen pom meer maken of roti
maandag 18 januari 2016 om 14:38
quote:cinnamonnswirl schreef op 06 januari 2016 @ 14:27:
Hallo,
www.payback.de! Ik spaar ook. Gaat best snel, vooral als je de app op je telefoon/tablet installeert en de coupons activeert. Je krijgt bij de Dm bijna altijd wel 5x-zoveel-punten-coupons. Dus als je 10 euro koopt, krijg je 50 punten ipv 10. 100 punten is 1euro korting.
Bij het aanmelden in de winkel pakt de computerzuil geen Nederlandse postcodes. Om dat te omzeilen, moet je de letters uit je postcode weglaten en een 0 voor je cijfers zetten. Postcode 9999AB wordt dan 09999.
Hallo,
www.payback.de! Ik spaar ook. Gaat best snel, vooral als je de app op je telefoon/tablet installeert en de coupons activeert. Je krijgt bij de Dm bijna altijd wel 5x-zoveel-punten-coupons. Dus als je 10 euro koopt, krijg je 50 punten ipv 10. 100 punten is 1euro korting.
Bij het aanmelden in de winkel pakt de computerzuil geen Nederlandse postcodes. Om dat te omzeilen, moet je de letters uit je postcode weglaten en een 0 voor je cijfers zetten. Postcode 9999AB wordt dan 09999.
maandag 18 januari 2016 om 19:39
Ik spaar ook, ben vooral blij met de punten bij aral omdat ik van het werk een tankkaart van hun krijg die ik prive mag gebruiken. Fressnapf doet sinds kort ook mee en ook daar spaar ik snel omdat ik 2 katten heb en mijn sm een herdershond en 3 katten, ik heb haar mijn 2e kaart gegeven zodat ik wat sneller spaar ☺
maandag 18 januari 2016 om 20:04
Ik doe regelmatig boodschappen bij Real. De meeste producten vind ik niet echt beter dan in Nederland. Voor feestjes haalde ik er wel vaak bier (van die halve literflessen). Een paar jaar terug waren die erg goedkoop, maar het prijsverschil is wel een stuk minder geworden. Bij de kassa ben ik uiteindelijk ongeveer hetzelfde kwijt als hier.
donderdag 21 januari 2016 om 15:36
Ik vind dat je bij Real best goedkoop Electro dingen kunt kopen.
Televisies bijvoorbeeld. Soms hebben ze daar echt goede aanbiedingen!
Omdat ik niet persé een Ipad moet hebben, heb ik daar een Tablet van Dyson gekocht met 70 Euro.
Dat ding werkt prima
Oja, en het gebak / de taarten in de diepvries zijn ook de moeite waard!
Haselnuss-sahne-torte hmmm!!! Of een lekkere stuk Bienenstich!
Ik woon nu in de stad van DE marsepijn
Niederregger Marzipan. Duur, maar wel lekker.
Televisies bijvoorbeeld. Soms hebben ze daar echt goede aanbiedingen!
Omdat ik niet persé een Ipad moet hebben, heb ik daar een Tablet van Dyson gekocht met 70 Euro.
Dat ding werkt prima
Oja, en het gebak / de taarten in de diepvries zijn ook de moeite waard!
Haselnuss-sahne-torte hmmm!!! Of een lekkere stuk Bienenstich!
Ik woon nu in de stad van DE marsepijn
Niederregger Marzipan. Duur, maar wel lekker.