uitgerekend augustus 2016

27-11-2015 22:44 2055 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames die tussen 1 -14 augustus zijn uitgerekend,

Hier kan je gezellig kletsen over je zwangerschap en alles wat daarbij komt kijken.

Gefeliciteerd met je zwangerschap.

Naam Leeftijd Kind Uitgerekende datum ControlesMama250729-282e, 1e 3 jaar 7 augustus 22 febr. geslachtsbepaling/ 25 febr. vk / 22 maart 20 weken echo Ana_Isabel- 5e 9 augustus Cantate26-301e 3 augustus 13 februari geslachtsbepaling Yoshi8827-291e 4 augustus 16 februari verloskundige Twijfel30-351e 7 augustus ZonZon30-292e, 3,5 jaar 9 augustus 13 januari termijn echo / 29 januari nekplooi meting Gebruiker199322-251e 12 augustus 29 januari echo Kim8728-293e, 4 en 2 jaar 3 augustus Evelineh83 32-36 2e, 20 mnd 11 augustus 19 januari termijn echo+intake Tinus1992 23-26 1e 10 augustus 28 januari termijn echo Noord83 3e, 4 en 2 jaar 12 augustus Therealarya 26-35 1e 7 augustus 4 februari verloskundige miliza 27-28 3e, 5 en 3 9 augustus Fog 29-33 1e 10 augustus 3 febr. nekplooimeting/ 1 maart gynaecoloog Kim0793 23 2e, 15 maanden 9 augustus Deb_82 2e 4 augustus ukkie87 28-34 1e 12 augustus 5 januari echo

TABEL VOL

cyn teagirl
Live, Love, Laugh
Ik dacht eerst 'nee geen polonaise aan mijn lijf'. Wil na de 9 maanden gewoon weer wijntjes kunnen drinken en eten wat ik wil. Maar ik twijfel inmiddels toch, voornamelijk omdat je van borstvoeding geven zelf ook lekker af schijnt te vallen...... Leuk bijkomend voordeel.

Of is t heel erg als ik zo vanuit mezelf denk?

Kraamzorg ga ik na woensdag me in verdiepen. Ze gynaecoloog zei ook dat ik me na komende week in moest gaan oriënteren.. Ik ben dan 10+6 dus denk dat dat wel een oké moment is?!

En na volgende week moet ik bloed prikken.. Weten jullie waarop dan geprikt wordt?????
@Ukkie Ik ga ook proberen borstvoeding te geven en ook niet alleen omdat het goed is voor het kindje. Ik vind het voeden opzich nog niet zo'n appetijtelijk idee + ik wil dan ook wel weer een biertje drinken. Maar 2 dingen trokken mij wel over de streep: afvallen & het milieu. Dat laatste klinkt niet zo voor de hand liggend maar het maken van poedermelk is een milieubelastend proces: koeien melken (en de daarbij behorende voer-teelt, poep & gassen), transport, fabrieken, etc.

Dat is allemaal niet nodig als ik mijn kind aan de borst hang.

Ze prikken trouwens op (en ik moest ook in een potje plassen):

Bloedgroep

Rhesusfactor

Syfilis/Lues(geslachtsziekte)

Hiv

Hb(bloedarmoede)

Glucose(suikerziekte)

Hepatitis B

Irregulier antistoffen

@Evelineh Ja sorry maar ik moest dus van de verpleegkundige uit het ziekenhuis gaan zoeken op borstvoeding en ik kwam alleen maar pannenlappen websites tegen. Fijn dat jij 4,5 maand hebt kunnen voeden in combinatie met een normaal leven.

Ik verheug me nu al trouwens op de borstvoedingverhalen van mijn moeder Dat is zo'n geitenwollensokkentype die vroeger alles probeerde op te lossen met homeopathische middelen. Ik weet nú al dat ze gaat beginnen over een geboorte bad bij ons 3 hoog in de huiskamer..
Ooooh lijkt mij stiekem geweldig om in zo'n geboortebad te bevallen 😁!
Ik ben bij zoon met flesvoeding en een week borstvoeding ook gewoon afgevallen hoor. Vrij weinig voor gedaan 😁
Gelukkig dat je er ook zo instaat Fog.. Voelde me al een klein beetje ego dat ik hierbij aan mezelf dacht haha.

Ok, goed dat je t zegt.. Zal ff niet plassen dan woensdag 😉

Bevallen jullie thuis (als t kan) of in het zh?
Ik vind het wel interessant dat er in deze groep best wat meiden zijn die niet onverdeeld positief tegenover borstvoeding staan (ik heb er geen mening over hoor). In mijn vorige groepje (25 vrouw sterk) is werkelijk iedereen begonnen met borstvoeding. De ene met meer succes dan de ander, maar ik heb eigenlijk niet het idee dat toen die keuze heel bewust is genomen. Meer soort vanzelfsprekendheid.

Als je echt niet wil beginnen met borstvoeding, bereid je dan maar wel vast voor op allerhande meningen, en pogingen je te overtuigen van het tegendeel. Da's in alle protocollen opgenomen etc. Borstvoeding MOET gestimuleerd worden. Op zich best prima dat je geinformeerd wordt over de voordelen, maar begrijp van velen dat dit niet erg zachtzinnig gaat. Overigens als je langer dan 6m borstvoeding geeft is t precies het tegenovergestelde en kan je gaan uitleggen waarom je kind nog niet aan de fles is ;)
Eveline, ik twijfel enorm. Ik ben al belaagd met alle goed bedoelde adviezen. Ze zitten zo lekker op je gevoel dan. Met zoon was het zo'n negatieve ervaring. Heeft echt een stempel op de kraamweek gedrukt. Ik wil het heel heel misschien wel proberen, maar ik wil niet beginnen met kolven. Geen idee of het dan überhaupt veel kans van slagen heeft.
@ZonZon Bofkont! Maar ik heb zo'n 25 kilo te verliezen dus wat er extra af kan juich ik vooral toe.

@Ukkie Ja nou dat plassen was dus een probleem bij mij. Ik dacht 's morgens voor het vertrek "Niet te veel drinken want dan moet je telkens plassen in het ziekenhuis" Maar toen bleek dat ik moest plassen.. En buiten het wchokje stond meneer Fog heen-en-weer te drentelen omdat hij naar zijn werk wilde..

@Evelineh het is nooit goed in de ogen van anderen.. Van mij moet iedereen het zelf weten zolang ze er maar geen wodka-redbull in gieten. Maaaar nu bedenk ik me wel ineens dat een meisje dat ik vroeger kende mij toevoegde op FB en ik zag dat zij het kindje wat ze toen had gekregen (5-6 jaar terug oid) nog steeds borstvoeding gaf. Toen viel mijn mond open van verbazing.

@Jacob Echt? Nou mij niet. Ik hou het graag hoog en droog.

@Plek van bevallen: Ziekenhuis. Ik heb een medische indicatie. Maar ook zonder had ik daar wel voor gekozen.
@ zonzon, zonder te kolven heb je zeker kans van slagen. De kans dat borstvoeding op gang komt bij een tweede is sowieso groter volgens mij. Het wordt dan alleen wel lastiger als je weer aan het werk gaat, maar dan ben je al 2-3 maanden onderweg ;).

Als je je belaagd voelt zou ik gewoon zeggen dat je er ip positief tegenover staat maar dat je op het moment zelf wil beslissen hoe de vlag erbij hangt. Ben je meteen van t gezeik af ;).

@jacob: ik had ook ideeen over in bad bevallen en op baarkruk etc etc etc. Uiteindelijk had ik een flitsbevalling gewoon in bed. Ze hadden het bad niet eens op tijd volgekregen denk ik :D. Het is goed om je van tevoren te informeren over de mogelijkheden maar t loopt volgens mij heel vaak ook anders. Vriendinnetje van mij raakte in een postnatale depressie toen de bevalling volslagen anders liep dan wat zij minutieus had gepland..... Er valt maar weinig te plannen denk ik.

@ plek van bevallen: hopelijk poliklinisch in geboortecentrum. Vorige keer was ik dus koud een half uur binnen voordat onze zoon kwam. Dus ik hoop dat ik het deze keer uberhaupt haal... ;)
Ik zit nog heel erg in dubio met mezelf of ik het wil. Het is allemaal beter enzo wat ze zeggen. Maar ik voel me er zo niet fijn bij om het te doen en alles wat erbij komt kijken.

Maar wie weet groei in m'n zwangerschap wel naar toe? Ik weet het niet..

Maar m'n schoonzus zei wel je moet het wel echt willen anders lukt het niet. Dus ik zie het dan allemaal wel, maar voor nu zeg ik echt nee!
herinner je gisteren droom van morgen maar leef vandaag
Ik wil zeker wel borstvoeding geven en hoop ook heel erg dat dat gewoon lukt.

Ik wil graag thuis bevallen, dat lijkt me toch het fijnst. Maar ben ook realistisch en weet dat het goed mogelijk is dat ik halverwege de bevalling toch hup richting het zkh moet. We gaan het zien
@eveline, mijn eerste bevalling ging ook reuze snel en ben uit mijn eigen bad gestapt op het moment dat ik het gevoel had dat ik serieuze persweeen kreeg en de verloskundige er nog niet was.

Vind een water bevalling erg mooi en geloof in het idee dat het op de wereld komen voor een kindje veel prettiger is. Ook vond ik het warme water in mijn eigen bad erg fijn met de heftige weeen.

Maar nu heb ik helaas een medische indicatie en mag ik niet thuis bevallen

Baal daar heel erg van want als ik pijn heb/niet prettig voel ben ik het liefst in mijn eigen omgeving en zo min mogelijk mensen en toeters en bellen om mij heen.

Maar ja wat moet moet he zullen we maar zeggen!

Ik ga ook geen borstvoeding geven, dit ivm een bipolaire II stoornis & eerdere postnatale depressie waardoor borstvoeding sterk afgeraden wordt en ik er zelf ook niet achter sta.

Dit keer wil ik wel de mogelijkheid van kolven bespreekbaar maken, dat is de vorige keer niet aan bod gekomen en wellicht is dat voor mij een prima middenweg.
Hoi dames ben even afwezig. Manlief ziek, nu heb ik t te pakken, geen fut om hier te lezen/schrijven sorry! Ben snel weer aanwezig

Wel gauw de aanpassingen gedaan
Live, Love, Laugh
Ik heb ook even niet meegeschreven, wel gelezen.

Grappig om te lezen dat de meningen over borstvoeding zo verdeeld zijn, geeft wel wat meer perspectief dan alleen positieve verhalen. Ik wil het wel gaan proberen maar als het niet lukt dan is het ook goed. Wil er geen spanning over.

Bevallen wil ik wel echt graag in het ziekenhuis, dat geeft me toch een veiliger gevoel. Ik denk vooral omdat het mijn eerste is en ik geen idee heb wat me te wachten staat...

Eveline, jij hebt vanavond een echo toch? En Jacobsjes morgen? Veel succes en plezier!
En beterschap Mama!
Jemig jacobsje dat is best heftig. Borstvoeding kan idd een postnatale depressie verergeren cq je stemming behoorlijk beïnvloeden. Twee kanten op trouwens! Maar dan snap ik de overweging goed!

@mama wat klote zeg! Beterschap. Buikgriep? Ik haalde net m'n zoon van de creche en sindsdien al 2x diarree. Hij is verder wel gezellig dus hopelijk blijft daarbij...
He bah mama. Beterschap!!

Even over bv, en nee ik ben heen geitenwollensokken type

Ik heb mijn dochter zeer lang gevoed. Velen vonden idd dat het tijd werd om te stoppen maar ik genoot te erg van ons momentje samen. Helaas en echt een dikke helaas😉 ben ik door bv geen grammetje afgevallen. Dus dames ik hoop dat het bij jullie wel werkt maar bij mij (waar ook wel wat kilo's afmogen ) hielp het dus niets.

Verder moet je gewoon doen wat je het fijnste vind en waar je je het beste bij voelt.

En zonder kolven lukt best al moet je dan wel alle voedingen zelf geven. Maar als je weer moet werken moet je voor die tijd de bv alwel weer hebben afgebouwd anders komen je borsten gedurende dag op spanning te staan en dit doet erg pijn en hierdoor kun je borstontsteking van krijgen.
Eveline en Deb, ik moest bij zoon na het voeden aan de borst, zoon bijvoeden met kv en dan nog kolven om de productie op gang te krijgen. Dat duurde ruim een uur en dan een uur later begon het feest opnieuw. Dat kolven wil ik dus niet. Ik moet ws pas weer beginnen met werken als de baby vijf maanden is. Ik werk in het onderwijs dus ik krijg de zomervakantie terug. Ik vraag me af of het kan lukken zonder dat kolven om alles op gang te krijgen.

Bevallen, ik denk weer in het ziekenhuis. Ik heb toen ook pijnstilling gehad. Heel fijn bij m'n weeënstorm.

Mama, beterschap en Eveline jij ook voor zoon. De griep heerst nog steeds flink.
Hey Dames, ook weer even een berichtje vanaf hier.

Vandaag 11+4 weken en ik merk een beetje dat ik er mentaal/emotioneel doorheen zit. Komt waarschijnlijk door mijn lichamelijke klachten, waardoor ik me continue ziek/grieperig voel. Ben geen persoon die goed is in "ziekzijn". Heb nu continue hoofdpijn/misselijkheid met 1-2x per week migraine waarvoor ik me nu al paar keer (een paar uurtjes) heb moeten ziek melden. En slapen wordt er ook niet beter op, toch maar alvast een "voedingskussen" gekocht, kijken of dat wat voor de rugpijn scheelt.

Zo, even klaagmomentje, nu naar de leukere dingen.

bevalplek: ziekenhuis, was een vrij simpele keuze voor mij. Ik werk zelf in het ziekenhuis, waardoor ik ruim 50+ uur van mijn week in het ziekenhuis doorbreng, voelt dus als een soort 2e thuis. Daarnaast vind ik het er ook veiliger dan thuis, met eventueel pijnstilling als optie. Dat in combinatie met een nieuwbouwhuis wat 1-2 maanden voor mijn bevaldatum pas opgeleverd gaat worden, maakte het de meest logische keuze.

borstvoeding: sta ik op zich positief over, ga het in ieder geval proberen. Ik weet van collega's die het ook gedaan hebben, en nu weer aan het werk zijn met kolven, wat redelijk goed gaat. Maar ondanks de BVmaffia, ga ik gewoon stoppen als het echt niet meer gaan, moet wel leuk blijven.

dozen: ik wacht nog even een goede uitslag van de combinatietest (29 januari) af, merk dat ik daar toch wel op zit te wachten, qua geruststelling dat alles goed is. Ben dan 13+1 weken, dus nog tijd genoeg.

kraamzorg: geldt hetzelfde voor als de dozen, na de combinatietest ga ik dit regelijk. Moet in principe aangevraagd zijn voor 16 weken, dus heb dan nog ongeveer 3 weken te gaan.

@mama: Beterschap! @eveline: beterschap voor je zoontje!
Zo meiden ik ben zwanger van een boksertje :-d! Handjes voor t gezichtje en maar meppen en schoppen!

Ben twee dagen vooruitgezet. Nu dus 10+6 weken. Ben zo blij en opgelucht!!

voor de tabel: uitgerekende datum 09-08. Morgen intake bij vk. Dan zullen ook wel data voor vervolgecho etc komen.
Gefeliciteerd!!!
Wat fijn!
Tnx meiden! Weer een stapje verder richting beetje geruststelling, hoewel natuurlijk nooit 100%. Gevoel is weer helemaal terug. Heb er echt zin in om de kleine straks weer te voelen schoppen!! Nog een paar weekjes wachten daarvoor. Hihi ben helemaal hyperdepieper. Na zoveel prachtige echo's van jullie is er gelukkig voor mij ook nog een goede echo over

Goede score he deze groep! 2 mk op 20. Die twee zijn natuurlijk superrot, maar hadden er zomaar stuk meer kunnen zijn.
Pppfff nou die score, toevallig moest ik er vanmiddag nog aan denken.

Hoop zo dat ik niet nr 3 word, maar nr 21 en ook een druk bewegend beebje mag zien.

Ga zo maar eens proberen te slapen. Gelukkig hebben we de afspraak al om 10.30 uur in het ziekenhuis dus dat wordt niet de hele dag duimen draaien.

Slaap lekker allemaal!
Fijn dat het zo goed ging bij de echo Eveline!

En Jacob veel plezier zo bij de echo

Ik vind het trouwens wel een beetje de 'goden verzoeken' om over de 'score' te praten dames Ik ben er liever stilletjes dankbaar voor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven