Zomermoppers en wintervreugd!

16-08-2015 14:18 3005 berichten
Het wil nog steeds maar niet winteren, maar gelukkig is er altijd nog het mopper-, klets- en juichtopic voor alle zomerhaters en winterliefhebbers van dit onvolprezen forum. Als een groot veld vol maagdelijke, vers knisperende sneeuw strekken zich wederom vele lege pagina's voor ons uit om te vullen met klachten over plaknachten en blijdschap als de mutsen en de sjaals weer uit het vet kunnen. Wie komt de eerste voetstappen zetten?

We komen trouwens hier vandaan.
Tja, dat plezier is Kimmeke en mij niet gegund. Leve (Belgisch) Limburg :-/
Alle reacties Link kopieren
Deze week word ik op mijn wenken bediend: Eindelijk een keer vorst. De temperatuur bleef lang steken tussen ongeveer 15 en 20 graden. In begin november was het nog dik boven de 10.

Nu gaat het toch eindelijk gebeuren. Deze week vriest het 's nachts en dit weekend en de maandag daarna zijn ijsdagen. Even een paar definities:

- vorstdag = dag met een minimum temperatuur onder 0 en maximum temperatuur boven 0;

- ijsdag = dag met maximum temperatuur 0 graden of lager.

Na vrijdag vriest het 's nachts niet meer in mijn regio.

Nu ik erover nadenk: Kan een zomerse dag ook een vorstdag zijn? In Zuid-Afrika was het een keer 's nachts -3 en overdag ongeveer 27. In de Zuid-Afrikaanse winter kunnen de dag- en de nachttemperatuur enorm van elkaar verschillen, terwijl dat in Nederland vrijwel niet gebeurt.
World of Warcraft: Legion
SNEEUW
Joepie! Ik spring met je mee!
Wat is de wereld mooi met een laagje sneeuw, hè?
Prachtig.... zo kalm....
Ik heb gelezen dat er in Zuid-Limburg ook kans is op sneeuw, is dit ook bij jullie zo? Hier is er in iedergeval ook een laagje sneeuw!

Ik ben klaar voor een Elfstedentocht.
Life isn't about getting and having, it's about giving and being.
Hier een heel klein laagje sneeuw maar andere plaatsen die zo een 15 a 20 minuten van bij mij zijn ligt er 12 cm sneeuw dus je moet geluk hebben. Maar in ieder geval eindelijk koud weer hier er zoveel mogelijk van genieten voor zolang het duurt
Dan maar snel daar naartoe dan!

Koud, zonnig en droog: heerlijk winterweer, vind ik
Vanochtend in Enschede was er wat sneeuw. Tegen de middag was de helft daarvan al weer verdwenen. Ondanks code geel (geldig tot morgen 10:00 uur) zijn de straten droog, dus ook geen ijzel. Morgen ga ik met de fiets naar het werk (vanuit mijn ouders) en met de fiets, trein, bus terug naar huis. Morgen is het weer fiets, trein, fiets.
World of Warcraft: Legion
quote:sebastiaan1234 schreef op 17 januari 2016 @ 10:33:

Ik heb gelezen dat er in Zuid-Limburg ook kans is op sneeuw, is dit ook bij jullie zo? Hier is er in iedergeval ook een laagje sneeuw!

Ik ben klaar voor een Elfstedentocht. Meedoen of kijken?
Eindelijk winter \ o / , ben zo blij.....het is zo heerlijk rustig op straat en niet zo vies warm...

ook voor de Border Collie is dit stukken beter, onze andere ( bejaarde ) hond ziet er schattig uit

in haar jasje en heeft een heerlijk dekbedje om op te liggen , nice and snug....alleen partner verlangt terug naar de zomer...
escape to the country met jonnie irwin, allistair, jules , nikki, denise 16 hr bbc1
Heerlijke dagen zijn het ik geniet er volle teugen van.
Ik krijg energie van dit weer, die droge vorst.

Ondanks dat ik snipverkouden ben.

Gisteren een flink stuk gewandeld.
Helaas (te) weinig sneeuw gezien. Het enige dat ik zag was een beetje sneeuw op de grond dat al bijna was gesmolten.

Maar ja, we hebben nu een paar koude dagen, heerlijk!!!!
Zoals het gister was, koud maar blauwe lucht met de zon. Dat was fijn. Hoop op meer van dit soort dagen want die regen en wind ben ik wel echt helemaal zat.
Nu is het ook prima. Bewolking en lekker koud. :-D
quote:Kerstvrouw schreef op 20 januari 2016 @ 13:30:

Nu is het ook prima. Bewolking en lekker koud. :-DAlles is goed zolang het maar koud is in de winter
Juist.
Wat is deze sneeuw en kou hartverwarmend na het lezen dat 2015 het warmste jaar ooit is . Ik geniet met volle teugen en ben blij dat het al een week winterweer is. Vooral na een boterzachte december. We hebben nog veel kou in te halen!
2015 was ook het zonnigste jaar ooit in België toch dus ik veronderstel in Nederland ook

We hebben inderdaad veel koude in te halen maar dat zal niet voor volgende week zijn dan komen de dubbele cijfers weer in zicht (voor Limburg toch) en nachtvorst verdwijnt ook. Laat ons hopen dat februari nog een winter prik brengt.

Maar goed wat we nu gehad hebben kunnen ze ons niet meer afpakken
hmmm lijkt me heerlijk in Belgisch Limburg te wonen.

Pfff, ik hoor van heel veel mensen dat ze zo blij zijn dat de dagen weer langer worden.

Ze kijken me zo vreemd aan wanneer ik zeg dat ik altijd melancholiek word als ik weet dat de

winter aan zn einde komt ...

( ben ook nog een surinaams, dus dat geeft ook een extra effect aan mn voorliefde voor mistige, wintergrijze miezerregen dagen )

Ik sta op het punt om maar gewoon mee te praten en roepen , ja fijn heh?

Maar dat is zo n enorme leugen...
escape to the country met jonnie irwin, allistair, jules , nikki, denise 16 hr bbc1
quote:kimmeke1983 schreef op 22 januari 2016 @ 09:31:

2015 was ook het zonnigste jaar ooit in België toch dus ik veronderstel in Nederland ook

We hebben inderdaad veel koude in te halen maar dat zal niet voor volgende week zijn dan komen de dubbele cijfers weer in zicht (voor Limburg toch) en nachtvorst verdwijnt ook. Laat ons hopen dat februari nog een winter prik brengt.

Maar goed wat we nu gehad hebben kunnen ze ons niet meer afpakkenWie is ''ze'' in jouw geval?
Niemand in bijzonder ik wilde gewoon zeggen de kou die we toen hadden kan niemand ons afpakken

Nu hebben we echt herfstweer veel wind en regen
Deze winter staat op het punt de zachtste winter sinds 1901 te worden. Ik kan al bijna zeggen dat ik helemaal klaar ben met de Nederlandse winters!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven