Zomermoppers en wintervreugd!

16-08-2015 14:18 3005 berichten
Het wil nog steeds maar niet winteren, maar gelukkig is er altijd nog het mopper-, klets- en juichtopic voor alle zomerhaters en winterliefhebbers van dit onvolprezen forum. Als een groot veld vol maagdelijke, vers knisperende sneeuw strekken zich wederom vele lege pagina's voor ons uit om te vullen met klachten over plaknachten en blijdschap als de mutsen en de sjaals weer uit het vet kunnen. Wie komt de eerste voetstappen zetten?

We komen trouwens hier vandaan.
Alle reacties Link kopieren
quote:Kerstvrouw schreef op 30 maart 2016 @ 16:40:

Even een gekke vraag hier, maar zijn veel liefhebbers van de lange dagen ook ochtendmensen? Ik ben een avondmens en vind er niets aan als het lang licht is....

Ik ben ook niet dol op veel wind en regen, ik heb liever wat stabieler weer. Liever koud en droog met evt een zonnetje in de winter dan de afgelopen flutwinter met veel wind, regen en te hoge temperaturen. Met de zon heb ik alleen problemen als die de temperatuur laat stijgen. Niks aan. Ik hou gewoon niet van warm, drukkend weer en zeker niet het hele jaar door.

ik ben 100% ochtendmens, en houd van lange dagen, maar ook van korte.

Net als jij, houd ik van alle weersomstandigheden. Ook van sneeuw, ijs, (soms) regen, zon, zomer. Het enige weer waar ik me niet lekker bij voel is benauwd weer met hoge temperaturen (ca. boven de 28 graden).

Eigenlijk hoor ik dus op geen van de weer/klimaattopics
Ik heb last met lange dagen (zeker die op zijn langst) begin licht om 4.45 en einde licht om 22.40 .. Omdat het s'morgens al licht word als ik nog wil slapen en dat het nog licht is wanneer ik wil gaan slapen (ik ga graag op tijd slapen en dat gaat niet op lange licht dagen) en dat in combinatie met warmte betekent heel weinig slaap de komende maanden. Dus zoals het nu is kan ik nog mee leven
Dat herken ik helemaal!

En slaaptekort is echt funest voor mijn humeurtje...
Ben ik de enige die echt heel veel van regen houdt? Het ruikt heerlijk, het klinkt heerlijk en het voelt heerlijk.
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Het mag van mij regenen en voor de natuur moet het regenen! Vind regen ook wel heerlijk klinken tegen ramen maar een hele dag regen toch maar liever niet
Regen heeft zeker wel wat! Alleen deze winter vond ik het minder mooi omdat het maar niet afkoelde daardoor... maar dat wil niet zeggen dat ik het niet mooi vind!
Het hagelt hier flink. Zo gezellig.... Hopelijk krijgen we ook nog wat sneeuw deze week, maar dat zal wel te veel gevraagd zijn
quote:tanteslankie schreef op 11 april 2016 @ 19:42:

Ben ik de enige die echt heel veel van regen houdt? Het ruikt heerlijk, het klinkt heerlijk en het voelt heerlijk.Nee, ik ook hoor. Alleen regen zonder paraplu vind ik wat minder
It's 5 o'clock somewhere
Oké ik heb er geen problemen mee dat het momenteel te fris is voor de tijd van het jaar maar eerlijk ik heb liever geen zomer dan geen lente
quote:viavia2013 schreef op 24 april 2016 @ 14:49:

Het hagelt hier flink. Zo gezellig.... Hopelijk krijgen we ook nog wat sneeuw deze week, maar dat zal wel te veel gevraagd zijn Dat zou een mooi wonder zijn!
In delen van Noord-Nederland sneeuwt het nog gewoon! En echt warm vind ik het nu ook niet.
Life isn't about getting and having, it's about giving and being.
In België sneeuwt het vooral in de Ardennen er ligt daar momenteel 10 cm en daar kan vannacht nog bijkomen
Ondertussen 15 cm in de Ardennen. April 2016 is kouder dan December 2015 (december was dan ook zeer zacht) ik had liever gehad dat December koud was
quote:tanteslankie schreef op 11 april 2016 @ 19:42:

Ben ik de enige die echt heel veel van regen houdt? Het ruikt heerlijk, het klinkt heerlijk en het voelt heerlijk.Ja, ik houd er ook van.
quote:kimmeke1983 schreef op 11 april 2016 @ 12:22:

Ik heb last met lange dagen (zeker die op zijn langst) begin licht om 4.45 en einde licht om 22.40 .. Omdat het s'morgens al licht word als ik nog wil slapen en dat het nog licht is wanneer ik wil gaan slapen (ik ga graag op tijd slapen en dat gaat niet op lange licht dagen) en dat in combinatie met warmte betekent heel weinig slaap de komende maanden. Dus zoals het nu is kan ik nog mee levenHelpt het niet als het lekker donker is in de slaapkamer, ik heb rolluiken, als ik wakker word kan ik echt niet zien of het 4 uur of al 8 uur in de morgen is, het is heel donker in de slaapkamer, heerlijk. En lekker koel in de zomer. En ook in de avond, lekker het rolluik dicht en het is pikdonker.
Waren rolluiken maar niet zo duur....
quote:Kerstvrouw schreef op 30 april 2016 @ 10:54:

Waren rolluiken maar niet zo duur....

Dat is zo.

Maar ik zou het echt aanraden.

Nooit geen last van licht.
Hier nog iemand die niet van temperaturen boven de 22 graden houdt en een hekel heeft al die lange lichte dagen.....

Graad of 19/20 met wisselend zon en wolken vind ik prima. 's Nachts lekker afkoelen naar max. 10 graden en bij voorkeur om 20.00 uur donker.
Hallo, ik kom ook weer even kijken. Hoewel ik lichamelijk goed tegen de warmte kan, heb ik er in mijn hoofd nog steeds moeite mee.

Zie ook op tegen aankomend weekend, zeker nu ik herstellende ben van een operatie. Kan niet lang zitten dus even op een terrasje zitten gaat niet lukken. Thuis buiten zitten is ook geen optie vanwege de onderbuurvrouw. Dus dat wordt een weekend thuis zitten met de ramen en deuren dicht.
En hier totaal geen sneeuw gehad, helaas. Wat had ik dat heerlijk gevonden!
Vanaf vrijdag 25 graden hier in Belgisch Limburg we slaan de lente over en schakelen meteen over naar zomerse temperaturen.
:-|Pff... wat een drama wordt er weer gelijk gemaakt van wat warmer weer door de media.
Life isn't about getting and having, it's about giving and being.
Bah zeg. Wat een warmte de komende tijd. Ben zo geen zonaanbidder.
Ik zit er ook zo niet op te wachten. Voel me in de winter veel relaxter dan met die lange, warme dagen
quote:kaatjekakel schreef op 04 mei 2016 @ 18:02:

Ik zit er ook zo niet op te wachten. Voel me in de winter veel relaxter dan met die lange, warme dagen

Ik net zo.

Vond het heerlijk afgelopen week.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven