
Ergernissen in de supermarkt 2
zaterdag 9 januari 2016 om 18:11

zaterdag 9 januari 2016 om 18:28

maandag 18 januari 2016 om 08:56
Gisteren bij een grote tuin- en dierenspeciaalzaak : We hadden spullen voor ongeveer 20 euro Bij de kassa werd een bedrag van ruim 40 euro genoemd, de reactie toen we aangaven dat die prijs niet klopte: O ik heb 2 toetsen tegelijk aangeraakt en nu heeft hij de prijs van het dure merk gepakt. Ze had zelf niet in de gaten dat het een heel hoog bedrag was voor zo'n eenvoudig product
maandag 18 januari 2016 om 18:37
Dat kan inderdaad gebeuren, neemt niet weg dat het vervelend is. Zo heb ik een keer 33 komkommers aangeslagen in plaats van 3. Dus toen ik het bedrag noemde, dacht ik: wat hoog zeg. De klant had er namelijk niet veel andere producten bij. Toen zag ik wat de fout was en heb ik deze gecorrigeerd. Nog altijd als ik deze klant aan mijn kassa heb grappen we dat ze maar één product hebt en niet 33
Ik vind het wel je taak als caissière om op te letten wat je scant. Zo hebben wij soms aparte producten in de winkel die in de afgeprijsde bak of een andere bak liggen en die we dus niet vaak aan de kassa krijgen. Zo kwam het dus dat ik aan het scannen was, een zware pan in mijn handen kreeg en dat die vervolgens werd aangeslagen voor ¤3,99. Er ging een belletje rinkelen en ik zag dat er bij het gescande product 'magnetronbox' stond. Ik wist al hoe laat het was, en toen ik mijn verbazing uitte werd de klant een beetje rood en vroeg hoe duur de pan dan zou zijn. Dat wilde ik wel voor haar uitzoeken en dat deed ik door de barcode die over de echte barcode heen geplakt zat eraf te trekken. De pan bleek 39,95 en 'oh, zo duur?' de klant hoefde hem niet. Gevalletje niet op heterdaad kunnen betrappen, maar hopelijk heeft de klant haar lesje wel geleerd.
Ik vind het wel je taak als caissière om op te letten wat je scant. Zo hebben wij soms aparte producten in de winkel die in de afgeprijsde bak of een andere bak liggen en die we dus niet vaak aan de kassa krijgen. Zo kwam het dus dat ik aan het scannen was, een zware pan in mijn handen kreeg en dat die vervolgens werd aangeslagen voor ¤3,99. Er ging een belletje rinkelen en ik zag dat er bij het gescande product 'magnetronbox' stond. Ik wist al hoe laat het was, en toen ik mijn verbazing uitte werd de klant een beetje rood en vroeg hoe duur de pan dan zou zijn. Dat wilde ik wel voor haar uitzoeken en dat deed ik door de barcode die over de echte barcode heen geplakt zat eraf te trekken. De pan bleek 39,95 en 'oh, zo duur?' de klant hoefde hem niet. Gevalletje niet op heterdaad kunnen betrappen, maar hopelijk heeft de klant haar lesje wel geleerd.
dinsdag 19 januari 2016 om 20:56
dinsdag 19 januari 2016 om 22:55
vrijdag 29 januari 2016 om 21:56

zaterdag 30 januari 2016 om 10:56
quote:Fleecedekentje schreef op 19 januari 2016 @ 20:56:
Ik erger me dood aan cassieres die niet terug tellen maar gewoonweg al het briefgeld en muntgeld in je hand proppen. " met 36 euro en 65 cent". Uhh.. oké.
( toen ik er ooit werkte was terugtellen een MUST. Nu lijkt t alsof ze niet kunnen rekenen..)Helemaal eens. En dat het briefgeld eerst in je hand wordt gelegd en daarna het muntgeld er bovenop. Hoe krijgt ik dat in godsnaam in mijn portemonnee die ik in mijn andere hand heb?
Ik erger me dood aan cassieres die niet terug tellen maar gewoonweg al het briefgeld en muntgeld in je hand proppen. " met 36 euro en 65 cent". Uhh.. oké.
( toen ik er ooit werkte was terugtellen een MUST. Nu lijkt t alsof ze niet kunnen rekenen..)Helemaal eens. En dat het briefgeld eerst in je hand wordt gelegd en daarna het muntgeld er bovenop. Hoe krijgt ik dat in godsnaam in mijn portemonnee die ik in mijn andere hand heb?
zaterdag 30 januari 2016 om 11:06
Er is maar 1 ding dat mij stoort in de supermarkt, en dat is het te jonge personeel dat meestal weinig weet/ geen productkennis heeft. Ik vroeg zo'n jonge medewerker eens waar de gembersiroop stond omdat ik het niet kon vinden bij de aziatische producten, en toen zei hij, "wat? gembersiroop? euh dat staat bij de frisdranken mevrouw".
Ik heb al meerdere keren meegemaakt dat ze een product niet kennen, en dan moeten gaan vragen aan een ander waar het ligt en dat duurt me gewoon te lang. Ik vind dit echt een nadeel van veel supermarkten, allemaal jong personeel in dienst, want lekker goedkoop maar ze kennen de producten die ze verkopen niet. In mijn geval heb ik het nu over de Jumbo, bij de Lidl waar ik ook vaak kom, staat een vast team, die kunnen ook goed adviseren en die weten wat er in de winkel gebeurd, wat er is/ waar het ligt en ze kennen hun klanten.
Ik heb al meerdere keren meegemaakt dat ze een product niet kennen, en dan moeten gaan vragen aan een ander waar het ligt en dat duurt me gewoon te lang. Ik vind dit echt een nadeel van veel supermarkten, allemaal jong personeel in dienst, want lekker goedkoop maar ze kennen de producten die ze verkopen niet. In mijn geval heb ik het nu over de Jumbo, bij de Lidl waar ik ook vaak kom, staat een vast team, die kunnen ook goed adviseren en die weten wat er in de winkel gebeurd, wat er is/ waar het ligt en ze kennen hun klanten.

zondag 31 januari 2016 om 11:53
quote:Gisselle schreef op 30 januari 2016 @ 11:06:
Er is maar 1 ding dat mij stoort in de supermarkt, en dat is het te jonge personeel dat meestal weinig weet/ geen productkennis heeft. Ik vroeg zo'n jonge medewerker eens waar de gembersiroop stond omdat ik het niet kon vinden bij de aziatische producten, en toen zei hij, "wat? gembersiroop? euh dat staat bij de frisdranken mevrouw".
Ik heb al meerdere keren meegemaakt dat ze een product niet kennen, en dan moeten gaan vragen aan een ander waar het ligt en dat duurt me gewoon te lang. Ik vind dit echt een nadeel van veel supermarkten, allemaal jong personeel in dienst, want lekker goedkoop maar ze kennen de producten die ze verkopen niet. In mijn geval heb ik het nu over de Jumbo, bij de Lidl waar ik ook vaak kom, staat een vast team, die kunnen ook goed adviseren en die weten wat er in de winkel gebeurd, wat er is/ waar het ligt en ze kennen hun klanten.Maar je vindt het wel fijn dat de boodschappen goedkoop zijn toch? Er moet ergens op bezuinigd worden.
Er is maar 1 ding dat mij stoort in de supermarkt, en dat is het te jonge personeel dat meestal weinig weet/ geen productkennis heeft. Ik vroeg zo'n jonge medewerker eens waar de gembersiroop stond omdat ik het niet kon vinden bij de aziatische producten, en toen zei hij, "wat? gembersiroop? euh dat staat bij de frisdranken mevrouw".
Ik heb al meerdere keren meegemaakt dat ze een product niet kennen, en dan moeten gaan vragen aan een ander waar het ligt en dat duurt me gewoon te lang. Ik vind dit echt een nadeel van veel supermarkten, allemaal jong personeel in dienst, want lekker goedkoop maar ze kennen de producten die ze verkopen niet. In mijn geval heb ik het nu over de Jumbo, bij de Lidl waar ik ook vaak kom, staat een vast team, die kunnen ook goed adviseren en die weten wat er in de winkel gebeurd, wat er is/ waar het ligt en ze kennen hun klanten.Maar je vindt het wel fijn dat de boodschappen goedkoop zijn toch? Er moet ergens op bezuinigd worden.

zondag 31 januari 2016 om 12:02
quote:nerdopviva schreef op 30 januari 2016 @ 10:56:
Helemaal eens. En dat het briefgeld eerst in je hand wordt gelegd en daarna het muntgeld er bovenop. Hoe krijgt ik dat in godsnaam in mijn portemonnee die ik in mijn andere hand heb?
Ook irritant: je houdt je hand op om het geld in te ontvangen, maar in plaats daarvan knallen ze de munten en/of briefjes zo voor je op dat plateau.
Nu zal dat plateau er heus voor bedoeld zijn, maar ik sta daar ook niet met mijn hand open om te voelen of het regent.
Eén keer heb ik er iets van gezegd. Het zweet brak me meteen aan alle kanten uit, want ik denk altijd 'laat maar ook'.
Helemaal eens. En dat het briefgeld eerst in je hand wordt gelegd en daarna het muntgeld er bovenop. Hoe krijgt ik dat in godsnaam in mijn portemonnee die ik in mijn andere hand heb?
Ook irritant: je houdt je hand op om het geld in te ontvangen, maar in plaats daarvan knallen ze de munten en/of briefjes zo voor je op dat plateau.
Nu zal dat plateau er heus voor bedoeld zijn, maar ik sta daar ook niet met mijn hand open om te voelen of het regent.
Eén keer heb ik er iets van gezegd. Het zweet brak me meteen aan alle kanten uit, want ik denk altijd 'laat maar ook'.
zondag 31 januari 2016 om 12:08
quote:-Puss-in-Boots- schreef op 31 januari 2016 @ 11:53:
[...]
Maar je vindt het wel fijn dat de boodschappen goedkoop zijn toch? Er moet ergens op bezuinigd worden.Dat heeft er m.i. niets mee te maken want de Lidl is nog goedkoper en daar werkt het wel gesmeerd, tenminste bij de onze. Ik heb zelf jarenlang bij de Mc gewerkt en daar kreeg elk personeelslid een training, en die werd steeds herhaald zodat je precies wist met wat voor product je werkte, wat je verkocht, en hoe je de klant te woord moest staan enz., ik heb daar enorm veel geleerd, het waren korte filmpjes die je onder werktijd moest bekijken, heel fijn. Ook een blauwe maandag bij Zeeman gewerkt, je wist precies wat je verkocht, ik vind het heel opvallend in bepaalde supermarkten dat het personeel je niet goed kan helpen. En zoals al gezegd, bij de Lidl is het nog goedkoper en bij onze Lidl loopt het echt gesmeerd, er staat een vast team die precies weet wat ze verkopen en wat er in de winkel ligt en waar.
[...]
Maar je vindt het wel fijn dat de boodschappen goedkoop zijn toch? Er moet ergens op bezuinigd worden.Dat heeft er m.i. niets mee te maken want de Lidl is nog goedkoper en daar werkt het wel gesmeerd, tenminste bij de onze. Ik heb zelf jarenlang bij de Mc gewerkt en daar kreeg elk personeelslid een training, en die werd steeds herhaald zodat je precies wist met wat voor product je werkte, wat je verkocht, en hoe je de klant te woord moest staan enz., ik heb daar enorm veel geleerd, het waren korte filmpjes die je onder werktijd moest bekijken, heel fijn. Ook een blauwe maandag bij Zeeman gewerkt, je wist precies wat je verkocht, ik vind het heel opvallend in bepaalde supermarkten dat het personeel je niet goed kan helpen. En zoals al gezegd, bij de Lidl is het nog goedkoper en bij onze Lidl loopt het echt gesmeerd, er staat een vast team die precies weet wat ze verkopen en wat er in de winkel ligt en waar.

zondag 31 januari 2016 om 12:13
quote:Gisselle schreef op 30 januari 2016 @ 11:06:
Er is maar 1 ding dat mij stoort in de supermarkt, en dat is het te jonge personeel dat meestal weinig weet/ geen productkennis heeft. Ik vroeg zo'n jonge medewerker eens waar de gembersiroop stond omdat ik het niet kon vinden bij de aziatische producten, en toen zei hij, "wat? gembersiroop? euh dat staat bij de frisdranken mevrouw".
Ik heb al meerdere keren meegemaakt dat ze een product niet kennen, en dan moeten gaan vragen aan een ander waar het ligt en dat duurt me gewoon te lang. Ik vind dit echt een nadeel van veel supermarkten, allemaal jong personeel in dienst, want lekker goedkoop maar ze kennen de producten die ze verkopen niet. In mijn geval heb ik het nu over de Jumbo, bij de Lidl waar ik ook vaak kom, staat een vast team, die kunnen ook goed adviseren en die weten wat er in de winkel gebeurd, wat er is/ waar het ligt en ze kennen hun klanten.Die ervaring heb ik helemaal niet. Ik was pas op zoek naar speculaaskruiden. Ik zocht bij de bakbenodigdheden, maar daar stond het niet. Moest ik het vragen aan zo'n jonge jongen, die waarschijnlijk amper weet wat speculaaskruiden zijn, laat staan waar het staat. Maar ik werd positief verrast: hij wist precies waar het stond, liep met me mee en wees me heel precies naar de speculaaskruiden (in plaats van "derde pad rechts halverwege onderaan" met zo'n wuivend handje erbij).
Er is maar 1 ding dat mij stoort in de supermarkt, en dat is het te jonge personeel dat meestal weinig weet/ geen productkennis heeft. Ik vroeg zo'n jonge medewerker eens waar de gembersiroop stond omdat ik het niet kon vinden bij de aziatische producten, en toen zei hij, "wat? gembersiroop? euh dat staat bij de frisdranken mevrouw".
Ik heb al meerdere keren meegemaakt dat ze een product niet kennen, en dan moeten gaan vragen aan een ander waar het ligt en dat duurt me gewoon te lang. Ik vind dit echt een nadeel van veel supermarkten, allemaal jong personeel in dienst, want lekker goedkoop maar ze kennen de producten die ze verkopen niet. In mijn geval heb ik het nu over de Jumbo, bij de Lidl waar ik ook vaak kom, staat een vast team, die kunnen ook goed adviseren en die weten wat er in de winkel gebeurd, wat er is/ waar het ligt en ze kennen hun klanten.Die ervaring heb ik helemaal niet. Ik was pas op zoek naar speculaaskruiden. Ik zocht bij de bakbenodigdheden, maar daar stond het niet. Moest ik het vragen aan zo'n jonge jongen, die waarschijnlijk amper weet wat speculaaskruiden zijn, laat staan waar het staat. Maar ik werd positief verrast: hij wist precies waar het stond, liep met me mee en wees me heel precies naar de speculaaskruiden (in plaats van "derde pad rechts halverwege onderaan" met zo'n wuivend handje erbij).
zondag 31 januari 2016 om 12:20

zondag 31 januari 2016 om 12:28
ik erger me aan de vaak onlogische plaatsing van producten.
Ik had een vanillestokje nodig en zocht dat bij de bakbenodigheden (want daar staan inderdaad ook speculaaskruiden, vanille-aroma, gember, kaneelstokjes etc. Maar geen vanillestokjes dus.
Nee, dat staat dan weer bij de kruiden en specerijen.
En dingen als nasi-kruiden, staan dan weer in het azië schap.
Soms staan dingen ook dubbel, bv sesamolie in het azië-vak en bij de oliën. Maar in het azië-vak heb je goedkope olie en bij de oliën alleen hele dure.
Je moet nog goed opletten dus.
Ik had een vanillestokje nodig en zocht dat bij de bakbenodigheden (want daar staan inderdaad ook speculaaskruiden, vanille-aroma, gember, kaneelstokjes etc. Maar geen vanillestokjes dus.
Nee, dat staat dan weer bij de kruiden en specerijen.
En dingen als nasi-kruiden, staan dan weer in het azië schap.
Soms staan dingen ook dubbel, bv sesamolie in het azië-vak en bij de oliën. Maar in het azië-vak heb je goedkope olie en bij de oliën alleen hele dure.
Je moet nog goed opletten dus.

zondag 31 januari 2016 om 12:35
quote:Starshine schreef op 31 januari 2016 @ 12:28:
en zocht dat bij de bakbenodigheden (want daar staan inderdaad ook speculaaskruiden
Dús niet.
Wel bij de les blijven hè?
quote:nerdopviva schreef op 31 januari 2016 @ 12:13:
Ik was pas op zoek naar speculaaskruiden. Ik zocht bij de bakbenodigdheden, maar daar stond het niet.
en zocht dat bij de bakbenodigheden (want daar staan inderdaad ook speculaaskruiden
Dús niet.
Wel bij de les blijven hè?
quote:nerdopviva schreef op 31 januari 2016 @ 12:13:
Ik was pas op zoek naar speculaaskruiden. Ik zocht bij de bakbenodigdheden, maar daar stond het niet.
zondag 31 januari 2016 om 12:39
quote:Lotte35 schreef op 31 januari 2016 @ 12:02:
Ook irritant: je houdt je hand op om het geld in te ontvangen, maar in plaats daarvan knallen ze de munten en/of briefjes zo voor je op dat plateau.
Nu zal dat plateau er heus voor bedoeld zijn, maar ik sta daar ook niet met mijn hand open om te voelen of het regent.
Eén keer heb ik er iets van gezegd. Het zweet brak me meteen aan alle kanten uit, want ik denk altijd 'laat maar ook'.
Ik heb het jaren geleden in het buitenland al eens meegemaakt dat het wisselgeld, na betaling aan de caissière, door een automaat werd uitbetaald i.p.v. door de caissière.
Uiteraard geen enkel probleem om er dan iets van te zeggen tegen die automaat
Ook irritant: je houdt je hand op om het geld in te ontvangen, maar in plaats daarvan knallen ze de munten en/of briefjes zo voor je op dat plateau.
Nu zal dat plateau er heus voor bedoeld zijn, maar ik sta daar ook niet met mijn hand open om te voelen of het regent.
Eén keer heb ik er iets van gezegd. Het zweet brak me meteen aan alle kanten uit, want ik denk altijd 'laat maar ook'.
Ik heb het jaren geleden in het buitenland al eens meegemaakt dat het wisselgeld, na betaling aan de caissière, door een automaat werd uitbetaald i.p.v. door de caissière.
Uiteraard geen enkel probleem om er dan iets van te zeggen tegen die automaat
Niet geschoten is altijd mis

zondag 31 januari 2016 om 12:40

zondag 31 januari 2016 om 12:43
quote:Starshine schreef op 31 januari 2016 @ 12:40:
[...]
in mijn ah dus wel.
edit: of tenminste: in de sinterklaastijd staat het bij bakken en de rest van het jaar bij de kruiden, het is dus ook nog seizoensgebonden. Onnavolgbaar.Volgens mij heb ik een paar weken geleden speculaaskruiden gekocht (bij de Jumbo) en het stond toen bij de andere kruiden (gehaktkruiden, kerrie etc.). Ik vind het ook niet altijd logisch, maar dat kan ook aan mij liggen
[...]
in mijn ah dus wel.
edit: of tenminste: in de sinterklaastijd staat het bij bakken en de rest van het jaar bij de kruiden, het is dus ook nog seizoensgebonden. Onnavolgbaar.Volgens mij heb ik een paar weken geleden speculaaskruiden gekocht (bij de Jumbo) en het stond toen bij de andere kruiden (gehaktkruiden, kerrie etc.). Ik vind het ook niet altijd logisch, maar dat kan ook aan mij liggen
zondag 31 januari 2016 om 12:48
quote:Fleecedekentje schreef op 19 januari 2016 @ 20:56:
Ik erger me dood aan cassieres die niet terug tellen maar gewoonweg al het briefgeld en muntgeld in je hand proppen. " met 36 euro en 65 cent". Uhh.. oké.
( toen ik er ooit werkte was terugtellen een MUST. Nu lijkt t alsof ze niet kunnen rekenen..)
Hier erger ik me ook aan,soms wil ik er wat van zeggen maar doe het niet.
Ik moest altijd terug tellen toen ik er ooit werkte,en zo moeilijk is het niet.
Ik erger me dood aan cassieres die niet terug tellen maar gewoonweg al het briefgeld en muntgeld in je hand proppen. " met 36 euro en 65 cent". Uhh.. oké.
( toen ik er ooit werkte was terugtellen een MUST. Nu lijkt t alsof ze niet kunnen rekenen..)
Hier erger ik me ook aan,soms wil ik er wat van zeggen maar doe het niet.
Ik moest altijd terug tellen toen ik er ooit werkte,en zo moeilijk is het niet.