Ergernissen in de supermarkt 2

16-08-2015 16:24 2981 berichten
Alle reacties Link kopieren
Happy new topic

Hier het oude topic Ergernissen in de supermarkt 1

I can explain it to you, but I can't understand it for you
quote:Rubber_Ducky schreef op 23 februari 2016 @ 14:18:

Ik was net bij de supermarkt waar je als je de zoveelste in de rij bent je spullen gratis krijgt.

Iemand achter mij was de vierde en kreeg haar boodschappen gratis. Toen ze dat hoorde werd ze inhalig "oh dat komt goed uit ik wilde ook sigaretten kopen. Die krijg ik dan ook gratis" Over hebberigheid gesproken

Gelukkig ging die vlieger niet op.Oh wat erg! Nou vraag ik me wel af wat er gebeurt als je de vierde in de rij bent bij de servicebalie. Want bij de lokale gele supermarkt gaat degene van de servicebalie (en de borrelshop) vrolijk een kassa draaien als er een vierde in de rij dreigt te komen. Dat vervolgens bij de servicebalie en de borrelshop iedereen onwijs lang staat te wachten, is blijkbaar wél klantvriendelijk..........
Oh dear, how sad, never mind.
quote:paper-clip schreef op 09 februari 2016 @ 11:17:

Ik was net bij de Action en wilde iets van decoratiespul kopen, bleven de touwtjes in elkaar haken en viel er een vogeltje op de grond en natuurlijk een stuk eraf. Bij de kassa netjes op de band gelegd en gezegd dat ik het gesloopt had dus ging betalen. Ik was heel verbaasd dat het niet hoefde en dat ze het heel netjes van mij vond dat ik het gemeld had en niet zo hup terug in het schap had gelegd. Er stond een oudere mevrouw achter mij die mij nog even ging vertellen dat ik keurig opgevoed ben en dat je dat niet vaak meer ziet bij "de jeugd". Dank u mevrouw, ik ben 40+ dus mijn dag is weer goed Wat ongelofelijk overdreven om te willen betalen dat wat stuk is gevallen en dan nog verbaasd zijn dat je het niet hoeft te betalen Ik zie ook niet wat dat met een goede opvoeding heeft te maken. Goede opvoeding vind ik dat wanneer iets per ongeluk stuk gaat (wat niet moeilijk is als bij de Action van alles door elkaar gegooid wordt), dat je dat netjes aangeeft en inlevert. Maar er voor betalen is iets wat winkeliers, terecht, niet willen en voor verzekerd zijn.
Interviewer: And you see an equivalence between the idea of god and the idea of a fairy or a Leprechaun??? Dawkins: The evidence of both is equally poor! :-)
quote:IBAOHI schreef op 23 februari 2016 @ 16:04:

[...]

Wat ongelofelijk overdreven om te willen betalen dat wat stuk is gevallen en dan nog verbaasd zijn dat je het niet hoeft te betalen Ik zie ook niet wat dat met een goede opvoeding heeft te maken. Goede opvoeding vind ik dat wanneer iets per ongeluk stuk gaat (wat niet moeilijk is als bij de Action van alles door elkaar gegooid wordt), dat je dat netjes aangeeft en inlevert. Maar er voor betalen is iets wat winkeliers, terecht, niet willen en voor verzekerd zijn.Ik zou er eigenlijk ook van uitgaan dat ik zou moeten betalen voor iets dat ik kapot maak. En dat netjes melden. You break it, you buy it, dat idee......
Ik begin me steeds meer te ergeren aan kapotte en verfrommelde verpakkingen. Zo is het lastig hier om een pak macaroni te vinden die er niet uitziet alsof er iemand op heeft staan stampen. Ik zag een kapotte doos liga fruitkicks die met breed plakband omwikkeld was. De mora hamburgerdoosjes waren op 2 na allemaal stuk gescheurd. en bij de chocomel prijkte een pak waar volgens mij iemand mee gevoetbald had.

Ik vind dat een vies gezicht, en wie koopt dat nou? Haal het weg en hou het netjes.
quote:Miss-Colorado schreef op 23 februari 2016 @ 18:16:

Ik begin me steeds meer te ergeren aan kapotte en verfrommelde verpakkingen. Zo is het lastig hier om een pak macaroni te vinden die er niet uitziet alsof er iemand op heeft staan stampen. Ik zag een kapotte doos liga fruitkicks die met breed plakband omwikkeld was. De mora hamburgerdoosjes waren op 2 na allemaal stuk gescheurd. en bij de chocomel prijkte een pak waar volgens mij iemand mee gevoetbald had.

Ik vind dat een vies gezicht, en wie koopt dat nou? Haal het weg en hou het netjes.Ik zie dat soort dingen nooit. Wel opengemaakte snoepverpakkingen en zo, waar duidelijk uit gegraaid is. Zulke mensen snap ik dus echt niet.
Geen supermarkt, wel etenswaar en een ergernis

Ik ging door de MacDrive. Jongen achter het raampje gaf mij mijn menu aan. Hij keek me niet aan, want stond met zijn collega te kletsen die achter hem stond en stak zo de zak naar me toe. Ik nam de zak aan en toen deed hij met de cola precies hetzelfde.

Ik nam hem niet aan en toen keek meneer op met een verbaasde blik. Toen nam ik de cola aan en bedankte hem sarcastisch en daarop wilde hij de cola niet loslaten.

Eikel.
Vandaag ook een ergernis buiten de supermarkt, op het parkeerterrein.

Een of andere aso had zijn auto zo dicht naast de mijne geparkeerd dat ik er met geen mogelijkheid tussen kon. Laat staan dat ik de deur open had kunnen doen om me naar binnen te wurmen. 20 cm, meer was het echt niet. Nu ben ik redelijk slank en ook best lenig maar dit was gewoon absurd.

Nu kon ik via de passagiersdeur alsnog achter het stuur kruipen. Maar niet voordat ik een kort en bondig briefje onder de ruitenwissers van deze eigenheimer had gedrukt.

Waarin ik hem/haar in ieder geval min of meer 'complimenteerde' met zijn strakke parkeerkunsten....

Wat voor persoon ben je dan, vraag ik me oprecht af. Dat je zo openlijk schijt hebt aan je medemens. Er was genoeg plek aan de andere kant, of twee meter verderop in een van de andere nog lege vakken.

Of je bent stekeblind, kan ook nog. Maar echt, dat asociale... Hoe ben je dan grootgebracht?

Gelukkig hadden wij vroeger dit tegeltje in de wc:

I have neither the time nor the crayons to explain this to you.
quote:Vera8 schreef op 23 februari 2016 @ 19:45:

Een of andere aso had zijn auto zo dicht naast de mijne geparkeerd dat ik er met geen mogelijkheid tussen kon. Laat staan dat ik de deur open had kunnen doen om me naar binnen te wurmen. 20 cm, meer was het echt niet. Nu ben ik redelijk slank en ook best lenig maar dit was gewoon absurd.

Nu kon ik via de passagiersdeur alsnog achter het stuur kruipen. Maar niet voordat ik een kort en bondig briefje onder de ruitenwissers van deze eigenheimer had gedrukt.

Waarin ik hem/haar in ieder geval min of meer 'complimenteerde' met zijn strakke parkeerkunsten....

Wat voor persoon ben je dan, vraag ik me oprecht af. Dat je zo openlijk schijt hebt aan je medemens. Er was genoeg plek aan de andere kant, of twee meter verderop in een van de andere nog lege vakken.

Of je bent stekeblind, kan ook nog. Maar echt, dat asociale... Hoe ben je dan grootgebracht?

[afbeelding]Ik parkeer op werk soms ook strak in. Er zijn geen vakken aangegeven. Sommige mensen parkeren breed (ik denk als beide auto's de deur open doen dat ze elkaar maar net raken). Soms is er dan de keuze of Veel verder van de ingang parkeren of me in het vak proppen waar mijn koekblik precies in past. Meestal kan ik er zelf net uit en vaak heeft de buurman/vrouw evenveel ruimte om in te stappen omdat ik een van de weinige ben die achteruit inpakker maar soms wordt het denk ik lastig instappen.
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.

[afbeelding]Jeu, stond jij vandaag naast dezelfde aso als ik? Ik moest ook overklimmen en op zo'n moment ben ik altijd blij dat ik jarenlang aan yoga heb gedaan.
I can explain it to you, but I can't understand it for you
Ik weet niet of het al genoemd is, de nieuwe manier van verpakken van kipfilet bij de AH. Je wil maar 2 stukjes kipfilet in 1 pakje , maar ze maken ze met 2x2 stukjes kipfilet verpakt, of je bent bijna verplicht het dure scharrelkipfilet te kopen, of 1 pakje in de vriezer te leggen, maar dié moet je dan wel hebben.

Met andere woorden je wilt 3 losse kipfiletjes, maar ze douwen je er of 2x4 of 2x 6 in de strot of biologisch, wat veel duurder is. Vanaf nu ga ik over naar een ander winkel waar ze weer de gewone kipfilet verkopen op de gewone manier.

Zo, dat was er even uit.

Een hele echte supermarktergernis
quote:minnimouse schreef op 23 februari 2016 @ 18:54:

Geen supermarkt, wel etenswaar en een ergernis

Ik ging door de MacDrive. Jongen achter het raampje gaf mij mijn menu aan. Hij keek me niet aan, want stond met zijn collega te kletsen die achter hem stond en stak zo de zak naar me toe. Ik nam de zak aan en toen deed hij met de cola precies hetzelfde.

Ik nam hem niet aan en toen keek meneer op met een verbaasde blik. Toen nam ik de cola aan en bedankte hem sarcastisch en daarop wilde hij de cola niet loslaten.

Eikel.ik zou hem losgelaten hebben en weggereden zijn.
quote:IBAOHI schreef op 23 februari 2016 @ 16:04:

[...]

Wat ongelofelijk overdreven om te willen betalen dat wat stuk is gevallen en dan nog verbaasd zijn dat je het niet hoeft te betalen Ik zie ook niet wat dat met een goede opvoeding heeft te maken. Goede opvoeding vind ik dat wanneer iets per ongeluk stuk gaat (wat niet moeilijk is als bij de Action van alles door elkaar gegooid wordt), dat je dat netjes aangeeft en inlevert. Maar er voor betalen is iets wat winkeliers, terecht, niet willen en voor verzekerd zijn.

Ach ik zie het niet als ongelooflijk overdreven hoor, als ik iets stuk maak dan betaal ik daarvoor. Nu ging het over iets heel kleins maar stel dat ik iets duurs had gebroken, per ongeluk of niet, dan ben ik daar nog steeds verantwoordelijk voor.

Dus als ik een hele dure vaas had gebroken had ik er vast wel voor moeten betalen, en daar heb je nu net onder andere een aansprakelijkheidsverzekering voor.

[img]http://www.bbwebwinkel.nl/produktfoto/2 ... inal_1.jpg[/img]Ik moet in dat soort gevallen echt de neiging onderdrukken om mijn autodeur eens even lekker hard in de zijkant van zijn/haar auto te duwen en een fijne parkeerdeuk te veroorzaken. Maar ja, dan ben ik natuurlijk geen haar beter, dus doe ik het maar niet .
Winter is coming...
quote:winterqueen schreef op 24 februari 2016 @ 20:33:

[...]

Ik moet in dat soort gevallen echt de neiging onderdrukken om mijn autodeur eens even lekker hard in de zijkant van zijn/haar auto te duwen en een fijne parkeerdeuk te veroorzaken. Maar ja, dan ben ik natuurlijk geen haar beter, dus doe ik het maar niet .

Die gedachte valt wat mij betreft nog voor een heel eind te rechtvaardigen. Hoewel "Wat gij niet wilt dat u geschiedt.. enz enz..." Daarbij zou de kans ook nog eens groot zijn dat ik daarmee enkel mijn eigen portier beschadig en dat van de ander juist niet Zul je net weer zien..

Maar zelfs al had ik dat nog willen doen, daar was geeneens ruimte voor. Als 'hij' (in mijn beleving zijn dit soort types altijd jonge knapen met zo'n stom petje en een halve kilo fout goud om hun nek en nooit een braaf huismoedertje of gepensioneerde boekhouder) nog een stukje was doorgereden had hij met zijn spiegel de mijne er nog afgereden ook.

(Ik zeg nadrukkelijk 'mijn spiegel' en niet de zijne).

Ik zie wel eens vaker van dit soort stomme parkeeracties en denk dan: 'Ach, inschattingsfoutje'. Maar dit kon je onmogelijk over het hoofd zien.

Wil ik dit verhaal nog een positieve draai geven dan zou je nog kunnen stellen dat het eigenlijk best knap is om zo dicht naast een andere auto te parkeren. Zonder schade.

Wat ik uiteraard nog niet gecheckt heb omdat ik het me nu pas bedenk

*schiet naar buiten om in het donker, met het licht van de telefoon, de zijkant van de auto te inspecteren*
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.
quote:Starshine schreef op 24 februari 2016 @ 17:58:

[...]

ik zou hem losgelaten hebben en weggereden zijn.Ach ... ik had enorme dorst
quote:WD-40 schreef op 24 februari 2016 @ 17:32:

Ik weet niet of het al genoemd is, de nieuwe manier van verpakken van kipfilet bij de AH. Je wil maar 2 stukjes kipfilet in 1 pakje , maar ze maken ze met 2x2 stukjes kipfilet verpakt, of je bent bijna verplicht het dure scharrelkipfilet te kopen, of 1 pakje in de vriezer te leggen, maar dié moet je dan wel hebben.

Met andere woorden je wilt 3 losse kipfiletjes, maar ze douwen je er of 2x4 of 2x 6 in de strot of biologisch, wat veel duurder is. Vanaf nu ga ik over naar een ander winkel waar ze weer de gewone kipfilet verkopen op de gewone manier.

Zo, dat was er even uit.

Een hele echte supermarktergernis Hahaha hier precies hetzelfde. Vanaf nu alleen nog maar kip van andere supermarkten....
Ik ben voor de rest van de dag sacherijnig. Even snel naar AH, zelfscannen en weer naar huis.

Slalommend om kwekkende troela's heen naar de kassa en ja hoor controle. Geen probleem, ik scan heel secuur. Volgens het meisje had ik 4 artikelen dubbel en betaalde ik te veel. Ja joh, ik ben gek.

Alles uit de tassen en moest ze alles ter plekke opnieuw scannen. Maar haar scanner was dus van de leg en dat ging tergend langzaam en toen alles weer los in mijn kar lag waren een aantal dingen niet gelukt en de korting niet berekend en en en..

Nouja, 20 minuten later eindelijk in de auto met alle eerst zo zorgvuldig ingepakte boodschappen in de tassen gepropt.

Meiske zei ook nog dat haar scanner de hele dag al raar deed En dan ga je niet even naar kantoor een andere pakken, nee uiteraard niet.

*grom*
quote:paper-clip schreef op 24 februari 2016 @ 18:02:

[...]

Ach ik zie het niet als ongelooflijk overdreven hoor, als ik iets stuk maak dan betaal ik daarvoor. Nu ging het over iets heel kleins maar stel dat ik iets duurs had gebroken, per ongeluk of niet, dan ben ik daar nog steeds verantwoordelijk voor.

Dus als ik een hele dure vaas had gebroken had ik er vast wel voor moeten betalen, en daar heb je nu net onder andere een aansprakelijkheidsverzekering voor.

Als ik die dure vaas zelf zou moeten betalen, zou ik de winkel niet eens in gaan. Ik zou dat risico niet nemen. Winkeliers weten dat en verzekeren zich ervoor om dat ze anders klanten verliezen. Winkeliers zijn er over het algemeen dus voor verzekerd. En dan ga ik echt niet een winkel in met de air, ach kan mij het schelen, als ik wat kapot maak is het mijn probleem toch niet (niet dat jij dat zegt, maar in zijn algemeenheid), maar als het een keer per ongeluk gebeurd, dan geef ik het af met een excuses en klaar.

Van vroeger ken ik het nog wel. Stonden ook kaartjes bij, wat u breekt moet u betalen. Dan maakte ik recht omkeer en kocht er überhaupt niet meer. Niet echt een relax winkelgevoel om constant op je qui-vive te zijn, zeker als je kijkt hoe sommige winkeliers hun waar neerzetten. Erg klantonvriendelijk vind ik dat.
Interviewer: And you see an equivalence between the idea of god and the idea of a fairy or a Leprechaun??? Dawkins: The evidence of both is equally poor! :-)

[afbeelding]

Genade!

Ik ben al zo godsgruwelijk blij dat ik überhaupt ingeparkeerd heb dat ik heel vlug de winkel in schiet.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.

[afbeelding]Tja, ik ben zo'n aso, tenminste soms. Hier heb je steeds drie plaatsen en dan een betonnen paal in de parkeergarage. En als mensen links en rechts nogal wat ruimte nemen, zet ik gerust mijn Alto ertussen. Jammer dan ik betaal ook voor een plekje en soms zijn er wel drie van die onbruikbare plaatsen. Dan rijden er gewoon meerdere auto's rond op zoek naar een plek. Eén keer kwam ik terug en vroeg een stevige meneer of ik dat sociaal vond om zo te parkeren. Ik heb even laten zien hoe keurig ik midden in mijn vak stond
Ben ik even blij dat ik alleen een fiets berijd.
Ik erger mij aan de waardeloze producten van de versafdelingen. Snitzels zijn gemaakt van afvalvlees, kip is niet vers en vol vocht, slavinken zijn doorgeslagen . Het brood is droog en smakeloos. Groente valt tot nu toe mee.

Ik ga nu voor houdbare producten naar de super en fiets de stad rond voor vlees van de slager, brood van de bakker, losse thee van de theewinkel en kaas uit de kaaswinkel. De plaatselijke ondernemingen worden gesteund hier.
Volgens de Lidl folder moet er dit jaar met paas een indoorpicknick komen Ik heb een grote eethoek ga ik toch niet met een picknick kleedje op het koude laminaat zitten?
Vreselijk dat mensen wachten met inpakken totdat ze betaalt hebben grrr . Ik pak mijn boodschappen in terwijl de cassiere nog bezig is en als ze klaar is betaal ik en pak ik de rest in. Zo sta je een kwartier langer in de rij. Is mij zojuist overkomen.
quote:Damselindistress schreef op 27 februari 2016 @ 16:07:

Snitzels zijn gemaakt van afvalvlees

Schnitzels worden gemaakt van snijresten, niet van afvalvlees. Als alle mooie lapjes gesneden zijn, zijn er altijd stukjes over. Die worden samengevoegd tot een schnitzel.

Overigens is zelf een schnitzel maken helemaal niet moeilijk.........

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven