Geld & Recht alle pijlers

schuld incasso

19-01-2016 22:13 28 berichten
Goeienavond dames!

Het zal wel vaker langsgekomen zijn , maar ook ik heb een schuld. Niet zo groot weliswaar, maar toch, ik wil er vanaf.

Nu heb ik van het incassobureau netjes een factuur opgestuurd gekregen en kan ik daar een betalingsvoorstel op doen. Alleen, ik denk dat de kosten die zij er boven op gooien niet juist zijn. Kan iemand mij uit de brand helpen of dit klopt?

Schuld : 1332,70

incassokosten: 248,91

Ambtelijke kosten: 288,07

Rente:45,70

Overige kosten: 5,85

Totaal: 1921,23

Ik zit met name te twijfelen over de overige kosten en de ambtelijke kosten. De incasso kosten kan ik namelijk wel narekenen, maar hoe het met de rest zit, vind ik nergens....

Kunnen jullie meedenken? Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
TO, het lijkt me dat je het kostenoverzicht niet voor de eerste keer ziet?

Er zal toch eerder en vaker contact zijn geweest over deze schuld?

De post 'ambtelijke kosten' zou wel gespecificeerd mogen worden. Ik ga ervan uit dat daarin dagvaardingskosten e.d. zitten. Een overzicht van die kosten heeft dan ook ook al bij de dagvaarding gezeten?
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
Alle reacties Link kopieren
quote:Dahlia74 schreef op 20 januari 2016 @ 09:29:

Lees deze link eens:

http://www.nibud.nl/consu ... ssobureau-en-deurwaarder/

en deze:

http://www.schuldinfo.nl/index.php?id=51&#c275Op de site van schuldinfo ook de hoogte van de incassokosten:

http://www.schuldinfo.nl/ ... ews]=170&cHash=0522d5b1b2
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
quote:mwcactus schreef op 20 januari 2016 @ 10:30:

[...]

Maar wat dan als mensen niet betalen? Als niet betalen geen consequenties heeft dan betaalt een bepaalde groep dus gewoon niet. Het inschakelen van een incassobureau en een deurwaarder kost ook geld, die mensen moeten ook betaald worden. Voor je aan bijna de helft van het bedrag aan extra kosten zit ben je wel even verder dan heb je lange tijd verzuimd iets te doen aan je probleem. Het is de verantwoordelijkheid van mensen zelf om hun zaken op orde te hebben en als ze dat niet lukt daar hulp bij te vragen. Als je bij de eerste brief meteen belt en een betalingsregeling treft en je daar aan houd heb je geen probleem. Om de telefoon te pakken en een afspraak te maken hoef je geen econoom te zijn ofzo. De meeste bedrijven en ook incassobureaus zijn best heel redelijk als je laat zien dat je het wil oplossen. Doe je dat niet dan moeten ze andere maatregelen nemen. Gek genoeg weten de meeste dan weer wel tot op de cent waar ze zelf recht op hebben en staan direct met hun grote mond vooraan als er iets niet klopt.. Of ze zijn ineens wel instaat hulp te vragen op het moment dat ze met de consequenties geconfronteerd worden. Op een enkeling na is het een kwestie van een beroerde houding en niet van onkunde.Je hebt helemaal gelijk, een groot deel van de probleemhebbers zal willens en wetens hun plicht hebben verzaakt. Maar ik vraag me wel af hoeveel mensen het echt niet meer snappen, ook niet wat hun rechten zijn. Ik heb het boekje De brievenbus van mevrouw De Vries gelezen. Echt bizar wat er aan post van allerlei instanties door de brievenbus van een bejaarde vrouw naar binnen komt. Zij is een normale vrouw die door de bomen het bos niet meer ziet. Aanrader.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven