Thailand Topic 2

15-03-2013 13:56 2937 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sawadee ka!

Deel 1 is dicht. Tijd voor een vers topic!
Mocht je nog informatie willen over Bangkok : http://www.bangkok.com/

Alles wat je weten wilt staat hier eigenlijk wel.
Wie, ik?
Ja jij, want jij weet nog helemaal niets

Nee joh, alle nieuwkomers die heg noch steg weten.
Ik ga van half juni tot half juli naar thailand. Vanaf daar doorreizen naar andere landen binnen Azie om dan begin november terug te keren naar Thailand voor 2 weken om dan in vliegtuig te stappen naar Nieuw Zeeland.

Niet de beste periode voor Azie, maar het kan helaas niet anders.

Ik lees nogal wisselende verhalen over juni/juli, is er echt zoveel regen?
Dat is een beetje afhankelijk van het gebied in Thailand.

Ik woon vrij noordelijk en hier valt de meeste regen in augustus/september/oktber. Maar aan de kust is dat bijvoorbeeld weer heel anders.

Overigens is het nooit zo dat het 24 uur aan een stuk regent. Vaak is het een heftige bui die een half uurtje of een uur duurt en daarna is het weer business as usual.
Ja heerlijk! Zo'n opfrisbuitje.
Ik heb in juli/augustus nergens in Thailand overdreven veel regen gehad, behalve in Khao Sok, daar konden we met moeite wegkomen i.v.m. overstromingen. Maargoed, dat is ook het natste gebied van Thailand, dus was geen verrassing dat ik daar 3 dagen in de zeikregen liep

Verder in Chiang Mai slechts 1 dag regenachtig en verder in Bangkok, Kanchanaburi, Ayutthaya en op Ko Tao en Ko Phangan alleen maar zon gehad overdag en 's avonds misschien 2x een stevige bui. Er is weinig zinnigs over te zeggen, behalve dat je dus inderdaad regen kunt verwachten, dat het vaak een stevige bui is, maar dat het ook net zo goed droog kan zijn die paar dagen dat jij er bent.

Hier twee rustige dagen in Bangkok gehad, had een appartementje via AirBnB in Sukhumvit en het idee om na Myanmar heerlijk bij te komen aan het zwembad hier, lekker te gaan eten en relaxen. Wel, dat eindigde vooral in 1,5 dag voor pampus op bed liggen met buikloop als souvernir uit Myanmar Gelukkig weer aardig de oude nu, vertrek over 3 uur naar het vliegveld voor m'n vlucht naar Nieuw Zeeland. Tot begin juni ligt alles al aardig vast, maar denk dat ik daarna lekker vanaf Kuala Lumpur het zuiden van Thailand intrek, zin in!
Klinkt heerlijk, fromfebruary! Myanmar is voor mij ook het enige land waar ik de afgelopen 10 jaar eens flink last van mijn darmen heb gehad en met mij mijn vriend

Verder erg mooi en prettig land, hoop dat je ervan hebt genoten.

Nieuw-Zeeland is weer zo anders, ben wel heel benieuwd hoe je dat vindt. Fijne reis weer!
Ja ik ook! Werd ziek terwijl we op Inle lake aan het varen waren en toen nog terug naar het hotel met een riksja en de bestuurder reed 2x verkeerd. Zat ik met buikloop aan alle kanten

FF, wel overland dan he want Maleisië is ook mooi!
FF, enjoy!
quote:mayou schreef op 21 januari 2016 @ 13:47:

Ja ik ook! Werd ziek terwijl we op Inle lake aan het varen waren en toen nog terug naar het hotel met een riksja en de bestuurder reed 2x verkeerd. Zat ik met buikloop aan alle kanten

FF, wel overland dan he want Maleisië is ook mooi!Immodium moet altijd mee
Kan overal gebeuren. Man heeft 2 dagen in het ziekenhuis gelegen op Samui ivm uitdroging. Een foute garnaal heb je zo te pakken
Klinkt goed fromfebruary! Hoe lang ben je al aan het reizen en tot wanneer blijf je?

edit:

Grappig, ik was op internet aan het zoeken naar tickets van China airlines, en toen kwam ik jouw topic tegen

Ervaring met multi-stop ticket boeken

Mag ik je een prive berichtje sturen, ik heb wat vragen namelijk
Werd er schijtziek van, ben meteen aan de AB gegaan
Vraagje voor een kenner! We willen vanuit Bangkok naar Koh Tao gaan, we vertrekken eind volgende maand. We hebben nog niets geboekt (behalve de heen en terugreis naar Bangkok en naar huis). Heeft iemand ervaring met de reis Bangkok - Koh Tao? Vooraf boeken of pas daar via een reisbureau? Hier boeken via Nok Air in een combinatie fly and ferry? We willen daar ongeveer een kleine week doorbrengen voor we teruggaan naar Bangkok en naar huis, dus we zoeken een reis die niet dagen duurt. Ik hoop dat hier iemand iets van weet! (en wat tips over waar te verblijven op Koh Tao ;))
Vanuit BKK boek je een vlucht naar Samui en van Samui ga je met de boot naar Tao.

Daar boeken.
Dank voor je antwoord Yasmijn! Ik keek hier op skyscanner, de vluchten zijn 250 euro retour naar Koh Samui. De Nok Air fly and ferry kost 80 euro pp per rit. Denk je dat het aldaar boeken goedkoper is? En waar ga je dan heen om te boeken? Accommodatie leek ons wel op Koh Tao te boeken, of is dat ook slimmer om in Bangkok te doen?
Tja, ik doe alles daar. Behalve de vlucht van hier naar BKK.

Ik boek gewoon bij een bureautje op straat.

Je kunt ook vliegen op Surat Thani en dan met de boot naar Tao maar dat heeft een lange reistijd.
Volgens mij is dat Nok Air via Surat Thani, het leek me al sneller vanaf Samui. Denk je dat de vluchten daar ook goedkoper zijn, naar Samui? Heb je nog tips waar op Koh Tao te verblijven?
Je kunt als je wil ook met de nachttrein naar Chumpon, en vanaf daar met de boot naar Koh Tao. Trein duurt een uur of 6 (maar dan slaap je dus als t goed is) en boot is 3 (?) uur. Vervoer tussen trein en boot zit erbij, je kunt dit in zn geheel boeken op het treinstation in Bangkok, zou het een dag vantevoren doen. Kost als ik het me goed herinner rond de 20 euro.

Vliegen is sneller, maar een paar uur met de boot moet je sowieso. En je reist 's nachts met de trein dus kost geen reisdagen.
Hoe druk is het rondom kerst qua boeken hotels en excursies ? We waren op vakantiebeurs en daar werd ons op het hart gedrukt om zeker rond de kerst te boeken vanuit NL.

We hebben tot nu toe alleen tickes en elephant nature park geboekt en eerste 2 nachten bangkok.. De rest dachten we daar te doen.. Wel hebben we een globale planning maar daar houdt het, op jullie advies , wel mee op..
Jij hebt al heel veel advies gehad......

En jij stelt steeds dezelfde vragen......
quote:poldervrouw schreef op 24 januari 2016 @ 19:51:

We waren op vakantiebeurs en daar werd ons op het hart gedrukt om zeker rond de kerst te boeken vanuit NL.

.Tuurlijk zeggen ze dat. In de hoop dat je bij een NL organisatie boekt.
quote:Tweezer schreef op 24 januari 2016 @ 19:22:

Volgens mij is dat Nok Air via Surat Thani, het leek me al sneller vanaf Samui. Denk je dat de vluchten daar ook goedkoper zijn, naar Samui? Heb je nog tips waar op Koh Tao te verblijven?

Ik heb nog nooit met Nok gevlogen, dus geen idee van hun prijzen.

Ik vlieg altijd Thai of Bangkok Airways, waarom weet ik niet, komt altijd zo uit denk ik.

Wat wil je op Tao? Duiken?

Alles draait daar om duiken.
quote:dolfje schreef op 24 januari 2016 @ 19:57:

[...]

Tuurlijk zeggen ze dat. In de hoop dat je bij een NL organisatie boekt.Ja zucht.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven