Waarom praten Vivaers over zichzelf in 3e persoon enkelvoud?
maandag 20 oktober 2008 om 13:38
Heel erg vaak kom ik op de relatie-pijler posts tegen van het type "A gaat even thee inschenken", "B had gisteren een spannende date"....
Ik denk dan: Is het niet een beetje roddelachtig om zomaar de avonturen van anderen op een forum te plaatsen? Of: hee, hoe weet hij/zij dat A nu thee aan het inschenken is? Kennen die elkaar dan?
Maar dan blijkt dat men het gewoon over zichzelf heeft! Is dit merkwaardige taalgebruik historisch zo gegroeid op het forum? En zo ja, wat is de reden/achtergrond ervan?
Ik denk dan: Is het niet een beetje roddelachtig om zomaar de avonturen van anderen op een forum te plaatsen? Of: hee, hoe weet hij/zij dat A nu thee aan het inschenken is? Kennen die elkaar dan?
Maar dan blijkt dat men het gewoon over zichzelf heeft! Is dit merkwaardige taalgebruik historisch zo gegroeid op het forum? En zo ja, wat is de reden/achtergrond ervan?

dinsdag 21 oktober 2008 om 06:17

dinsdag 21 oktober 2008 om 10:26
Ik ben principiëel tegen het hele forummer van de maand gebeuren. Iedereen levert op zijn of haar wijze een bijdrage. Ik heb een hekel aan en vind het onnodig om daar een waarde oordeel aan te hangen.
In deze prestatiegerichte maatschappij moet je zelfs als forummer al de "beste" zijn.
Oh, en principes zet ik niet snel aan de kant, dus ook niet voor jou liefje.
In deze prestatiegerichte maatschappij moet je zelfs als forummer al de "beste" zijn.
Oh, en principes zet ik niet snel aan de kant, dus ook niet voor jou liefje.
dinsdag 21 oktober 2008 om 11:07
quote:eleonora schreef op 20 oktober 2008 @ 20:54:
O hebben die ook al eigen chatprogramma's waar wij HAVO-ers niet op kunnen of zo?Ja natuurlijk. Da's wel zo veilig. Stel je voor dat je vooroordelen niet blijkt te kloppen en je je wereld- en/of zelfbeeld bij moet gaan stellen. Dat zou toch ook niet leuk zijn....
O hebben die ook al eigen chatprogramma's waar wij HAVO-ers niet op kunnen of zo?Ja natuurlijk. Da's wel zo veilig. Stel je voor dat je vooroordelen niet blijkt te kloppen en je je wereld- en/of zelfbeeld bij moet gaan stellen. Dat zou toch ook niet leuk zijn....