uitgerekend augustus 2016

27-11-2015 22:44 2055 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames die tussen 1 -14 augustus zijn uitgerekend,

Hier kan je gezellig kletsen over je zwangerschap en alles wat daarbij komt kijken.

Gefeliciteerd met je zwangerschap.

Naam Leeftijd Kind Uitgerekende datum ControlesMama250729-282e, 1e 3 jaar 7 augustus 22 febr. geslachtsbepaling/ 25 febr. vk / 22 maart 20 weken echo Ana_Isabel- 5e 9 augustus Cantate26-301e 3 augustus 13 februari geslachtsbepaling Yoshi8827-291e 4 augustus 16 februari verloskundige Twijfel30-351e 7 augustus ZonZon30-292e, 3,5 jaar 9 augustus 13 januari termijn echo / 29 januari nekplooi meting Gebruiker199322-251e 12 augustus 29 januari echo Kim8728-293e, 4 en 2 jaar 3 augustus Evelineh83 32-36 2e, 20 mnd 11 augustus 19 januari termijn echo+intake Tinus1992 23-26 1e 10 augustus 28 januari termijn echo Noord83 3e, 4 en 2 jaar 12 augustus Therealarya 26-35 1e 7 augustus 4 februari verloskundige miliza 27-28 3e, 5 en 3 9 augustus Fog 29-33 1e 10 augustus 3 febr. nekplooimeting/ 1 maart gynaecoloog Kim0793 23 2e, 15 maanden 9 augustus Deb_82 2e 4 augustus ukkie87 28-34 1e 12 augustus 5 januari echo

TABEL VOL

cyn teagirl
Live, Love, Laugh
Mama, een goede vriendin van mij heeft iets soortgelijks meegemaakt. Zij moest met 25 weken bevallen. Ze vond vooral een luisterend oor heel fijn. Ze heeft wel 100x haar verhaal gedaan en ik heb elke keer geluisterd. Nu hebben ze een gezonde dochter gekregen en gaat het een stuk beter met ze. Over haar eerste kindje praten we nog steeds, want hoe verdrietig ook hij hoort er ook bij.

Jouw groeiende buik en hopelijk gezonde baby zal haar ook hoop geven op een goede afloop. Je kan ook aan haar vragen wat ze wil. Misschien wil ze meer betrokken worden bij jouw zwangerschap of liever even geen echofoto's zien. Er is nu geen goed of fout. Sterkte
Jeetje Mama, wat ontzettend heftig... Ik ben er stil van. Veel sterkte voor je familie en voor jou!
Wat zijn jullie allemaal lief dankjewel voor jullie lieve woorden....
Live, Love, Laugh
O mama, wat verschrikkelijk!

Ze zal het vast waarderen dat je er voor haar wilt zijn, en volg gewoon haar tempo, je merkt wel waar ze het meest behoefte aan heeft..

Ik schrik er erg van, laat staan dat je haar persoonlijk kent.. Ook dikke knuffel voor jou.
Hier gister weer een echo gehad, dit keer geen inwendige. De beelden waren hierdoor echt minder duidelijk dat was wel jammer. Maar alles is nog goed! Jeej!

Ik mag nu 4 weken wegblijven. Is natuurlijk goed nieuws in mijn geval.

Hoe is t met jullie? Zakken we kwaaltjes al wat?
Wat jammer ukkie! Wilde de verloskundige/gyn geen inwendige echo maken?

Spannend dat je nu 4 wk weg mag blijven 😁

Ik mag echt mijn handen dicht knijpen wat kwaaltjes betreft. Ben een beetje moe en af en toe wat rugpijn s avonds maar daar is dan ook alles mee gezegd.

Nou ja ik huil wel om alles wat ik lees of op tv zie wat een beetje zielig is hahaha
Ukkie, in elk geval fijn dat je nu even weg mag blijven. Alle bulten ook weg?

Kwaaltjes, het meeste wordt wel beter. Ik ben minder misselijk, maar ik blijf ontzettend moe. Ik dacht dat dat minder werd, maar het is in alle hevigheid weer terug. Super ongezellig! En lastig met m'n werk. Thuis heb ik dan een beetje een kort lontje. Dat is wel sneu voor zoon. Dat vind ik vooral vervelend.
Goed zeg ukkie!

Ik had juist het idee dat de misselijkheid wat minder werd, maar de afgelopen drie dagen ben ik de hele dag beroerd... hopelijk wordt het snel weer wat minder.
@Kwalen Ze nemen wel af ik had van de week één hele dag klachtvrij. Dat was genieten. Ik ben toen niet keihard gaan werken maar heb het nog steeds rustig aan gedaan. Ik hoopte dat de dag erop hetzelfde zou zijn maar helaas.

Wat ik wel heel fijn vind is dat ik niet meer misselijk wordt van denken aan voedsel of hele voedselgroepen in het algemeen.

Nu de moeheid nog weg en ik kan weer doorrr
Hier helaas nieuwe oude kwaal; bekkenpijn. Vooral na m'n vrije dag met m'n zoon veel klachten. Met m'n vorige zwangerschap in m'n achterhoofd ben ik vast in gesprek gegaan met m'n manager. Ik ben nu 4u per week ziekgemeld die ik flexibel op mag nemen in de hoop dat wat gas terug verbetering brengt. Baal er wel enorm van. Zo snel alweer! Hopelijk dat erger me bespaard blijft maar zie t een beetje somber in
Ja hoor ik ben bultloos. Jeej!

Fijn dat de kwaaltjes afnemen bij jullie.
Eveline, ik loop ook bij de fysio. Ik heb extra klachten na m'n werk, maar ik geef natuurlijk les dus ik moet veel lopen, zitten en staan. Ik ben ook bang voor de komende weken. Volgens mijn fysio kan het ook soepeler verlopen, omdat je de klachten herkent en dus eerder rust stopt en rust pakt. Daarop hoop ik nu dus ook. Het deed hier alweer verdomd pijn.
Wat vervelend dat jullie nu al last hebben gekregen van de bekken zonzon en Eveline. Hopelijk pakt de rust goed uit en wordt de meeste pijn bespaard.

Fog, heerlijk dat je een dag kwaaltjes vrij voelde. Heerlijk! Nu die vermoeidheid nog weg.

Ukkie wat fijn dat die bulten weg zijn!! Geen jeuk meer.

Ik voel me helemaal super. Geen last van kwaaltjes en ben eigenlijk ook nooit echt moe geweest. Voel me normaal. Ik hen sinds gisteren voor het eerst positiebroeken weer aan. Het moet nog niet perse, maar het zit zoveel lekkerder. En je ziet nu ook echt een beginnend bolletje. Erg leuk! Afgelopen week hebben we ook het blijde nieuws verspreid, wat was dat onwijs leuk! Iedereen was verbaasd, verrast en ontzettend blij.
Goedemorgen meiden! Hoe gaat het met iedereen? Wij hebben gisteren een super mooie Joolz gekocht. Ik had die wagen bij zoon ook en ik vond alle wagen net niets.

Verder blijf ik ontzettend moe. Ik val om acht uur in slaap om vervolgens vanaf vier uur wakker te liggen. Rond half zes val ik bijna weer in slaap en dan hoor ik zoon wakker worden. Erg vermoeiend. Nog tips voor een zoon die elke dag zo vroeg wakker wordt?

Aangezien m'n dag zo vroeg begint, kan ik m'n eigen ritme ook niet echt verschuiven en val ik 's avonds echt om van de slaap.
Hee zonzon. Ik heb geen tips voor slaapritmes van zoon helaas. Wij doen er niks bijzonders aan en zoon slaapt meestal tot 6.30-7.30. Enige wat wij wel doen is proberen de avondroutine zo duidelijk mogelijk te houden en bedtijd is altijd 18.45-19u, maar is absoluut geen garantie. Dit weekend enorm verwend met 8.15 en 7.30. Hoera! Uiteindelijk is t volgens mij vooral aard van t kind.

Leuk, nieuwe kinderwagen! Wij hebben een bugaboo en gebruiken die voor nr 2 ook. Wat heeft je doen besluiten toch voor een nieuwe Joolz te gaan?

Wij kopen denk ik weinig nieuw. Misschien een nieuw dekje als t een meisje wordt. Nu is ie petrol van kleur. Wel redelijk unisex.
Zonzon ik zie nu trouwens dat je zoon al 3,5 is. Is een slaaptrainwekker niet wat? Kind mag pas uit bed als de oogjes van het schaap/Nijntje oid open zijn. Ken verschillende mensen die daar wel effect mee hebben gehad.
Wij met Sam hier (slaaptrainer schaap) geweldige ervaring.

Dochter van vriend kwam altijd om 5.30, nu inmiddels 7.00, 6.30 gaat Sam licht geven, mag ze spelen op kamer, 7.00 is Sam wakker en mag ze naar ons komen.

Geweldig ding!
Wij hebben Sam ook. Werkt helaas voor geen meter. Als Sam groen wordt, komt hij uit bed. We hebben die tijd dus wel aangepast. Wachten tot Sam echt wakker is, doet hij niet. Tot die tijd blijft hij redelijk op z'n kamer, maar tussendoor moet hij naar de wc en poepen. En het spelen gaat met veel kabaal. En dat terwijl er een puzzel en magnetisch tekenbord ligt. Niet echt herriemakend speelgoed dus, maar zoon wordt wakker en gaat kletsen/zingen. Heel gezellig, maar niet om half zes. :( Ik lig dan dus ook wakker.
Ukkie, slaapt ze dan opeens langer door sam? Of wacht ze in het donker van half zes tot half zeven tot Sam licht gaat geven?

Zoon zit nu als een dood vogeltje naast me. Super moe!
Zonzon ik heb geen verstand van 3,5 jarigen maar kan je m dat niet leren, dat ie terug in z'n bed moet als t nog geen tijd is? Misschien als ie verplicht nog even in bed moet blijven, en blijkbaar dus nog zo moe is, misschien valt ie nog even in slaap?
Was het maar zo Eveline. Echt niks helpt. Boos worden, bij hem gaan liggen, in ons eigen bed nemen in de hoop dat hij in slaap valt. Hij vertikt het gewoon. Ik kijk al uit naar een nachtvoeding om vier uur en zoon die wakker wordt om half zes Misschien gaat hij wat beter slapen als hij naar de basisschool gaat, maar ik heb weinig hoop. Vriendinnen zeggen dat hiervoor iPads uitgevonden zijn, maar dat voelt ook niet echt goed.
We hebben het steeds met 10 minuten opgeschoven.. De helft van de tijd slaapt ze.

Die andere helft zegt ze 'ik lag al heel lang naar Sam te kijken'. Maar goed, ook daarmee vind ik niks mis want 'slaap je niet rust je toch', en half zes vind ik echt te vroeg. Maar goed misschien vind jij me dan te streng ☺
quote:ZonZonZon schreef op 25 januari 2016 @ 08:19:

Was het maar zo Eveline. Echt niks helpt. Boos worden, bij hem gaan liggen, in ons eigen bed nemen in de hoop dat hij in slaap valt. Hij vertikt het gewoon. Ik kijk al uit naar een nachtvoeding om vier uur en zoon die wakker wordt om half zes Misschien gaat hij wat beter slapen als hij naar de basisschool gaat, maar ik heb weinig hoop. Vriendinnen zeggen dat hiervoor iPads uitgevonden zijn, maar dat voelt ook niet echt goed.

Droge vriendinnen heb je.

Ik weet dat mijn zus haar dametjes de opdracht heeft gegeven om s'morgens hun eigen kleding uit te zoeken. Daar zijn ze zo weer een uur mee bezig. In die tijd gaat zij na de 4 uur voeding terug naar bed.
Ukkie, ik vind je echt niet te streng hoor. Zo zijn wij ook en zoon heeft duidelijk grenzen nodig. Alleen 's morgens vroeg heeft hij er echt lak aan. Niks dringt tot hem door. Zoon is wakker en staat aan. En dus gaat hij spelen, zingen, kletsen....

Half zes is echt midden in de nacht.
Ik hou ook echt van een streng bedritueel. Wij laten zoon snachts ook rustig (met natuurlijk af en toe even kijken) een uur huilen als ie in z'n kop heeft dat ie om 2u snachts wel zin heeft in een flesje. Jammer maar helaas hij kan t met water doen en anders niet.

Bij ons is 6u echt de grens. Daarvoor is ie ook echt nog te moe. Meestal valt ie wel weer in slaap.

En iPad kijken zou voor mij ook niet goed voelen hoor!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven