Moderator.

26-05-2008 23:06 1498 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Net zoals in de pijler Viva staat binnen deze pijler nu ook een Moderator-topic voor het melden van bijzonderheden door en voor jullie.Gebruik dit topic dan ook niet voor off-topic berichten en discussies; deze zullen worden verwijderd. Wil je iets liever niet hier op het forum vragen/regelen, dan kun je dit mailen naar VivaAngel2@gmail.com. Op deze pijler worden veel oproepen geplaatst, daarvoor is deze pijler niet bestemd. Voor oproepen en tips kunnen jullie het Prikbord of Tips gebruiken!

Vriendelijke groet,

Viva Angel 2
Engeltje, zou je een groot aantal postings uit het topic 'wie intrigeert jou op het forum' kunnen verplaatsen naar 'forummer zoeken op Hyves'? Ergens vanaf pagina 14 tot en met pagina 37 zo'n beetje gaat het vrijwel alleen over Hyves en is de oorspronkelijke opzet van het topic niet meer terug te vinden. Zou dat kunnen?
quote:Viva Angel5 schreef op 11 oktober 2008 @ 16:31:

Topic over de kippen is verwijderd.

Whopper; ik zal ff kijken, dank je!Wij kunnen wat meer zien dan 1 IP-adres en dan blijkt dat het inderdaad twee verschillende gebruikers zijn. De gemaakte vergissing overkomt ons overigens ook wel eens
quote:Etosha schreef op 12 oktober 2008 @ 13:51:

Engeltje, zou je een groot aantal postings uit het topic 'wie intrigeert jou op het forum' kunnen verplaatsen naar 'forummer zoeken op Hyves'? Ergens vanaf pagina 14 tot en met pagina 37 zo'n beetje gaat het vrijwel alleen over Hyves en is de oorspronkelijke opzet van het topic niet meer terug te vinden. Zou dat kunnen?Ik heb het even bekeken. Sinds het hyves-topic er is, wordt daar ook keurig gepost over dat onderwerp en niet meer in het oude topic. Dergelijke topics over forummers zijn overigens vaak geen lang leven beschoren en als men vanaf nu weer meer ontopic is, is er dan ook niet echt een probleem. Bovendienzitten er veel meer off-topic berichten in dan die over hyves, waaronder een groot aantal van jezelf. Het uitzoeken en verplaatsen van al die berichten is erg veel werk en het sop lijkt me de kool in dit geval niet waard. Ik laat het dus zoals het is. Als er toch verder wordt gepraat over hyves op het andere topic, geef me dan even een seintje, dan zal ik daar wel wat aan doen.
Ik houd best van katten, maar vind alle kattentopics hier een beetje veel van het goede. Ik weet dat het al eerder een issue is geweest maar er lijkt iedere dag wel een nieuw cats-topic bij te komen.

Is de (ergens hierboven) genoemde dierenpijler een optie?

Meteen ook voor kippen
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Op de Viva pijler loopt hier een topic over. We kunnen niet zomaar pijlers toevoegen, maar willen de Viva-pijler vervangen door een andere. Er worden wat opties genoemd zoals Spiritueel / religieus / filosofisch of financieel / recht. Dit is allemaal wat lastig te combineren met dieren, maar er is ook een suggestie voor een soort huisje / boompje / beestje pijler. Laat je stem daar horen, dan heb je de meeste kans dat hij wordt gehoord.
quote:Viva Angel2 schreef op 12 oktober 2008 @ 16:04:

[...]

Ik heb het even bekeken. Sinds het hyves-topic er is, wordt daar ook keurig gepost over dat onderwerp en niet meer in het oude topic. Dergelijke topics over forummers zijn overigens vaak geen lang leven beschoren en als men vanaf nu weer meer ontopic is, is er dan ook niet echt een probleem. Bovendienzitten er veel meer off-topic berichten in dan die over hyves, waaronder een groot aantal van jezelf. Het uitzoeken en verplaatsen van al die berichten is erg veel werk en het sop lijkt me de kool in dit geval niet waard. Ik laat het dus zoals het is. Als er toch verder wordt gepraat over hyves op het andere topic, geef me dan even een seintje, dan zal ik daar wel wat aan doen.Helemaal prima! Ik vroeg het vooral vanwege het verzoek dat op het topic werd gedaan en ik me daar als TO een soort van verantwoordelijk voor voelde. Maar ik begrijp dat het veel werk is en eigenlijk niet zo erg belangrijk.
Enkele berichten opgeschoond.
Jouw bezem heeft wel erg veel meegeveegd. Ik had een subtielere actie in gedachten.
quote:qwertu schreef op 13 oktober 2008 @ 23:54:

Jouw bezem heeft wel erg veel meegeveegd. Ik had een subtielere actie in gedachten.Volgens mij had iedereen met vragen voldoende antwoord. Het had dan ook geen zin de rest te laten staan. Met het oog op wat we hier besproken hebben, leek dit me de beste optie voor iedereen.
Ik stem voor een dierenpijler, zijn we meteen af van het geklaag dat er alweer een katten topic is of een kippen topic
Ik had in mijn ogen terechte kritiek over de bescherming van onwetende forummers waar je nog niet op in was gegaan. Dat je dat andere wilde verwijderen vind ik paranoia, maar goed, als jij het weg wilde hebben: ook goed. Maar dan blijft er nog een principiëel punt staan, namelijk hoe stellig je een twijfelachtige situatie moet brengen en wie je harder beschermt: degene over wie getwijfeld wordt of de forummer die vertrouwt op de angels voor betrouwbare informatie.
quote:mika65 schreef op 14 oktober 2008 @ 00:03:

Ik stem voor een dierenpijler, zijn we meteen af van het geklaag dat er alweer een katten topic is of een kippen topic Dat kan je het beste aangeven op de Viva pijler.
quote:qwertu schreef op 14 oktober 2008 @ 00:11:

Ik had in mijn ogen terechte kritiek over de bescherming van onwetende forummers waar je nog niet op in was gegaan. Dat je dat andere wilde verwijderen vind ik paranoia, maar goed, als jij het weg wilde hebben: ook goed. Maar dan blijft er nog een principiëel punt staan, namelijk hoe stellig je een twijfelachtige situatie moet brengen en wie je harder beschermt: degene over wie getwijfeld wordt of de forummer die vertrouwt op de angels voor betrouwbare informatie.

1 van de vele afwegingen die we moeten maken. Wie grenzen trekt schept grensgevallen en wij worden keer op keer gedwongen die grenzen te trekken. Er is altijd wel een forummer die ergens een grensgeval ziet en die het er niet mee eens is.

In dit geval speelde die andere reden ook mee en ik gaf er de voorkeur aan de informatie zo zakelijk en kort mogelijk te brengen. Jij interpreteert die zakelijkheid als stelligheid. Ik hoop dat ik je in de discussie inmiddels overtuigd heb van de zorgvuldigheid van onze afwegingen en meer dan ik heb gedaan kan ik niet voor je doen.
Ik vond jouw post helemaal niet zakelijk en zo kort mogelijk. Je had het erover dat jullie je daar ook wel eens in vergisten en dat wij dat dus ook wel eens deden, maar dat dat in dit geval onterecht was. Vervolgens post je onder je privénick in het betreffende topic dat de kwestie uit de wereld is, zie maar in het moderatortopic. Later blijkt dat wat aangekaart werd wel degelijk mogelijk was: daarmee maak je jezelf in mijn ogen ongeloofwaardig.

Vervolgens verwijder je alle posts over dit onderwerp en doe je nu alsof je kort en zakelijk reageerde (niemand kan dit meer verifiëren: je post is immers met de hele bult verwijderd) en doe je alsof ík flauw doe? Slechte beurt, Two. Dit is niet hoe ik gewend ben dat angels reageren en ik hoop niet dat je hiermee de trend gezet hebt voor je angelschap. Ik kan hier met de beste wil van de wereld geen zakelijkheid, noch openheid in ontdekken. In vind dat je níet zorgvuldig gehandeld hebt, toch in ieder geval in de communicatie naar ons toe, en ik hoop dat je een volgende keer júist wat zakelijker reageert. Zonder snerende persoonlijke opmerkingen (dat iedereen zich wel eens vergist, terwijl wat jij stelt allerminst waar bleek te zijn) en zonder privéposts om je handelingen als angel onder onze aandacht te brengen.
Q, laat het gaan.

Het is maar een forum.
@Qwertu:

- de post staat er nog steeds, Geplaatst op Sunday 12 October 2008 16:00 (even een klein stukje naar beneden scrollen)

- met de opmerking die jij als sneer ervaart bedoel ik te zeggen dat wij (als angels) ons ook wel eens vergissen met in- en uitloggen op het forum, zodat ik dus per ongeluk wel eens iets onder de angel nick plaats ipv onder mijn eigen of vice versa. Dus niet de interpretatie die jij er aan geeft dat jullie je vergissen. Nogmaals, wat jij waarnam was heel dubieus en ik ben blij dat dat wordt doorgegeven.

- Die verwijzing met mijn forumnick deed ik omdat ik op een plek zat waar ik niet met de viva angel in durfde te loggen omdat het niet mij pc was en ik weet niet hoeveel de eigenaar van die pc registreert. Niettemin wilde ik even op de post in het moderator topic wijzen om een onnodige en potentieel vervelende discussie in de kiem te smoren. Dat kan volgens mij ook als forummer.
Okay, duidelijk.
[quote]Viva Angel2 schreef op 09 oktober 2008 @ 09:54:

[...]

Je hebt helemaal gelijk. Nou lopen de off topic bijdragen daar nog niet de spuigaten uit, dus weghalen lijkt me niet nodig, maar ik heb wel een bericht geplaatst met een oproep om de regels weer te respecteren en het discussietopic weer naar boven gehaald. Dit zou voldoende moeten zijn.[/quote]

De openingstekst is dus een dode letter? Er is al een paar keer gewaarschuwd, en dat hielp zoals viel te verwachten totaal niet.

Het is net als afval: als er veel troep ligt langs de kant van de weg gooien mensen er makkelijker nog meer rotzooi bij.

Hoe meer off topic afkraken/uitlachen/roddelen, hoe meer van dat soort reacties er bij komen. Er wordt toch niet tegen opgetreden. Dat topic speciaal voor reacties kun je net zo goed deleten, niemand neemt de waarschuwingen op 't biechttopic nog serieus.

Misschien naast opschonen eens verplaatsen naar de psyche pijler? Daar is de toon wat serieuzer, en wordt ook minder makkelijk afgekraakt en dergelijke.

"Overige" is veel meer een klets/roddel-pijler.
quote:quattro35 schreef op 14 oktober 2008 @ 23:35:

[quote]Viva Angel2 schreef op 09 oktober 2008 @ 09:54:

[...]

Je hebt helemaal gelijk. Nou lopen de off topic bijdragen daar nog niet de spuigaten uit, dus weghalen lijkt me niet nodig, maar ik heb wel een bericht geplaatst met een oproep om de regels weer te respecteren en het discussietopic weer naar boven gehaald. Dit zou voldoende moeten zijn.[/quote]

De openingstekst is dus een dode letter? Er is al een paar keer gewaarschuwd, en dat hielp zoals viel te verwachten totaal niet.

Het is net als afval: als er veel troep ligt langs de kant van de weg gooien mensen er makkelijker nog meer rotzooi bij.

Hoe meer off topic afkraken/uitlachen/roddelen, hoe meer van dat soort reacties er bij komen. Er wordt toch niet tegen opgetreden. Dat topic speciaal voor reacties kun je net zo goed deleten, niemand neemt de waarschuwingen op 't biechttopic nog serieus.

Misschien naast opschonen eens verplaatsen naar de psyche pijler? Daar is de toon wat serieuzer, en wordt ook minder makkelijk afgekraakt en dergelijke.

"Overige" is veel meer een klets/roddel-pijler.

Net als veel forummers houden wij ook niet van al te veel ingrijpen. Meestal loopt het hier wel los en corrigeren forummers zichzelf of elkaar. Dat lijkt ons de meest wenselijke vorm voor iedereen. Toen het topic net van start ging, was het onleesbaar door al die off/topic bijdragen. Nu komen er ook wel off-topic bijdragen, maar veel en veel minder en de biechten sneeuwen er niet door onder. Daarom laat ik het vaak maar voor wat het is, zolang het eigenlijke doel niet verloren gaat.

Niettemin is consequent zijn ook belangrijk. Dus zal ik de recente off topic berichten verwijderen.
En toen vinkte ik het verkeerde vakje aan en was het hele topic ineens verdwenen.....

Ik ga even kijken of het teruggehaald kan worden.
MissC,

Sorry dat mijn posting verkeerd gevallen is dat was helemaal niet de bedoeling, in deze disscussie kwam je niet eens aan bod en heb ik je naam verkeerd geplaast. het is helemaal niet de bedoeling om je persoonlijk aan te vallen, Sorry.

Sheenaa
Biechttopic verdwenen? Hoezo?

Op zich ben ik het er mee eens hoor, dat anoniem posten over groepjes en forummers vond ik sowieso belachelijk maar misschien inderdaad een versie voor werkelijke problemen zoals Quattro zegt?
Kan mijn topic "vandaag brand ik een kaarsje voor" weggehaald worden? Ik zie dat er al zo'n topic is. Misschien kan de reactie van JufFrans overgezet worden?
quote:Sheennaa schreef op 15 oktober 2008 @ 00:22:

MissC,

Sorry dat mijn posting verkeerd gevallen is dat was helemaal niet de bedoeling, in deze disscussie kwam je niet eens aan bod en heb ik je naam verkeerd geplaast. het is helemaal niet de bedoeling om je persoonlijk aan te vallen, Sorry.

Sheenaa

Je hebt mijn naam specifiek in 2 verschillende postings gebruikt. En bovendien vervelende insinuaties gemaakt over mijn gewicht in een topic waar dit totaal niet aan de orde was. Waar ik bovendien niet eens gereageerd had.

Je kunt je excuses dus bij je houden, ik geloof er geen ruk van dat het je ook maar iets spijt.
quote:eleonora schreef op 15 oktober 2008 @ 06:48:

Biechttopic verdwenen? Hoezo?

Op zich ben ik het er mee eens hoor, dat anoniem posten over groepjes en forummers vond ik sowieso belachelijk maar misschien inderdaad een versie voor werkelijke problemen zoals Quattro zegt?

Het biechttopic is per ongeluk verdwenen. Maar dit is natuurlijk meteen een kans om het anders aan te pakken. Ik voel veel voor de optie van Quattro35 om het bij Pscyhe onder te brengen. Bovendien wil ik dan wat extra regels toevoegen. Ik denk aan dat het alleen toegestaan is om met het vivabiechtaccount te posten en dat het niet toegestaan is om iets te zeggen over forummers of over topics op het forum. Mensen die gewoon onder hun eigen nick willen biechten kunnen gewoon een topic openen over wat ze willen zeggen, dat hoeft niet op het biechttopic. En zo sluiten we misbruik van het account om anoniem iets over jezelf of anderen te zeggen uit.

Morgen (avond! wsl nacht) ga ik het openen, zouden jullie in die tussentijd mee willen denken? Je mag ideeën hier op het moderator topic neerzetten. Natuurlijk betekent een idee hier neer zetten niet automatisch dat het ook wordt uitgevoerd, maar we nemen elk idee mee in de overwegingen.
anoniem_30197 wijzigde dit bericht op 15-10-2008 13:17
Reden: foutje hersteld
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven