Jongensnamen topic

02-10-2015 10:07 3398 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het oude topic is weer vol, dus tijd voor een nieuw topic waarin jullie weer verder kunnen.

Het vorige topic vinden jullie hier

met vriendelijke groet,

Junior
Haha, wat goed djjd86! Leuk dat je het nog even komt vertellen! En Nevin klinkt lief maar ook stoer én volwassen, leuk hoor!

Lieuwe vind ik ook erg leuk, staat ook hoog op mijn lijstje Uitspraak wordt makkelijker als je denkt "nieuwe" maar dan met een "L"
Hebben jullie suggesties voor een Engelse jongensnaam? We hebben al een zoontje die een korte krachtige Engelse naam heeft, dus we zoeken een naam in dezelfde stijl.
Blake vind ik niks, Scott vind ik leuk! Misschien Ben, Chris, Jack nog iets?
Scott vind ik leuk. Blake niet echt, klinkt ook als bleek.. ik vind Blake een naam die niet zo werkt in het Nederlands.

James, Lloyd, Neill, Jack, Ryan, Vince, Mike, Owen, Colin, Dave, Alan.
Ik ken Blake alleen als meisjesnaam.

James

Ben

Zach

John

Ryan

Cody

Spencer
Op schrift vind ik Blake heel leuk, maar als ik dan lees wat Teemo zegt, dat het in het Nederlands niet zo lekker bekt, omdat het klinkt als bleek, ben ik het daar wel mee eens. Scott vind ik wel leuk.

Andere ideeën:

Floyd

Rory

Liam

Evan

Ethan

Seth

Jake

Jim

Ronan

Dave

Zack

Mick

Mitch

Jace

Roan

Ian

Glenn
Ik heb een beetje hetzelfde bij Blake, ik vind de klank niet zo mooi. Als ik me voorstel dat ik een kindje roep dat "Blake" heet, klinkt dat niet zo fijn voor mij. Maar dat is persoonlijk. (voor mij werkt die test goed om te "horen" of ik naam echt mooi vind). Het roept bij mij ook een associatie op een figuur in een videogame.

Scott vind ik wel heel leuk!

Andere suggesties:

Lester

Lennox

Jamie

Jed

Zep

Tex
Ik vind Blake ook niet zo.

Chace?

Quinn?

Liam?

Jake?

Vince?
Ik dacht nog aan:

Xavi

Riff

Alec

Nelson
Sinds kort twijfel ik opeens over onze baam. Heb al vele lijstjes bekeken maar toch kom ik er niet uit. Lukas staat nu op 1. Ook romeijn vind ik erg leuk maar wellicht toch iets te apart voor een eerste naam... Als 2e naam wel. Zijn er nog namen in de trant van lukas?
Glinstering, misschien Roman?
Ik spreek toch geen Chinees?!
@glinstering

Casper

Thomas

Jonas

Silas

Tobias

Simon

Ruben

Quirijn

Bastijn

Samuel

Daniël

Felix

Lasse

Julian

Julan

Silvijn

Silvan

Joren

Boris
Of nog:

Roemer

Faber
@ Glinstering, Lukas blijf ik een mooie naam vinden, zelf zou ik alleen ook twijfelen ivm de populariteit; is dat ook jouw twijfelpunt? Als je een minder vaak voorkomende naam in de trant van Lukas en Romeijn wilt, dan is Lutijn/Luthijn/Lutein misschien nog iets?
Alles wat ik leuk vind is populair... Dat is lastig! Lukas met een k komt al wat minder voor. Ik vind het ook stoerder als met een c.

Tinkerbel; roman vind ik weer net niet.

Satire; bedankt voor je lijstje. Ook net niet... Vind het zo moeilijk
Ons zoontje is er! En voor degenen die benieuwd zijn naar de naam, hij heet *poef!*

Mijn overige 5 favorieten waren trouwens:

Quinn, Jack, Lewis, Max en Finn

En de overige favorieten van mijn vrouw waren Raf (en Sem.) en dus 1 gemeenschappelijke deler waar we eigenlijk al best snel het gevoel bij hadden: dat moet hem zijn!
Gefeliciteerd!

Was vroeger mijn nummer 1 naam
Proficiat NYC!
NYC: leuke naam! Heel anders dan ik had verwacht overigens gezien de naam van jullie eerste. Ik had dat nooit juist gegokt. Maar ik vind het wel een hele leuke naam.
Blake zou ik in Nederland niet doen (bleek)

Scott is prima , leuke keuze
Ipv Lucas heb je ook Luca, Luka, Lukas, Lucan, Lucien, Loukas (Griekse versie), Luke, Luuk, Luc, Lucian...
quote:ivy25 schreef op 23 januari 2016 @ 21:57:

Mag ik jullie mening vragen over de namen Blake en Scott? We hebben al een zoontje die ook een korte krachtige Engelse naam heeft, dus we zoeken een naam in dezelfde stijl. Suggesties zijn uiteraard welkom.

Scott erg leuk, Blake niet zo heel geschikt voor in Nederlandstalig gebied om al genoemde redenen maar vind het verder wel een mooie naam.

Andere suggesties:

Cliff

Vince

Zack (hoewel misschien ook niet 100% voor nl talig gebied

Clint

Lloyd

Finn

Jay

Luke

Jack

Neil

Dex

Quinn

Cody

Ian

Mike

Lewis

James
Gefeliciteerd, NYC! Hopelijk gaat alles goed met je vrouw en zoontje. En wat een leuke naam! Ben nu wel heel benieuwd naar de naam van je oudste zoon.
Nyc: gefeliciteerd en leuke naam!!

Glinstering: ik ken romeijn/romijn vooral als achternaam, zou het dus een 'gekke' voornaam vinden.
Gefeliciteerd NYC!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven