Jongensnamen topic

02-10-2015 10:07 3398 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het oude topic is weer vol, dus tijd voor een nieuw topic waarin jullie weer verder kunnen.

Het vorige topic vinden jullie hier

met vriendelijke groet,

Junior
Mees en:

Job

Siem/Simon

Bart

Nick

Luuk/Lucas

Geert

Gerlan

Robin

Tom

Gijs

Joost

Tim

Pim

Mick

Harm

Olivier

Thijmen
Zelf zou ik bij Mees niet gaan voor een naam met een M of een S op het begin of einde en het liefst met andere klank/klinkers (dus geen "ee"). Bij een naam met één lettergreep vind ik het leuk om voor een naam met meerdere lettergrepen te kiezen, maar dat is natuurlijk een kwestie van smaak. Heb je wat voorbeelden van namen die het voor jullie nét niet zijn?

Namen die het eerst bij me opkomen, zijn: Mees en

Abel

Jorrit

Nanne

Onno

Jonne

Hugo
Mees&

Thije

Jelle

Bram

Stef

Robin

Vic

Benji

Lex

Flynn

Sjuul

Sander

Jip

Senn
Oh en Mees & Casper vind ik ook een hele leuke combinatie!
Mees en

Lucas

Loek

Teun

Sam

Tijn

Tom

Bart

Bram
Bedankt voor het meedenken dames..zitten leuke namen bij!
Wij zijn op zoek naar een weinig voorkomende jongensnaam. Twijfelen nu tussen Rovi en Maevin. Welke heeft jullie voorkeur of hebben jullie nog suggesties?

Hebben al een dochter N.erena en een zoon K.iron. dus liever geen naam met een N. of K. en ook niet eindigend op -ron.

Thanks voor het meedenken!
Ik vind Rovi het leukste van de twee namen, maar Ravi vind ik mooier.
Ik vind Rovi ook het leukst van die twee, al voelt de naam op de een of andere manier ook nog niet helemaal "af"... maar dat kan ook komen omdat ik de naam nog nooit gehoord en gezien heb. Hebben jullie Rovin of Rovis ook overwogen?

En misschien is Floran nog iets voor jullie?
Ik ben het eens met Boquiabierto, anders nog Mason, Dylan, Davin, Raf, Ronan, Ramses, Rovin, Tobin, Evan, Milan, Levi, Melvin, Lennon?
Bedankt alvast! We hebben inderdaad Rovin ook overwogen, maar mijn broertje heet Robin en mijn dochter is naar hem vernoemd en haar tweede naam is dus ook Robin. Rovin klinkt wel anders, maar qua schrijfwijze lijkt het wel erg op elkaar. Kan het of kan het niet? En Rovis vind ik heel leuk, maar lijkt wel heul erg op roofvis of niet?!

En dan mijn laatste twijfelpunt is dat ik eigenlijk niet zo hou van namen die eindigen op een 'i' want voor een volwassen man vind ik dat zo kinderlijk. Dan zou in het geval van Rovi hij zichzelf Ro of Roof kunnen noemen en dat vind ik leuker dan Raaf..

Haha ik ben niet makkelijk he!
Haha, tja de uitspraak van Rovis lijkt wel op roofvis inderdaad, maar dat is nu niet echt een woord wat veel gebruikt wordt en ik denk dat wanneer Rovis wat langer als naam van jullie zoontje gebruikt wordt, dat die associatie helemaal weggaat.... Dus is het denk ik meer de vraag of je het zelf irrirant gaat vinden dat mensen daar (als ze de naam voor het eerst horen) misschien wel opmerkingen over maken.

De gelijkenis tussen Rovin en Robin is inderdaad wel erg groot en daar zou ik zelf dan ook niet voor kiezen. En ik kan me ook vinden in wat je zegt over dat kinderlijke, dat komt eerlijk gezegd ook bij mij op bij Rovi: lieve en stoere naam voor een jongetje, maar wat minder "mannelijk". Misschien is Revis of Revin nog iets?
Ik vind Robin en Rovin goed kunnen omdat het haar tweede naam is en ze hier nauwelijks mee aangesproken zal worden. Ik vind Rovin wel veel leuker dan Rovi!

Suggesties:

River

Elvis

Mick

Linus

Jagger

Jack

Bing

Falco

Fedor

Pax

Fergus

Flynn

Pip

Alwin

Mirco

Guido

Quido

Quinn

Arlon

Arton

Arwen

Raf

Gino

Ray

Jay

Toby

Guy

Levi

Tyron

Tyler

Boaz

Lloyd

Rodi

Bodi

Rune

Cliff

Cody

Yto

Myron

Morrison

Joshua

Otis
Ik zou inderdaad ook eerder voor Rovin kiezen dan voor Rovi. Maevin vind ik mwah...Levin misschien wat voor jullie?

Anders:

Eldin

Bowen

Felton

Jethro
tvp'tje
Levin vind ik ook een leuke optie! Of misschien nog Loven/Lovin?
quote:djjd86 schreef op 18 januari 2016 @ 07:27:

Wij zijn op zoek naar een weinig voorkomende jongensnaam. Twijfelen nu tussen Rovi en Maevin. Welke heeft jullie voorkeur of hebben jullie nog suggesties?

Hebben al een dochter N.erena en een zoon K.iron. dus liever geen naam met een N. of K. en ook niet eindigend op -ron.

Thanks voor het meedenken!

Eens met de rest: Rovin leuk(er)!

Of nog:

Roven

Silven

Rouven

Lovis

Mévis

Levin

Bodhi

Nolan
quote:MissShopping schreef op 18 januari 2016 @ 19:02:

[...]

Eens met de rest: Rovin leuk(er)!

Of nog:

Roven

Silven

Rouven

Lovis

Mévis

Levin

Bodhi

Nolan
Bedankt! Had echt een mooie gevonden, Reven, uitgesproken met dubbel 'v' en korte 'e' zegt man net dat ie de 'R' niet als voorletter wil eigenlijk. Aarrgghh haha dat vind ik zo een fijne letter! Nouja..we hebben nog 4 welen ongeveer dus ik hoop DE naam snel te vinden! Suggesties zijn dus nog steeds errrrg welkom ;).
Riv?
@djjd86

Lucan, Morris, Lyo, Marnik, Isaac, Elmar?
Ik spreek toch geen Chinees?!
Wat vinden jullie van de naam Lieuwe / Liewe voor een jongetje?

Ik hoorde hem laatst voorbij komen op de radio en dacht in eerste instantie: 'wat een rare naam' !

Maar hoe langer ik erover nadenk hoe leuker/stoerder ik hem ga vinden....

Het is een Friese naam, wij komen niet uit friesland maar onze achternaam wel ;)
Ik vind Lieuwe best leuk, zeker als de naam goed bij jullie achternaam past.
Ik vind Lieuwe ook een leuke naam hoor!
Wij zijn eruit! Het wordt N.evin! Toch een 'N' maar tweede naam krijgt andere letter dan dochter heeft en het is een jongetje dus het moet kunnen. Bedankt allemaal! Zaten erg leuke suggesties tussen :)!

Lieuwe vind ik geschreven heel mooi, ik kan het alleen nooit heel mooi uitspreken. Maar dat ligt aan mij hoor, niet aan de naam!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven