Jongensnamen topic

zaterdag 16 januari 2016 om 15:30
Zelf zou ik bij Mees niet gaan voor een naam met een M of een S op het begin of einde en het liefst met andere klank/klinkers (dus geen "ee"). Bij een naam met één lettergreep vind ik het leuk om voor een naam met meerdere lettergrepen te kiezen, maar dat is natuurlijk een kwestie van smaak. Heb je wat voorbeelden van namen die het voor jullie nét niet zijn?
Namen die het eerst bij me opkomen, zijn: Mees en
Abel
Jorrit
Nanne
Onno
Jonne
Hugo
Namen die het eerst bij me opkomen, zijn: Mees en
Abel
Jorrit
Nanne
Onno
Jonne
Hugo
maandag 18 januari 2016 om 07:27
Wij zijn op zoek naar een weinig voorkomende jongensnaam. Twijfelen nu tussen Rovi en Maevin. Welke heeft jullie voorkeur of hebben jullie nog suggesties?
Hebben al een dochter N.erena en een zoon K.iron. dus liever geen naam met een N. of K. en ook niet eindigend op -ron.
Thanks voor het meedenken!
Hebben al een dochter N.erena en een zoon K.iron. dus liever geen naam met een N. of K. en ook niet eindigend op -ron.

maandag 18 januari 2016 om 09:42

maandag 18 januari 2016 om 10:03
Bedankt alvast! We hebben inderdaad Rovin ook overwogen, maar mijn broertje heet Robin en mijn dochter is naar hem vernoemd en haar tweede naam is dus ook Robin. Rovin klinkt wel anders, maar qua schrijfwijze lijkt het wel erg op elkaar. Kan het of kan het niet? En Rovis vind ik heel leuk, maar lijkt wel heul erg op roofvis of niet?!
En dan mijn laatste twijfelpunt is dat ik eigenlijk niet zo hou van namen die eindigen op een 'i' want voor een volwassen man vind ik dat zo kinderlijk. Dan zou in het geval van Rovi hij zichzelf Ro of Roof kunnen noemen en dat vind ik leuker dan Raaf..
Haha ik ben niet makkelijk he!
En dan mijn laatste twijfelpunt is dat ik eigenlijk niet zo hou van namen die eindigen op een 'i' want voor een volwassen man vind ik dat zo kinderlijk. Dan zou in het geval van Rovi hij zichzelf Ro of Roof kunnen noemen en dat vind ik leuker dan Raaf..
Haha ik ben niet makkelijk he!
maandag 18 januari 2016 om 10:22
Haha, tja de uitspraak van Rovis lijkt wel op roofvis inderdaad, maar dat is nu niet echt een woord wat veel gebruikt wordt en ik denk dat wanneer Rovis wat langer als naam van jullie zoontje gebruikt wordt, dat die associatie helemaal weggaat.... Dus is het denk ik meer de vraag of je het zelf irrirant gaat vinden dat mensen daar (als ze de naam voor het eerst horen) misschien wel opmerkingen over maken.
De gelijkenis tussen Rovin en Robin is inderdaad wel erg groot en daar zou ik zelf dan ook niet voor kiezen. En ik kan me ook vinden in wat je zegt over dat kinderlijke, dat komt eerlijk gezegd ook bij mij op bij Rovi: lieve en stoere naam voor een jongetje, maar wat minder "mannelijk". Misschien is Revis of Revin nog iets?
De gelijkenis tussen Rovin en Robin is inderdaad wel erg groot en daar zou ik zelf dan ook niet voor kiezen. En ik kan me ook vinden in wat je zegt over dat kinderlijke, dat komt eerlijk gezegd ook bij mij op bij Rovi: lieve en stoere naam voor een jongetje, maar wat minder "mannelijk". Misschien is Revis of Revin nog iets?

maandag 18 januari 2016 om 10:31
Ik vind Robin en Rovin goed kunnen omdat het haar tweede naam is en ze hier nauwelijks mee aangesproken zal worden. Ik vind Rovin wel veel leuker dan Rovi!
Suggesties:
River
Elvis
Mick
Linus
Jagger
Jack
Bing
Falco
Fedor
Pax
Fergus
Flynn
Pip
Alwin
Mirco
Guido
Quido
Quinn
Arlon
Arton
Arwen
Raf
Gino
Ray
Jay
Toby
Guy
Levi
Tyron
Tyler
Boaz
Lloyd
Rodi
Bodi
Rune
Cliff
Cody
Yto
Myron
Morrison
Joshua
Otis
Suggesties:
River
Elvis
Mick
Linus
Jagger
Jack
Bing
Falco
Fedor
Pax
Fergus
Flynn
Pip
Alwin
Mirco
Guido
Quido
Quinn
Arlon
Arton
Arwen
Raf
Gino
Ray
Jay
Toby
Guy
Levi
Tyron
Tyler
Boaz
Lloyd
Rodi
Bodi
Rune
Cliff
Cody
Yto
Myron
Morrison
Joshua
Otis

maandag 18 januari 2016 om 19:02
quote:djjd86 schreef op 18 januari 2016 @ 07:27:
Wij zijn op zoek naar een weinig voorkomende jongensnaam. Twijfelen nu tussen Rovi en Maevin. Welke heeft jullie voorkeur of hebben jullie nog suggesties?
Eens met de rest: Rovin leuk(er)!
Of nog:
Roven
Silven
Rouven
Lovis
Mévis
Levin
Bodhi
Nolan
Eens met de rest: Rovin leuk(er)!
Of nog:
Roven
Silven
Rouven
Lovis
Mévis
Levin
Bodhi
Nolan

dinsdag 19 januari 2016 om 07:15
Bedankt! Had echt een mooie gevonden, Reven, uitgesproken met dubbel 'v' en korte 'e' zegt man net dat ie de 'R' niet als voorletter wil eigenlijk. Aarrgghh haha dat vind ik zo een fijne letter! Nouja..we hebben nog 4 welen ongeveer dus ik hoop DE naam snel te vinden! Suggesties zijn dus nog steeds errrrg welkom
.

donderdag 21 januari 2016 om 15:31
Wat vinden jullie van de naam Lieuwe / Liewe voor een jongetje?
Ik hoorde hem laatst voorbij komen op de radio en dacht in eerste instantie: 'wat een rare naam' !
Maar hoe langer ik erover nadenk hoe leuker/stoerder ik hem ga vinden....
Het is een Friese naam, wij komen niet uit friesland maar onze achternaam wel
Ik hoorde hem laatst voorbij komen op de radio en dacht in eerste instantie: 'wat een rare naam' !
Maar hoe langer ik erover nadenk hoe leuker/stoerder ik hem ga vinden....
Het is een Friese naam, wij komen niet uit friesland maar onze achternaam wel

zaterdag 23 januari 2016 om 07:08
Wij zijn eruit! Het wordt N.evin! Toch een 'N' maar tweede naam krijgt andere letter dan dochter heeft en het is een jongetje dus het moet kunnen. Bedankt allemaal! Zaten erg leuke suggesties tussen
!
Lieuwe vind ik geschreven heel mooi, ik kan het alleen nooit heel mooi uitspreken. Maar dat ligt aan mij hoor, niet aan de naam!

Lieuwe vind ik geschreven heel mooi, ik kan het alleen nooit heel mooi uitspreken. Maar dat ligt aan mij hoor, niet aan de naam!