Gezondheid alle pijlers

Moeder (67) stopt met chemo

18-10-2015 20:33 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo, mijn moeder heeft copd en longkanker. Vorige week na een ziekenhuisopname omdat ze zo benauwd was heeft ze besloten te stoppen met de chemo. Ze is er ziek van en weegt nog maar 36 kilo. Deze keuze begrijp ik. Moeilijk vind ik het wel. Hoe lang ze nog blijft leven kan niemand zeggen. Mijn moeder is opgenomen nu in een zorginstelling. De zorg was voor mijn vader niet meer te doen. Van ons wil ze geen hulp. Kinderen horen niet voor hun ouders te zorgen zegt ze dan en je hebt het druk genoeg met je werk en je gezin.. Dit vind ik lastig. Ik wil alles wel voor haar doen, ze heeft altijd voor me klaargestaan. Zijn er meer mensen die hier ervaring mee hebben?.
Heftig hoor. Sterkte met alles
Dretie,wat heftig zeg! Sterkte met alles!
Dat is heel zwaar je moeder zo te zien en dat je haar los moet laten.

Heel veel sterkte
Heel veel sterkte
Doei mam. Het is goed zo..
Wat ontzettend verdrietig, en nog jong... Sterkte TO
Heel veel sterkte.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Sterkte dretie
Life is short. Eat dessert first.
Heel veel sterkte.
Sterkte lieve Dretie!
Heel veel sterkte. Maar ik kan me je moeder wel voorstellen hoor dat ze niet wil dat haar kinderen voor haar moeten zorgen. Niet helpen met toilet bezoek of wassen en dat soort dingen.

Wat je wel kan doen is er voor haar zijn, boek voorlezen, foto album maken, boodschapjes halen gewoon er zijn dus. Dat is het allerbelangrijkste ze zit dichtbij dus gebruik dat om regelmatig langs te wippen al is het maar een kwartiertje. Echt dat maakt zoveel verschil die kleine dingetjes.

En hoe lang het gaat duren kan niemand je vertellen
I like being a mess. It's who I am.
Veel sterkte

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven