Zwanger worden na miskramen...

29-04-2015 18:25 1468 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik schrijf hier vaker en open soms een nieuw topic omdat oudere topics uitsterven.

Mijn situatie: Ik probeer zwanger te raken vanaf januari 2014. Daarvoor al een jaar gestopt met de pil.. In september 2014 deed ik na een menstruatie een test omdat ik pijnlijke borsten hield. Deze bleek positief te zijn.. Na een echo in het ziekenhuis bleek ik een hele vroege miskraam te hebben gehad.. Afgelopen februari had ik weer een positieve test.. Helaas, na een paar dagen een bloeding en twee weken later weer een bloeding. De laatste bloeding is de miskraam geweest.. Heb hiervoor nog verschillende echo's gemaakt en alles was verder goed! Nu weer twee maanden verder.. Ik zoek vooral hulp in de alternatieve wereld.. Acupunctuur en ben nu ook twee keer bij een osteopaat geweest! Ik wil vooral meer rust in mijn lijf en hoofd krijgen.. Ik ben soms bang dat het nooit gaat lukken en dat de volgende keer weer een miskraam is.. Ik ken in mijn omgeving maar weinig mensen die dit hebben gehad. Wel vriendinnen die in de medische molen terecht zijn gekomen, vanwege slecht zaad van hun man.. Beide zijn nu moeder :)! Ik heb eerder een gesprek gehad met een gynaecoloog en deze geeft aan dat ik gewoon zwanger kan raken en het dus gewoon zelf kan proberen (en dat wil ik ook het liefste natuurlijk...)! Het is dus vooral een kwestie van geduld! Voor wie is deze situatie herkenbaar en wie is alsnog succesvol zwanger geraakt??
Oh heel fijn!!!! Dat scheelt al een heleboel :)! Hebben ze bij jou ooit een reden gevonden voor 2 x een bbz, hormonster??

En Lau.. Is de aandoening bij de eerste zwangerschap ontdekt dmv combinatietest bij jullie?

Ik denk ook dat als de uitslag goed is, ik dan schrik krijg voor de 20 weken echo.. En daarna voor vroeggeboorte ( vanwege baarmoederafwijking)! Denk dat rust er nog niet in zit voorlopig😁! Misschien kan ik dan ook maar beter alles nu loslaten en genieten van alles wat nu is...
Lieve Doortje,

Ik volg je nu af en toe hier en ik wil je even een dikke knuffel brengen en ik duim voor mooie uitslagen. Het is je niet gegund... Ik hoop dat alles toch goed is en je uiteindelijk van een prachtig ukkie kan genieten (ik ga je niet vertellen dat je moet genieten van de zwangerschap want dat dit lastig is, is heel begrijpelijk!).
Harry you must know all about Muggles, tell me, what exactly is the function of a rubber duck?
quote:geek schreef op 24 januari 2016 @ 22:23:

Lieve Doortje,

Ik volg je nu af en toe hier en ik wil je even een dikke knuffel brengen en ik duim voor mooie uitslagen. Het is je niet gegund... Ik hoop dat alles toch goed is en je uiteindelijk van een prachtig ukkie kan genieten (ik ga je niet vertellen dat je moet genieten van de zwangerschap want dat dit lastig is, is heel begrijpelijk!).Thanks meid! Lief van je! Hoe gaat het met jou?
quote:Doortjee schreef op 24 januari 2016 @ 23:19:

[...]

Thanks meid! Lief van je! Hoe gaat het met jou?

Ik bedoelde trouwens dat ik het je wel gun maar dat het allemaal wel tegenzit. Zie net dat het een beetje vreemd er staat.

Hier gaat alles goed. Nog 1 week werken en dan verlof. Ik begin ondertussen te wennen aan het idee dat hier straks een klein aapje is. Maar er moet nog wel wat kleine dingen gebeuren (ik ben ook niet zo van alles al direct nieuw etc kopen).

En voor jou: geef jezelf ruimte om ook verdrietig te zijn. Alles wat jij ondertussen hebt meegemaakt is niet niks. En je hoeft niet op een roze wolk te zitten als je zwanger bent omdat anderen dat nou eenmaal van je verwachten. Daar had ik ook moeite mee terwijl ik een best goede zwangerschap heb. En denk vooral aan jezelf!
Harry you must know all about Muggles, tell me, what exactly is the function of a rubber duck?
@doortje: nou niet helemaal, het was dat ze het 'toevallig' zagen op de echo met 13 weken (die we dus kregen vanwege combitest/NIPT). Toen zagen ze dat baby geen schedeldak had. Echoscopiste had dat twee weken ervoor op de termijnecho met 10 of 11 weken ook al kunnen zien, maar heeft niet goed gekeken (stom mens, want op de toen gemaakte echofoto's zie je het gewoon, maar wist ik veel hoe dat eruit zag... ze zag een kloppend hartje en zei: 'ja, alles is goed'. kennelijk wilde ze naar huis ofzo)

@geek: jaaaa, hoe is het met jou?

Als we die test niet hadden gedaan, hadden we geen extra echo gekregen en was het pas met 20 weken naar boven gekomen... Ik heb toen met 13 weken een opgewekte miskraam gehad.
quote:laurabb schreef op 24 januari 2016 @ 23:32:

@doortje: nou niet helemaal, het was dat ze het 'toevallig' zagen op de echo met 13 weken (die we dus kregen vanwege combitest/NIPT). Toen zagen ze dat baby geen schedeldak had. Echoscopiste had dat twee weken ervoor op de termijnecho met 10 of 11 weken ook al kunnen zien, maar heeft niet goed gekeken (stom mens, want op de toen gemaakte echofoto's zie je het gewoon, maar wist ik veel hoe dat eruit zag... ze zag een kloppend hartje en zei: 'ja, alles is goed'. kennelijk wilde ze naar huis ofzo)

@geek: jaaaa, hoe is het met jou?

Als we die test niet hadden gedaan, hadden we geen extra echo gekregen en was het pas met 20 weken naar boven gekomen... Ik heb toen met 13 weken een opgewekte miskraam gehad.

Ja, blijft een bizar en heftig verhaal! Ik snap nu meer dan ooit dat je doodsbang was voor de eerste echo's! Ik snap ook dat die angst niet meer weggaat.. En wat een fout zeg van het zkh!

Geek; ahhhh nee, vind je berichtjes altijd superlief!!! Echt lief dat je me volgt en me nog af en toe een hart onder de riem steekt! We konden elkaar toen idd al vinden in nuchterheid.. Dat houdt me ook wel met mijn benen op de grond! Hoewel... Ik merk dat mijn nuchterheid nu ver te zoeken is, maar Lau helpt me met duidelijke getallen en kansberekeningen.. Ook merk ik dat ik heel internet afstruin voor informatie! Maar uiteindelijk komt het maar op een ding neer.. De kans is er, voor iedereen.. Maar bij mij nu ietsje groter! Het is afwachten geblazen..
@laurabb: wat een bizar verhaal. Dan schrik je ook heel erg. En ik snap dat je dan minder vertrouwen hebt in alles. En dan ben je inderdaad "blij" dat je een 13 weken echo hebt gedaan.

Zoals hier boven staat gaat het goed. Ik ben wel moe en in mijn hoofd is weinig plek voor veel dingen dus ik richt mij deze week op werk en daarna de laatste details voor de komst van de kleine. En ach... is alles nog niet geregeld dan is het wel zo bijgekocht/geregeld. Doen wij niet zo moeilijk over.

@Doortje: het klopt dat het gewoon kansberekening is. En dat 1 op 100 nog steeds een grote kans is dat het goed is. Maar het probleem is dat je met getallen mensen heel bang kan maken. En mensen vaak niet getallen/kansen goed kunnen plaatsen. Eigenlijk slecht dat ze dit niet erbij vertellen bij een afspraak bij de verloskundige/ziekenhuis. Fijn dus dat je enigszins gerustgesteld kan worden door Lau. Ik noem zulke voorbeelden ook bij mijn leerlingen in de les en daar schrikken ze wel van. Dit geeft direct het belang aan van wiskundekennis (prachtig vak ).

Succes weer en ik lees snel hopelijk een goede update! Wel spannend dat wachten. Wat mij hielp was aftellen. In het begin klonk het dan ver weg maar na een tijdje realiseerde je dat het dichtbij kwam. Nu al bijna verlof en over ruim 7 weken is de kleine er sowieso (ik houd rekening met de 2 weken extra)! Dit maakt het opeens veel tastbaarder op den duur.
Door, hoe is het met je? Trek je de spanning een beetje? Vind het ook echt oneerlijk voor je dat je nu weer twee weken moet afwachten op zo'n uitslag.. En idd, als je deze hobbel hebt gehad, ga je vast weer nadenken over de volgende, zo werkt het bij mij in ieder geval wel Maarr tussendoor zijn er zeker ook kleine genietmomentjes, en ik denk dat we die maar gewoon moeten pakken!

Selectia.. Welkom hier.. Die eerste periode is idd enorm spannend, ook na 1 mk.. En de onzekerheid over de symptomen is heel herkenbaar, maar het zegt allemaal niet zo veel he.. Er zijn ook gezonde zwangerschappen zonder symptomen..

Hormonster ook weer een spannend weekje! Hoop dat het onderzoek meevalt.. En de uitslag natuurlijk ook!

O Laura die opmerkingen af en toe.. Je zou er echt een boek vol mee kunnen schrijven he..

En dan die fouten die ook gemaakt worden, lijkt soms ook wel alsof je dan alles tegelijk te verduren krijgt.

Ik heb hier weer ff een onzeker momentje.. Weet niet precies hoe het komt, denk door een bericht dat ik las van iemand die meerdere miskramen had gehad en daarna een vroeggeboorte.. Dan gaan de duiveltjes in mijn hoofd toch weer overuren draaien : Dat kan dus ook nog, dan denk je dat je de miskraamperiode voorbij bent, gaat het alsnog mis.. Ik denk dat dat ook een beetje is wat jij bedoelde Laura.. met dat je je dan ineens bewust wordt dat het in elke fase mis kan gaan.. Je denkt dan toch: Dat kan mij dus ook overkomen.. Grr, stomme hersenen af en toe

Aaargh!
Er is iets niet goed gegaan met het bloed in het lab. Bloed zag er vreemd uit. Ik moet de test opnieuw doen. Net bloed geprikt en nu nog langer wachten..
He wat vervelend Door! Hoe lang moet je nu wachten op uitslag?
Ik wil komen en weer gaan. Ik wil leven, niet bestaan.
Weer 2 weken! Succes morgen meid!!!!
Ach Doortje, wat rot, nog langer wachten....

@Rosalinde: dat soort verhalen trek ik ook niet goed. Ik heb er ondertussen ook teveel gelezen en probeer me er nu maar zoveel mogelijk voor af te sluiten. Wat mij wel helpt is dat ik het kindje nu dagelijks voel. Dat geeft toch iedere keer de bevestiging dat hij er nog is.

@Laura: wat heftig moet dat zijn geweest. Moest je voor de opwekking in het ziekenhuis blijven? Bij mijn 'verste' miskraam was het vruchtje 10,5 week oud. Ik heb na de slechte echo twee weken gewacht totdat hij vanzelf op gang kwam, thuis dus, maar ik ben echt geschrokken van het enorme bloedverlies destijds.
quote:geek schreef op 25 januari 2016 @ 11:36:

@laurabb: wat een bizar verhaal. Dan schrik je ook heel erg. En ik snap dat je dan minder vertrouwen hebt in alles. En dan ben je inderdaad "blij" dat je een 13 weken echo hebt gedaan.

Zoals hier boven staat gaat het goed. Ik ben wel moe en in mijn hoofd is weinig plek voor veel dingen dus ik richt mij deze week op werk en daarna de laatste details voor de komst van de kleine. En ach... is alles nog niet geregeld dan is het wel zo bijgekocht/geregeld. Doen wij niet zo moeilijk over.

L

@Doortje: het klopt dat het gewoon kansberekening is. En dat 1 op 100 nog steeds een grote kans is dat het goed is. Maar het probleem is dat je met getallen mensen heel bang kan maken. En mensen vaak niet getallen/kansen goed kunnen plaatsen. Eigenlijk slecht dat ze dit niet erbij vertellen bij een afspraak bij de verloskundige/ziekenhuis. Fijn dus dat je enigszins gerustgesteld kan worden door Lau. Ik noem zulke voorbeelden ook bij mijn leerlingen in de les en daar schrikken ze wel van. Dit geeft direct het belang aan van wiskundekennis (prachtig vak ).

Succes weer en ik lees snel hopelijk een goede update! Wel spannend dat wachten. Wat mij hielp was aftellen. In het begin klonk het dan ver weg maar na een tijdje realiseerde je dat het dichtbij kwam. Nu al bijna verlof en over ruim 7 weken is de kleine er sowieso (ik houd rekening met de 2 weken extra)! Dit maakt het opeens veel tastbaarder op den duur.Dankje Geek voor je wiskundig inzicht ;)! 1 % klinkt ook echt heel erg hoopvol!! Jij heel veel succes de laatste en eerste weekjes!!
quote:Rosalinde83 schreef op 25 januari 2016 @ 20:29:

Door, hoe is het met je? Trek je de spanning een beetje? Vind het ook echt oneerlijk voor je dat je nu weer twee weken moet afwachten op zo'n uitslag.. En idd, als je deze hobbel hebt gehad, ga je vast weer nadenken over de volgende, zo werkt het bij mij in ieder geval wel Maarr tussendoor zijn er zeker ook kleine genietmomentjes, en ik denk dat we die maar gewoon moeten pakken!

Selectia.. Welkom hier.. Die eerste periode is idd enorm spannend, ook na 1 mk.. En de onzekerheid over de symptomen is heel herkenbaar, maar het zegt allemaal niet zo veel he.. Er zijn ook gezonde zwangerschappen zonder symptomen..

Hormonster ook weer een spannend weekje! Hoop dat het onderzoek meevalt.. En de uitslag natuurlijk ook!

O Laura die opmerkingen af en toe.. Je zou er echt een boek vol mee kunnen schrijven he..

En dan die fouten die ook gemaakt worden, lijkt soms ook wel alsof je dan alles tegelijk te verduren krijgt.

Ik heb hier weer ff een onzeker momentje.. Weet niet precies hoe het komt, denk door een bericht dat ik las van iemand die meerdere miskramen had gehad en daarna een vroeggeboorte.. Dan gaan de duiveltjes in mijn hoofd toch weer overuren draaien : Dat kan dus ook nog, dan denk je dat je de miskraamperiode voorbij bent, gaat het alsnog mis.. Ik denk dat dat ook een beetje is wat jij bedoelde Laura.. met dat je je dan ineens bewust wordt dat het in elke fase mis kan gaan.. Je denkt dan toch: Dat kan mij dus ook overkomen.. Grr, stomme hersenen af en toe

Aaargh!Jaaaa, meid!! Snap je helemaal! Onbezorgd wordt het misschien helemaal niet meer.. We hebben het iig wel heeel hard verdiend!!!
quote:Hormonster1982 schreef op 26 januari 2016 @ 22:31:

He wat vervelend Door! Hoe lang moet je nu wachten op uitslag?Hoe ging het vandaag meid??
Ik ben niet meer zo actief geweest hier de laatste tijd, maar heb net ff bijgelezen. Doortje... Sprakeloos ben ik ervan.

Ik weet gewoon echt niet wat ik moet zeggen, maar weet dat ik aan je denk
@door: aargh, weer twee weken dus. zo zit het ook niet mee, maar laten we hopen dat het het allemaal waard is straks...!

@missglitch: hoe gaat het?

@hormonster: hoe is het gegaan?

@lisa: miskraam kreeg ik thuis al (beetje heftige reactie op cyotec, denk ik, maar het was vreselijk bloedbad en vruchtje bleef ook nog eens steken dus hoop gedoe). volgende dag meteen curettage gehad voor restweefsel. dat wilde ik heel graag want we gingen een week later trouwen en ik had geen zin om met hevig bloedverlies in witte jurk voor het altaar te staan.

Overigens ben ik net als jij erg blij dat ik een actief kind heb. Als je vanaf 28 weken iedere dag zo'n tien schopjes binnen een uur voelt, dan gaat alles goed daarbinnen, hoorde ik. Die van ons redt dat twee-drie keer per dag wel binnen tien minuten, actieveling Ik voelde hem een tijdje niet zo goed, maar hij is nu gelukkig groot dat die placenta ook niet meer echt dempt...
Oh Lau wat heerlijk om te lezen! Ik word er gewoon vrolijk van

Verder is het hier rustig, dit weekend m'n NOD maar ik denk niet dat het raak is. Ik reken er ook niet echt meer op. Ik ben erg blij dat m'n cyclus regelmatig is en dat er ook een eisprong plaats vindt, dat is voor nu even voldoende. Het vraagt gewoon heel veel geduld!

En ik ben opnieuw begonnen met het tellen van rondes, dus we hebben net ronde 1 van 2016 gehad. Dat maakt het ook een stuk minder deprimerend :P

Ik ben echt blij te lezen dat je kereltje het goed doet en dat je 'm goed voelt!
Fijn dat er weer ritme in zit MissGlitch. En ja, wij zijn ook gewoon opnieuw begonnen met tellen op zeker moment, voor de positiviteit

Dank voor je lieve berichtje!
Doortjee, ongelofelijk dat nu weer net bij jou het bloed niet goed is voor de analyse.

Kan gebeuren maar komt nu gewoon ff niet uit! Hebben ze een versnelde aanvraag kunnen doen bij de nieuwe afname?

Sterkte!!!! Ik denk aan je.
Dankje!! Nee, duurt gewoon 2 weken nu weer! Nu nog 10 dagen.. Ben inmiddels al 14 weken maar het genieten lukt nog niet zo.. Wellicht na volgende week! Hoe gaat het Hormonster???

En Rosalinde? Hoe is het in jouw hoofd?

En bij jou Lau? Wanneer begint jouw verlof eigenlijk?
Miss glitch: ik duim voor jou!!!
@door: ik ga met 36 weken met verlof. mag ook met 34 weken, maar ik voel me goed en ik vind mijn werk leuk. bovendien, als de baby pas met 42 weken komt dan zit ik 8 weken thuis te niksen en dat lijkt me wel erg lang.

nu nog 4,5 week werken en dan dus gewoon vijf maanden vrij (had nog zoveel vakantiedagen staan dat ik een maand extra op kon nemen).

wat zal jij blij zijn als je straks die stomme bloeduitslag hebt en er niks aan de hand blijkt maar lastig is dat he, als je niet weet of je blij kan zijn... wij hebben dus verhoogde kans (1:50 ipv 1:1000) op een open schedel en open ruggetje. we kregen met 15 weken al echo onder voorbehoud, maar pas met 20wkn konden ze alles goed inspecteren (en dan te bedenken dat het gaat om een fout in week 3 van de zwangerschap, heel wrang dat je die pas 17 weken daarna uit kan sluiten). het is heel lastig wanneer iedereen je gaat feliciteren, terwijl je zelf nog helemaal geen zeker gevoel hebt bij je zwangerschap - dat vond ik tenminste.

En gek genoeg heb ik nu ook het idee door het oog van de naald te zijn gekropen, want we zijn afgelopen oktober nog naar Midden-Amerika geweest. Gelukkig wel naar een van de weinige landen waar het Zika-virus nog niet is gesignaleerd, maar ik heb 'm wel even geknepen. Het ziekenhuis heeft ook extra schedelmetingen gedaan, maar de kleine frummel groeit volgens schema, dus het zal wel goed zijn... (ik ben een hypochondrische zwangere geworden... )
Lieve dames,

Ik heb zojuist getest, meteen een dikke vette streep. Ik sta helemaal te shaken!

Volgens mij ben ik zwanger...
Woehoe! wat een geweldig nieuws zo op de zondagochtend!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven