Betaling van studie
maandag 25 januari 2016 om 16:20
Toen ik begon met studeren heb ik met mijn moeder afgesproken dat mijn volledige studiefinanciering aan het collegegeld wordt besteed, en ook zorgtoeslag gaat naar het 'collegegeld-potje'.
Dit heb jij afgesproken met je moeder. Je zus heeft andere afspraken gemaakt met jullie vader. Misschien aankaarten bij je moeder of je dat ook zo kan regelen en zo nee, neem dan je verlies en wees niet afgunstig op je zus.
Dit heb jij afgesproken met je moeder. Je zus heeft andere afspraken gemaakt met jullie vader. Misschien aankaarten bij je moeder of je dat ook zo kan regelen en zo nee, neem dan je verlies en wees niet afgunstig op je zus.
maandag 25 januari 2016 om 16:20
maandag 25 januari 2016 om 16:23
maandag 25 januari 2016 om 16:32
maandag 25 januari 2016 om 16:47
maandag 25 januari 2016 om 17:12
Mooi dat iedereen hier zo tevreden mee zou zijn, ik zou ook balen hoor. Zus krijgt dus het collegegeld van vader en TO moet het zelf betalen! Vind dat nou niet bepaald eerlijk afgesproken. Ik zou het nogmaals aankaarten bij je moeder dat de afspraak was dat zij en je vader het collegegeld zouden betalen, maar dat jij dat dus zelf doet.
maandag 25 januari 2016 om 17:13
Sorry hoor maar ik vind dit heel raar. Alsof de twee zussen er wat aan kunnen doen dat ouders gescheiden zijn. Dat onderhandelen vind ik een slecht excuus. Stel ouders waren niet gescheiden had dan de beter onderhandelende zus de zorgtoeslag ook mogen houden?
Oftewel ik vind dat het voor hen allebei hetzelfde moet zijn aangezien ik er als kind dus totaal geen boodschap aan zou hebben dat mijn ouders zo nodig moesten scheiden.
Oftewel ik vind dat het voor hen allebei hetzelfde moet zijn aangezien ik er als kind dus totaal geen boodschap aan zou hebben dat mijn ouders zo nodig moesten scheiden.
maandag 25 januari 2016 om 17:32
Nou ik zou hier ook niet blij van worden hoor! Inderdaad moeten de twee zussen hetzelfde (financieel) behandeld worden. Of er moet een specifieke reden voor zijn die dan ook benoemd wordt..?
Klopt het dat jij en je zus wel bij elkaar wonen? Of woont je zus bij je vader?
Als je ouders het 'handig' vinden om de kosten per kind per ouder te verdelen, is dat prima, maar dan wel dezelfde regeling. Anders zou ik zeggen alles op één hoop en delen door twee (zowel de kosten voor je ouders als de inkomsten en afdracht door jullie)
Als je ouders het 'handig' vinden om de kosten per kind per ouder te verdelen, is dat prima, maar dan wel dezelfde regeling. Anders zou ik zeggen alles op één hoop en delen door twee (zowel de kosten voor je ouders als de inkomsten en afdracht door jullie)
maandag 25 januari 2016 om 17:36
quote:vivajaline schreef op 25 januari 2016 @ 16:55:
jaloezie is geen mooie eigenschap hoor
Dus jij zou er geen moeite mee hebben als jij al je kleding van je bijbaantje moet betalen terwijl je zus haar kleding door ouders betaald worden en haar eigen geld besteedt voor een leuke zonvakantie?
Heeft niets met jaloezie te maken, maar met ongelijk behandeld worden.
jaloezie is geen mooie eigenschap hoor
Dus jij zou er geen moeite mee hebben als jij al je kleding van je bijbaantje moet betalen terwijl je zus haar kleding door ouders betaald worden en haar eigen geld besteedt voor een leuke zonvakantie?
Heeft niets met jaloezie te maken, maar met ongelijk behandeld worden.
maandag 25 januari 2016 om 17:37
quote:Mirrex schreef op 25 januari 2016 @ 17:32:
Nou ik zou hier ook niet blij van worden hoor! Inderdaad moeten de twee zussen hetzelfde (financieel) behandeld worden. Of er moet een specifieke reden voor zijn die dan ook benoemd wordt..?
Als je ouders het 'handig' vinden om de kosten per kind per ouder te verdelen, is dat prima, maar dan wel dezelfde regeling. Anders zou ik zeggen alles op één hoop en delen door twee (zowel de kosten voor je ouders als de inkomsten en afdracht door jullie)Wij wonen beide nog thuis, grotendeels bij onze moeder.
Als je ouders het 'handig' vinden om de kosten per kind per ouder te verdelen, is dat prima, maar dan wel dezelfde regeling. Anders zou ik zeggen alles op één hoop en delen door twee (zowel de kosten voor je ouders als de inkomsten en afdracht door jullie)Wij wonen beide nog thuis, grotendeels bij onze moeder.