Werk & Studie alle pijlers

Betaling van studie

25-01-2016 16:15 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Allemaal heel erg bedankt voor jullie mening
Weet je moeder dit ook? Wat is haar mening? Heeft je moeder misschien een stuk minder te besteden?
Waar maak je je druk om? Dat ze haar studiefinanciering mag houden en jij niet?
Toen ik begon met studeren heb ik met mijn moeder afgesproken dat mijn volledige studiefinanciering aan het collegegeld wordt besteed, en ook zorgtoeslag gaat naar het 'collegegeld-potje'.

Dit heb jij afgesproken met je moeder. Je zus heeft andere afspraken gemaakt met jullie vader. Misschien aankaarten bij je moeder of je dat ook zo kan regelen en zo nee, neem dan je verlies en wees niet afgunstig op je zus.
quote:TJDeLuxe schreef op 25 januari 2016 @ 16:19:

Weet je moeder dit ook? Wat is haar mening? Heeft je moeder misschien een stuk minder te besteden?Ja, zij weet hiervan nadat ik dit haar heb verteld. Zij heeft niet minder te besteden, juist iets meer.
En wie betaalt jouw zorgverzekering? Als je die zelf betaalt vind ik het wel gek dat je niet zelf mag weten wat er met de toeslag gebeurt.
Ja lullig. Mijn zusje kreeg haar studie betaald omdat ze thuis bleef wonen. Ik kreeg niets meer omdat ik tegen de wil van mijn ouders het huis uit ging.

Heb je het al met je moeder besproken? Misschien weet zij dit niet en dacht ze jullie gelijk te behandelen.
quote:TJDeLuxe schreef op 25 januari 2016 @ 16:22:

En wie betaalt jouw zorgverzekering? Als je die zelf betaalt vind ik het wel gek dat je niet zelf mag weten wat er met de toeslag gebeurt.Die betaalt mijn moeder, en mijn vader dus die van mijn zus.
Dan kan je zus dus duidelijk beter onderhandelen als jij!

Leer daar van, het zal je later nog goed van pas komen. De wereld is namelijk niet eerlijk.
Ik vind het wel eerlijk als jullie hetzelfde zouden krijgen. Denk ook wel dat dat de insteek van jouw ouders is geweest. Waar is het misgegaan? Niet duidelijk afgesproken? Ik zou het wel rustig bij je ouders aankaarten, maar er absoluut geen drama van maken, dat is het t niet waard.
Dus als ik het goed lees, betaalt jouw vader het collegegeld van je zus en jij moet het zelf betalen?
quote:mary57 schreef op 25 januari 2016 @ 16:44:

Dus als ik het goed lees, betaalt jouw vader het collegegeld van je zus en jij moet het zelf betalen?Ja, maar ik ik betaal het dus van de studiefinanciering en zorgtoeslag die ik ontvang. Zij mag dit dus houden (op de zorgtoeslag na).
quote:kaarsvetkaars schreef op 25 januari 2016 @ 16:47:

[...]

Ja, maar ik ik betaal het dus van de studiefinanciering en zorgtoeslag die ik ontvang. Zij mag dit dus houden (op de zorgtoeslag na).En dit heb je zo afgesproken met je moeder?
jaloezie is geen mooie eigenschap hoor
quote:vivajaline schreef op 25 januari 2016 @ 16:55:

jaloezie is geen mooie eigenschap hoorBedankt voor je bijdrage
quote:fleuur schreef op 25 januari 2016 @ 16:49:

[...]

En dit heb je zo afgesproken met je moeder?Ja, in de veronderstelling dat dit hetzelfde was bij mijn zus.
Mooi dat iedereen hier zo tevreden mee zou zijn, ik zou ook balen hoor. Zus krijgt dus het collegegeld van vader en TO moet het zelf betalen! Vind dat nou niet bepaald eerlijk afgesproken. Ik zou het nogmaals aankaarten bij je moeder dat de afspraak was dat zij en je vader het collegegeld zouden betalen, maar dat jij dat dus zelf doet.
Sorry hoor maar ik vind dit heel raar. Alsof de twee zussen er wat aan kunnen doen dat ouders gescheiden zijn. Dat onderhandelen vind ik een slecht excuus. Stel ouders waren niet gescheiden had dan de beter onderhandelende zus de zorgtoeslag ook mogen houden?

Oftewel ik vind dat het voor hen allebei hetzelfde moet zijn aangezien ik er als kind dus totaal geen boodschap aan zou hebben dat mijn ouders zo nodig moesten scheiden.
Ik neem aan dat je aan je moeder ook al hebt gevraagd of jullie hetzelfde kunnen afspreken? Zo ja, wat zei zij daarop?
Nou ik zou hier ook niet blij van worden hoor! Inderdaad moeten de twee zussen hetzelfde (financieel) behandeld worden. Of er moet een specifieke reden voor zijn die dan ook benoemd wordt..?

Klopt het dat jij en je zus wel bij elkaar wonen? Of woont je zus bij je vader?

Als je ouders het 'handig' vinden om de kosten per kind per ouder te verdelen, is dat prima, maar dan wel dezelfde regeling. Anders zou ik zeggen alles op één hoop en delen door twee (zowel de kosten voor je ouders als de inkomsten en afdracht door jullie)
quote:loisnvt schreef op 25 januari 2016 @ 17:17:

Ik neem aan dat je aan je moeder ook al hebt gevraagd of jullie hetzelfde kunnen afspreken? Zo ja, wat zei zij daarop?Eigenlijk nog niet echt over gehad!
quote:vivajaline schreef op 25 januari 2016 @ 16:55:

jaloezie is geen mooie eigenschap hoor

Dus jij zou er geen moeite mee hebben als jij al je kleding van je bijbaantje moet betalen terwijl je zus haar kleding door ouders betaald worden en haar eigen geld besteedt voor een leuke zonvakantie?

Heeft niets met jaloezie te maken, maar met ongelijk behandeld worden.
quote:Mirrex schreef op 25 januari 2016 @ 17:32:

Nou ik zou hier ook niet blij van worden hoor! Inderdaad moeten de twee zussen hetzelfde (financieel) behandeld worden. Of er moet een specifieke reden voor zijn die dan ook benoemd wordt..?

Klopt het dat jij en je zus wel bij elkaar wonen? Of woont je zus bij je vader?

Als je ouders het 'handig' vinden om de kosten per kind per ouder te verdelen, is dat prima, maar dan wel dezelfde regeling. Anders zou ik zeggen alles op één hoop en delen door twee (zowel de kosten voor je ouders als de inkomsten en afdracht door jullie)Wij wonen beide nog thuis, grotendeels bij onze moeder.
wees blij dat je ouders iig een deel van de kosten betalen dat is bij heel wat jongeren wel anders hoor

en je ebt toch salaris om van te leven

wat is het probleem.

dat je zus meer krijgt dan jij?
quote:kaarsvetkaars schreef op 25 januari 2016 @ 17:35:

[...]

Eigenlijk nog niet echt over gehad!Dan lijkt mij dat een mooie stap 1!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven