Werk & Studie alle pijlers

Betaling van studie

25-01-2016 16:15 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Allemaal heel erg bedankt voor jullie mening
quote:Mirrex schreef op 25 januari 2016 @ 17:36:

[...]

Dus jij zou er geen moeite mee hebben als jij al je kleding van je bijbaantje moet betalen terwijl je zus haar kleding door ouders betaald worden en haar eigen geld besteedt voor een leuke zonvakantie?

Heeft niets met jaloezie te maken, maar met ongelijk behandeld worden.

Dat is toch iets heel anders? Ze betaalt de studie niet van haar bijbaan maar toeslagen.

Belangrijke vraag: om hoeveel studiefinanciering gaat het?
quote:chocolol schreef op 25 januari 2016 @ 17:12:

Mooi dat iedereen hier zo tevreden mee zou zijn, ik zou ook balen hoor. Zus krijgt dus het collegegeld van vader en TO moet het zelf betalen! Vind dat nou niet bepaald eerlijk afgesproken. Ik zou het nogmaals aankaarten bij je moeder dat de afspraak was dat zij en je vader het collegegeld zouden betalen, maar dat jij dat dus zelf doet.+1
Het is ook niet eerlijk.
Ik ben groot voorstander van 'de wereld is niet eerlijk' en 'gelijke monikken bestaan niet', maar dit vind ik wel erg oneerlijk. Dat je buurmeisje haar stufi zelf mag houden terwijl jij er je collegegeld van moet betalen is jammer dan. Andere familie, andere regels, andere financiën. Maar een zus van dezelfde ouders, nee, dan vind ik het wel vreemd.

Iedereen hier die zegt: 'je bent gewoon jaloers'. Zouden die het normaal vinden en hun schouders ophalen als de hele studie van hun broer of zus betaald werd door ouders, en zij alles zelf moesten betalen? Of als je ouders voor je broer of zus een huis kochten, en jij zelf op zoek mocht naar een huurflatje? Gesteld dat er geen bijzondere omstandigheden zijn qua ziekte of handicap of zoiets? Dat kan ik me nauwelijks voorstellen.
Ik zou het ook aankaarten, vrij bizar dit.
quote:vivajaline schreef op 25 januari 2016 @ 17:46:

wees blij dat je ouders iig een deel van de kosten betalen dat is bij heel wat jongeren wel anders hoor

en je ebt toch salaris om van te leven

wat is het probleem.

dat je zus meer krijgt dan jij?Pfff wat een stomme reactie
Don't worry be happy
quote:kaarsvetkaars schreef op 25 januari 2016 @ 16:20:

[...]

Ja, zij weet hiervan nadat ik dit haar heb verteld. Zij heeft niet minder te besteden, juist iets meer.quote:kaarsvetkaars schreef op 25 januari 2016 @ 17:35:

[...]

Eigenlijk nog niet echt over gehad!

Maar jij vertelde dit dus aan je moeder, en toen zei ze "Ok, leuk om te weten" en vervolgens zei jij "inderdaad, ok." Ofzo? Je hebt het haar verteld, maar waarom dan niet meteen gevraagd wat zij hiervan vindt en of jullie ook deze afspraak kunnen maken?

Ik studeer ook en mijn twee broers ook. We krijgen allemaal een gelijke bijdrage, en als ik ontdekte dat één van mijn broers meer zou krijgen dan was ik toch wel even verhaal gaan halen en waarom dit voor mij niet zou gelden. Dus ga gewoon even praten met je moeder, als je het haar uitlegt dan snapt ze het vast wel.
Waarom kunnen je vader en moeder niet eens overleggen hierover zodat ze één lijn trekken? Lijkt me het meest logische.
Je moeder houdt zich niet aan de afspraak die ze met je vader heeft gemaakt, en hij wel.

En dat is in jouw nadeel.

Dat vind ik ook oneerlijk.

En eerlijk gezegd zou ik dit ook aan mijn vader laten weten.

Dat zij zijn gescheiden en onderlinge afspraken maken, is hùn zaak. Maar als dat een dermate ongelijke behandeling van hun gezamenlijke dochters tot gevolg heeft, is dat wederom hùn probleem. Laat ze het onderling maar uitvechten.

PS: is je studiefinanciering samen met je zorgtoeslag dan echt nog minder dan je collegegeld?
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven