Uitgerekend eind augustus / begin september 2016

20-12-2015 15:40 2250 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naam Kindje Geboren Geslacht Bijzonderheden
Eenhoornn Derde 1 augustus 2016 Jongen! Eerste dochter, tweede kindje (zoontje) overleden :rose:
Meme86 Eerste 23 augustus 2016 Meisje!
Suze27 Eerste 27 augustus 2016 Meisje!
Zjuulz84 Eerste 27 augustus 2016 Meisje! Baby 2 is onderweg! :heart:
Deadpool Eerste 29 augustus 2016 Meisje!
Cillr Tweede 31 augustus 2016 Meisje!
Thisisit Eerste .. augustus 2016 Baby 2 is onderweg! :heart:
Bubje Eerste 6 september 2016 Meisje!
Fitzgerald Eerste 7 september 2016 Jongen!
Dootje2 Tweede Jongen!
Crazycatlady Eerste Jongen!
:hug: Dikke knuffel voor: Zus1987, Bloempje300 & Wolkje82

Om tabel te bewerken:
Gebruikersnaam: augsept2016
Wachtwoord: augsept2016
anoniem_266587 wijzigde dit bericht op 09-02-2018 11:45
75.59% gewijzigd
Meme inderdaad gewoon afwachten en hopen dat het bloeden stopt..

Wat vervelend psycho dat die pillen niet meer werken. Hoop dat het snel ophoudt! Tot week 10 neemt hcg toe toch en daarna af toch?
Pfff nou ik kom er gewoon niet achter wat me misselijk maakt! Het lijkt echt hormonaal dus minder dieet gerelateerd! Ik voel me zo n klote maar dit is echt niet fijn!

En ja maak me best zorgen als ik eerlijk ben. Vooral omdat ik me door de dagen heen moet slepen hoop ik dat het niet voor niks is. :(
Jeetje heb die blog over de nipt test ook gelezen. Heftig. Wij laten de combinatietest wel doen. We hebben het de vorige keer ook laten doen en toen was de kans 1:6600 of zoiets. Dat was wel een geruststelling. Maar ik besef heel goed dat als de kansberekening niet zo gunstig uitpakt er hele moeilijke keuzes aankomen. Ik zou in het geval van de blog de test zelf betalen denk ik. Want ik weet ook zeker dat we een kindje met down niet zouden houden. Sorry, als ik er iemand mee beledig... Klinkt wel heel bot om het zo op te schrijven.

Ik heb vandaag de afspraak voor de combinatietest/termijnecho gemaakt: 16 februari.
@Dootje.. Als er een kans is dat je kindje down heeft, zou je het dan weg kunnen halen? Ik moet er ook niet aandenken hoor, maar ik kan het niet over me hart verkrijgen het weg te halen. Vooral nu het al leeft, en ik weet dat het weghalen pijn doet bij zo baby, en ik voel me nu al verantwoordelijk met elke keuze die ik nu maak. (Is niet aanvallend bedoeld)
Iedereen heeft een eigen opvatting daarover. Ik heb het idee erover dat als ik het weg haal dat ik het niet goed genoeg vind als kind en het om die reden weghalen voelt voor MIJ als moord. Sorry als ik hiermee weer mensen beledig en ook mijn mening klinkt bruut maar zo beleef ik het. Een kind dat je draagt is net zo waardevol als een kind dat leeft en daar zou ik er niet over peinzen dus ja...
Wat vervelend dat je je zo rot voelt en de zetpillen niet werken, Pyscho! Ik hoop echt dat de misselijkheid snel af mag nemen, want gatsie, wat is dat vervelend en dan heb ik het nog niet eens zo heel erg... Ik kan me ook goed voorstellen dat je baalt van die kilo, maar ja, die gaat er vanzelf wel weer een keer af. Ik hoop dat je je daar niet te druk om maakt.
gisterenavond weer echo gehad. Kindje bewoog als een malle. Alles zag er perfect uit! Over 2 weken de termijnecho.

Nog meer goede echo's zag ik, fijn!

Bloem ik hoop dat het snel klaar is met het bloeden voor jou en dat je met een gerust gevoel zwanger kunt gaan zijn.

Hier druk met het werk en moe... Daarom nauwelijks actief.
Fijn van je goede echo thisisit.

Mijn verloskundige maakt alleen termijnecho en aan het eind van de zwangerschap liggingsecho. Tussendoor alleen als er aanleiding voor is.

De 20-weken echo is bij een echobureau.

Ik heb donderdag mijn termijnecho al.
quote:PSYCH0 schreef op 25 januari 2016 @ 20:04:

Iedereen heeft een eigen opvatting daarover. Ik heb het idee erover dat als ik het weg haal dat ik het niet goed genoeg vind als kind en het om die reden weghalen voelt voor MIJ als moord. Sorry als ik hiermee weer mensen beledig en ook mijn mening klinkt bruut maar zo beleef ik het. Een kind dat je draagt is net zo waardevol als een kind dat leeft en daar zou ik er niet over peinzen dus ja...Inderdaad laten we vooral elkaars mening respecteren die mag er zijn. Ik ben meer een aanhanger van de theorie dat dit de natuur is en als een moeder leeuw ruikt dat het kleintje niet goed is wordt het ook verstoten. Wij mensen beredeneren dat vaak anders en dat is prima dat komt ook doordat we er veel emotioneler naar kijken. Ik bedoel ik twijfel ook nog hoor dit is echt emotie VS ratio. Dus wat mij betreft ik heb mijn overwegingen en twijfels hier gedeeld en de uitslagen zullen het leren. Ik zal nimmer iemand veroordelen die het kindje in zo'n situatie wel laat komen.
Fijn, Thisisit!

@zus: Donderdag al, leuk! Zin in zeker?

Wij hebben het gisteren aan mijn vader verteld. Ik was best een beetje zenuwachtig, want ik dacht dat hij het waarschijnlijk veel te vroeg zou vinden na het overlijden van mijn moeder. Maar hij reageerde heel lief en blij. :-) Wordt z'n 8e kleinkind dus hij heeft al wat ervaring.
Fijn Bubje! Ik vond het stiekem ook beat spannend hoe onze ouders zouden reageren. Wij hebben niet echt een standaard gezinssituatie zeg maar... Maar zorgen om niks blijkt maar weer 😁

En 8ste kleinkind al weer, WoW! Wel leuk op zich zoveel kleinkinderen denk ik? Of zien jullie elkaar niet heel vaak?
Wat fijn Bubje dat je vader zo lief reageerde! Dat moet een opluchting zijn geweest. Kun je er al wat meer van genieten nu?

Leuk hoor zoveel kleinkinderen. Heb je een grote familie? Ons kindje wordt het 13e kleinkind voor mijn schoonouders. Maar ze waren net zo gelukkig en blij als met de eerste, echt zo lief!

Bij mijn ouders ben ik wel de eerste

Testen / syndromen: wij zitten denk niet in een risicogroep met onze leeftijden (28/30) en verder geen gekke dingen in de familie dus ik denk dat wij de testen niet gaan doen. Het kindje is welkom. Aan de ene kant wilde ik het wel om me er op kunnen voorbereiden maar aan de andere kant hoeft het van mij niet zo. Wat iedereen doet/beslist is zo persoonlijk.. iedereen heeft waarschijnlijk zijn eigen argumenten en dat is voor mij prima.

Misselijkheid: vandaag lijkt het voor het eerst in 3 weken een wat beter te gaan, zolang ik maar kleine beetjes blijf eten. Zonder medicatie. Ik durf niet te vroeg te juichen maar voor nu, jeeh!

Hoe is het met jullie buik? Ik krijg 's avonds echt al een buikje! Man heeft vanaf 4 weken elke week een buikfoto gemaakt en afgelopen weekend zag je voor het eerst een klein bolletje.

Bij de Lidl ligt wat positiekleding, ik heb de joggingbroek gekocht. Zit heerlijk!
@thisisit... Wat fijn dat de echo goed was...

Ik heb net termijn echo gehad, en ben 22-08-2016 uitgerekend. Alles was helemaal goed. Nu pas weer met 20 weken echo en tussen door hartje luisteren. Ik ga natuurlijk nog wel een Betaalde echo doen.:)
Fijn Marie! Hoe gaat het nu met jou dan en dan vooral je rug? Is de pijn nu beter te doen?
Ja nog veel pijn, werk maar 3 dagen en dan 2 uurtjes voor de rest alleen maar rusten. Heel deprimerend, veel te veel tijd om te piekeren helaas! Maar komt goed, hopelijk krijgen we deze week goed nieuws over een huis. ( we moeten nml gaan verhuizen vanwege te kleine woning nu ) is knap lastig in deze tijden.
Wat is het stil hier !

Ik hou t wachten bijna niet meer vol haha. Moet die echo hebben!!
ja het kabbelt een beetje voort. Gister had ik cursus en ben ik met treinen erbij ruim 8 uur op pad geweest dus ben een beetje heel erg dood omdat ik ook ziek ben. Zo maar even een kruik kopen voor mijn rug want ik krijg steeds vaker last van lage rugpijn.
Psycho ik ben ook vreselijk ongeduldig.

Chuck, ik heb een beetje hetzelfde als jij laatst. Gister en vandaag voel ik me opeens prima. Heeeeeel vaag. Alleen vanochtend overgegeven (dat vond ik eigenlijk wel "fijn" want het was in ieder geval nog iets) maar heb me echt in 3 weken niet zo goed gevoeld als gister en vandaag. Mijn smaak is nog wel iets anders, maar ik kan weer gewoon thee drinken en ik hoef me niet meer vol te stouwen want ben niet constant misselijk.

Ik vind het doodeng.
Ja irritant is dat he Suze, voel je je eindelijk wat beter ga je je daaar weer druk om maken. Hier zijn de kwaaltjes overigens gewoon weer terug hoor inclusief gore smaak.
Wel grappig Suze jij bent een week later uitgerekend ongeveer en er zit iets meer dan een week tussen dat wij dit allebei dus hadden want ik heb vorige week die extra echo gehad.
Heb jij wel weer je symptomen terug Chuck?

Ik heb juist echt een verergering van klachten helaas dus voor mij gaat t niet op.
quote:PSYCH0 schreef op 27 januari 2016 @ 15:37:

Heb jij wel weer je symptomen terug Chuck?

Ik heb juist echt een verergering van klachten helaas dus voor mij gaat t niet op.Jup ik heb ze bij vlagen weer terug de ene dag erger dan de andere dag. Vooral de vieze smaak was ik liever kwijt dan rijk.
verkeerde topic
verkeerde topic
verkeerde topic

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven