Algemeen vluchtelingentopic deel 5

18-12-2015 22:42 3009 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic krijgen jullie de ruimte om te discussiëren over het vluchtelingenonderwerp. Aangezien dit een onderwerp is wat veel emoties oproept, willen we de discussie centraal houden en zullen alle andere topics worden voorzien van een slotje. Nieuwe topics zullen worden verwijderd.

Wat is er anders dan bij andere topics?

- De moderatie op dit topic zal, wegens de gevoeligheid van het onderwerp, extra streng zijn.

- Wat niet mag: op de man spelen, stemmingmakerij, discrimineren, uiten van vreemdelingenhaat.

- Genomen beslissingen voor het uitdelen van waarschuwingen/bans, zullen niet ter discussie staan binnen dit topic. Mocht je het niet eens zijn met een genomen beslissing, dan kun je dit kenbaar maken door te mailen naar forum@viva.nl.

Het vluchtelingenvraagstuk is een moeilijk vraagstuk met vele verschillende standpunten. Laten we dit topic gebruiken om hier op een beschaafde manier met elkaar over in gesprek te gaan.

Deel 1 kunnen jullie hier vinden: Algemeen vluchtelingentopic

Deel 2: Algemeen vluchtelingentopic deel 2

Met vriendelijke groet,

Het Moderatorteam & Community Manager VIVA

Update 27-10-2015

Let op! Er is besloten om het initiële beleid binnen dit topic, waarbij wij werkten met het toepassen van pijlerbans, aan te passen naar het reguliere bansysteem. Het bansysteem is hier terug te vinden: Huisregels
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
quote:Eindeloos schreef op 27 januari 2016 @ 00:39:

[...]

Prachtig verhaal.

Alleen rijdt de laatste tram op oudjaarsavond om 20.00 u. Je bent dus om 19 u richting centrum vertrokken en was om 20.30 hoogstens thuis.

Ook tig jaar geleden. Gvb zorgt al tijden wel voor zijn medewerkers.

Wel lief van die kastelein.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 27-01-2016 17:35
Reden: quote verwijderd ivm plaatsen van quote na vraag dit niet te doen
% gewijzigd
quote:vruchtgebruik schreef op 27 januari 2016 @ 07:50:

[...]

Prachtig verhaal.

Alleen rijdt de laatste tram op oudjaarsavond om 20.00 u. Je bent dus om 19 u richting centrum vertrokken en was om 20.30 hoogstens thuis.

Wel lief van die kastelein.En je punt is dan.....?
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
Hallo lieve mensen!

Ben stille lezer,maar toch wil ik graag reageren!

Ben in Polen geboren maar woon al lange tijd in Nederland.

Wat nu aan de hand is,is echt om te janken!

Onze mooie Nederland gaat naar de kloten!

Ik ben woest op de nepparlement die niets doet en laat mensen geloven dat het
Goed komt, er ging iets mis

Sorry
quote:hollebollegijs schreef op 27 januari 2016 @ 07:18:

[...]

Ik kom het verhaal op diverse fora tegen alleen het aparte is dat de enige bron Dailymail is.

Zijn er nog andere bronnen?

Als dit klopt moet de Zweedse politie zich de ogen uit de kop schamen, je heb toch een pistool gekregen om desnoods met geweld een 10 jarig jongetje te beschermen.

Iemand dit bericht elders tegen gekomen?

En dan niet letterlijk gekopieerd Ik kan het bericht niet in deze vorm vinden. Op de website van de krant zelf wordt de vlucht van deze agenten wel zo beschreven, maar komt de reden waarom ze in het azc waren niet naar voren. Daar wordt niet gesproken van een jongetje dat verkracht werd.

http://vlt.se/nyheter/vas ... gades-fly-fran-asylboende
Known to cause insanity in laboratory mice
Het komt erop neer dat iedereen naar West-Europa mag komen:

http://www.volkskrant.nl/ ... nationaal-recht~a4233062/
quote:Pientjexxxx schreef op 27 januari 2016 @ 10:30:

Zolang er geen onderscheid wordt gemaakt tussen vluchtelingen en economische "migranten" wel ja.

Baal er ook van dat er overduidelijk groepen die géén vluchteling zijn in de AZC's verblijven.
En daar gaan we weer: Timmermans trekt Nepvluchteling Keutel weer in

http://www.geenstijl.nl/m ... _u_bent_niet_eerlijk.html
Known to cause insanity in laboratory mice

Als het oorlog is,gelden er geen wetten.

En deze stroom gelukszoekers,is oorlog.

Het is namelijk een aanslag op onze welvaart en vrijheid.

[...]

Prachtig verhaal.

Ik denk dat je geen idee hebt hoe lang dit is geleden................. maar geeft niks.

Ik ken mijn eigen waarheid......

Bovendien noem ik geen enkel tijdstip in mijn post.

Is je fantasie op hol geslagen ??????
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
En wil je misschien je quote weghalen Vruchtgebruik?

Ik haal mijn verhaal op een ander tijdstip ook weg!

Dankjewel!
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:MissTapas schreef op 27 januari 2016 @ 09:26:

Goed komt, er ging iets mis

Sorry

Schrijf maar lekker met ons mee. Miss Tapas.

Welkom durf ik hier niet te bezigen
In de volkskrant staat een onthutsend artikel over de lange arm van de Eritreese staatsmacht in Nederland. Waarom wordt hier niks aan gedaan?
quote:tvandattum schreef op 27 januari 2016 @ 07:41:

[...]

Wat denk je dat er gaat gebeuren als politie gaat schieten op hordes asielzoekers?

Lijkt mij niet echt een sterk plan. Dan breekt dus echt de pleuris uit.

Je hoeft natuurlijk niet direct gericht te schieten maar een schot in de lucht is toch het minste dat je kunt doen als er een 10 jarige jongen verkracht wordt en de knuppel volstaat niet meer.

Ik heb in Nederland de politie nog nooit op de vlucht zien slaan en een slachtoffer achter laten,

gewoon slappe hap de Zweedse politie
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.

[...]

Prachtig verhaal.

Ach mevrouw Vruchtgebruik leuk u hier weer eens te lezen.

Na Keulen en alle “migranten-doofpotten” die open gingen was het oorverdovend stil aan uw zijde.

Het had u gesierd als u hier geschreven had dat er toch heel wat kernen van waarheid zitten en zaten in de, inderdaad niet altijd even genuanceerde, postings van “onze” hand.

De aanrandingen, de chaos en seksuele intimidatie in de AZC’s de asielfraude (Libanezen, Marokkanen etc.) het sluiten van de Europese binnengrenzen en ga zo maar door, alles was voorspeld (in deze draad)

Maar nee, in plaats van een welgemeend excuus en een “jullie hebben gelijk” vertoond u zich om ons de les te lezen over de rijtijden van het Amsterdamse openbaar vervoer.

Ik ben niet boos, nee eerder verdrietig, teleurgesteld.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:hollebollegijs schreef op 27 januari 2016 @ 13:42:

[...]

Na Keulen en alle “migranten-doofpotten” die open gingen was het oorverdovend stil aan uw zijde.

Het had u gesierd als u hier geschreven had dat er toch heel wat kernen van waarheid zitten en zaten in de, inderdaad niet altijd even genuanceerde, postings van “onze” hand.

De aanrandingen, de chaos en seksuele intimidatie in de AZC’s de asielfraude (Libanezen, Marokkanen etc.) het sluiten van de Europese binnengrenzen en ga zo maar door, alles was voorspeld (in deze draad)

Maar nee, in plaats van een welgemeend excuus en een “jullie hebben gelijk” vertoond u zich om ons de les te lezen over de rijtijden rond de jaarwisseling te Amsterdam

Ik ben niet boos, nee eerder verdrietig, teleurgesteld.

Ohhhh lieverd, ** neemt Gijs in armen ***

Het leuke is , dat ik in mijn posting helemaal geen enkel tijdstip heb genoemd......

Hoe interessant is dat , om te vermelden..........???

Lekker boeiend.

Laatste tram is laatste tram.

VG zou beter de detective uit kunnen gaan hangen, in zaken die er toe doen.

Maar ja....... dat zal wel te ingewikkeld zijn.

Dànkjewel Hollebolle, je bent een schàt !
quote:hollebollegijs schreef op 27 januari 2016 @ 13:42:

[...]

Maar nee, in plaats van een welgemeend excuus en een “jullie hebben gelijk” vertoond u zich om ons de les te lezen over de rijtijden rond de jaarwisseling te Amsterdam

Ik ben niet boos, nee eerder verdrietig, teleurgesteld.Ach, had je echt anders verwacht?
De naam van dit topic dekt eigenlijk alleen de eerste categorie mensen:

1. vluchtelingen - onschuldige slachtoffers van oorlogsgeweld die (tijdelijk) hun eigen land ontvluchten (totdat zij veilig terug kunnen)

2. immigranten - mensen die zich op eigen kracht en op eigen kosten elders willen vestigen

3. sociale voorziening plunderaars - "immigranten" die zichzelf+familie hier levenslang van alle gemakken willen laten voorzien

4. asielfraudeurs - maken misbruik van het feit dat categorie 1 bestaat.

Er wordt ons constant voorgehouden dat wij slecht zijn omdat men doet of alleen categorie 1 bestaat.

Wij denken/weten dat 60% tot 95% van de mensen die Nederland binnenkomen uit categorie 3 en 4 bestaat.

Actie?

1. helpen

2. goed beleid voeren

3. onmiddellijk terugsturen

4. straffen

http://www.volkskrant.nl/ ... nationaal-recht~a4233062/Zou de HRW zich ook zorgen maken over de burgerrechten van Nederlanders die simpelweg geen huis kunnen huren? Of kunnen die op het dak gaan zitten?
quote:Gebruna schreef op 27 januari 2016 @ 14:40:

De naam van dit topic dekt eigenlijk alleen de eerste categorie mensen:

1. vluchtelingen - onschuldige slachtoffers van oorlogsgeweld die (tijdelijk) hun eigen land ontvluchten (totdat zij veilig terug kunnen)

2. immigranten - mensen die zich op eigen kracht en op eigen kosten elders willen vestigen

3. sociale voorziening plunderaars - "immigranten" die zichzelf+familie hier levenslang van alle gemakken willen laten voorzien

4. asielfraudeurs - maken misbruik van het feit dat categorie 1 bestaat.

Er wordt ons constant voorgehouden dat wij slecht zijn omdat men doet of alleen categorie 1 bestaat.

Wij denken/weten dat 60% tot 95% van de mensen die Nederland binnenkomen uit categorie 3 en 4 bestaat.

Actie?

1. helpen

2. goed beleid voeren

3. onmiddellijk terugsturen

4. straffenGenomineerd voor het woord van het jaar.
quote:G_Braadslee schreef op 27 januari 2016 @ 14:46:

[...]

Genomineerd voor het woord van het jaar.Dank!
quote:G_Braadslee schreef op 27 januari 2016 @ 14:46:

[...]

Genomineerd voor het woord van het jaar.Doet het ook goed bij Scrabble
[quote]Eindeloos schreef op 27 januari 2016 @ 14:35:

[...]

Het leuke is , dat ik in mijn posting helemaal geen enkel tijdstip heb genoemd......

Lekker boeiend.

quote]

ik dacht al dat ik iets gemist had....
quote:mienietjefietje schreef op 27 januari 2016 @ 15:01:

[quote]Eindeloos schreef op 27 januari 2016 @ 14:35:

[...]

Lekker boeiend.

quote]

ik dacht al dat ik iets gemist had....Niks gemist
quote:Eindeloos schreef op 27 januari 2016 @ 14:35:

[...]

Dànkjewel Hollebolle, je bent een schàt !

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven