Algemeen vluchtelingentopic deel 5

18-12-2015 22:42 3009 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic krijgen jullie de ruimte om te discussiëren over het vluchtelingenonderwerp. Aangezien dit een onderwerp is wat veel emoties oproept, willen we de discussie centraal houden en zullen alle andere topics worden voorzien van een slotje. Nieuwe topics zullen worden verwijderd.

Wat is er anders dan bij andere topics?

- De moderatie op dit topic zal, wegens de gevoeligheid van het onderwerp, extra streng zijn.

- Wat niet mag: op de man spelen, stemmingmakerij, discrimineren, uiten van vreemdelingenhaat.

- Genomen beslissingen voor het uitdelen van waarschuwingen/bans, zullen niet ter discussie staan binnen dit topic. Mocht je het niet eens zijn met een genomen beslissing, dan kun je dit kenbaar maken door te mailen naar forum@viva.nl.

Het vluchtelingenvraagstuk is een moeilijk vraagstuk met vele verschillende standpunten. Laten we dit topic gebruiken om hier op een beschaafde manier met elkaar over in gesprek te gaan.

Deel 1 kunnen jullie hier vinden: Algemeen vluchtelingentopic

Deel 2: Algemeen vluchtelingentopic deel 2

Met vriendelijke groet,

Het Moderatorteam & Community Manager VIVA

Update 27-10-2015

Let op! Er is besloten om het initiële beleid binnen dit topic, waarbij wij werkten met het toepassen van pijlerbans, aan te passen naar het reguliere bansysteem. Het bansysteem is hier terug te vinden: Huisregels
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
quote:rosemetijs schreef op 27 januari 2016 @ 20:15:

[...]

Ach lieverd tegen die tijd kom ik jouw billen wel wassen,tot ze glimmen als een diamantje Zoiets als mijn a.s........................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................... Valentijnsring ?
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:vruchtgebruik schreef op 27 januari 2016 @ 20:16:

AA

[...]

ik lees de krant etc., en laat me liever door professionals uit de eerste hand informeren. Mensen die daadwerkelijk met of voor vluchtelingen werken.

Dit forum is niet de enige bron van info over dit onderwerp. (goddank).

Maar lief dat je je zo druk maakt om mijn informatievoorziening.

En jij denkt dat ik alleen maar tweedehands informatie hebt?

Maar in elk geval dank voor de zéér inhoudelijke reactie op mijn post!
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Ik hoop dat Dijkhoff Nieuwsuur kijkt vanavond, Zweden heeft paspoort controle heringevoerd en kijk eens aan.

.

Vanavond op NPO2

http://nos.nl/nieuwsuur/a ... n-scherpt-asielbeleid-aan
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:pejeka schreef op 27 januari 2016 @ 20:17:

[...]

En jij denkt dat ik alleen maar tweedehands informatie hebt?

Maar in elk geval dank voor de zéér inhoudelijke reactie op mijn post!

Je herhaalt je mening best vaak en heb al een paar keer de moeite genomen daar inhoudelijk op te reageren in eerdere versies van dit topic en voorgangers.

Ik heb een peuter en die houdt daar ook zo van. Mijn dagen bestaan uit heel veel dezelfde grapjes, heb vandaag bijvoorbeeld al tig keer mijn armen laten 'opeten' en met lege mouwen rondgelopen.

Als ik in een andere fase in mijn leven ben heb ik misschien meer geduld om te voldoen aan je behoefte aan herhaling en reactie daarop.

Nu, nee. Heb er de kracht niet voor.

Maar bevestiging is toch ook fijn? Waar heb je mij voor nodig?
quote:hollebollegijs schreef op 27 januari 2016 @ 20:21:

Ik hoop dat Dijkhoff Nieuwsuur kijkt vanavond, Zweden heeft paspoort controle heringevoerd en kijk eens aan.

[afbeelding]

.

Vanavond op NPO2

http://nos.nl/nieuwsuur/a ... n-scherpt-asielbeleid-aanNou Klaas,invoeren vandaag nog.!
quote:vruchtgebruik schreef op 27 januari 2016 @ 20:31:

[...]

Je herhaalt je mening best vaak en heb al een paar keer de moeite genomen daar inhoudelijk op te reageren in eerdere versies van dit topic en voorgangers.

Ik heb een peuter en die houdt daar ook zo van. Mijn dagen bestaan uit heel veel dezelfde grapjes, heb vandaag bijvoorbeeld al tig keer mijn armen laten 'opeten' en met lege mouwen rondgelopen.

Als ik in een andere fase in mijn leven ben heb ik misschien meer geduld om te voldoen aan je behoefte aan herhaling en reactie daarop.

Nu, nee. Heb er de kracht niet voor.

Maar bevestiging is toch ook fijn? Waar heb je mij voor nodig?

Nou, dan zijn er twee mogelijkheden lijkt me. Ofwel je hebt de energie en de kracht om inhoudelijk te reageren en dan doe je dat. Ofwel je hebt die kracht niet, maar dan blijf je ook weg uit een discussie. Want als je niks bij te dragen hebt, hebben opmerkingen die geen inhoudeljke bijdrage leveren, ook weinig zin. Zo zie ik het.

Waardeer je bijdragen echt wel, maar als je op een aantal inhoudelijke punten die ik te berde breng niks anders weet te zeggen dan opmerkingen "besides the point", tja, zeg dan niks, zou ik zeggen...
Wat ik jammer vind voor degenen die zo blij zijn met al deze nieuwkomers dat ze niet beseffen wat ze hun eigen kinderen aandoen. Hun dochters kunnen over een paar jaar niet gewoon meer over straat lopen in leuke kleding en uitgaan zal ook geen lolletje meer zijn.

Maar ja dat geloven deze naïefjes helaas niet, het is toch allemaal gezellig en leuk.

Las laatst in een artikel dat de Duitsers de intocht in september nog een herfstsprookje noemden, nu wordt het een winternachtmerrie genoemd.
een dag niet gedronken is een dag niet geleefd
quote:pejeka schreef op 27 januari 2016 @ 21:03:

[...]

Nou, dan zijn er twee mogelijkheden lijkt me. Ofwel je hebt de energie en de kracht om inhoudelijk te reageren en dan doe je dat. Ofwel je hebt die kracht niet, maar dan blijf je ook weg uit een discussie. Want als je niks bij te dragen hebt, hebben opmerkingen die geen inhoudeljke bijdrage leveren, ook weinig zin. Zo zie ik het.

Waardeer je bijdragen echt wel, maar als je op een aantal inhoudelijke punten die ik te berde breng niks anders weet te zeggen dan opmerkingen "besides the point", tja, zeg dan niks, zou ik zeggen...

Dus jij bepaalt hoe en wie mag reageren, dan heb je iets verkeerd begrepen denk ik.

Ten eerste reageerde je nu op mij, dus ik ben zo beleefd te antwoorden. Dat het antwoord je niet zint en een aanleiding is tot wederom dezelfde speech, kan ik ook weinig aan doen.

Jij mag jezelf herhalen tot je een ons weegt en zoals ik je ook al eerder heb geadviseerd: Je reageert ook niet zo best op wel inhoudelijke reacties dus een dagboek is ook een idee.
quote:vruchtgebruik schreef op 27 januari 2016 @ 21:40:

[...]

Dus jij bepaalt hoe en wie mag reageren, dan heb je iets verkeerd begrepen denk ik.

Ten eerste reageerde je nu op mij, dus ik ben zo beleefd te antwoorden. Dat het antwoord je niet zint en een aanleiding is tot wederom dezelfde speech, kan ik ook weinig aan doen.

Jij mag jezelf herhalen tot je een ons weegt en zoals ik je ook al eerder heb geadviseerd: Je reageert ook niet zo best op wel inhoudelijke reacties dus een dagboek is ook een idee.

Ik reageerde op jou zoals het in een discussie hoort: met een onderbouwde mening en mijn kijk op de zaken.

Vervolgens krijg ik een nietszeggende reactie terug.

En dat vind ik dan jammer, als ik de moeite neem op jou te reageren, en jij gaat niet in op de zaken die ik in die reactie geplaatst heb.

Dan kan je net zo goed niet reageren. Vind ik dan.
quote:vruchtgebruik schreef op 27 januari 2016 @ 18:39:

[...]

Deze pijler zit bij mij onder de negeer dus ik kom weleens wat aanwaaien. Wat leuk dat je me hebt gemist.

Ik vind de.toon hier meestal zo onplezierig en gezien de bannen en het gegum ben ik niet de enige.

Heb wel keurig gereageerd in het keulen topic hoor.Het viel denk ik ook niet mee voor je om te moeten constateren dat al die tegenstanders van de massale instroom van immigranten uiteindelijk toch wel gelijk bleken te hebben. Dan kun je inderdaad beter de negeerknop gebruiken i.p.v. iedere keer weer met de onplezierige realiteit geconfronteerd te worden.
Inmiddels krijg ik wel de indruk dat veel mensen hun mening over vluchtelingen hebben bijgesteld, ik bedoel daarmee in het algemeen.
verba volant, scripta manent.
quote:Pientjexxxx schreef op 27 januari 2016 @ 23:30:

[...]

Het viel denk ik ook niet mee voor je om te moeten constateren dat al die tegenstanders van de massale instroom van immigranten uiteindelijk toch wel gelijk bleken te hebben. Dan kun je inderdaad beter de negeerknop gebruiken i.p.v. iedere keer weer met de onplezierige realiteit geconfronteerd te worden.

.

Eerst roept ze: Welkom en vervolgens vliegt ze ze halve wereld af om er weer vanaf te komen.

Vreemde mensen die Duitsers
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Het zal nu wel genoegzaam bekend zijn dat lang niet iedere asielzoeker recht heeft op een verblijfstitel. Misschien had Merkel eerst even moeten nadenken vóór ze haar gevleugelde uitspraak deed.
verba volant, scripta manent.
quote:Ikbenanoniem schreef op 27 januari 2016 @ 18:55:

[...]

Was ook zojuist in het journaal. Omdat ouderen langer thuis blijven wonen staan er kamers leeg.

Ja, omdat ouderen langer thuis moeten blijven wonen en geen indicatie voor het verpleeghuis meer krijgen staan er kamers leeg. Met dank aan de participatiemaatschappij van Rutte.

En er is ook vast geen enkele Nederlandse verzorgende meer te vinden onder de 600.000 werkelozen die thuis zitten. Ze vertelden er ook nog bij dat er weinig hoog geschoolde krachten waren. Kan ik me niet voorstellen onder die 600.000 werklozen. Fatsoenlijk NL spraken ze ook nog niet. Zo iemand wilde ik niet aan mijn bed
quote:hollebollegijs schreef op 27 januari 2016 @ 23:59:

[afbeelding]

.

Eerst roept ze: Welkom en vervolgens vliegt ze ze halve wereld af om er weer vanaf te komen.

Vreemde mensen die Duitsers Ach dit is weer ff om de buhne tevreden te stellen, Merkel zit in zwaar weer
http://www.nu.nl/politiek ... -vluchtelingencrisis.html

Ik begrijp het Samson-plan geloof ik niet goed, het lijkt een soort ruilhandel? Aankomende vluchtelingen kunnen worden teruggestuurd naar Turkije, mits Europa er 150.000-250.000 per jaar opneemt?
quote:Timetraveler schreef op 28 januari 2016 @ 05:53:

Ik begrijp het Samson-plan geloof ik niet goed, het lijkt een soort ruilhandel? Aankomende vluchtelingen kunnen worden teruggestuurd naar Turkije, mits Europa er 150.000-250.000 per jaar opneemt?

Ja, dat is het briljante plan. We moeten er 150.000 tot 250.000 per jaar legaal toelaten (uit kampen in Turkije denk ik; wat dan dus economische migranten zijn want ze zitten er veilig) en de boot 'doe het zelvers' mogen dan per kerende post terug Turkije in.

Ik vraag me dan af of Turkije nog steeds die miljarden krijgt (waar de EU maar niet mee over de brug komt) om vluchtelingen tegen te houden (wat ook niet lukt). En in welke landen deze mensen dan moeten worden opgenomen want de oost Europeanen moeten ze niet. En of alle Europese landen dan gaan meebetalen aan de onderhoudskosten van de 90.000 geschatte mensen die hier een uitkering gaan krijgen. En hoe het dan gaat met vluchtelingen die wel rechtstreeks uit oorlogsgebieden vluchten, die komen nog weer bovenop de genoemde aantallen.

Weer een plan dat gedoemd is te falen.
quote:Pientjexxxx schreef op 27 januari 2016 @ 23:30:

[...]

Het viel denk ik ook niet mee voor je om te moeten constateren dat al die tegenstanders van de massale instroom van immigranten uiteindelijk toch wel gelijk bleken te hebben. Dan kun je inderdaad beter de negeerknop gebruiken i.p.v. iedere keer weer met de onplezierige realiteit geconfronteerd te worden.

Wat een vreemde conclusie. Er is hier gegumd en geband, gezien de afgrijselijke toon die hier wordt getolereerd door de overblijvers.

Daarnaast is de herhaling bijna op het autistische af.

Zie dit meer als een hoekje waar de andere 98% je maar gewoon je gang laat gaan, hoeven wij die onzin niet neer aan te horen. Tel maar eens hoeveel gebruikers er zijn en hoeveel er hier gepost wordt.

.
quote:Timetraveler schreef op 28 januari 2016 @ 05:53:

Dit is geen nieuw plan, dateert van vorig jaar oktober.

Nu maken zo'n 1.5 miljoen mensen per jaar de tocht naar Europa via Griekenland

Wat ze gaan doen is in Turkije een selectie maken (lees gezinnen) die laten ze legaal naar Europa reizen en verdelen ze over de lidstaten (geeft nog genoeg problemen)

De rest gaat dus terug naar Turkije als ze zijn overgestoken en mogen daar afwachten tot de situatie in hun thuislanden veilig is.

Turkije ontvangt hiervoor een vergoeding.

Als dit consequent wordt uitgevoerd zijn het nog steeds veel mensen maar TINA (There is no alternative)

Eigenlijk is het de keus 1.5 miljoen of 250.000 want hekken bouwen bij Macedonië, Hongarije etc.is wenselijk maar Griekenland gaat het "nicht schaffen" als daar honderdduizenden migranten stranden.
Griekenland doet zelf ook zo stom, de immigranten komen aan op kleine eilanden voor de kust van Turkije, Griekenland hoeft ze daar toch niet op te halen! Ze gaan vanzelf terug lijkt me als ze zien dat ze niet verder komen.

Maar ipd haalt Griekenland ze naar het vaste land in de veronderstelling dat die eilanden dan weer touristen kunnen ontvangen.....dat is toch idioot! Daar gaat toch geen hond meer naar toe.

Hetzelfde met Turkije, die denken dat de touristen nog gewoon gaan komen dit jaar, maar daar komen ze wel achter......en dan zullen ze misschien pas inzien dat ze er zelf een grote bende van gemaakt hebben.

Het is zoals Pejeka een tijd geleden al riep, stop de vluchtelingen maar in de resorts, die staan toch leeg.
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
quote:vruchtgebruik schreef op 28 januari 2016 @ 07:02:

[...]

Wat een vreemde conclusie. Er is hier gegumd en geband, gezien de afgrijselijke toon die hier wordt getolereerd door de overblijvers.

Zie dit meer als een hoekje waar de andere 98% je maar gewoon je gang laat gaan, hoeven wij die onzin niet neer aan te horen. Tel maar eens hoeveel gebruikers er zijn en hoeveel er hier gepost wordt.

.

Het is natuurlijk wel een probleem voor je dat er nauwelijks argumenten meer zijn om voor de grote instroom van immigranten te zijn. Dan ben je ook snel uitgediscussieerd.

Het valt mij op dat op tv (NPO) er vrijwel geen BN'ers zijn dien nog halleluja roepen over de immigrantenstroom. Ik zie ze niet meer bij DWDD en ook niet meer bij Jinek. Zou het kwartje dan toch gevallen zijn? Of zijn ze bang dat ze in een discussie onderuitgehaald worden met tegenargumenten?
quote:vruchtgebruik schreef op 28 januari 2016 @ 07:02:

[...]

.

Ik denk dat je een punt hebt wat betreft de herhalingen al is dat natuurlijk inherent aan lang lopende topics.

Hoe jij het ervaart kan ik niet beoordelen maar ik vind de toon hier fantastisch en dat meen ik, dichte grenzen, uitzetten van migranten, het bespreekbaar maken van de wantoestanden

in de AZC’s ik voel me hier als een vis in het water, een warm bad.

Als ik me weer eens aan het ergeren ben over het wangedrag van overheid / migranten / Merkel of een combinatie daarvan is het toch heerlijk dat we hier even stoom kunnen afblazen bij gelijkgezinden, verder dacht ik dat ik radicaal was maar een korte blik in de Bantopic leert mij dat ik tot de meer gematigden behoor.

Job Cohen heeft het in Nieuwsuur al gezegd, de sociale media (fora) spelen een belangrijke rol in de beeldvorming tijdens deze migratie tsunami en daar is dit forum een prima voorbeeld van.
En toen was daar ineens "Plan Samsom". Het had natuurlijk net zo goed Plan Greet kunnen heten, aangezien het neerkomt op het Australische No Way-beleid dat Willy al sinds zijn geboorte voorstelt. Of wat te denken van het GSHTS (GeenStijl Humanitarian TugService)-initiatief, de crowdfund-actie om namens demense zelf die lui terug te slepen. Maar goed, nu een rooie het zegt is het ineens wel bon ton. Zo werken die dingen. Nou Didi, wat is het plan precies? "Vanaf dit voorjaar worden alle migranten die via Turkije op Lesbos, Chios, Kos of een ander Grieks eiland aankomen, binnen enkele dagen teruggestuurd. 'Per kerende veerboot', aldus Samsom." Maar, naar goed gebruik wint ome Erdo natuurlijk ook de halve wereld iets. "De Turken zijn alleen bereid de migranten terug te nemen, als er een omvangrijke legale migratieroute naar Europa komt. Samsom spreekt over 150- tot 250 duizend vluchtelingen per jaar." Oké, dus voor het terugnemen van honderdduizenden asieleisers mag Erdo er honderdduizenden legaal onze kant op sturen. Toch voorziet Samsom in zijn oneindige wijsheid hierdoor een netto daling in het aantal. "Samsom benadrukt dat ook als maar tien lidstaten meedoen, deze landen aanzienlijk minder vluchtelingen binnenkrijgen dan afgelopen jaar. Voor Nederland voorziet hij een daling van 58 duizend in 2015 naar 20- tot 30 duizend dit jaar, als het plan in de praktijk wordt gebracht." Goed, tot zover lijkt het dus in ieder geval een coherent plan te zijn. Maar, de EU blijft de EU, en Turkije blijft Turkije. Grote kans dus, dat het er uiteindelijk op neerkomt dat Turkije alvast 250K Aanrandiërs 'legaal' onze kant op stuurt, terwijl Erdo ineens héél moeilijk doet aan zijn grens, omdat niet zwart op wit valt aan te tonen dat deze geretourneerden Griekenland daadwerkelijk via Turkije betraden. Er is immers geen paper trail, want illegaal. Ondertussen in het Zuiden.

Ach gut, die Samson....roept ie nu ineens minder, minder, minder! Je mot wat huh, met je 8zetels!
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven