Discussiegroepje voor academici en/of gymnasiasten
maandag 20 oktober 2008 om 16:01
Er zijn al veel groepjes (voor singles, voor moeders, etc.), maar volgens mij is er nog geen discussiegroepje dat speciaal is opgezet voor mensen met een duidelijk intellectueel profiel.
Gespreksonderwerpen: vrij, maar gezien de aard van de topic liggen onderwerpen als politiek, wetenschap, filosofie, levensbeshouwing, kunst, cultuur, economie en het daten op sites voor hoogopgeleiden voor de hand.
N.B. De afbakening van de doelgroep is niet elitair of buitensluitend bedoeld, maar geeft slechts iets gemeenschappelijks, net zoals dat het geval is voor de klets-topics voor singles of alleenstaande ouders.
Gespreksonderwerpen: vrij, maar gezien de aard van de topic liggen onderwerpen als politiek, wetenschap, filosofie, levensbeshouwing, kunst, cultuur, economie en het daten op sites voor hoogopgeleiden voor de hand.
N.B. De afbakening van de doelgroep is niet elitair of buitensluitend bedoeld, maar geeft slechts iets gemeenschappelijks, net zoals dat het geval is voor de klets-topics voor singles of alleenstaande ouders.
woensdag 22 oktober 2008 om 14:19
woensdag 22 oktober 2008 om 14:19
quote:juliee schreef op 22 oktober 2008 @ 14:13:
[...]
Of denk je dat deze woestijnbewoners denken aan bijv. een mooier interieur als volgende stap in hun evolutionaire ontwikkeling?Ooooh, ik raad jullie aan om 'The Gods must be crazy' te bekijken. Woestijnlingen die per abuis een coca flesje uit de hemel geschonken krijgen, zien in een coca cola flesje allemaal gebruiksmogelijkheden. Helaas hebben ze normaal gesproken van alles een overvloed, nu moeten ze delen. Echt een komische film!
[...]
Of denk je dat deze woestijnbewoners denken aan bijv. een mooier interieur als volgende stap in hun evolutionaire ontwikkeling?Ooooh, ik raad jullie aan om 'The Gods must be crazy' te bekijken. Woestijnlingen die per abuis een coca flesje uit de hemel geschonken krijgen, zien in een coca cola flesje allemaal gebruiksmogelijkheden. Helaas hebben ze normaal gesproken van alles een overvloed, nu moeten ze delen. Echt een komische film!
woensdag 22 oktober 2008 om 14:24
woensdag 22 oktober 2008 om 14:25
quote:heejhallo schreef op 22 oktober 2008 @ 14:13:
[...]
Moest even opzoeken wat autopoiese is.....
Ik ben er ook niet over uit, sinds kort weer begonnen met lezen (door omstandigheden tijden niet meer gedaan) en zit er nog midden in nu.
De autopoiesetheorie laat transformaties zien die intern ontstaan, i.p.v. de suggestie te wekken dat het zich aanpast aan de omgeving. Neemt niet weg dat beide alternatieven mogelijk zijn.
Maar goed, ik moet mij er ook nog meer in verdiepen.
[...]
Moest even opzoeken wat autopoiese is.....

Ik ben er ook niet over uit, sinds kort weer begonnen met lezen (door omstandigheden tijden niet meer gedaan) en zit er nog midden in nu.
De autopoiesetheorie laat transformaties zien die intern ontstaan, i.p.v. de suggestie te wekken dat het zich aanpast aan de omgeving. Neemt niet weg dat beide alternatieven mogelijk zijn.
Maar goed, ik moet mij er ook nog meer in verdiepen.

woensdag 22 oktober 2008 om 14:27
quote:Digitalis schreef op 22 oktober 2008 @ 14:24:
[...]
Onaneren. Zo'n prachtwoord!
Maar zo tragisch, dat verhaal van Onan. Heb dat altijd bijzonder onrechtvaardig gevonden van de Heer.
Wwat was het ook alweer met Onan, iets met zijn broer en zijn schoonzus?
* Gaat direct naar Wikipedia en verheugt zich nog weer even in het feit dat meerderen hier een Bible belt opvoeding hebben gehad*
[...]
Onaneren. Zo'n prachtwoord!
Maar zo tragisch, dat verhaal van Onan. Heb dat altijd bijzonder onrechtvaardig gevonden van de Heer.
Wwat was het ook alweer met Onan, iets met zijn broer en zijn schoonzus?
* Gaat direct naar Wikipedia en verheugt zich nog weer even in het feit dat meerderen hier een Bible belt opvoeding hebben gehad*

woensdag 22 oktober 2008 om 14:29
quote:Livre schreef op 22 oktober 2008 @ 14:19:
[...]
JWvB, weet je zeker dat je niet mij bent? Ik had precies hetzelfde in mijn schermpje staan..
En met ons waarschijnlijk vele anderen. Om maar bij MissMara aan te sluiten:
quote:MissMara schreef op 22 oktober 2008 @ 14:25:
Het schept vooral zo'n band, zo'n groepsgevoel... echt thuiskomen hier!
[...]
JWvB, weet je zeker dat je niet mij bent? Ik had precies hetzelfde in mijn schermpje staan..
En met ons waarschijnlijk vele anderen. Om maar bij MissMara aan te sluiten:
quote:MissMara schreef op 22 oktober 2008 @ 14:25:
Het schept vooral zo'n band, zo'n groepsgevoel... echt thuiskomen hier!
woensdag 22 oktober 2008 om 14:30