Thailand Topic 2

15-03-2013 13:56 2937 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sawadee ka!

Deel 1 is dicht. Tijd voor een vers topic!
quote:yasmijn schreef op 24 januari 2016 @ 20:00:

[...]

Ik heb nog nooit met Nok gevlogen, dus geen idee van hun prijzen.

Ik vlieg altijd Thai of Bangkok Airways, waarom weet ik niet, komt altijd zo uit denk ik.

Wat wil je op Tao? Duiken?

Alles draait daar om duiken.

Ik zag dat het bij Nok Air zo'n 80 euro per reis was, dus in totaal 160 euro heen en terug, incl boot, transfer en vlucht. Dan is 250 euro voor alleen vlucht best veel, als je nog de boot moet regelen.

Op Tao wil ik graag snorkelen, genieten van het strand, maar ook wel wat gezellig kunnen eten en drinken 's avonds.
quote:yasmijn schreef op 24 januari 2016 @ 19:56:

Jij hebt al heel veel advies gehad......

En jij stelt steeds dezelfde vragen...... nee.. ik vraag heel specifiek naar de kerstperiode.. Ik vraag hoe druk is het werkelijk.. Ik kan daar geen inschatting van maken.. En nee.. ik ga geen dingen verder boeken thuis, maar als ik op een of ander eiland zit en alles is vol qua overnachting dan ben ik daar iets minder blij mee..
Tweezer, met Nokair ga je naar Surat Thani (denk ik) en van daar via Samui en Phangan naar Tao. Da's een overtocht van een uur of 6 met de boot. Vluchten van Bkk naar Samui zijn altijd duur, ook wanneer je het daar boekt, omdat Bangkok air de enige is die dat traject doet (althans dat was altijd zo). Van Samui naar Tao is 2.5 uur met de boot. Van Chumphon naar Tao is 2.5 uur met de speedboot.

Op Tao kun je geweldig snorkelen in Au Leuk Bay en Tanote Bay. Je kunt daar ook accommodatie boeken, hoewel daar qua uitgaansleven weinig te beleven valt, dan kun je beter op Sairee Beach of Chalok Baan Kao gaan zitten. Shark Bay is ook erg mooi snorkelen trouwens en vlakbij Chalok. Ik ga over en paar dagen en boek daar wel iets. Zoveel accommodatie overal.

Poldervrouw, weet ik niet. In Bangkok en Chiang Mai kun je altijd wel terecht. Op de eilanden zal het sneller vollopen. Ik ben 1x met de kerst in Thailand geweest, op Koh Phayam en toen zaten de resorts wel vrij vol ja, en sommige volgeboekt, maar we konden wel terecht.
Bangkok airways vliegt rechtstreeks op Samui, erg prettige airline, goeie service.
Shoot first, ask questions later!
Poldervrouw, mijn ervaring is dat er altijd wel wat te krijgen is, maar wellicht niet meer de accomodatie van je keuze. Dus ga bij jezelf na hoe flexibel je daarin bent en laat daar het al dan niet vooraf boeken van afhangen. Kerst is wel echt een drukke periode op de eilanden, veel mensen willen de feestdagen op het strand doorbrengen!

Ik ben in februari met Nok Air naar Krabi gevlogen, had geen hoge pet op van de veiligheidsvoorschriften. Zo hoefden kleine kindjes bij het opstijgen niet in de gordel, werd dat bij het landen bij niemand gecontroleerd. Air Asia biedt ook de combinatietickets aan, zo te zien met speedboot. Heb dat een keer gedaan naar Lipeh, was allemaal goed geregeld!
Dank je mayou en Kris. Het is dus te doen zonder reserveren. We hebben de LP mee dus zal wel loslopen
quote:Elandic schreef op 24 januari 2016 @ 19:48:

Je kunt als je wil ook met de nachttrein naar Chumpon, en vanaf daar met de boot naar Koh Tao. Trein duurt een uur of 6 (maar dan slaap je dus als t goed is) en boot is 3 (?) uur. Vervoer tussen trein en boot zit erbij, je kunt dit in zn geheel boeken op het treinstation in Bangkok, zou het een dag vantevoren doen. Kost als ik het me goed herinner rond de 20 euro.

Vliegen is sneller, maar een paar uur met de boot moet je sowieso. En je reist 's nachts met de trein dus kost geen reisdagen.Dank Elandic voor je antwoord. Had ook de nachttrein naar Chumpon gezien. Ik weet niet of ik het prettig vindt om met mijn koffers in de nachttrein te zitten. Mijn ervaring met nachttreinen is dat ik toch slecht slaap en daardoor vrij brak ben de volgende dag. En dat in combinatie met een boottocht van een aantal uren... ik weet niet. Maar nogmaals dank!
quote:mayou schreef op 25 januari 2016 @ 01:28:

Tweezer, met Nokair ga je naar Surat Thani (denk ik) en van daar via Samui en Phangan naar Tao. Da's een overtocht van een uur of 6 met de boot. Vluchten van Bkk naar Samui zijn altijd duur, ook wanneer je het daar boekt, omdat Bangkok air de enige is die dat traject doet (althans dat was altijd zo). Van Samui naar Tao is 2.5 uur met de boot. Van Chumphon naar Tao is 2.5 uur met de speedboot.

Op Tao kun je geweldig snorkelen in Au Leuk Bay en Tanote Bay. Je kunt daar ook accommodatie boeken, hoewel daar qua uitgaansleven weinig te beleven valt, dan kun je beter op Sairee Beach of Chalok Baan Kao gaan zitten. Shark Bay is ook erg mooi snorkelen trouwens en vlakbij Chalok. Ik ga over en paar dagen en boek daar wel iets. Zoveel accommodatie overal.

Dank je wel voor je bericht! ik ga de plaatsjes opzoeken.
Kaar! Ben je al wat verder? Vandaag over 3 weken zitten wij in het vliegtuig. Heb nog niks alleen het plan dat het via Krabi naar Koh Lanta moet gaan.
hahahahahahahahaha

Ik ook niet. Ik zit, as we speak, op de site van Airasia om te boeken naar Krabi. Wij gaan daarna ook naar Lanta, maar geen idee nog in welk resort. Ik kan nergens echt heel wild van worden nog
Net geboekt op 26 februari van Don Mueang naar Krabi om 11.45.
Ik heb nog niks. Kost ie?
Heb je het ook even via FB gevraagd.
Hi Kaar en Yasmijn, geen idee wat jullie zoeken qua type resort, locatie en prijs. Wellicht kan ik nog meedenken? Heb op Lanta gewoond paar jaar geleden en kom er sindsdien bijna ieder jaar om vrienden op te zoeken. Just let me know!?
quote:jasminn schreef op 21 januari 2016 @ 19:15:

Klinkt goed fromfebruary! Hoe lang ben je al aan het reizen en tot wanneer blijf je?

edit:

Grappig, ik was op internet aan het zoeken naar tickets van China airlines, en toen kwam ik jouw topic tegen

Ervaring met multi-stop ticket boeken

Mag ik je een prive berichtje sturen, ik heb wat vragen namelijk

Ik zag je berichtje en heb geantwoord, ben benieuwd naar jouw plannen

Ik ben morgen precies een maand weg en heb er nog 6 te gaan (oooooh wat klinkt dat heerlijk ). Twee dagen Bangkok met O&N, 19 dagen Myanmar, weer twee dagen Bangkok en nu tot eind maart in Nieuw Zeeland, dan twee weken Taiwan, 2 maanden Nepal en daarna dus waarschijnlijk vanuit Maleisië via Thailand omhoog richting Laos.

En jaaaa Mayou, natuurlijk sla ik Maleisië niet over! Gaat niet lukken om heel Maleisië te doen, maar wil er zeker even van proeven! Wil graag over land Thailand in, maar even bekijken hoe & wat. Voor Maleisië tips klop ik gewoon bij jou aan tegen die tijd
quote:Kris33 schreef op 27 januari 2016 @ 20:39:

Hi Kaar en Yasmijn, geen idee wat jullie zoeken qua type resort, locatie en prijs. Wellicht kan ik nog meedenken? Heb op Lanta gewoond paar jaar geleden en kom er sindsdien bijna ieder jaar om vrienden op te zoeken. Just let me know!?

Aan het strand mét een zwembad en voldoende streetfood in de buurt.

Is niet zo moeilijk, kan ik wel vinden
Oo, en hangmatten
dito!
o ja, ik heb een kind van 4,5 jaar.
Klong Khong Beach lijkt me wel wat.
Tweezer, vanaf BKK kun je natuurlijk eerst op Samui vliegen en vanuit daar de ferry pakken. Maar je kan ook vanuit BKK met bus en dan ferry kijk even op de site lomprayah.com Kost je iets meer tijd maar in feite kost het je sowieso een dag reizen, ook als je eerst naar Samui vliegt. Direct met Lomprayah bus/ferry vanaf BKK scheelt je waarschijnlijk bakken met geld.
Kaar, Klong Khong heeft zeker bij laag water erg veel rotsen, e kan dan moeilijk het water in. Klong Dao is met je kind wellicht een betere keuze, of Kantiang. Laatste is wel wat duurder is mijn ervaring en ligt wat meer afgelegen richting het national park.

Heb je nog een indicatie qua budget?
Oo rotsen moet ik ook niet
Ik zit nu op Tao en heb gewoon een cultuur schok! Het is hier helemaal volgebouwd in 10 jaar tijd, herken echt niets meer terug, behalve de baai dan gelukkig. Het is wel gezellig hoor daar niet van, maar druk.
quote:mayou schreef op 29 januari 2016 @ 10:59:

Ik zit nu op Tao en heb gewoon een cultuur schok! Het is hier helemaal volgebouwd in 10 jaar tijd, herken echt niets meer terug, behalve de baai dan gelukkig. Het is wel gezellig hoor daar niet van, maar druk.

O ja, dat had ik met Phi Phi. Voor de tsunami (prachtig en rust) en na de tsunami. Gillend weer weggevlucht na 1 dag daar een paar jaar geleden.

Onherkenbaar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven