Help.. helemaal erdoorheen
vrijdag 29 januari 2016 om 21:37
Ik zit helemaal stuk. Ik heb al jaren psychische klachten (angststoornis en persoonlijkheidsproblematiek) maar deze week en met name vanavond lijk ik wel rockbodem te rammen. Ik heb de gedachte van voor de trein stappen net wel uit m'n hoofd gezet, maar ik krijg de pijn maar niet uit m'n kop. Ik heb mezelf al 15 jaar niet meer verwond... maar ik krijg het niet uit m'n hoofd! Help!
Ik heb geen andere mensen waar ik momenteel bij terecht kan, ik hoopte hier op bruikbare tips om dit moment weg te krijgen. Slapen lukt absoluut niet.
Ik heb geen andere mensen waar ik momenteel bij terecht kan, ik hoopte hier op bruikbare tips om dit moment weg te krijgen. Slapen lukt absoluut niet.
vrijdag 29 januari 2016 om 21:47
Toch zul je nu sterk moeten zijn want je bent alleen. Bel sensoor of desnoods 8844 ofzo. Of de huisartsenpost. Daar is altijd iemand aanwezig, misschien kunnen die je helpen. Niet over gaan tot actie. Ik visualiseer een grote pauze knop en zet mezelf op pauze. Sterk blijven, dit is een moment en momenten gaan voorbij, zit het uit. En bel morgen je huisarts.
When the power of love is greater than the love of power, the world will know peace. -Bob Marley-
vrijdag 29 januari 2016 om 21:48
vrijdag 29 januari 2016 om 21:55
Nieuwenick, ik heb een vermoeden wie je bent op dit forum.
Waarom schrijf je niet onder je andere nick? (ik vraag dit niet uit nieuwsgierigheid, maar omdat ik denk dat het onderdeel uitmaakt van je probleem.)
Hoe dan ook.... probeer te relativeren. Ook dit moment gaat weer voorbij. Vanaf rockbottom kan je alleen nog maar omhoog.
Laat het passeren. Sterkte!
Waarom schrijf je niet onder je andere nick? (ik vraag dit niet uit nieuwsgierigheid, maar omdat ik denk dat het onderdeel uitmaakt van je probleem.)
Hoe dan ook.... probeer te relativeren. Ook dit moment gaat weer voorbij. Vanaf rockbottom kan je alleen nog maar omhoog.
Laat het passeren. Sterkte!
vrijdag 29 januari 2016 om 22:06
http://www.hetluisterendoog.nl/chat/
of Sensoor,
En meid, let op jezelf. Als het echt niet lukt, bel de Huisartsenpost. Ze kunnen je altijd helpen, door te praten met je, en eventueel door slaapmedicatie dat je door dit moeilijke moment heen komt.
Je kan het. Let op jezelf, en wil je praten met toch een ervaringsdeskundige moet je even een pb sturen.
Hoop dat deze moeilijke momenten zo snel mogelijk voorbij voor je zijn
of Sensoor,
En meid, let op jezelf. Als het echt niet lukt, bel de Huisartsenpost. Ze kunnen je altijd helpen, door te praten met je, en eventueel door slaapmedicatie dat je door dit moeilijke moment heen komt.
Je kan het. Let op jezelf, en wil je praten met toch een ervaringsdeskundige moet je even een pb sturen.
Hoop dat deze moeilijke momenten zo snel mogelijk voorbij voor je zijn
Sommige mensen dromen van grootse dingen, terwijl anderen wakker blijven en ze realiseren.
vrijdag 29 januari 2016 om 22:45
vrijdag 29 januari 2016 om 22:52
Bij mij helpt op zo'n moment:
- van me af praten (dus sensoor of korrelatie in jouw geval)
- buiten een rondje gaan lopen (uit de situatie gaan)
- kop (kalmerende) thee drinken
- hulpverlener mailen of bellen
- luisterboek aanzetten
- kleuren
- hete douche nemen
- geurkaars branden
- met m'n handen bezig zijn (koekjes bakken, kleien, haken, (strijk)kraaltjes, puzzel maken...)
- van me af praten (dus sensoor of korrelatie in jouw geval)
- buiten een rondje gaan lopen (uit de situatie gaan)
- kop (kalmerende) thee drinken
- hulpverlener mailen of bellen
- luisterboek aanzetten
- kleuren
- hete douche nemen
- geurkaars branden
- met m'n handen bezig zijn (koekjes bakken, kleien, haken, (strijk)kraaltjes, puzzel maken...)
zaterdag 30 januari 2016 om 09:31
Hoe gaat het vandaag met je TO? Het is dan wel bagger weertje, maar in het donker lijkt alles enger dus helpt het je dat de nacht voorbij is? Ga lekker leuke dingen doen, maar er een gezellig weekend van met je lief. Hoeft niet te gaan over hoe je je voelt (ik lees dat dat gevoelig ligt) maar gewoon lekker samen zijn?
Per aspera ad astra.