Geld & Recht alle pijlers

52 Weeks Money Challenge

20-12-2015 16:54 1822 berichten
Alle reacties Link kopieren
Met het nieuwe jaar dat eraan komt, ook alvast een nieuw goed voornemen - De 52 weeks money challenge.

Het principe is simpel.

Spaar het aantal euro's dat gelijk is aan het nummer van de week in het jaar.

Als volgt dus: in week 1 van januari spaar je ¤1, in week 2 spaar je ¤2,..., in week 12 spaar je ¤12, ...

Zo heb je tegen het einde van het jaar alweer ¤1378 extra gespaard!

Ook al geraak je niet tot het einde omdat de bedragen dan hoger oplopen,en stop je vroeger, dan is het toch ook al een mooi spaarcentje :-)

Wie dit maar niets vindt, negeer gerust deze post. Aan al diegene die graag met me meedoen, wees welkom!

Het leek me leuk om dit samen te doen, zodat het niet een voornemen is wat na enkele weken tussen al die andere voornemens in de prullenmand belandt, maar we elkaar er helpen aan herinneren.
Oh dat scheelt :D Loop ik nu weer goed dus :D
Ik zit op week 7 met mijn manier van sparen. Ik doe dit eigenlijk een beetje express zodat ik eerder klaar ben. Waardoor ik weer opnieuw kan beginnnen/verder kan gaan :P
quote:Ladenkastje schreef op 29 januari 2016 @ 18:51:

Ik zit op week 7 met mijn manier van sparen. Ik doe dit eigenlijk een beetje express zodat ik eerder klaar ben. Waardoor ik weer opnieuw kan beginnnen/verder kan gaan :PDit snap ik niet zo goed. Wat is jouw manier van sparen?
[img]null[/img]quote:HelgaV schreef op 29 januari 2016 @ 18:57:

[...]

Dit snap ik niet zo goed. Wat is jouw manier van sparen?

Ik spaar op de bingo manier.

En dan 1 t/m 26 en dan nog een keer van 1 t/m 26 (de hoge bedragen zijn in mijn eentje echt te hoog aangezien ik al spaar).

Mocht ik inderdaad eerder klaar zijn. Bijvoorbeeld eind november, kan ik in december nog sparen wat ik wil . Wat dan haalbaar is. Maar dan moet ik wel doorgaan op deze manier en niet een week of 2-3 overslaan de komende tijd ;)
Hier is week 51 afgestreept. Zo lang het lukt om de hogere bedragen af te strepen ga ik dat doen, dan kan ik bij tegenslagen wat lagere bedragen pakken.
Vandaag een blikken spaarpot gekocht en meteen week 52 en 51 afgestreept. Na het weekend even kijken wat ik overhoud aangezien ik nog wat weken heb in te halen

Maar het voelt nu al goed!

Weten jullie al wat je met dit geld wilt gaan doen?
Ik doe een challenge met halve bedragen en ik ga van het geld (een kleine 700 euro) lekker op vakantie in mijn eentje.
Weet je al waar je heen wil Thea?
Mijn spaarpot kan gewoon open,gisteren niet genoeg geld in huis voor de Chinees. 70 euro eruit gehaald 😅
En dat is dus de reden dat ik een hamer zal moeten pakken voor de mijne Stephanie
Ik heb zelf nog geen idee wat ik met dit geld wil gaan doen.

Op dit moment ben ik nog lekker aan het bufferen. Sparen deed ik al een vast bedrag per maand en daarvan ga ik binnenkort een nieuw interieur kopen.

Dit is misschien een leuk potje voor tegenvallers die daarna misschien gaan komen.

De reden waarom ik hier aan mee doe is omdat ik deze manier van (extra) sparen gewoon erg leuk vind.
Ik heb mijn geld expres op een rekening waarbij het een werkdag duurt voordat ik bij mijn geld kan. Dat zorgt er voor dat wat ik in mijn potje stop er niet voor 2017 al uit gaat.

Ik heb nog geen flauw idee van wat ik met het geld wil doen. Misschien een vakantie of zo.
Ik weet ook nog niet wat ik er mee wil gaan doen. Het zal ruim ¤700,- worden als ik het haal, maar daar ga ik wel van uit!

Waarschijnlijk voor een vakantie, al dan niet een stedentripje.
Ik ga het geld gebruiken om uit te geven tijdens mijn jaarlijke stedentrip in december. Ik spaar wel cash, dan kan ik het ook cash uitgeven. En in plaats van een eenmalige opname in december, spaar ik er nu gedurende het jaar voor.
Ik spaar overigens ongeveer ¤350,00
quote:HelgaV schreef op 30 januari 2016 @ 14:06:

Ik ga het geld gebruiken om uit te geven tijdens mijn jaarlijke stedentrip in december. Ik spaar wel cash, dan kan ik het ook cash uitgeven. En in plaats van een eenmalige opname in december, spaar ik er nu gedurende het jaar voor.Waar ga je heen?
Weet ik nog niet. Ik ga vaak naar London, maar ik wil dit jaar wel graag naar Berlijn of Praag. Dat geeft ook makkelijker euro's uit, haha. Maar het hangt een beetje van mijn vriendin af. We moeten nog overleggen.
quote:HelgaV schreef op 30 januari 2016 @ 14:13:

Weet ik nog niet. Ik ga vaak naar London, maar ik wil dit jaar wel graag naar Berlijn of Praag. Dat geeft ook makkelijker euro's uit, haha. Maar het hangt een beetje van mijn vriendin af. We moeten nog overleggen.Leuk! Ik ben nog nooit in Praag of Berlijn geweest. Ik ben benieuwd waar ik uit kom als ik voor een stedentrip ga ;)
Ik ga het gebruiken om een nieuw interieur te kopen. (gedeeltelijk dan; een heel nieuw interieur gaat natuurlijk niet lukken van 1 keer de challenge)
quote:melbrw schreef op 30 januari 2016 @ 13:09:

Weet je al waar je heen wil Thea?

Het wordt een stedentripje van 2 dagen naar Londen. Ik wil aan de reis en het hotel zo'n 350 euro besteden en er in 2 dagen 350 euro doorheen jagen. Heerlijk om eens niet op de centen te hoeven letten.

Ik zou het namelijk heel zonde vinden om zomaar 350 euro van mijn spaarrekening te halen en op te maken. Maar nu heb ik dit geld zelf bij elkaar gespaard voor dit doel, dus dan mag het :-)
Ik ga in september naar de grote rommelmarkt /antiek markt in Lille, misschien gaat mijn challenge daar wel aan op. Ligt een beetje aan mijn financiën dan. Vorig jaar ook geweest, ik wou dat ik toen meer geld bij me had. Zoveel leuke en bijzondere dingen
Ik vind het echt zo leuk dat iedereen zo goed bezig is! Zeker de mensen die maar half sparen,als je inkomen niet zo veel ruimte heeft is de challenge extra moeilijk en een buffertje echt heel belangrijk.

Stokstaartje, bedankt voor dit goede idee!
quote:melbrw schreef op 30 januari 2016 @ 15:04:

Ik vind het echt zo leuk dat iedereen zo goed bezig is! Zeker de mensen die maar half sparen,als je inkomen niet zo veel ruimte heeft is de challenge extra moeilijk en een buffertje echt heel belangrijk.

Stokstaartje, bedankt voor dit goede idee!Thanks en verder + 1 ;)
Ik heb een blik met de gewone challenge, daar ga ik waarschijnlijk een opleiding van volgen die ik anders niet zou kunnen betalen.

Heb ook nog een blik gemaakt met bedragen die samen precies ¤1.000 zijn (ik ronde getallen).

Als ik die duizend haal, dan zijn er twee dingen waaraan ik het zou kunnen uitgeven: (deels) nieuw meubilair (= verstandige keuze) of anders zou ik heel graag 's een paar dagen zonder man en kinders naar zo'n all in vakantiefabriek in de zon gaan (= egoïstische emotionele keuze).
Ik spaar de helft van de bedragen en spaar ook voor mijn jaarlijkse stedentrip, in april. Nu moet ik altijd hopen rond deze tijd het geld bij elkaar te hebben en dat is dit jaar een beetje stressen (maar komt goed). Lijkt me heerlijk als het geld al klaar ligt! Ik ga al jaren met mijn beste vriendin, dit jaar gaan we naar Wenen. De laatste avond bedenken we onder het genot van een biertje de bestemming voor het volgende jaar, dus kan in april vertellen wat mijn spaardoel wordt

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven