Het stamcafé III

01-02-2016 07:19 3014 berichten

Welkom in het stamcafé, een old English inn deze keer.

Waar voor- tijdens- en nagepraat kan worden over van alles en nog wat door oudgedienden, middellang aanwezigen en eerstejaars. Maakt niet uit, zolang je maar sfeerverhogend bent.

Hier wordt ouderwets gekeuveld, gedeeld, gelachen en meegeleefd.

Zuigen: alleen stof.

Fitties uitvechten: graag elders.

Kom er in en geniet van good old forumpret!
Ik eet vandaag ovenpatat, gebraden kipkarbonades en boontjes.
Ik eet vandaag brood. Met boursin.
Alle reacties Link kopieren
Leo wat ontzettend verdrietig
I like being a mess. It's who I am.
quote:Wollstonecraft1792 schreef op 02 februari 2016 @ 17:52:

Ik eet vandaag brood. Met boursin.
Barvrouwe! Een absint alstublieft!

Enne....neem er zelf ook eentje
Waar smaakt die absinth eigenlijk naar?
Goeie vraag Corona.

Ik heb er zo'n soort pernod-achtige gedachte bij, of iets ouzo-achtigs. Wel zo'n smaakjesdrankje.

Volgens mij waren vroeger een aantal dichters verslaafd aan absinth.
Ben je ziek, denk je even een muntthee in dat leuke café, is dat café alweer weg.

Gelukkig weer een gezellig nieuw café.

Leo, , een hele dikke. Jij bent er zo goed voor je dochter! Je hebt je eigen verdriet maar dat kan je niet altijd tonen voor je dochter. Ze komt er wel, het heeft tijd nodig.

Oud worden. Ik voel me heel oud. Ik ben nu 45 en 2,5 jaar heb ik stilgestaan, maar voelt als 5 jaar. Ik zou heel graag weer 30 zijn. Toen ik jong was kon ik nare dingen wegstoppen dus in mijn gedachten had ik een fijne jeugd, volgens de Psychologe niet.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
quote:Wollstonecraft1792 schreef op 02 februari 2016 @ 18:01:

Goeie vrzaag Corona.

Ik heb er zo'n soort pernod-achtige gedachte bij, of iets ouzo-achtigs. Wel zo'n smaakjesdrankje.

Volgens mij waren vroeger een aantal dichters verslaafd aan absinth.

Dank je!

(En nu ga ik de rest lezen..)
Ff gegoegeld.

Absint is een groen drankje dat gemaakt wordt van alcohol en het kruid alsem. Het heeft een bittere anijsachtige smaak. Absint bevat 55% tot wel 70% alcohol. Het kruid alsem bevat thujon en absintine. Thujon werkt bij een zeer grote dosis enigszins hallucinerend. Absintine veroorzaakt de bittere smaak. Absint werd in 1909 in Nederland verboden omdat het tot waanzin zou leiden. In 2004 is het verbod opgeheven.

GESCHIEDENIS ABSINT

Henri Pernod begon in 1797 de eerste absint distilleerderij in Zwitserland. Door de eeuwen heen werd absint ook wel de Groene Fee, de Pest en de Koningin van de Vergiften genoemd. Absint werd gebruikt door kunstenaars, zoals: Vincent van Gogh, Picasso, Edgar Allan Poe, Oscar Wilde. De typische fel-geel tinten die van Gogh in zijn schilderijen gebruikte komen voort uit zijn ervaringen met absint. Oscar Wilde schreef ooit over het effect van absint: ‘Na het eerste glas zie je de dingen zoals je ze graag wilt zien. Na het tweede glas zie je de dingen zoals ze niet zijn en na het derde glas zie je de dingen zoals ze werkelijk zijn en dat is nog het meest afschuwelijke van alles.’

In 1909 werd absint in Nederland verboden. De absintwet is hiermee nog ouder dan de Opiumwet. In Frankrijk werd absint in 1915 verboden. Het verbod werd gebaseerd op de risico’s die absint had. Absint zou tot waanzin leiden. Men sprak in die tijd van absintisme, een ziekte waarbij verslaving, epileptische aanvallen en hallucinaties optraden.

Na het verbod werd het drankje vervangen door Pernod en Ricard. In Pernod en Ricard is de alsem vervangen door anijs. In 2004 werd het verbod in Nederland opgeheven. In andere landen was dat al eerder gebeurd.
absint smaakt naar........mosterd
anoniem_249623 wijzigde dit bericht op 02-02-2016 18:03
Reden: Moutarde
% gewijzigd
Hallucinerend.. dat verklaart het gedrag van sommigen hier.
Zouden er veel mensen zijn waarbij het leven verloopt zoals je het jezelf had voorgesteld toen je jong was?

Ik denk het niet, er hoeft maar iets te gebeuren of poef de richting verandert. Weet er alles van. Kan me het verdriet goed indenken, maar heb zelf ook meestal zoiets van het is wat het is, niet over piekeren.
Nou zeg dubbel is overdreven.
Ik heb 't ooit gedronken Absint. Ik vond het leuk om een keer te drinken maar ik vond het niet lekker.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
quote:Wollstonecraft1792 schreef op 02 februari 2016 @ 17:52:

Ik eet vandaag brood. Met boursin. Dat is een zeer evenwichtige maaltijd: koolhydraten, eiwitten, groente (Boursin zit boordevol groene dingetjes toch?).
Try something new today. For example: make a good decision.
Week 13 van de Extremely Demotivational Calendar
quote:Nicotientje schreef op 02 februari 2016 @ 18:02:

absint smaakt naar........mosterd Dat stond er op google niet bij
Ik vermoed dat bij niemand het leven loopt zoals je je voorstelt als je jong bent. Soms lijkt het wel oneerlijk verdeeld met de ellende. Maar iedereen krijgt denk ik wel met narigheid te maken.
Absint heb ik nog nooit gedronken. Als ik het woord hoor denk ik aan de Moulin Rouge, daar gingen ze heel gek doen na het drinken ervan
quote:Solomio schreef op 02 februari 2016 @ 18:05:

[...]

Dat is een zeer evenwichtige maaltijd: koolhydraten, eiwitten, groente (Boursin zit boordevol groene dingetjes toch?).En vergeet het vet niet
quote:Solomio schreef op 02 februari 2016 @ 18:05:

[...]

Dat is een zeer evenwichtige maaltijd: koolhydraten, eiwitten, groente (Boursin zit boordevol groene dingetjes toch?).

Broodje frikandel speciaal, zelfde verhaal.

Vlees, graanproduct, groente (uitjes, tomatenketchup), zuivel (mayo).

Je reinste schijf van vijf.
O Lé dat meisje toch, wat is ze dapper. Ik snap dat je afgebeld hebt
Wij hebben volgende week gesprek met ondersteuningsteam en therapeut op school. Zie er als een berg tegenop
Absinth was verboden. Is chemische rommel. Ik geloof .... dat David Bowie daar ook ooit iets over zei.

Maar sinds kort mag het weer. In Nederland is iemand die het produceert.

Dat was afgelopen zaterdag op tv. Maar ik neem veel op. Het kan dus ook wat langer geleden zijn.

Maar zeker is dat het in de laatste maand was.

http://binnenstebuitenboe ... /het-mysterie-van-absint/ (Hier stond er iets van, maar waar?)
quote:Star schreef op 02 februari 2016 @ 18:14:

Wij hebben volgende week gesprek met ondersteuningsteam en therapeut op school. Zie er als een berg tegenop Waarom zie je er tegenop?
Try something new today. For example: make a good decision.
Week 13 van de Extremely Demotivational Calendar

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven