Algemeen vluchtelingentopic deel 5

18-12-2015 22:42 3009 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic krijgen jullie de ruimte om te discussiëren over het vluchtelingenonderwerp. Aangezien dit een onderwerp is wat veel emoties oproept, willen we de discussie centraal houden en zullen alle andere topics worden voorzien van een slotje. Nieuwe topics zullen worden verwijderd.

Wat is er anders dan bij andere topics?

- De moderatie op dit topic zal, wegens de gevoeligheid van het onderwerp, extra streng zijn.

- Wat niet mag: op de man spelen, stemmingmakerij, discrimineren, uiten van vreemdelingenhaat.

- Genomen beslissingen voor het uitdelen van waarschuwingen/bans, zullen niet ter discussie staan binnen dit topic. Mocht je het niet eens zijn met een genomen beslissing, dan kun je dit kenbaar maken door te mailen naar forum@viva.nl.

Het vluchtelingenvraagstuk is een moeilijk vraagstuk met vele verschillende standpunten. Laten we dit topic gebruiken om hier op een beschaafde manier met elkaar over in gesprek te gaan.

Deel 1 kunnen jullie hier vinden: Algemeen vluchtelingentopic

Deel 2: Algemeen vluchtelingentopic deel 2

Met vriendelijke groet,

Het Moderatorteam & Community Manager VIVA

Update 27-10-2015

Let op! Er is besloten om het initiële beleid binnen dit topic, waarbij wij werkten met het toepassen van pijlerbans, aan te passen naar het reguliere bansysteem. Het bansysteem is hier terug te vinden: Huisregels
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
quote:tvandattum schreef op 04 februari 2016 @ 00:10:

[...]

Vraag 2 NEE. Ik acht mezelf iets intelligenter dan op zo'n inhoudsloze kwast te stemmen. Dan nog liever de SGP ofzo.

Heeft niets met intelligentie te maken, het gaat er om dat we deze wanbestuurders-Rutte 2 een dieprode kaart geven.

Van een SGP stem zullen ze niet onder de indruk zijn.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
AZC haters worden heel hard aangepakt door de politie, tegelijkertijd worden de vechtpartijen en allerlei ellende die de asielzoekers zelf veroorzaken onder de pet gehouden door het COA.

Hoezo met 2 maten meten??

Wie was er eerder, de kip of het ei.
quote:jo-elise schreef op 04 februari 2016 @ 08:10:

AZC haters worden heel hard aangepakt door de politie, tegelijkertijd worden de vechtpartijen en allerlei ellende die de asielzoekers zelf veroorzaken onder de pet gehouden door het COA.

Hoezo met 2 maten meten??

Wie was er eerder, de kip of het ei.En het verzet werkt, Heesch krijgt geen mega opvang voor Libanezen, Palestijnen, Marokkanen etc.

http://nos.nl/artikel/208 ... tot-schrappen-opvang.html

En wat is een AZC hater?

Een gezonde kritische houding tegen een falende overheid die de regie kwijt is.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
https://www.youtube.com/watch?v=8kXNcBM ... e=youtu.be

Kijk ze eens gezellig zingen met elkaar. Oh, wat worden we bedonderd door dit tuig. ik heb hier werkelijk geen woorden voor. Deze lui komen hier de ruif leeg vreten.
Net bij goedemorgen Nederland de wantoestanden in AZC Rosmalen..

Het overmatige drank en drugsgebruik en de AZC bewoners die met messen rondlopen..

Het COA heeft laten weten dat dat bij hun allemaal niet bekend is
En vandaag gaat de tweede kamer weer keuvelen over de asielcrisis maar waar ze het NIET over gaan hebben zijn de kosten etc..
quote:MalleBabbe1 schreef op 04 februari 2016 @ 08:24:

En vandaag gaat de tweede kamer weer keuvelen over de asielcrisis maar waar ze het NIET over gaan hebben zijn de kosten etc.. Van het soort drinken, plas doen en dag maar weer......slap zootje!
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
O ja en over het plan AzmaniSamsom gaan ze het ook hebben
Ik ga ook wilders stemmen, en nee tegen europa. Europa heeft ons laten vallen en onze regering! wilders is momenteel de enige die voor zijn eigen volk opkomt.

http://m.telegraaf.nl/art ... en-van-de-strengste-in-eu

Maar we hoeven ons geen zorgen te maken, Nederland neemt alleen kansrijke vluchtelingen aan
quote:hollebollegijs schreef op 03 februari 2016 @ 23:53:

[...]

Ik heb nog nooit PVV gestemd maar ga dat nu wel doen en was pro Europa en inmiddels niet meer.

Deze regering / de EU heeft ons schandelijke wijze in de steek gelaten.

Dan geef je een signaal, een tegenstem. En dan, hoe gaat Wilders vervolgens het land besturen als de asielzoekers weg zijn? Het rariteitenkabinet van de LPF had destijds geen flauw benul. Welke PVV-ers hebben kennis van zaken, behalve dat de islam en asielzoekers weg moeten?

Niet dat ik de wijsheid in pacht heb. Ik zie ook dat er nu fouten gemaakt worden. Ben alleen bang dat Wilders niet het antwoord is.
Goh...

Nederlands asielbeleid bij strengste van EU-landen

Kans op verblijfsvergunning kleiner dan in veel andere Europese landen

Nederland is binnen de Europese Unie een van de landen met het strengste asielbeleid. De kans dat een asielzoeker een verblijfsvergunning krijgt, is kleiner dan in bijvoorbeeld Duitsland, België en Zweden

http://www.volkskrant.nl/ ... e-van-eu-landen~a4237990/
http://www.bd.nl/regio/den-bosch-e-o/s- ... -1.5690209

Uit gesprekken met asielzoekers blijkt dat huisregels veelvuldig werden overtreden. Zo werd ondanks het brandgevaar gerookt en eten gekookt in de slaaptenten, wat beide verboden is. Ook gebruikten tientallen asielzoekers in het kamp regelmatig hasj en wiet en zouden sommige asielzoekers messen hebben. Het COA stelt niets van ‘massale overtredingen van huisregels’ te weten. "Er vinden wekelijks controles plaats in de kamers", zegt een woordvoerder. "Maar we zullen nooit in kasten kijken, vanwege de privacy."

Asielzoekers stellen dat COA-medewerkers en beveiliging wel degelijk op de hoogte waren van de misstanden, maar zelden ingrepen. Een Eritreeër schreef sinds november al drie brandbrieven aan het COA, maar zag nooit iets veranderen. In een brief, die in handen is van het BD, staat onder meer dat de Eritreeër zijn leven niet zeker is in het kamp. Bij incidenten laat de beveiliging – ‘s avonds en ‘s nachts vijf man sterk – te wensen over. "Ik denk niet dat het echte beveiligers zijn", zegt een Syriër. "Bij een vechtpartij rennen ze hard weg."

En nog een 'incidentje' bij de buren:

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland ... eren.dhtml

Enkele van de jonge daders van een groepsverkrachting - onder wie twee asielzoekers - lachen de feiten weg: "Ze moet niet klagen. Vrouwen moeten luisteren naar mannen." Burgemeester en sp.a-zwaargewicht Johan Vande Lanotte reageert scherp. "We moeten niet flauw doen: sommige nieuwkomers hebben een problematisch vrouwbeeld. We moeten onze waarden offensief verdedigen."
Eerlijk is eerlijk, toen ik de topictitel las had ik deze reacties niet verwacht. Ik had weer een topic verwacht waarin de zielige vluchtelingen werden verdedigd. Ik heb namelijk het gevoel dat je in het openbaar over dit onderwerp weinig meer kunt zeggen. In ieder geval niet als je mening negatief is en dat vind ik jammer. Fijn dus dat hier in dit topic men nog wel gewoon kan zeggen wat ie vindt.
quote:sateofmayo schreef op 04 februari 2016 @ 09:06:

Goh...

Nederland is binnen de Europese Unie een van de landen met het strengste asielbeleid. De kans dat een asielzoeker een verblijfsvergunning krijgt, is kleiner dan in bijvoorbeeld Duitsland, België en Zweden

http://www.volkskrant.nl/ ... e-van-eu-landen~a4237990/

Alleen jammer dat we ook maar zo weinig afgewezen mensen uitzetten. Die blijven gewoon zitten of verdwijnen de illegaliteit in.

Met deze instroom moet je sowieso iedereen uit een veilig land direct retour sturen zonder een procedure op te starten.
quote:swanlady schreef op 04 februari 2016 @ 11:35:

Eerlijk is eerlijk, toen ik de topictitel las had ik deze reacties niet verwacht. Ik had weer een topic verwacht waarin de zielige vluchtelingen werden verdedigd. Ik heb namelijk het gevoel dat je in het openbaar over dit onderwerp weinig meer kunt zeggen. In ieder geval niet als je mening negatief is en dat vind ik jammer. Fijn dus dat hier in dit topic men nog wel gewoon kan zeggen wat ie vindt.Ja idioot eigenlijk dat we in het openbaar niet de waarheid mogen zeggen. Niet dat ik me de mond laat snoeren hoor. Maar ik ben ook wel blij dat er hier een groep zit die het er hetzelfde over denkt als ik.
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
quote:swanlady schreef op 04 februari 2016 @ 11:35:

Eerlijk is eerlijk, toen ik de topictitel las had ik deze reacties niet verwacht. Ik had weer een topic verwacht waarin de zielige vluchtelingen werden verdedigd. Ik heb namelijk het gevoel dat je in het openbaar over dit onderwerp weinig meer kunt zeggen. In ieder geval niet als je mening negatief is en dat vind ik jammer. Fijn dus dat hier in dit topic men nog wel gewoon kan zeggen wat ie vindt.

Welkom

Hier kan je alles zeggen, de kans dat je hier "knuffelaars" treft is niet zo heel groot, die verzamelen elders.

Wij zijn het hier over een ding roerend eens: Het Nederlandse migratie beleid is BAGGER

Ps

Let wel een beetje op de forum regels, er zitten mensen die je proberen een BAN aan te smeren door alles te staffen.

Gun ze dat plezier niet.
quote:sateofmayo schreef op 04 februari 2016 @ 09:06:

Goh...

http://www.volkskrant.nl/ ... e-van-eu-landen~a4237990/Nou daar verschillen de meningen over:

In Nederland krijgt 70 procent van de asielzoekers een verblijfsstatus toegekend. Dat is een veel hoger percentage dan in andere Europese landen. Hoe kan dat?

Geen land is zo ruimhartig als Nederland, lijken recente asielcijfers te vertellen. Van de asielzoekers in Nederland krijgt 70 procent een verblijfsvergunning toegekend.

http://www.elsevier.nl/Ne ... derland-blijven-2699123W/

Verder kent Nederland alleen op papier een uitzet beleid:

Uitzetbeleid wassen neus

Het Nederlandse uitzetbeleid van uitgeprocedeerde asielzoekers hapert. Het aantal vreemdelingen dat gedwongen het land verlaat daalt, terwijl het kinderpardon en het beperken van vreemdelingenbewaring de effectiviteit van het uitzetbeleid verder onder druk zetten. Tot deze alarmerende conclusie komt de Commissie Integraal Toezicht Terugkeer (CITT) in haar deze week te verschijnen jaarverslag

http://www.telegraaf.nl/b ... beleid_wassen_neus__.html
Dader groepsverkrachting choqueert tijdens verhoor: "Ze moet niet klagen. Vrouwen moeten luisteren"

Enkele van de jonge daders van een groepsverkrachting - onder wie twee asielzoekers - lachen de feiten weg: "Ze moet niet klagen. Vrouwen moeten luisteren naar mannen." Burgemeester en sp.a-zwaargewicht Johan Vande Lanotte reageert scherp. "We moeten niet flauw doen: sommige nieuwkomers hebben een problematisch vrouwbeeld. We moeten onze waarden offensief verdedigen."

"Een zeer pijnlijke zaak, die hopelijk tot zware straffen leidt", aldus de Oostendse burgemeester over de feiten die zich in november afspeelden in zijn stad, maar pas vorige week toevallig aan het licht kwamen. Een leraar van het VTI in Oostende lichtte toen de politie in omdat een 14-jarige jongen op school pochte met een foto van hem in legeruniform én een machinegeweer. Bij onderzoek vond de politie in de gsm van de jongen ook een filmpje. Samen met zes anderen komt hij in beeld rond een schijnbaar bewusteloos meisje. Ze trekken haar broek naar omlaag, duwen haar benen open, betasten en verkrachten haar. Ze lachen en staan te dansen en te zingen in het Arabisch rond het slachtoffer.

Het meisje van 17 was eerder op de avond iets gaan drinken met haar vriend. Van daaruit belandde ze op een feestje in Oostende. Naar verluidt zou er overdreven veel sterkedrank gedronken zijn. Het meisje zou daarbij bewusteloos geraakt zijn. Of ze zelf op het bed ging liggen of naar daar gebracht is, is onduidelijk. Het meisje geraakte uiteindelijk thuis met een taxi.

Van de zeven betrokkenen zouden er twee de Belgische nationaliteit hebben. Vijf anderen zijn Irakezen. Minstens twee van hen zitten in een lopende asielprocedure. Ze zijn tussen 14 en 25 jaar oud. Enkel de oudste ontkent de verkrachting. De zes anderen zeggen dat ze allemaal seks met het meisje hebben gehad - ook de oudste. Bij hun ondervraging waren ze bijzonder grof. Eén van hen beweert dat "het meisje vroeg haar te pakken" - terwijl op de beelden duidelijk te zien is dat er géén enkele beweging in haar zit.

Sommigen noemen een groepsverkrachting de normaalste zaak van de wereld. Eén van hen zei lachend dat het meisje niet moet klagen. "Omdat vrouwen toch alleen moeten luisteren naar de mannen."

bron: http://www.hln.be/hln/nl/ ... en-moeten-luisteren.dhtml
Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion. - Steven Weinberg
..?..quote:fairy1 schreef op 04 februari 2016 @ 09:04:

[...]

Dan geef je een signaal, een tegenstem. En dan, hoe gaat Wilders vervolgens het land besturen als de asielzoekers weg zijn? Het rariteitenkabinet van de LPF had destijds geen flauw benul. Welke PVV-ers hebben kennis van zaken, behalve dat de islam en asielzoekers weg moeten?

Niet dat ik de wijsheid in pacht heb. Ik zie ook dat er nu fouten gemaakt worden. Ben alleen bang dat Wilders niet het antwoord is.Wie dan wel? Het rampenkabinet wat er nu zit brengt Nederland om zeep.
quote:Superhuisvrouw schreef op 04 februari 2016 @ 12:54:

..?..

[...]

Wie dan wel? Het rampenkabinet wat er nu zit brengt Nederland om zeep.

Maar dat Wilders het land zal gaan redden is ook ietsjes te optimistisch..

Wilders kan nu eenmaal niet in zijn eentje gaan regeren dus zal ook compromissen moeten sluiten..

Als partijen die met hem willen samenwerken zie ik 1. VVD en 2. CDA..

Ergens heb ik het idee dat Wilders er ook helemaal niet op zit te wachten om minister president te worden, in de oppositie bereikt hij veel meer..

Hij schreeuwt en veel ideeën worden t.z.t. in afgezwakte vorm toch vaak wel overgenomen..
Nederland wordt zo een grote ghetto. Als je denkt het kan niet gekker kunnen de polen nu opzouten om plek te maken voor de vluchtelingen.
quote:MalleBabbe1 schreef op 04 februari 2016 @ 13:12:

[...]

Maar dat Wilders het land zal gaan redden is ook ietsjes te optimistisch..

Wilders kan nu eenmaal niet in zijn eentje gaan regeren dus zal ook compromissen moeten sluiten..

Als partijen die met hem willen samenwerken zie ik 1. VVD en 2. CDA..

Ergens heb ik het idee dat Wilders er ook helemaal niet op zit te wachten om minister president te worden, in de oppositie bereikt hij veel meer..

Hij schreeuwt en veel ideeën worden t.z.t. in afgezwakte vorm toch vaak wel overgenomen..

De VVD heeft de deur op een kier gezet maar Buma heeft op het CDA proces uitgesloten samen te gaan werken met de PVV

Ik vrees dat er een brede coalitie komt met o.a. D’66 en CDA een soort regenboog kabinet.

Maar goed dat heeft Wilders ook een beetje aan zichzelf te danken, hij gaat er keer op keer met gestrekt been in en ja dan moet je niet raar opkijken als je van het veld gestuurd wordt.

Toch krijgt hij mijn stem, de rest van de partijen heeft zich dermate verraderlijk opgesteld dat die mijn stem nooit meer krijgen.

Liever een stem aan de oppositie (PVV) dan aan het roversnest dat Rutte2 heet
Pfft, moet veel bijlezen, zat drie dagen zonder TV, Internet en telefoon maar wat ik nu zo links en rechts in de kranten tegenkom maakt me niet echt vrolijk.
verba volant, scripta manent.
Mwah het CDA is nogal 'machtsgeil' dus grote kans dat Buma wel een mooi verhaal weet te verzinnen voor zijn achterban wat rechtvaardigt om toch met Wilders te regeren,mocht het zover komen..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven