Algemeen vluchtelingentopic deel 5

18-12-2015 22:42 3009 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic krijgen jullie de ruimte om te discussiëren over het vluchtelingenonderwerp. Aangezien dit een onderwerp is wat veel emoties oproept, willen we de discussie centraal houden en zullen alle andere topics worden voorzien van een slotje. Nieuwe topics zullen worden verwijderd.

Wat is er anders dan bij andere topics?

- De moderatie op dit topic zal, wegens de gevoeligheid van het onderwerp, extra streng zijn.

- Wat niet mag: op de man spelen, stemmingmakerij, discrimineren, uiten van vreemdelingenhaat.

- Genomen beslissingen voor het uitdelen van waarschuwingen/bans, zullen niet ter discussie staan binnen dit topic. Mocht je het niet eens zijn met een genomen beslissing, dan kun je dit kenbaar maken door te mailen naar forum@viva.nl.

Het vluchtelingenvraagstuk is een moeilijk vraagstuk met vele verschillende standpunten. Laten we dit topic gebruiken om hier op een beschaafde manier met elkaar over in gesprek te gaan.

Deel 1 kunnen jullie hier vinden: Algemeen vluchtelingentopic

Deel 2: Algemeen vluchtelingentopic deel 2

Met vriendelijke groet,

Het Moderatorteam & Community Manager VIVA

Update 27-10-2015

Let op! Er is besloten om het initiële beleid binnen dit topic, waarbij wij werkten met het toepassen van pijlerbans, aan te passen naar het reguliere bansysteem. Het bansysteem is hier terug te vinden: Huisregels
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
quote:sateofmayo schreef op 04 februari 2016 @ 09:06:

Goh...

Nederlands asielbeleid bij strengste van EU-landen

Kans op verblijfsvergunning kleiner dan in veel andere Europese landen

Nederland is binnen de Europese Unie een van de landen met het strengste asielbeleid. De kans dat een asielzoeker een verblijfsvergunning krijgt, is kleiner dan in bijvoorbeeld Duitsland, België en Zweden

http://www.volkskrant.nl/ ... e-van-eu-landen~a4237990/Om de één of andere reden heb ik een probleem met de Volkskrant die niet voor niets regelmatig de Azijnbode wordt genoemd.
verba volant, scripta manent.
quote:MarianneDavids schreef op 04 februari 2016 @ 13:39:

Pfft, moet veel bijlezen, zat drie dagen zonder TV, Internet en telefoon maar wat ik nu zo links en rechts in de kranten tegenkom maakt me niet echt vrolijk.

Ik miste je hier al net zo als eindeloos en rosemetijs.

ik heb meer moeite met geen internet dan met bellen en tv. Daarom hebben we ook geen alles in een pakket.Dan is er altijd nog iets wat werkt.
quote:hollebollegijs schreef op 04 februari 2016 @ 13:35:

[...]

De VVD heeft de deur op een kier gezet maar Buma heeft op het CDA proces uitgesloten samen te gaan werken met de PVV

Ik vrees dat er een brede coalitie komt met o.a. D’66 en CDA een soort regenboog kabinet.

Maar goed dat heeft Wilders ook een beetje aan zichzelf te danken, hij gaat er keer op keer met gestrekt been in en ja dan moet je niet raar opkijken als je van het veld gestuurd wordt.

Toch krijgt hij mijn stem, de rest van de partijen heeft zich dermate verraderlijk opgesteld dat die mijn stem nooit meer krijgen.

Liever een stem aan de oppositie (PVV) dan aan het roversnest dat Rutte2 heet

De PVV krijgt mijn stem niet. Ik vind hen weinig consequent. Eén van de grote problemen die nu speelt is inderdaad de Islam. Een deel van de oplossing ligt toch in scholing: zorgen dat die kinderen goed onderwijs krijgen. Echter: ons land kent Artikel 23 lid 7 van de grondwet dat het recht op subsidie voor religieus onderwijs toekent. En als christenen en joden daar gebruik van mogen maken, dan vind ik dat moslims dat dan ook mogen. Ik zou liever zien dat dit grondwetsartikel zou verdwijnen en dat religieus onderwijs, katholiek, christelijk, joods, hindoestaans of islamitisch, niet meer door de overheid wordt bekostigd: scholen zonder religieuze indoctrinatie dus.

En alleen de VVD, D66 en de SP zijn hiervoor. Daarom gaat mijn stem naar de SP.
Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion. - Steven Weinberg
quote:mienietjefietje schreef op 04 februari 2016 @ 11:59:

[...]

Ja idioot eigenlijk dat we in het openbaar niet de waarheid mogen zeggen. Niet dat ik me de mond laat snoeren hoor. Maar ik ben ook wel blij dat er hier een groep zit die het er hetzelfde over denkt als ik.

Jawel, dat mag wel, alleen niet op de "daar moet een piemel in" manier.

Ik vind het jammer dat de discussie zo polariserend is vaak. Je bent òf een knuffelaar en linksgutmensch òf je moet voor de PVV stemmen anders spoor je niet. Ik ben geen van beide.

Ik zou graag zien dat het kaf van het koren wordt gescheiden bij de asielaanvragen. Heb het idee dat 'men' de enorme toestroom niet verwerkt krijgt. Iedereen moet geregistreerd worden, anders is er geen beginnen aan. Dat alleen al kost tijd, dan moeten die zaken bekeken worden, ook weer tijd en vervolgens stroomt er nog meer volk binnen. Dus een stop op de toestroom is voor iedereen wenselijk, ook voor de asielzoeker, die zit hier alleen maar te wachten en kan niks en glijdt af.
quote:Superhuisvrouw schreef op 04 februari 2016 @ 13:55:

[...]

ik heb meer moeite met geen internet dan met bellen en tv. Daarom hebben we ook geen alles in een pakket.Dan is er altijd nog iets wat werkt.Het is altijd goed gegaan, even afkloppen, maar er was een snoertje (splitter?) kapot. Dat zou met de post komen maar de bestelling bleek niet te zijn doorgegeven, man heeft het nu zelf opgehaald. Ik moet alle kranten nog doorspitten en mijn verslaving inhalen (GTST).
quote:MarianneDavids schreef op 04 februari 2016 @ 14:00:

[...]

Het is altijd goed gegaan, even afkloppen, maar er was een snoertje (splitter?) kapot. Dat zou met de post komen maar de bestelling bleek niet te zijn doorgegeven, man heeft het nu zelf opgehaald. Ik moet alle kranten nog doorspitten en mijn verslaving inhalen (GTST).Maar goed je bent er weer gezellig bij.
Het COA is een grote big business.
quote:Superhuisvrouw schreef op 04 februari 2016 @ 14:14:

[...]

Maar goed je bent er weer gezellig bij.Helemaal maar ik moet nog ontzettend veel teruglezen, ook mailtjes.
quote:Superhuisvrouw schreef op 04 februari 2016 @ 14:17:

Het COA is een grote big business.Ik heb het idee dat het COA barst van het geld. Stuur dan vluchtelingen die geen recht hebben op asiel terug met een lijnvlucht en een zakcentje maar nee, dat is zielig.
quote:MarianneDavids schreef op 04 februari 2016 @ 13:43:

[...]

Om de één of andere reden heb ik een probleem met de Volkskrant die niet voor niets regelmatig de Azijnbode wordt genoemd.

Vandaag stond dit in de Volkskrant. Een ingezonden brief van een 'knuffelaar' die langzaam haar ideaalbeeld aan het bijstellen is.

De opmaak is met kopiëren helaas verloren gegaan.

Ik geef ze al tien jaar les, maar ik ben lucht voor ze

opinie

Laat ik me ook eens mengen in het koor van mensen met een mening over het artikel van Nadia Ezzeroili. Ik ben in 1944 geboren in Rotterdam en heb sindsdien Nederland onherkenbaar zien veranderen - en de laatste tijd gaat het een beetje snel. Er is veel wat ik niet begrijp en daar word ik onzeker van. Sommige kennissen zeggen: 'Ik voel me in mijn eigen stad niet meer thuis.'

4 februari 2016, 02:00

In mijn stad wonen mensen uit zo'n 120 verschillende landen, heb ik me laten vertellen. Ik heb de eerste Italianen zien komen. De eerste Surinaamse Nederlanders. De eerste Turken en Marokkanen. En daarna dus al die anderen. Welkom allemaal.

Ik geef al tien jaar fietsles, taalles en gezinsondersteuning aan nieuwe Nederlanders (vrouwen). Na een verblijf van twintig, dertig jaar in Nederland kom ik hen voor het eerst tegen en dan kunnen ze niet fietsen en ze spreken zeer gebrekkig Nederlands, en ik heb het niet over een accent. Ze laten zich niet zien op de school van hun kinderen. Ze doen niet aan lichaamsbeweging, zijn vaak ziek en hebben flink overgewicht.

Niemand kijkt me in de ogen of glimlacht naar me

Ik word hun vriendin, hun steun en toeverlaat: ik ga mee naar de gemeente, naar het ziekenhuis, naar de woningbouwvereniging en ik schrijf brieven voor hen naar allerlei instanties. En ik sleep hen mee naar die scholen, in het belang van de kinderen.

Maar in het centrum van deze mooie stad word ik op het fietspad links en rechts ingehaald door agressieve donkere jongens op scooters. In het warenhuis blokkeren vrouwen met hoofddoeken de roltrap. Iedereen gooit zijn afval gewoon op straat; plakkaten ingedroogde kauwgom bij de bioscopen en cafetaria's, allerlei verpakkingen van junkfood. Niemand kijkt me in de ogen of glimlacht naar me. Niemand zegt sorry als ze in de weg lopen. Ik ben lucht voor hen.

Misdragen

Ik word er een beetje moe van dat ik geen vooruitgang zie

'Mijn' kinderen, vooral de jongetjes, lijken nooit gecorrigeerd te worden. Vaak neem ik hen in de schoolvakanties mee om iets leuks te gaan doen, en bijna net zo vaak ga ik eerder naar huis terug dan gepland, omdat ze zich in de openbare ruimte zo misdragen. Ze gooien hout en stenen naar de eendjes in het park. Ze zeuren om snoep, ijs en dure spullen. Ooit haalden kleine kinderen achter mijn rug geld uit mijn portemonnee. Ooit boog een jongetje van 4 mijn pink expres keihard en pijnlijk naar achteren, omdat ik hem verbood mijn bril te verbuigen.

Toch blijf ik iedereen door dik en dun verdedigen tegenover mijn kennissenkring. Ik heb tien jaar lang bol gestaan van begrip. Maar ik word er een beetje moe van dat ik geen vooruitgang zie. En ik heb er ook geen verklaring voor. Al die vrijwilligers. Al die subsidies. Al die faciliteiten, buurthuizen, bibliotheken, al die vrijwel gratis taalcursussen. Al die opvang, al die uitkeringen en toeslagen.

Waarom werkt dit niet? Omdat Nederland hen niet verwelkomt zoals Nadia Ezzeroili dat zou willen?

quote:fairy1 schreef op 04 februari 2016 @ 14:00:

[...]

Jawel, dat mag wel, alleen niet op de "daar moet een piemel in" manier.

Ik vind het jammer dat de discussie zo polariserend is vaak. Je bent òf een knuffelaar en linksgutmensch òf je moet voor de PVV stemmen anders spoor je niet. Ik ben geen van beide.

Ik zou graag zien dat het kaf van het koren wordt gescheiden bij de asielaanvragen. Heb het idee dat 'men' de enorme toestroom niet verwerkt krijgt. Iedereen moet geregistreerd worden, anders is er geen beginnen aan. Dat alleen al kost tijd, dan moeten die zaken bekeken worden, ook weer tijd en vervolgens stroomt er nog meer volk binnen. Dus een stop op de toestroom is voor iedereen wenselijk, ook voor de asielzoeker, die zit hier alleen maar te wachten en kan niks en glijdt af.Nee er hoeft van mij ook geen piemel in, maar ben wel blij dat er een tegengeluid op de knuffelaars is gekomen, want het gaat niet goed om iedereen maar binnen te laten. Nu weer een verhaal gisteren dat er zoveel kinderen zoek zijn, hoe weten ze dat in godesnaam dan, grote groepen zijn nog steeds niet geregistreerd?
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
Dat van die kinderen is mij ook niet duidelijk. Weet ook niet of dat klopt.
quote:Superhuisvrouw schreef op 04 februari 2016 @ 14:17:

Het COA is een grote big business.Hoe bedoel je dat? Het COA voert uit, ze krijgen een telefoontje van het ministerie. Er moet NU een opvangplaats voor 1000 man geregeld worden, we kunnen ze niet meer kwijt in de huidige capaciteit. Bel gemeenten en regel het.
quote:mienietjefietje schreef op 04 februari 2016 @ 14:25:

[...]

Nee er hoeft van mij ook geen piemel in, maar ben wel blij dat er een tegengeluid op de knuffelaars is gekomen, want het gaat niet goed om iedereen maar binnen te laten. Nu weer een verhaal gisteren dat er zoveel kinderen zoek zijn, hoe weten ze dat in godesnaam dan, grote groepen zijn nog steeds niet geregistreerd?Eerlijk gezegd heb ik ook mijn twijfels over het aantal kinderen dat wordt vermist. Die zijn misschien achter gebleven, met andere familieleden meegereisd of, hypothese, ze bestaan gewoon niet.
quote:Superhuisvrouw schreef op 04 februari 2016 @ 13:55:

[...]

ik heb meer moeite met geen internet dan met bellen en tv. Daarom hebben we ook geen alles in een pakket.Dan is er altijd nog iets wat werkt.Hoi,ik ben het de a.s. minnares van Halbe/Hongaarse burgemeestervrouw van Hollebollegijs
quote:MalleBabbe1 schreef op 04 februari 2016 @ 15:27:

[...]

Hoi,ik ben het de a.s. minnares van Halbe/Hongaarse burgemeestervrouw van Hollebollegijs Ik heb een hoop gemist geloof ik, mijn inbox staat open.
Mallebabbe
quote:fairy1 schreef op 04 februari 2016 @ 14:21:

[....]

Vandaag stond dit in de Volkskrant. Een ingezonden brief van een 'knuffelaar' die langzaam haar ideaalbeeld aan het bijstellen is.

....

'Mijn' kinderen, vooral de jongetjes, lijken nooit gecorrigeerd te worden. Vaak neem ik hen in de schoolvakanties mee om iets leuks te gaan doen, en bijna net zo vaak ga ik eerder naar huis terug dan gepland, omdat ze zich in de openbare ruimte zo misdragen. Ze gooien hout en stenen naar de eendjes in het park. Ze zeuren om snoep, ijs en dure spullen. Ooit haalden kleine kinderen achter mijn rug geld uit mijn portemonnee. Ooit boog een jongetje van 4 mijn pink expres keihard en pijnlijk naar achteren, omdat ik hem verbood mijn bril te verbuigen.

Toch blijf ik iedereen door dik en dun verdedigen tegenover mijn kennissenkring.

[/i]

Dat vind ik dus onbegrijpelijk. Why???

En hoeveel van dit soort types schrijft hier iets heel anders dan ze echt denken?
.
quote:Superhuisvrouw schreef op 04 februari 2016 @ 18:55:

Mallebabbe

fairy1 schreef op 04 februari 2016 @ 14:21:

[...]

Nou lijkt het net of ik bovenstaande heb geschreven, maar het was een citaat uit de Volkskrant van een vrijwilligster.

-edit-, bedankt voor het aanpassen.
quote:Nou lijkt het net of ik bovenstaande heb geschreven, maar het was een citaat uit de Volkskrant van een vrijwilligster.Snap ik hoor. Ik heb idd beetje onhandig ingekort. Pas het wel even aan.
.
Dank je Impala, dat is aardig.
quote:MarianneDavids schreef op 04 februari 2016 @ 14:43:

[...]

Eerlijk gezegd heb ik ook mijn twijfels over het aantal kinderen dat wordt vermist. Die zijn misschien achter gebleven, met andere familieleden meegereisd of, hypothese, ze bestaan gewoon niet.Misschien kinderen met meer als 1 naam, die dan als 3 kinderen geteld zijn maar er maar 1 blijkt te zijn?
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
quote:hollebollegijs schreef op 04 februari 2016 @ 08:17:

[...]

En het verzet werkt, Heesch krijgt geen mega opvang voor Libanezen, Palestijnen, Marokkanen etc.

http://nos.nl/artikel/208 ... tot-schrappen-opvang.html

En wat is een AZC hater?

Een gezonde kritische houding tegen een falende overheid die de regie kwijt is.Jazeker. En dan ben je dus ook gelijk extreem rechts. Dat snap je wel.
quote:mienietjefietje schreef op 04 februari 2016 @ 21:14:

[...]

Misschien kinderen met meer als 1 naam, die dan als 3 kinderen geteld zijn maar er maar 1 blijkt te zijn?Ook een optie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven