Gezondheid alle pijlers

Minderen/stoppen met alcohol deel 2

11-12-2015 23:20 3021 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor iedereen die wil minderen, of bewuster wil zijn van het alcohol gebruik, of helemaal wil stoppen met drinken of al gestopt is: hier kan je alles van je afschrijven!

We helpen elkaar waar nodig, bieden een luisterend oor, soms eens een schop onder je achterste en verder kan je hier eerlijk zijn over iets waar veel mensen zich toch voor schamen; een probleem met teveel of te vaak drinken.

Hopelijk wordt dit net zo'n inspirerend topic als deel 1!
Haar weer mooi in model Bonus?

Anne, heel het weekend niks? Eten helpt hè, dat het soms zo makkelijk is

Marjolein, geminderd is toch ook prachtig!

Nouhou Bella, weet je nog hoe ikzelf vorige week zat? Dat was nou niet bepaald een van de slimste zetten van mijn leven, integendeel zelfs
Hatsjikideee...
Tzippa, wat rot voor je zeg. Helemaal niet leuk, zulke harde lessen. Ik hoop dat je het eruit hebt kunnen gooien en sterk blijft!

Bonuhbakkie, er gaat niks boven een bezoek aan de kapper. Even lekker tijd aan jezelf besteden. Dat heb je wel verdiend, zo lang als jij al bezig bent. Merk je het ook aan je uiterlijk, je huid enzo?

Anne hou vol! Ik zou het heel erg knap van je vinden als je het weekend redt.

Ik red het ook vanavond, maar op het nippertje. In de auto naar huis begon er een duiveltje in m'n hoofd te praten: vanavond zou een glaasje wijn echt lekker zijn, ik ben nu zo goed bezig, kan echt wel, ik heb het nu veel beter onder controle etc. Potverdrie! Ik heb het helemaal niet onder controle, denk nog steeds elke dag aan wijn. En morgen een heel zware dag op werk dus zou ook een stom moment zijn. Gelukkig is er thee. Maar de chocola is op dus ik heb het zwaar vanavond.
Kun je niet even naar een winkel of pomp voor iets lekkers Dora?
Hatsjikideee...
Hoi hoi, er ligt nog een chocoladeletter! Hoop maar dat die uit 2015 komt....
haha Pausini, dan moet ik langs de wijn lopen dus dat doe ik maar niet.
Nou pausini ik heb t idee dat m'n haar scheef geknipt is aan de achterkant. Ben moe en Ddrs sjagerijnig. Ik erger me aan iedereen om mij heen. Voel me overal alleen in staan. En dat is eigenlijk ook zo hier thuis. Ach je wordt alleen geboren en gaan alleen dood.

Heb teveel te doen en daar kan ik niet zo heel goed tegen/mee omgaan. Raak van slag en reageer dan ook bitchy. Ik wil er wel anders mee omgaan maar lukt niet goed. Gaat wel beter dan toen ik nog dronk. Pfffffffffffffff
Bonuh herkenbaar! Als ik teveel op mijn bord krijg dan word ik ook zo. Dan raak ik gestrest en overprikkeld en heb ik ook het idee dat niemand mij eens ziet en wat ik allemaal doe. Wat ik vervolgens op iedereen waar ik van hou afreageer. Meestal gaat dit samen met die tijd van de maand. Dan ben ik zo chagrijnig dat ik gewoon weet dat ik onredelijk doe maar ik kan me dan gewoon niet meer inhouden. Na twee dagen is het weg.

Sterkte met de drukte. En als je echt scheef geknipt bent, terug gaan!

Dora: hou vol! Morgen ben je trots en fit!
Oh Bakkie, ik ken het. Je hebt een "kak" dag. Zo noem ik het. ALLES IS KAK!

Hier ook.
Fijn dames jullie reactie. Doet me goed. Is niet de tijd VD maand. Maar zou me niet verbazen als ik t ineens word onverwacht ofzo.

Idd een kak dag. De kapper is ver weg. Kwam zo uit. Dus daar kom ik niet meer. Kennis zei dat t wel meeviel.

Idd Betty dat ik niet gezien word. Zo voelt dat ja. Blegh. Ik ga serie kijken en hopen dat ik lui word. Ben dan zo onrustig en bozig geïrriteerd dat ik niet in bed wil liggen ofzo. Dwars in m'n kop.
Tzippa ik denk aan je.
He, goed Anne! Dit weekend kun je ook, denk maar dat het maar 1 weekend is op een mensenleven.

Dora; heb je het volgehouden?

Ach Bonus; we hebben allemaal wel van die periodes, dan moet je maar even heel lief voor jezelf zijn als een ander het niet doet!

Heb ik gister ook gedaan. Eerst fysieke arbeid en daarna allemaal lekkere dingen gehaald bij de supermarkt en die naar binnen gewerkt en lekker trash tv gekeken met een dekentje op de bank.

Als ik gedronken had, had ik de situatie heel anders gehandeld, ik ben nu veel sneller rustig eronder en kan het relativeren.

Iedereen weer succes dit weekend met minderen of niet drinken.

Betty; veel plezier bij je etentje he?!
Dank je wel, maar het etentje is uitgesteld dus dat wordt een potje thee!

Bonuh vandaag een betere dag?
Jaaaa. Heb hulp vandaag. Een fijne vriend gevraagd. En daar kan ik ook nog eens heel goed mee samenwerken!

Flink geklaagd ff Haha. Go go go. Vanavond vroeg naar bed

Jammer ja etentje verzet.

Tzippa goed aangepakt! Goed idee ook. Neem ik mee
Poe, heb het heel moeilijk en ga het forum nu ook maar eens gebruiken om van me af te schrijven. Situatie thuis is niet fijn. Bijna ex doet of er niets aan de hand is en loopt soms fluitend door het huis. Hij fluit nooit (moet er gvd ook nog eens bijkomen.)

Ik hou me de hele tijd in, geen zin in ruzie. Financieel spring ik er heel slecht uit en meneer loopt al te janken om elke cent die evt. naar mij toegaat. DE LUL.

Het is zo moeilijk dit want het houden van is bij mij niet over. Geen idee hoe hij erover denkt, maar ik weet wel zeker dat ik me niet meer zo laat behandelen.

Wat een narcist zeg. En nu wil ik drank, maar doe het niet. Heb wel chocola gekocht. Iets onschuldiger....
nieuwsbrief. Goed dat je van je afschrijft. Wat klinkt je situatie naar zeg.

Het lijkt wel alsof de meesten hier door die achterlijke mannen aan de drank gaan/zijn haha

Ik besloot dat de vent die mij belazerd heeft het niet waard is om me ellendig te voelen door drank. Chocolade hielp. En blijf hier lekker spuien, dat helpt ook!
Kut Nieuwsbrief! Wat moet jij je rot voelen.

Sowieso vind ik fluitende mensen al irritant, maar helemaal als je ongelukkig bent en iemand eens lekker loopt te fluiten

Zijn jullie lang samen? Heb je werk? Kan je meer werken?

Weet je zeker dat je er heel karig uitkomt?

Praten jullie überhaupt wel?

Ik had vanmorgen ook een akkefietje met man. Getver wat kunnen kerels soms vervelend zijn zeg. Hij is nu naar een vriend en ik heb lekker het huis voor me alleen. Zonder wijn, met thee!
Enne Nieuwsbrief: super knap van jou dat jij je zo sterk houdt! Kan je die man niet gewoon even een lekkere beuk verkopen? Denk dat je daar nog beter door voelt dan door wijn of chocola.
Werk is karig en moeilijk om meer te krijgen. Huis heeft gelukkig wel overwaarde. Ik kan helaas niet blijven, onvoldoende inkomen. Prima als hij mij uitkoopt. Maar dan....

vindt maar een woning.

Praten ahum hij weet zelfs ja of nee op een open vraag te zeggen. Knap hoor. Overigens lult hij bij anderen de oren van de kop.

De charming man.....lul.

Maar het moeilijkste is dat voor mij de liefde niet over is. Nou ja, nog een verslaving om van af te kicken.

Een beuk, nee. Wel in gedachte hoor, gisteren verslikte hij zich in een snoepje, ik had mijn nieuwe huis al ingericht van de erfenis.

Ha!!!!

1 ding weet ik zeker, ik ben sterk en kom er wel.
Oh ja lang samen, ja.
Dat snoepje

Maar kun je niet 'gewoon' meer je eigen leven leiden en ook net doen alsof je neus bloedt Nieuwsbrief?

Waarom moet je koste wat het kost scheiden en jezelf naar een niveau brengen waar het zoveel moeilijker wordt.
Hatsjikideee...
Daggggg, blijf niet onder 1 dak met iemand die mij zo superieur weet te behandelen (sinds een maand of 8). Nee zo laag wil ik niet zinken. Overigens vriendinnen van mij zeiden dat ook. Pluk 'm kaal en leef verder en laat 'm sterven (letterlijke woorden).

Voel me ook te goed om te gaan bedelen om alimentatie, doet hij toch niet.
Heeft hij een ander? Dat hij ineens de laatste 8 maanden zo doet? Apart als iemand ineens zo verandert qua gedrag.

Dat snoepje haha! Zie het voor me!

En ik vind het goed dat je voor jezelf kiest, je bent ook sterk en ik weet zeker dat je er wel komt. Maar dat je nog van hem houdt maakt het wel een pijnlijke en lange weg.

Therapie geen optie trouwens?
Nee, geen ander, dat stadium heb ik ook al achter de rug. Ach ze was maar 20 jaar jonger.
En nee ben niet met Jan Slagter getrouwd.
Hee Nieuwsbrief, ik weet niet wat ik moet zeggen. Heb wel 20 vragen maar die herkenbaarheid he? Schrijf maar lekker van je af hier. Ik denk dat je vriendinnen wel een punt hebben, maar heb weinig verstand van zaken. Het klinkt wel erg onrechtvaardig, zo'n fluitende man en jij met al je zorgen. Zitten jullie nu sinds 8 maanden in deze situatie? Dan is het vast goed dat je nu besluit dat er zo niet met jou omgegaan mag worden. En wat sterk van je dat je alleen maar naar chocola grijpt. Wou dat ik een dikke doos bonbons bj je kon laten bezorgen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven