Postcrossing, deel 11

08-08-2015 20:04 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
Praat hier mee over postcrossing!

Hoe werkt het?

registreer je op de website en vul je profiel in

vraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereld

stuur een ansichtkaart naar dat adres

als de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegeven

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!

Om te weten welke avonturen wij op postgebied al beleefd hebben (stelt niets voor, maar zo klinkt het misschien beter) zie hier deel 10

Kaartje registreren en je postcardwall

Als je op je postcardwall afbeeldingen van je kaartjes wilt hebben, dan kun je de verzonden kaartjes uploaden totdat ze geregistreerd worden. Voor het uploaden moet je ze scannen of fotograferen. Wanneer je in je lijst 'travelling postcards' kijkt, zie je achter elk adres een groen rondje met een plusje. Als je daarop klikt kun je het bestand (PNG of JPG) uploaden. Wanneer het kaartje geregistreerd wordt, is er ook nog een kans dat de ontvanger het kaartje upload.

Bij registeren vul je eerst het ID in, daaronder zie je een leeg vak. Daarin schrijf je je hurray tekst. (wel zo leuk) wanneer je dan klikt op 'registreren' krijg je nog de mogelijkheid om de afbeelding te uploaden. Dit kun je in principe ook later nog doen, op dezelfde manier als bij travelling postcards.
Later is nu
Labellei, wat een goede kater-update! Fijn dat het weer wat beter met hem gaat!

En leuk, weer nieuwe mensen. Welkom!

Yogayup, bij het wijzigen van je profiel kun je aangeven of je wel of niet binnen je eigen land ook kaartjes wilt versturen/ontvangen. Binnen Nederland komen je kaartjes sneller aan en dan ontvang je dus zelf ook weer sneller kaartjes. Sommige mensen gebruiken deze optie om in het begin alles een beetje op gang te krijgen.
quote:labellei schreef op 06 februari 2016 @ 15:58:

Hahaha ik ken dat. Bij "mijn" Primera hier in "mijn" wijk waren er altijd alleen vrouwen. Totdat er laatst ineens een jonge knul achter de balie stond. Dat was inderdaad een rare gewaarwording.

Zó spannend die bezoekjes aan de Primera.

Bij "jouw" Primera verkopen ze geen ansichtkaarten toch?Wel wat, maar weinig. In L zit een hele mooie fijne kaartenzaak
Later is nu
Ik had vandaag weer 2 kaartjes in de bus. Eén uit Canada en één uit Japan.

Ik moest wel lachen om het Canadese kaartje. Ik heb ik mijn profiel staan dat ik vanwege mijn werk in een grote stad woon, maar hoop ooit te verhuizen naar het platteland (of zelfs een ander land). En dat ik graag zou dagdromen over die wens aan de hand van kaartjes vanuit de hele wereld. En dat daarom kaartjes van natuur over de hele wereld welkom zijn. De Canadese zegt daarover:

"I very much agree with you on your outlook towards what you see around you. With a wonderful tool as postcrossing it’s a great opportunity to look at something different for a change. It sure is the cheaper alternative to traveling I must say."

Dan zou je toch een afbeelding verwachten van wat prachtige Canadese natuur. Maar wat ik kreeg was dit:

Klik

Ik moest er wel om lachen. Ze had in ieder geval mijn profiel goed gelezen en geen standaardtekst geschreven. Ze stelde ook nog wat vragen, dus kreeg een uitgebreide hurray.

Het kaartje uit Japan was echt prachtig. Van de Chinese muur die door een bergachtig landschap loopt, bij zonsondergang in een heel nevelachtig sfeertje. Ook daar ging een blije hurray naartoe.
Ik ben wel benieuwd naar die kaartenzaak in L Dreamer. Die verkoopt dus ook ansichtkaarten?

Ik durf nog niet te hard te juichen qua katermans. Ik ben heel voorzichtig een heel klein beetje positief.

Oh en ik had vandaag 0 kaartjes in mijn brievenbus. Helaas. Maar ik sta ook 1 voor met ontvangen dus ik hoop nu in eerste instantie op Hurrays.
Ik vind het kaartje wel leuk, Rivka, én je had alweer post! Leuk zeg!

Ja, een niet te grote zaak, ook met wierook enzo, en hele mooie ansichtkaartjes. Echt mooie. Naast de opticien.
Later is nu
Leuke post Rivka! En die bunnies is inderdaad wat anders dan de Rocky Mountains.

Bedankt voor de tip van die winkel Dreamer. Komt (ook) op mijn lijstje.
Ja, alweer post. Het begint nu goed te lopen. Maar ik loop ook al een hele poos flink voor met verzenden. Loop op het moment nog 10 voor.

Wat ik vooral grappig vond is dat de tekst en de afbeelding zo niet met elkaar stroken.
Thanks voor het warme bad hier.

Nu een noob-vraag: wat is een hurray? Is dat als een kaart echt bijzonder is?
Goedemorgen yogajub.

Een hurray is een bedankantwoord als je je ontvangen kaart registreert.

Je vult de code in en daaronder is een leeg vak waar je kan typen.

Het wordt zeer gewaardeerd als je een leuk bedankje stuurt, iets over de kaart zegt of een vraag beantwoord als er iets op de kaart staat
Ow ow.. En natuurlijk krijg jij een hurray in je mail als jou kaart is aangekomen via de mail
Yogajup: ik hoop voor jou dat je binnenkort (eind deze week?) de eerste en

hopelijk blije Hurray in je mailbox krijgt.

Hurrays zijn erg belangrijk voor Postcrossers, maar daar zul je de komende tijd wel achter komen.

Hier even weer een dip qua katermans. Meneer wil niet meer eten én geen medicijnen. Sorry dat moest ik even kwijt. Ik zal me zo even weer opladen met nieuwe energie en moed voor een volgende medicijn-worsteling. (Gisteren is er al een retro 70's lamp gesneuveld... en het allerergste daarvan vond ik dat hij toen zijn medicatie nog steeds niet binnen had gekregen, die lamp deed het toch al niet .)

Sorry voor off topic.

On topic: geen bijzonderheden, ook nog geen nieuwe Hurrays helaas.
Arme Poes toch.. Hopelijk geen gehannes meer vandaag met de medicatie.. Sterkte
Ach Labellei, wat een zorgen toch nog steeds om je katertje.

En wat lastig dat het medicijnen geven zo'n strijd is. Moet hij vaak medicijnen hebben? Is er anders geen mogelijkheid dat iemand je helpt met vasthouden? Dat scheelt misschien al veel in het worstelen.

En geen excuses voor off-topic hoor. Heel logisch dat je het even kwijt moet.
Thanks voor de lieve woorden!

Hij moet 2X per dag 1 1/4 tablet. En nog een vloeibaar medicijn over zijn eten, wat hij nu dus niet opeet.

Maar goed, ik heb er net weer een pil in gekregen dat is in ieder geval weer wat. En nu hoop ik dat hij straks toch echt wel honger krijgt en gaat eten.
Oh, gelukkig weer een pil erin gekregen. Ik hoop met je mee dat hij straks wat gaat eten. Sterkte ermee!
Arm beestje. Dat begrijpt natuurlijk totaal niet dat die medicatie bedoeld zijn om hem beter te maken. En het leek er toch op dat hij weer opknapte?

Bedankt voor de uitleg over de hurrays

Ik voel mij echt zo'n noob, maar goed: dat ben ik ook.
Ja hij knabbelde vrijdagavond en gisterochtend alweer aan zijn brokjes. Maar nu dus niet meer.

Ik hoop ook zó dat hij straks weer wat gaat smikkelen....
Mag je mij uitleggen wat een noob is yogajub? En je bent het vast niet hoor
Een noob is iemand die niet ervaren is op een bepaald gebied. In mijn geval: ik ben totaal nieuw in het postcrossingswereldje. Dus voor mij zijn alle termen en handelingen nieuw

Maar nu ik verder lees: ik ben een newbie, want een noob is niet slim te maken (kom ik net achter)
Ik heb net weer een adres getrokken. Van een Duitser met een geheel leeg profiel. Zelfs niet die ene zin dat elk kaartje welkom is. Hij heeft al meer dan 1.000 kaarten gekregen en de ene is nog mooier dan de andere. Ik zou tekenen voor zo’n postcardwall. Van mij krijgt hij ook één van mijn mooiste kaartjes. Zo werkt dat dus kennelijk. Nou weet ik niet of zijn profiel altijd leeg is geweest of dat hij het in de loop van de tijd heeft aangepast. Ik ga het hem gewoon vragen. En dan maar hopen dat hij in zijn hurray’s wel iets van tekst zet.

Tegenover één van mijn mooiste kaartjes staat wel dat hij mijn lelijkste postzegels krijgt, haha. Bij mijn laatste bestelling bij Postzegels met Korting zaten een paar velletjes echt saaie postzegels. Een velletje met saaie Bea’s en ook nog een paar ronduit lelijke postzegels. Zo donker, bijna zwart, dat ik niet eens kan zien wat er nou op staat. Dus die gaan naar hem.
quote:yogayup schreef op 07 februari 2016 @ 11:30:

Maar nu ik verder lees: ik ben een newbie, want een noob is niet slim te maken (kom ik net achter)
Ach Labellei, wat hoop ik voor je dat het goedkomt.

Hier is het ook maar rustig, had vanmorgen 1 hurray in de digitale bus uit de USA. Verder had ik wel wat kaartjes die ik verwacht had dat ze zouden aankomen maar dat is helaas niet gebeurt, de ontvangers zijn ook niet allemaal zo actief. Hopelijk zijn ze op vakantie, want Taiwan 25 dagen bijv vind ik best lang. (Ontvanger is een ruime week nog niet online geweest) en nog steeds geen hurray uit Duitsland.....

Ik ga nog geen nieuw kaartje schrijven want volgend weekend zit ik met een vriendin een weekendje in Antwerpen en zij doet ook aan postcrossing. We vinden het dan wel leuk om een paar adressen te trekken en daar kaartjes te kopen. Aangezien de hurrays zo langzaam gaan laatste tijd wacht ik dus eerst maar even af, straks kan ik daar geen adressen trekken. (Maar heb ook nog wel wat Europese kaartjes onderweg dus verwacht echt wel iets)

Deze week heb ik trouwens ook 2 hele leuke kaartjes gehad waar ik echt heel blij mee was. Eentje moet ik nog registreren want moest gisteren weg toen ik hem vond en was pas laat thuis.

Ik zal voor je duimen yogayup, dat je maar snel een hurray ontvangt. Dan ben je binnenkort newbie af
Aha yogajub.. Weer wat geleerd..

@Rivka van mij had hij een hele lelijke gekregen hoor.. Een beetje moeite kan geen kwaad en zou mn mooiste bewaren voor iemand die het hem op zn lijstje heeft staan
Haha, ik geloof dat ik niet eens lelijke kaartjes kàn versturen. Heb zelf in het begin een aantal echt lelijke kaartjes gekregen en vond dat zo'n deceptie.

Ik zou geen leeg profiel aandurven, omdat ik bang ben dan vooral rommel te krijgen. Maar juist daarom stuur ik naar hem juist wel een mooi kaartje. Ik ben wel benieuwd hoe zijn lege profiel is ontstaan en hoop dat hij daar iets over wil zeggen. Maar waarschijnlijk zoek ik er gewoon teveel achter.

En leuk, HappyOwl, een weekendje Antwerpen. Daar hebben ze vast weer andere leuke kaartjes dan hier. Hopelijk krijg je deze week de verwachte hurray's en kun je volgend weekend een paar leuke Belgische kaartjes versturen.
Ik had aardig wat pagina's terug te lezen! Er is een hoop gebeurd. Labellei wat vervelend van je kat zeg... Ik weet hoe het voelt als je diertje ziek is :( sterkte en ik duim voor je dat het goed gaat komen!!

Ik had deze week 4 hurrays dus gisteren vier kaarten mogen schrijven naar: Tsjechië, Amerika, Duitsland en Rusland. Helaas geen 'nieuw' land. Gisteren uit Engeland een leuke kaart ontvangen met een recept voor clotted Cream. Heerlijk met verse scones!

Hoe bewaren jullie trouwens je kaarten? In een bak of in een map of op een andere manier??

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven