begin van bevalling

24-10-2008 14:41 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoe voel je dat je bevalling gaat beginnen?
MMM, eens even denken, met krampen denk ik zo. Ook wel weeen genoemd volgens mij
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Bij mij begon het met, dat ik ineens wakker werd 's nachts en mijn vliezen braken. Maar de avond ervoor had ik al een zeurende rugpijn alsof ik ongesteld moest worden.
Stressed is just desserts spelled backwards
Of doordat je ineens een plons water verliest kan ook een aanduiding zijn.

Ben je toevallig zwanger?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Ik had al een paar dagen van tevoren een beetje bloederig slijmerige afscheiding (en nog geen weeen).
Dat kun je toch makkelijk te weten komen via allerlei babyforums en weet ik veel? Er zijn 100 bevallingsverhalentopics.

Heb zelf geen ervaring ...maargoed. Heb wel altijd gehoord dat je echt wel voelt wanneer het eraan komt.
Fame...ik ben inderdaad zwanger...anders zou ik de vraag toch niet stellen. Ik ben binnenkort uitgerekend en wil daarom ervaringen van anderen weten. had nl gisteren zeurende buikpijn. Was benieuwd of dit een teken kon zijn.
Best interessante vraag moet ik zeggen.

Dus eerst plons en dan weeen of andersom. of verschilt dat per persoon.
als jouw zeurende buikpijn lijkt op menstruatiepijn kan het wel een begin zijn.
Stressed is just desserts spelled backwards
Zeker je eerste kindje?

Een eerste bevalling duurt meestal lang en je krijgt tijd genoeg om te weten of het echt zo ver is hoor! Weken voor de bevalling krijgen vrouwen vaak "harde" buiken, een soort van voorweeen. Als het echt zo ver is, "herken" je het echt wel, do'nt worry, het is met niets te vergelijken.

Veel plezier en sterkte, mocht het nodig zijn.
Zeurende buikpijn kan idd een begin zijn, maar hoeft zeker niet. Had ik al weken vantevoren zo nu en dan. Ik verloor op een gegeven moment `s nachts mn slijmprop en een half uur later kreeg ik mn 1e echte wee, dat voelde echt anders als een beetje zeurende buikpijn. Toen wist ik dat het begonnen was. Succes!
quote:Fame schreef op 24 oktober 2008 @ 14:46:

Of doordat je ineens een plons water verliest kan ook een aanduiding zijn.

Ben je toevallig zwanger?
Inad en ik zijn echt twee verschillende personen.
ok, nog even serieus.

Mijne begon met het breken van de vliezen. Geen hele plons, maar gewoon een plonsje. Bed was niet doorweekt of zo. Had nacht met oefenweeën achter de rug.

Ben 48 uur na het breken van de vliezen ingeleid omdat er, behalve nog 2 nachten oefenweeën, helemaal niets gebeurde. Ben 15 uur na het inleiden bevallen. Dat was overigens mijn vierde slapeloze nacht, omdat ik dus steeds dacht dat het was begonnen. Ik vond ze namelijk best pijnlijk, die oefenweeën, ik kon er niet van slapen.

Succes met baren.
Inad en ik zijn echt twee verschillende personen.
om kwart voor 8 werd ik wakker moest na de wc en mijn vliezen braken op de wc een kwatier later had ik mijn eerste wee en om 10 voor half 2 was Kayne er.Je voelt het echt wel wanneer het begint.
Bij ons in de familie breken altijd opeens de vliezen, een poosje later heb je je kind in je armen.
quote:Potjethee schreef op 24 oktober 2008 @ 14:49:

Dat kun je toch makkelijk te weten komen via allerlei babyforums en weet ik veel? Er zijn 100 bevallingsverhalentopics.

Heb zelf geen ervaring ...maargoed. Heb wel altijd gehoord dat je echt wel voelt wanneer het eraan komt.

Geen een bevalling is hetzelfde, al lees je 100 andere verhalen, de jouwe is weer totaal anders. Met de opmerking dat je echt wel weet dat het begonnen is, hoef je ook niks aan te hebben, ik twijfelde of het bij mij echt begonnen was en toen had ik ook al dik 6 CM ontsluiting en is nog geen uur later mijn zoon geboren.

Dus, als het tegen die tijd is dat je het echt niet zeker weet, gewoon de verloskundige bellen, duidelijk uitleggen wat je voelt en dan kan zij heel goed zelf beslissen of het nut heeft om langs te komen!

Succes met je bevalling en de laatste loodjes!
Bij mij begon het met een soort menstruatiekramp, die circa elke 15 minuten opkwam en weer verdween, opkwam en weer verdween. In de loop der uren veranderde deze kramp meer en meer in echte weeën, die je slechts puffend kon doorstaan.

Mijn vliezen braken niet vanzelf, die werden pas 13 uren na aanvang doorgeprikt door de verloskundige. En nogmaals 12 uren later beviel ik.

Veel succes Maybe, je kan het!
quote:Potjethee schreef op 24 oktober 2008 @ 14:49:

Dat is dus níet waar. Ik lag nota bene al ín het ziekenhuis. Had de dag ervoor wat last van harde buiken, maar geen pijn. Toen kreeg ik wat krampen, ik melde dat aan de verpleegkundige, maar die betwijfelde of ik aan het bevallen was. En omdat ik eigenlijk geen echte pijn had betwijfelde ik dat ook.

Aan een CTG gelegd (dan meten ze oa de weeenactiviteit) maar daarop was niets te zien, dus conclusie: u bent níet aan het bevallen. Ondertussen kreeg ik toch écht wel pijn, na veel zeuren toch de gyn erbij gehaald en ik bleek al 3 cm ontsluiting te hebben. 5 uur later was dochter er al.

Ik bedoel maar.....
Mijne begon met zeurende kramp in de onderbuik, vervolgens verloskundige gebeld wat het kon zijn. Die meldde me dat het het 'begin' was, maar rustig nog 2 weken kon duren voor het écht zou doorzetten.

Bij mij was dat niet het geval en begonnen de echte weeën de dag erna.

Vliezen braken bij mij niet, die hebben ze doorgeprikt in het ziekenhuis. Maar dat schijnt ook een fabeltje te zijn dat vliezen eerst breken en dan pas de weeën, bij de meeste vrouwen is dat andersom.

succes!
Ik merkte er ook niets van dat het proces al begonnen was. Ja, ik had wat harde buiken, meer niet. Nu was het bij mij ook nog niet de bedoeling dat ik ging bevallen, maar toch.

Hoe ik wel merkte dat ik ging bevallen? Doordat de verpleegkundige me zei dat ik maar eens richting verloskamer moest, omdat de artsen intussen wel eens wilden beginnen met inleiden. Ook toen trouwens: ik ben ingeleid door middel van een ballonkatheter en een infuus met weeopwekkers en het was in mijn geval dus nogal duidelijk dat het begonnen was. Behalve voor mij. Ik had het nog steeds over "dat ik wel wat harde buiken had ja". Waarop de gyn met toelachte "dit zijn weeën hoor". Oh. Dus.
quote:Annie Ooi schreef op 24 oktober 2008 @ 15:38:

[...]

Geen een bevalling is hetzelfde, al lees je 100 andere verhalen, de jouwe is weer totaal anders. Met de opmerking dat je echt wel weet dat het begonnen is, hoef je ook niks aan te hebben, ik twijfelde of het bij mij echt begonnen was en toen had ik ook al dik 6 CM ontsluiting en is nog geen uur later mijn zoon geboren.

Ik kreeg bij de zwangerschap van de derde weeën. Voortijdig welteverstaan. Ik lig aan het CTG en zeg nog tegen man dat die harde buiken eigenlijk best wel regelmatig komen. Ja, duhuh, het waren echte weeën (leverde ook ontsluting op etc.). Bij twijfel gewoon bellen.
Haha, ik wilde vandaag een soortgelijk topic openen, maar dan in de trant van, IK BEN HET ZAT!!!

Bij mij begon het dus ook met krampen in de onderbuik en redelijk gevoelige harde buiken, dat zo om de 20 minuten.

Dat zette lekker in 1 dag door bij de eerste.

En nu nr 2.

Nu heb ik het weer, het wil alleen niet doorzetten. Vanaf zondagavond heb ik regelmatig een paar uur best wel heel erg gevoelige harde buiken en na 3 uur stopt het weer!! Word er gek van!! Wanneer komt t nu!!!???

Zou toch denken dat dit het begin is?!
O en aan het infuus bij bevalling nummer vier zei ik om half tien tegen man dat het best pittige harde buiken waren. Om tien uur toch maar even gaan liggen, want ik voelde me niet lekker. Om kwart voor tien kreeg ik drie echte weeën en vijf voor tien was dochter daar. In anderhalf uur, zonder noemenswaardige weeën ofzo, alleen harde buiken die nog braaf een pauze van een minuut of twee hadden en ik kon me nog prima met allerhande zaken bezig houden naast bevallen. Ik zei tegen de gyn na de tweede echte wee dat ik dochter voelde komen. Gyn zei dat ik nog teveel praatjes had, maar keek toch maar even onder het laken. En zag het hoofdje komen. LOL
OOoohh ik leef zo met je mee. Ik heb nog niet zo lang geleden een IK BEN HET ZAT topic geopend.

Ik heb ruim twee weken fikse voorweeen gehad waarvan ik elke keer dacht dat het door ging zetten. En ik wist al van eerdere bevallingen wat ik eventueel zou kunnen verwachten.

Maar.... voorweeen zijn geen weeen. Ze kunnen hooguit doen hopen dat het doorzet. Zodra je die hebt, dan weet je het zeker en twijfel je niet.

Heel veel succes!
Fluffy, das een uitzondering hahaha. Net als bij mij. Kind er uit bij eerste perswee in nog geen twee minuten

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven