Napraattopic deel 54

27-01-2016 13:14 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraattopic.

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
Advocaat heeft wel een 14% alcohol. Boerenjongens en boerenmeisjes heeft volgens mij ook een hoog percentage. Is bedoeld om de tongen lekker los te maken. Praten gaat vanzelf beter.
quote:SuzanneSuus schreef op 08 februari 2016 @ 13:09:

[...]

Is de buurvrouw al niet aan de sherry?Ja dat zou natuurlijk kunnen,dat zou ik dan wel eerst even controleren..
quote:Pumps_italiaans schreef op 08 februari 2016 @ 13:09:

Advocaat heeft wel een 14% alcohol. Boerenjongens en boerenmeisjes heeft volgens mij ook een hoog percentage. Is bedoeld om de tongen lekker los te maken. Praten gaat vanzelf beter.En tongzoenen?
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
Rumbonen en kersenbonbons bevatten ook alcohol. Met likeur is lekker. Met suikerwater op alcohol...
quote:SuzanneSuus schreef op 08 februari 2016 @ 13:09:

[...]

Is de buurvrouw al niet aan de sherry?

Vast wel. Die heeft geen kinderen meer thuis.

Ik ga het gewoon doen. Zonder babyfoon. Living on the edge. Heb nog niks heb gedronken. Dat scheelt.
quote:yette schreef op 08 februari 2016 @ 13:13:

[...]

Ik ga het gewoon doen. Zonder babyfoon. Living on the edge. Heb nog niks heb gedronken. Dat scheelt.

[...]

quote:Moiren_ schreef op 08 februari 2016 @ 13:06:

[...]

Daarom ben ik zo blij met dat soort topics.die zijn jouw licht in de duisternis.
very metal

[...]

Ik ga het gewoon doen. Zonder babyfoon. Living on the edge. Heb nog niks heb gedronken. Dat scheelt.Pas op dat je niet verslaafd raakt aan de enorme kick die je ervan krijgt. Voor je 't weet wil je zoiets elke dag.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

quote:Moiren_ schreef op 08 februari 2016 @ 13:08:

[...]

Ik ben alleen. Stel dat ik van de trap val en mijn heup breek. En dan? Kan ik mooi in mijn onderbroekie dagen liggen wachten totdat het kind thuis komt

Wij hebben hier een rooster in de straat, per dag een bob tot 22.00 u en daarna de lichte slapers bij de babyfoons.

Levensgevaarlijk anders.
Maar de oudjes deden het alleen op feesten en partijen. Zonder rijbewijs en auto kom je toch niet ver.

Likeur heeft tot 71% alcohol.

Bij een glas van 100 ml krijg je dus 71 ml alcohol binnen.
quote:Pumps_italiaans schreef op 08 februari 2016 @ 13:21:

Maar de oudjes deden het alleen op feesten en partijen. Zonder rijbewijs en auto kom je toch niet ver.

Likeur heeft tot 71% alcohol. De oudjes komen uit gezinnen van minstens 6 kinderen dus veel feestjes en partijen. Ook nog 'gewoon' bruiloften bij een huwelijk, 12 en een half jarig, 25, 30,40,45,50.

Volgens mij dronken ze vroeger dagelijks een borrel of een sherry'tje.
quote:Pumps_italiaans schreef op 08 februari 2016 @ 13:21:

Bij een glas van 100 ml krijg je dus 71 ml alcohol binnen.Alleen als je het helemaal leeg drinkt.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Notenlikeur

https://nl.wikipedia.org/wiki/Vruchtenlikeur

https://nl.wikipedia.org/wiki/Kruidenlikeur

https://nl.wikipedia.org/wiki/Cr%C3%A8melikeur

Aha: Daar komt de link naar medicijn... Van origine waren likeuren geneeskrachtige elixers. Al in de vroege Middeleeuwen lieten monniken heilzame kruiden op alcohol trekken; de etherische oliën van gedroogde planten en kruiden losten erin op. Om de drankjes drinkbaar te maken werd er suiker aan toegevoegd.
Ach, de optochten gaan niet door...

Ik ga er toch even uit. Er zijn nu genoeg besloten feestjes.

De holbewoners komen tevoorschijn.

I prefer the sun.
quote:yette schreef op 08 februari 2016 @ 12:20:

[...]

Niet drinken is niet erg. Met mate drinken ook niet.

De bemoeizucht is erg.

Je kan (alleenstaande) ouders gewoon niet verplichten niks meer te doen dat mogelijk enig risico met zich meebrengt. Dan is het eind zoek.Niemand die dat verplicht toch?
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
quote:BridgetteDubois schreef op 08 februari 2016 @ 12:35:

[...]

Elke dag 1 biertje vind ik nog steeds met mate hoor. Ik wil alleen zelf niet elke dag drinken, nee. En stel dat man elke avond een biertje drinkt, dat zien onze kinderen toch niet. Dus nee dat zou ik inderdaad niet erg vinden.Elke dag bier vind je eerst n slecht voorbeeld en zorgelijk maar nu opeens niet. Bijzonder.
PB's verzenden lukt niet. Ik kwam fout in wiki tegen. Wilde alleen naar degene voor wie het relevant was sturen, maar lukt niet. Vreemd. Ik kreeg namelijk een error. Maar ik leg het privé wel vast.

De doorverwijspgina's zijn ook niet meer was ze geweest zijn. Of juist wel. Dat weet je dus niet.
Wow, de storm begint toch echt flink door te zetten.
quote:hatsetats schreef op 08 februari 2016 @ 13:58:

[...]

Elke dag bier vind je eerst n slecht voorbeeld en zorgelijk maar nu opeens niet. Bijzonder.

Ach je wil me nu gewoon ergens op pakken. Flauw is dat.

Ik heb toch al gezegd dat ik het een verschil vind of kinderen het zien dat je elke dag drinkt. Dat vind ik zelf inderdaad geen goed voorbeeld. Maar zoals ik ook al aangaf, er is niet 1 goede manier.
quote:BridgetteDubois schreef op 08 februari 2016 @ 14:07:

[...]

Ach je wil me nu gewoon ergens op pakken. Flauw is dat.

Ik heb toch al gezegd dat ik het een verschil vind of kinderen het zien dat je elke dag drinkt. Dat vind ik zelf inderdaad geen goed voorbeeld. Maar zoals ik ook al aangaf, er is niet 1 goede manier.Pakken? Nee hoor, je maakt jezelf n beetje te belangrijk lieve schat. Je praat jezelf gewoon enorm tegen, ook in dit topic.
quote:hatsetats schreef op 08 februari 2016 @ 14:09:

[...]

Pakken? Nee hoor, je maakt jezelf n beetje te belangrijk lieve schat. Je praat jezelf gewoon enorm tegen, ook in dit topic.Valt wel mee hoor. Je wil gewoon niet lezen hoe ik het bedoel. Veel plezier daarmee en ik ben geen lieve schat.
quote:Pumps_italiaans schreef op 08 februari 2016 @ 14:01:

Wow, de storm begint toch echt flink door te zetten.

Het valt hier tot nu toe nog wel mee..

Het waait wel maar van storm is nog geen sprake..
quote:hatsetats schreef op 08 februari 2016 @ 14:09:

[...]

Pakken? Nee hoor, je maakt jezelf n beetje te belangrijk lieve schat. Je praat jezelf gewoon enorm tegen, ook in dit topic.En alleen zij doet dat volgens jou?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven