Gezondheid alle pijlers

WeightWatchers

08-02-2016 14:32 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Waarschijnlijk de zoveelste topic over een dieet, sorry daarvoor.

Ik ga vanaf morgen de Boodschappengids van weightwatchers gebruiken, gekregen van een kennis. Heeft iemand ervaringen met Weightwatchers en misschien wat tips? Ik ga voor de 22 punten op een dag (oud boekje)

Hoe lang deden jullie erover om een bepaald gewicht kwijt te raken? en hoeveel kilo
22 punten, wil je dood?!
In het oude boekje zijn er andere afmetingen. In het nieuwe boekje is dat weer anders
22 is wel héél erg weinig, ik wil er een kilo of vijf af hebben en mag 30 dag- en 42 extra weekpunten
Zijn het nog flexipoints? Hou oud is het programma dat je aanhoudt? Heb je de 22 punten uitgerekend naar aanleiding van je gewicht, leeftijd en lengte? Als je op een normale manier het programma volgt dan zou je rond de halve kilo per week kunnen afvallen en dat is ook het beste en mooiste voor je lichaam meestal.
Oke ja ik heb het advies van een kennis gehad om er 22 te nemen, daarmee is zij zelf 15 kilo afgevallen. Bij mij moet er ook 20 kilo vanaf, misschien dat ik later naar wat meer punten kan?quote:Meauve01 schreef op 08 februari 2016 @ 14:39:

22 is wel héél erg weinig, ik wil er een kilo of vijf af hebben en mag 30 dag- en 42 extra weekpunten
Het zijn inderdaad nog de flexipoints, ik heb verder niks opgemeten. Is er een manier om dat te doen?quote:Yavanna schreef op 08 februari 2016 @ 14:39:

Zijn het nog flexipoints? Hou oud is het programma dat je aanhoudt? Heb je de 22 punten uitgerekend naar aanleiding van je gewicht, leeftijd en lengte? Als je op een normale manier het programma volgt dan zou je rond de halve kilo per week kunnen afvallen en dat is ook het beste en mooiste voor je lichaam meestal.
De oude methode is vervangen door een nieuwe, de huidige aanpak én de puntentelling is dus compleet anders. Als je er mee wil beginnen is het wellicht net zo handig om jezelf aan te melden voor de online WW, dan kun je het gericht op jouw huidige cijfers en wensen aanpakken. Lijkt mij handiger en gezonder dan zelf wat voort te borduren?
quote:Isabeaud schreef op 08 februari 2016 @ 14:41:

Het zijn inderdaad nog de flexipoints, ik heb verder niks opgemeten. Is er een manier om dat te doen?

[...]

Dat is nou net de grap van WW, dat je niet zelf de punten kan bepalen.
Ik heb dit gevonden

Je kan berekenen hoeveel punten er per dag zijn toegestaan middels de onderstaande formule :

Geslacht: (1)

vrouwen 7 / mannen 15

Leeftijd: (2)

18-20 jaar --> 5 punten

21-35 jaar --> 4 punten

36-50 jaar --> 3 punten

51-65 jaar --> 2 punten

65 en ouder -> 1 punt

Gewicht: (3)

De tientallen tellen (dus: 83 kg = 8 punten, 51 kg = 5 punten, 108 kg = 10 punten,...)

Lengte: (4)

< 1,60 = 1 punt, 1,60 m en groter = 2 punten.

Activiteit: (5)

Zittend = 0 punten

Rechtstaand / gedeeltelijk zittend = 2 punten

Lopend / gedeeltelijk rechtstaand / zittend = 4 punten

Intense fysieke activiteit = 6 punten

Stabilisatie:

Om gewicht te verliezen = 0 punten

Om de stabilisatie te beginnen = 4 punten

(1)+(2)+(3)+(4)+(5)+(6) = je nieuwe dagelijkse puntenaantal
quote:Isabeaud schreef op 08 februari 2016 @ 14:49:

Ik heb dit gevonden

Je kan berekenen hoeveel punten er per dag zijn toegestaan middels de onderstaande formule :

Geslacht: (1)

vrouwen 7 / mannen 15

Leeftijd: (2)

18-20 jaar --> 5 punten

21-35 jaar --> 4 punten

36-50 jaar --> 3 punten

51-65 jaar --> 2 punten

65 en ouder -> 1 punt

Gewicht: (3)

De tientallen tellen (dus: 83 kg = 8 punten, 51 kg = 5 punten, 108 kg = 10 punten,...)

Lengte: (4)

< 1,60 = 1 punt, 1,60 m en groter = 2 punten.

Activiteit: (5)

Zittend = 0 punten

Rechtstaand / gedeeltelijk zittend = 2 punten

Lopend / gedeeltelijk rechtstaand / zittend = 4 punten

Intense fysieke activiteit = 6 punten

Stabilisatie:

Om gewicht te verliezen = 0 punten

Om de stabilisatie te beginnen = 4 punten

(1)+(2)+(3)+(4)+(5)+(6) = je nieuwe dagelijkse puntenaantalDan mag een vrouw van 67 van 1.59m lang en ca. 69 kilo maar een paar punten? Volgens deze berekening mag ik er 15, volgens het programma wat ik nu volg zijn het er 30 + 42. Hoe ga je de punten tellen, wat/hoeveel punten is? Ook dit is veranderd namelijk..Klinkt in mijn oren niet als een heel verstandig idee..Als je het gratis wil houden, kun je beter de MyFitnessPal app gaan downloaden en calorieën gaan tellen. -300 onder je dagelijks verbruik en je valt ook af.
Ja ik dacht al dat het flexipoints waren. Dan is 22 punten best normaal namelijk. Had ik toen volgens mij ook. Je zou naar 25 kunnen gaan en dan langzaam afbouwen naar 22. Dan is het dus nog steeds een halve kilo per week. In het begin wat meer trouwens, je lichaam moet dan wennen.
Dankjewel voor je reactie! Ik hoorde inderdaad van die kennis dat 22 punten helemaal niet zo weinig is met de flexipoints. Ik ga mn best doen dankjewelquote:Yavanna schreef op 08 februari 2016 @ 14:57:

Ja ik dacht al dat het flexipoints waren. Dan is 22 punten best normaal namelijk. Had ik toen volgens mij ook. Je zou naar 25 kunnen gaan en dan langzaam afbouwen naar 22. Dan is het dus nog steeds een halve kilo per week. In het begin wat meer trouwens, je lichaam moet dan wennen.
Hi! Leuk dat je met Weight Watchers wil beginnen. Ik raad je zeker aan hier mee te gaan lezen: Weight Watchers: we gaan ervoor! Een goed lopend topic met veel ervaringsdeskundigen.

Daarnaast wil ik het volgende opmerken: als je echt serieus bent over gezonder leven en gewicht verliezen, pak het dan ook serieus aan. Ik zou mij gewoon inschrijven voor de nieuwe Weight Watchers, gebruik maken van de app en op deze manier afvallen, met support van de weegavonden of de dames hier op het forum. Weight Watchers past ook regelmatig haar methode aan, op basis van de nieuwste inzichten over gezondheid. Jouw gezondheid is toch het allerbelangrijkste? En bijv. 3 maanden WW online kost niet zoveel en daarna kan je het eventueel zelf doorzetten met de gratis app My Fitness Pall.

Succes!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven