Gezondheid alle pijlers

Minderen/stoppen met alcohol deel 2

11-12-2015 23:20 3021 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor iedereen die wil minderen, of bewuster wil zijn van het alcohol gebruik, of helemaal wil stoppen met drinken of al gestopt is: hier kan je alles van je afschrijven!

We helpen elkaar waar nodig, bieden een luisterend oor, soms eens een schop onder je achterste en verder kan je hier eerlijk zijn over iets waar veel mensen zich toch voor schamen; een probleem met teveel of te vaak drinken.

Hopelijk wordt dit net zo'n inspirerend topic als deel 1!
NIVEA ken ik al een tijdje maar ik hou me er niet altijd aan.

Ik denk dat onvermogen een grote oorzaak is maar wat je zegt, als er geen brug te slaan is maakt dat wél uit. Die zal ik eens goed in m'n kop prenten! Want het is inderdaad gekmakend en ik heb er zó genoeg van!
He Bella, kunnen mijn woorden zijn. Op dit moment liggen haat en liefde dichtbij elkaar. Ik ga toch voor de haat, veel makkelijker.
Ja nieuwsbrief, kan me in jouw situatie heel goed voorstellen dat dat nu gemakkelijker is.
He dames hoe is het. Bijna ex is weer op oorlogspad, dus zo gezellig hier, not.

Ben trots op mezelf dat ik nog sta en ga rustig door met mijn plannen.

Soms voel ik me echt mega mega kut, maar zet door. Ik lees zoveel ellende bij anderen, dat dit van mij maar peanuts is.
Goed zo Nieuwbrief! Gewoon blijven ademen. Hoop dat je zoektocht naar een woning een beetje vlot?

Hier blijkt dinsdag toch wel de grote valkuil te zijn. Dan gedraag ik me al 2 dagen uit de kunst, en bovendien ben ik woensdag meestal vrij dus dan krijg ik enorme trek in een wijntje. Maar ik hou me in. Heb ook geen wijn in huis gelukkig want dan was ik vast niet sterk genoeg geweest!
Ben zeker op zoek naar een woning, maar ben bang dat ik op het platteland van Groningen moet gaan zoeken voor wat leuks.
Nieuwsbrief ook al hebben anderen het misschien zwaarder. Jij hebt t zwaar op jouw manier. Dat kan je niet meten. Soms kunnen situaties je zo aanvliegen. Dat je bij wijze van doordraait in de kop. Dat is ook zwaar. Goed dat je het hier meldt. Echt geen ddr aan die relatie shit. Vaak komt ook onverwerkt persoonlijk leed naar boven. Afwijzing verlating e.d.
Je hebt gelijk bak koffie, helaas. Had van een paar maanden geleden nog een slaappil, die gaat er zo in. Even de molen stopzetten.
Goedzo. Even tot rust komen.

Als t niet lukt is een bezoekje aan de dokter niet verkeerd. Dan weten ze ervan. Slaap lekker
Ik hoop dat je lekker slaapt nieuwsbrief.
Nieuwsbrief, Bonuh heeft gelijk, gevoel kun je niet meten en dat hoeft ook niet. Je zit in een ellendige situatie en dat is erg genoeg. En superknap dat je die nuchter doorstaat! Ik hoop ook dat je heerlijk slaapt

Poes, hoe gaat het met jou?
Goed bezig dora. Hou vol. Powerrrr

Poes hoe gaat t jou af?
Goed dat je geen wijn in huis had, nu kan je lekker zonder kater genieten van je vrije dag!

Nieuwsbrief, nou er zijn altijd ergere dingen maar ik zou niet met je willen ruilen hoor. Lijkt me heel moeilijk waar jij nu doorheen gaat.

Ik hoop dat je hebt geslapen met je slaappil. En ik hoop dat je bijna ex zich gaat gedragen.

Heb ook met Marjolein te doen, las op haar andere topic dat ze stopt met schrijven omdat er meegelezen werd.

Mocht je hier nog meelezen, ik denk aan je!

Hier gaat alles verder goed!
Ach nee toch. Lijkt mij echt heel vervelend als mensen meelezen.

Knuffel voor M!
Groot of klein leed, ik vind het knap dat iedereen zo goed z'n best doet om niet naar die drank te grijpen. Even een voor jullie allemaal.
Marjolein

Hier gaat het goed, vandaar dag 5. En ik slaap weer goed en alles lijkt weer voor de wind te gaan. Alles lijkt allemaal erger als ik drink. Dus vanaf blijven.
Hartstikke goed poes, en wat fijn dat je je nu al zoveel beter voelt!

Marjolein
quote:

Hier gaat het goed, vandaar dag 5. En ik slaap weer goed en alles lijkt weer voor de wind te gaan. Alles lijkt allemaal erger als ik drink. Dus vanaf blijven.Ja echt he! Vind ik ook.
Ook van mij een knuffel voor Marjolein, hoop ook dat je nog meeleest. Ontzettend balen zeg! Poes, alles is inderdaad beter zonder drank. Ik begin ook wel tot inzichten te komen. Zo is het 's avonds echt gezelliger, nu ik minder moe ben.
Hallo allemaal,

Ik zou graag meeschrijven in dit topic, als dat mag. Ben eind 20 en drink laatste 3 jaar..elke avond, dagelijks rond de 3 wijntjes. Ben per 1 feb gestopt...wat ik merk is dat ik vooral last heb van opzwelling in mn gezicht. Hebben meerdere mensen hier last van?
Welkom anoniem! Ja dat kan zeker bol gezicht. Wordt t al wat minder nu dan? Ietsje? Goed bezig hoor. Al 10 dagen dan in de pocket
Welkom! Ik merk helaas opzwelling in m'n hele lijf. Dat wordt bij mij al ietsje minder nu gelukkig. Ik vervang de drank nu nog teveel door chocola. Heel gek, als ik drink heb ik daar echt geen behoefte aan maar nu wel. Het mag even van mezelf, over een paar weken ga ik dat gedrag ook aanpakken. Wat goed van je dat je helemaal gestopt bent. Kost het veel moeite?
@ bonunbakkie, dank je! Nee...ik merk juist sinds ik ben gestopt met drinken en veel water ben gaan drinken, dat het juist heel erg opgezwollen is geworden ( mn gezicht) was jaar geleden ook gestopt en had hetzelfde, toen ik weer begon met drinken ging het weg.

@ dora-wee, jij ook bedankt! Opzweling in je hele lijf? Ja, dat doet alcohol helaas. Wel beter dat het nu minder aan het worden is, tot het uiteibdelikk helemaal weer weg is natuurlijk! Ik neig nu ook naar lekkere dingen,chips enzo.. Maar dat is meer omdat ik de hele dag niks eet, en dan in de avond alles wil eten. Het kost wel wat moeite....dan denk/zeg ik tegen mezelf, wat maken 2 wijntjes nou uit? Maar ik probeer sterk te blijven!
Voor iedereen de groeten van Marjolein. Ze komt terug hoor, maar onder een andere naam.
Welkom anoniem! En meteen al petje af voor de eerste 10 dagen, supergoed!

Dankjewel voor je bericht nieuwsbrief, hoop dat het gezien de omstandigheden gaat met Marjolein en dat ze gauw weer terug komt hier.

Zwellingen zijn mij onbekend. Alhoewel ik een tijd terug wel het gevoel had dat ik wat opgeblazen was. Dat is gelukkig weer over gegaan.

Gisteren heb ik teveel gedronken. Ik denk maar zo, gelukkig is dat geen regel maar uitzondering tegenwoordig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven