ervaringen 3de bevalling
dinsdag 9 februari 2016 om 20:53
Ik ben nu 36+4 zwanger van mijn 3de kindje
De eerste zwangerschap was super , nergens geen last van gehad .
De bevalling waarbij Ik ben ingeleid heeft toen 5,5 uur geduurd .
Mijn 2de zwangerschap veel klachten gehad , die was gewoon niet leuk .
De bevalling is spontaan begonnen en heeft 19 uur geduurd .
Bij de eerste waren de weeën goed om te doen , bij de 2de vooral rugweeen gehad .
Hoe dichter ik nu bij de uitgerekende datum kom , hoe zenuwachtiger ik wordt .
Ik weet dat ik het allemaal niet mag vergelijken met andere mensen , maar ik ben gewoon benieuwd naar jullie ervaringen met een 3de bevalling .
De eerste zwangerschap was super , nergens geen last van gehad .
De bevalling waarbij Ik ben ingeleid heeft toen 5,5 uur geduurd .
Mijn 2de zwangerschap veel klachten gehad , die was gewoon niet leuk .
De bevalling is spontaan begonnen en heeft 19 uur geduurd .
Bij de eerste waren de weeën goed om te doen , bij de 2de vooral rugweeen gehad .
Hoe dichter ik nu bij de uitgerekende datum kom , hoe zenuwachtiger ik wordt .
Ik weet dat ik het allemaal niet mag vergelijken met andere mensen , maar ik ben gewoon benieuwd naar jullie ervaringen met een 3de bevalling .
dinsdag 9 februari 2016 om 21:03
Derde bevalling was een eitje, mooie opbouw in de weeën, 1 minuut geperst en geen hechtingen. Totale duur 4 uur. Naast luisteren naar het hartje heeft de verloskundige niets gedaan. Mijn man heeft de baby aangepakt.
Bevalling 1 duurde 3,5 uur, enorme weeënstorm en stuitbevalling in het ziekenhuis.
Bevalling 2 duurde 4,5 uur, ging goed tot de verloskundige met 8 cm mijn vliezen brak en dochter 2 er tien minuten later was. Dat ging veel te snel en ik kon het niet aangeven, zoveel pijn. Toen de verloskundige het door had stond het hoofdje al, de enorme pijn en machteloosheid omdat ik ze niet kon waarschuwen was heel vervelend.
Bevalling 1 duurde 3,5 uur, enorme weeënstorm en stuitbevalling in het ziekenhuis.
Bevalling 2 duurde 4,5 uur, ging goed tot de verloskundige met 8 cm mijn vliezen brak en dochter 2 er tien minuten later was. Dat ging veel te snel en ik kon het niet aangeven, zoveel pijn. Toen de verloskundige het door had stond het hoofdje al, de enorme pijn en machteloosheid omdat ik ze niet kon waarschuwen was heel vervelend.
dinsdag 9 februari 2016 om 21:07
Begrijp helemaal je gevoel. Had ik ook!
Drie maanden geleden bevallen van de derde. Drie verschillende bevallingen. Ik vond de derde niet zwaarder maar anders. Ik vond het vooral positief dat ik kon putten uit ervaringen. Ik wist dat het eindig was en alle dingen die er gezegd werden rondom mijn bed begreep ik. Ik kon me beter afsluiten en alles over me heen laten komen.
Ga uit van je eigen kracht en ervaring!
Drie maanden geleden bevallen van de derde. Drie verschillende bevallingen. Ik vond de derde niet zwaarder maar anders. Ik vond het vooral positief dat ik kon putten uit ervaringen. Ik wist dat het eindig was en alle dingen die er gezegd werden rondom mijn bed begreep ik. Ik kon me beter afsluiten en alles over me heen laten komen.
Ga uit van je eigen kracht en ervaring!
dinsdag 9 februari 2016 om 21:08
Bij mij werden ze steeds makkelijker.
De eerste vond ik categorie 'hel', de 2e 'nou, dat was zwaar maar geen hel' en de 3e 'het is nog steeds geen feestje, maar toch best wel te doen'.
Leuk een 3e!
Het is echt weer zo'n geweldig cadeau, zo'n nieuwe toevoeging aan het gezin.
Succes straks met de bevalling.
De eerste vond ik categorie 'hel', de 2e 'nou, dat was zwaar maar geen hel' en de 3e 'het is nog steeds geen feestje, maar toch best wel te doen'.
Leuk een 3e!
Het is echt weer zo'n geweldig cadeau, zo'n nieuwe toevoeging aan het gezin.
Succes straks met de bevalling.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
dinsdag 9 februari 2016 om 21:09
Baby was er nog niet uit of ik riep al: dit was écht de laatste keer, kutzooi. Dit doe ik nooooit meer.
Ik heb gewoon een grandioze hekel aan bevallen. Alledrie de bevallingen flink weeënopwekkers gehad en ook dat vind ik verschrikkelijk.
Mijn eerste bevalling was hels. Dus nummer 2 en 3 konden alleen maar meevallen. Maar om nou te zeggen dat ik het minder kut vond?
Je snapt het: ik ben gewoon geen fan van bevallen.
Maar toi toi toi
Oh trouwens, persen ging wel veeeeeel sneller. Baby 3 zou in de tweede perswee geboren worden, maar dat moest ik tegenhouden van de vk. Het hoofdje 'stond' dus heel lang. K U T.
Dus.
Ik heb gewoon een grandioze hekel aan bevallen. Alledrie de bevallingen flink weeënopwekkers gehad en ook dat vind ik verschrikkelijk.
Mijn eerste bevalling was hels. Dus nummer 2 en 3 konden alleen maar meevallen. Maar om nou te zeggen dat ik het minder kut vond?
Je snapt het: ik ben gewoon geen fan van bevallen.
Maar toi toi toi
Oh trouwens, persen ging wel veeeeeel sneller. Baby 3 zou in de tweede perswee geboren worden, maar dat moest ik tegenhouden van de vk. Het hoofdje 'stond' dus heel lang. K U T.
Dus.
dinsdag 9 februari 2016 om 21:11
Mmmm. ....mijn derde bevalling was de ergste van de drie.
1ste - 12 uur weeën, kort persen en toen was baby er.
2de - 9 uur weeën en even persen en nr 2 was er.
3 de - 24 uur weeën, na persen was kind 3 er. Damn...
Ik wens je een voorspoedige bevalling!
Onze 3de is tot nu toe altijd wel het cadeautje geweest. Makkelijke baby en nu heerlijke griet.
1ste - 12 uur weeën, kort persen en toen was baby er.
2de - 9 uur weeën en even persen en nr 2 was er.
3 de - 24 uur weeën, na persen was kind 3 er. Damn...
Ik wens je een voorspoedige bevalling!
Onze 3de is tot nu toe altijd wel het cadeautje geweest. Makkelijke baby en nu heerlijke griet.
dinsdag 9 februari 2016 om 21:47
Zwanger zijn vond ik niet leuk, bevallen een ramp. 1e kindje ingeleid met 37 + 6 ivm zwangerschapsvergiftiging, weeenstorm, kindje was er in vier uur. 2e kindje ben ik met loeiende sirenes vanaf huis geracet ivm heel veel bloedverlies 36 weken zwanger, baby was er in 1,5 uur. 3e kindje ingeleid ivm hoge bloeddruk, heb ruggespraak gehad en ging heel relaxed door de bevalling heen, kindje was er binnen 6 uur. Alleen bij het persen schoot ik ff in paniek omdat ik toen hevige pijn kreeg en daar vreselijk van schrok.
Iedere bevalling is anders, maar ik dacht bij de derde....het is erin gekomen, het komt er hoe dan ook wel weer uit
Maar mijn hobby zal het nooit worden. Succes meid komt goed.
Iedere bevalling is anders, maar ik dacht bij de derde....het is erin gekomen, het komt er hoe dan ook wel weer uit
Pluk de dag voor je in een vaas eindigt.
dinsdag 9 februari 2016 om 21:49
quote:Lieveleen schreef op 09 februari 2016 @ 21:07:
Ga uit van je eigen kracht en ervaring!Dit zijn mijn gedachtes maar dan heel mooi verwoord.
Ga uit van je eigen kracht en ervaring!Dit zijn mijn gedachtes maar dan heel mooi verwoord.
dinsdag 9 februari 2016 om 21:57
Mijn 3e bevalling, heb ik min of meer zelf ingepland. Na 2 super snelle bevallingen, zou dit volgens de verloskundige wel eens een stortbevalling worden en dat wilde ik echt niet.
Mijn oudste kreeg vakantie en ik moest nog 10. Dagen, tot de uitgerekende datum. Maar het kwam mij beter uit als het nu kwam, kon ik 10 dagen late, zelf de oudste weer naar school brengen. En zo gebeurde het, de volgende ochtend om 6 uur braken mijn vliezen, maar met 2 jonge kids kwam bevallen,toen natuurlijk niet uit. Toen 's avonds mijn man thuis was en de kids sliepen om een uur of 8, kon ik ontspannen en zette het door. 4uur later hield ik mijn dochter in mijn armen. (Ik weet natuurlijk best dat, dit niet zo is, maar voor mijn gevoel heb ik haar geboorte volledig zelf in de hand gehad)
Volgende week wordt ze alweer 12
Gewoon relaxen, meer kan je niet doen en alvast succes met de bevalling.
Mijn oudste kreeg vakantie en ik moest nog 10. Dagen, tot de uitgerekende datum. Maar het kwam mij beter uit als het nu kwam, kon ik 10 dagen late, zelf de oudste weer naar school brengen. En zo gebeurde het, de volgende ochtend om 6 uur braken mijn vliezen, maar met 2 jonge kids kwam bevallen,toen natuurlijk niet uit. Toen 's avonds mijn man thuis was en de kids sliepen om een uur of 8, kon ik ontspannen en zette het door. 4uur later hield ik mijn dochter in mijn armen. (Ik weet natuurlijk best dat, dit niet zo is, maar voor mijn gevoel heb ik haar geboorte volledig zelf in de hand gehad)
Volgende week wordt ze alweer 12
Gewoon relaxen, meer kan je niet doen en alvast succes met de bevalling.
dinsdag 9 februari 2016 om 21:58
Leuk hoor, een derde, inderdaad (zoals hierboven al gezegd werd) echt een cadeautje.
Mijn eerste twee bevallingen verliepen vlot. Baby 3 had in het vruchtwater gepoept, dus ik zou naar het ziekenhuis moeten, maar de verloskundige was bang dat ik onderweg zou bevallen, dus thuis gebleven. Wat bleek: hij maakte de inwendige spildraai niet goed, dus ik had wel tien keer naar het ziekenhuis op en neer gekund voor hij er was. Duidelijk dus dat elke bevalling weer anders is en je het helaas niet kunt voorspellen. Veel sterkte er mee, en vertrouw op je ervaring. Daarna is het genieten in het kraambed!
Mijn eerste twee bevallingen verliepen vlot. Baby 3 had in het vruchtwater gepoept, dus ik zou naar het ziekenhuis moeten, maar de verloskundige was bang dat ik onderweg zou bevallen, dus thuis gebleven. Wat bleek: hij maakte de inwendige spildraai niet goed, dus ik had wel tien keer naar het ziekenhuis op en neer gekund voor hij er was. Duidelijk dus dat elke bevalling weer anders is en je het helaas niet kunt voorspellen. Veel sterkte er mee, en vertrouw op je ervaring. Daarna is het genieten in het kraambed!
Alleen kalmte kan ons redden.
dinsdag 9 februari 2016 om 22:38
Het komt goed, hoor! Je hebt dit twee keer eerder gedaan, je hebt ervaring en he herkent de stadia van de bevalling. Het komt zoals het komt...
Mijn eerste bevalling duurde 6 uur, de tweede 4 uur en de derde 2 uur.
Ondanks dat het de laatste keer een stortbevalling was, vond ik die toch het meest relaxed en rustig.
Ik wist wat er ging komen, ik wist wat mijn lijf deed en ik wist dat alles goed ging.
Ben heel vroeg in de ochtend bevallen. Niet lang daarna werden onze zoons wakker. Hun koppies toen ze boven kwamen om hun zusje te bewonderen....
Mijn eerste bevalling duurde 6 uur, de tweede 4 uur en de derde 2 uur.
Ondanks dat het de laatste keer een stortbevalling was, vond ik die toch het meest relaxed en rustig.
Ik wist wat er ging komen, ik wist wat mijn lijf deed en ik wist dat alles goed ging.
Ben heel vroeg in de ochtend bevallen. Niet lang daarna werden onze zoons wakker. Hun koppies toen ze boven kwamen om hun zusje te bewonderen....
dinsdag 9 februari 2016 om 22:58
Eerste bevalling was zeer langdurig en eindigde uiteindelijk in een spoedkeizersnede.
De tweede vond ik daarom een makkie, rond middernacht begonnen de weeën en na tien uur werd naar drie persweeën de tweede geboren.
De derde wel veel voorweeën gehad. Liep overtijd en moest voor controle in het ziekenhuis zijn. Toen werd ik opgenomen omdat de weeën al begonnen waren volgens de gyn. Maar dat was niet meer dan rommelen wat ik bij de voorweeën de afgelopen weken al zo vaak gevoeld had. Twee uur later werd de derde al geboren.
De tweede vond ik daarom een makkie, rond middernacht begonnen de weeën en na tien uur werd naar drie persweeën de tweede geboren.
De derde wel veel voorweeën gehad. Liep overtijd en moest voor controle in het ziekenhuis zijn. Toen werd ik opgenomen omdat de weeën al begonnen waren volgens de gyn. Maar dat was niet meer dan rommelen wat ik bij de voorweeën de afgelopen weken al zo vaak gevoeld had. Twee uur later werd de derde al geboren.
dinsdag 9 februari 2016 om 23:05
1e: 7u, meconiumhoudend vruchtwater, had volledige ontsluiting na 5,5u maar het was blijkbaar erg druk en geen gyn beschikbaar dus na een uur persweeën tegenhouden zei de vk, ga maar persen hoor, dit is te gek...
2e: 1u weeën (5cm)een uur niks, een weeënstorm van vijf minuten en daar was ze. Pfff thuis geboren.
3e: 3u, rustig aan, ze kwam wel met een armpje naast haar hoofd (als Superman) eruit. Ik wilde een badbevalling en dat mocht maar op het laatst voelde het niet goed en ben ik op bed gaan liggen. Was maar goed ook want mijn baarmoeder deed niks meer nadat de baby eruit was en werd ik met gillende sirenes weggebracht.
4e: amper weeën wel een onrustig gevoel, vk gebeld, 9cm ontsluiting snel naar het zh, baby in de vliezen geboren. Weer deed bm niks maar was nu gelukkig al in het zh
5e: geen weeën, wel weer het onrustige gevoel, vk kwam, 9cm, in het zh drie weeën en daar was onze jongste.
2e: 1u weeën (5cm)een uur niks, een weeënstorm van vijf minuten en daar was ze. Pfff thuis geboren.
3e: 3u, rustig aan, ze kwam wel met een armpje naast haar hoofd (als Superman) eruit. Ik wilde een badbevalling en dat mocht maar op het laatst voelde het niet goed en ben ik op bed gaan liggen. Was maar goed ook want mijn baarmoeder deed niks meer nadat de baby eruit was en werd ik met gillende sirenes weggebracht.
4e: amper weeën wel een onrustig gevoel, vk gebeld, 9cm ontsluiting snel naar het zh, baby in de vliezen geboren. Weer deed bm niks maar was nu gelukkig al in het zh
5e: geen weeën, wel weer het onrustige gevoel, vk kwam, 9cm, in het zh drie weeën en daar was onze jongste.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
woensdag 10 februari 2016 om 09:37
1e: om 6u braken mijn vliezen, dochter om 17.30u geboren met opgeslagen armpje (met knip).
2e: om 0.00u braken mijn vliezen, giga-weeën en om 4.00u kwam zoon er uit vallen (niks aan gedaan) op de baarkruk.
3e: veel gerommel in de nacht en hier en daar een wee(tje), om 6.30u toch al 6cm ontsluiting en om 7u aangekomen in zkh, zoon is om 12u geboren met naar mijn idee flutweeën tot het eind... echt op eigen kracht naar buiten moeten werken (kanjer van bijna 9 pond). Uitdrijving vond ik derhalve geen pretje.
Kortom.... Ik heb niks te klagen want het ging allemaal prima. De mooiste vond ik de tweede.
2e: om 0.00u braken mijn vliezen, giga-weeën en om 4.00u kwam zoon er uit vallen (niks aan gedaan) op de baarkruk.
3e: veel gerommel in de nacht en hier en daar een wee(tje), om 6.30u toch al 6cm ontsluiting en om 7u aangekomen in zkh, zoon is om 12u geboren met naar mijn idee flutweeën tot het eind... echt op eigen kracht naar buiten moeten werken (kanjer van bijna 9 pond). Uitdrijving vond ik derhalve geen pretje.
Kortom.... Ik heb niks te klagen want het ging allemaal prima. De mooiste vond ik de tweede.
woensdag 10 februari 2016 om 11:40
Fijne bevalling .. Eerste was spoed keizersnede , tweede geplande en derde ingeleid.. Ik vind het een goede bevalling (vliezen gebroken om 9 uur ofzo en om 1500 uur was hij er. Zonder Scheuren en knippen gynaecoloog dacht daar wat genuanceerder over (kind was sterrenkijker en het was ff spannend waar ik zelf weinig van heb meegekregen ) ..