Het Stamcafé IV

07-02-2016 00:56 3028 berichten

Deel vier alweer! Onze kroeg loopt als een trein en daar zijn we trots op! Dit keer heb ik gekozen voor een jaren dertig design, voor de oudere forummers onder ons. Dat die zich ook een keer thuis voelen, en zo. Vooral Yas, daar hadden we echt problemen mee op dit punt.

Voor de rest zijn de regels niet echt veranderd. Zuigen graag, maar dan stof want daar zijn wij zelf te lui voor. En mocht je ruzie willen maken open je daar maar een eigen topic voor of je voegt mekaar toe op FB, in onze kroeg moet het verplicht gezellig zijn. Desnoods tot de dood erop volgt.
Alle reacties Link kopieren
quote:BridgetteDubois schreef op 10 februari 2016 @ 13:34:

Leo toch

Ik heb ook al 2 slechte nachten gehad. Jongste is nog steeds ziek en ligt nu 's nachts te huilen en draaien.

Heeft ook nog steeds veel pijn met plassen, maar daarbij heeft ze nu ook een keelontsteking.

Tijd voor lente... ik heb zo'n hekel aan de maand Februari...

Heeft ze toch een blaasontsteking? Had ik dat gemist?

Jongste heeft een akelige kriebelhoest. Die gooi ik voor het slapen gaan vol met Natterman met codeïne, dan slaapt ze aardig. Bij haar vermoed ik ook dat ze meer last heeft van hooikoorts dan echt verkouden. Puber blaft als een zeehond, maar daar heb ik verder weinig last van. Ik moet alleen boterhammetjes en drinken serveren overdag, en zo nu en dan een thermometer in zijn mond stoppen. Hij heeft geen hele hoge koorts, schommelt tussen de 38,5 en 39, maar hij taalt niet naar de playstation, dus voelt hij zich beroerd. Die playstation is hier een goede graadmeter. Niet op de playstation=echt ziek.
Lieve Leo, niks ego post. Sterkte lieverd
quote:AllyMcBeal schreef op 10 februari 2016 @ 13:42:

Zoiets had hij. En hij geloofde echt niet dat het kon helpen :smile:[img]http://www.sporthuishelling.nl/images/prodP/2027.jpg[/img]Die bedoel ik ja, had mijn schoonmoeder ook.
Yette, bedankt.

Er komen spontaan andere "O ja, die heb ik ook al eens gemaakt quiches." mijn geheugen binnen.

Dat bakken en kort stomen in de magnetron van groenten die de taart in gaan. Dat herken ik.

Ik gebruik bladerdeeg uit de vriezer. Die gebruik ik ook incidenteel voor appelflap zonder suikerlaag, maar wel eigen ideeën vulling. Kan zowel zoet als hartig zijn. Een klein beetje het idee van de Indiase samosa maar dan minder vet en uit de oven. Geen frituur.

Ik heb zo voldoende om op internet gericht naar recepten te zoeken.

(Ik gebruik GEEN WIET voor mijn taarten. Ik heb zelfs geen planten. Nee, was ooit een grap.)

En voor iedereen die het nodig heeft: Alle beterschap, succes en geluk.
quote:LaFleurNoire schreef op 10 februari 2016 @ 13:44:

[...]

Heeft ze toch een blaasontsteking? Had ik dat gemist?

Jongste heeft een akelige kriebelhoest. Die gooi ik voor het slapen gaan vol met Natterman met codeïne, dan slaapt ze aardig. Bij haar vermoed ik ook dat ze meer last heeft van hooikoorts dan echt verkouden. Puber blaft als een zeehond, maar daar heb ik verder weinig last van. Ik moet alleen boterhammetjes en drinken serveren overdag, en zo nu en dan een thermometer in zijn mond stoppen. Hij heeft geen hele hoge koorts, schommelt tussen de 38,5 en 39, maar hij taalt niet naar de playstation, dus voelt hij zich beroerd. Die playstation is hier een goede graadmeter. Niet op de playstation=echt ziek.

Urine is al 2 keer onderzocht maar geen onsteking. Eind van de week nog 1 keer urine brengen en als er dan weer niks uitkomt worden we doorgestuurd voor een echo. Ze grijpt echt naar haar kruis als ze plast.

Och dat hoesten ook hè?! Dat heeft ze er ook bij. Momenteel heeft ze ineens zoveel, keelontsteking, hoesten, overgeven, oorpijn..

En hier ook geen hoge koorts meer maar toch niet goed genoeg voor school.

Wat grappig dat je dat zo kunt merken, geen playstation is ziek .
Oh bah, zo lang al doorlopen met pijn in je blaas...Blaaspijn is echt een van de vervelendste soorten pijn, ook zo continu aanwezig. En plassen moet toch.
quote:LaFleurNoire schreef op 10 februari 2016 @ 13:55:

Oh bah, zo lang al doorlopen met pijn in je blaas...Blaaspijn is echt een van de vervelendste soorten pijn, ook zo continu aanwezig. En plassen moet toch.Ja, ik snap alleen niet hoe het kan. Ik heb nooit blaaspijn. En het moet toch ergens vandaan komen...
quote:BridgetteDubois schreef op 10 februari 2016 @ 13:56:

[...]

Ja, ik snap alleen niet hoe het kan. Ik heb nooit blaaspijn. En het moet toch ergens vandaan komen...Ik wel, heb het blaaspijnsyndroom, soort zusje van PDS. Heb ook altijd een spoortje bloed in mijn urine. Maar dat kreeg ik pas toen ik al ruim in de 20 was, volgens mij komt dat bij kleine frutjes helemaal niet zo voor. Hopelijk kunnen ze wat zien op de echo.
quote:LaFleurNoire schreef op 10 februari 2016 @ 14:02:

[...]

Ik wel, heb het blaaspijnsyndroom, soort zusje van PDS. Heb ook altijd een spoortje bloed in mijn urine. Maar dat kreeg ik pas toen ik al ruim in de 20 was, volgens mij komt dat bij kleine frutjes helemaal niet zo voor. Hopelijk kunnen ze wat zien op de echo.Jeetje, daar heb ik nog nooit over gehoord! Waar komt dat vandaan? En kun je er dmv voeding wat aan doen zoals bij PDS, of is er niks aan te doen?
Oh bah, blaaspijn

@ Pumps, ik heb ontdekt dat je met dat deeg voor hartige taart (ook uit de vriezer, naast het bladerdeeg) makkelijker een stevige bodem krijgt. Bij bladerdeeg bleef die af en toe zompig. Dan moest ik de taart nog even ondersteboven in de oven leggen om de onderkant ook gaar te krijgen
Aha, dat zompig blijven. Dat herken ik. Goede tip om dan toch ander deeg te gebruiken voor taart.

Het bladerdeeg dus alleen voor flappen te gebruiken.

De kaas er in. Zongedroogde tomaatjes of tomaat zonder vochtige vulling... Ik ga eten.
De dokter heeft terug geveld.

Ik heb toch overbelast.

Nu dus de mitella er om en met links typen met 1 hand. Extra paracetamol slikken er bij.

Het moet met een dag of drie minder hysterisch zijn.
Paracetamol? Mag je niets sterkers, ibuprofen of zo?

Sterkte ermee in ieder geval!
Sterkte Leo, hopelijk duurt het geen 3 dagen voor de pijn minder wordt.
quote:ainne schreef op 10 februari 2016 @ 14:43:

Paracetamol? Mag je niets sterkers, ibuprofen of zo?

Sterkte ermee in ieder geval!

Daar kan ik niet zo goed tegen, tegen ibuprofen.

Momenteel wil ik graag morfine.

Of zo.

Best wel.
O, goed nieuws ook:

Ik heb weer een konijn terug.

Stand: zes mijnen in de hokken, twee nog voortvluchtig.
quote:Eleonora-1 schreef op 10 februari 2016 @ 14:41:

De dokter heeft terug geveld.

Ik heb toch overbelast.

Nu dus de mitella er om en met links typen met 1 hand. Extra paracetamol slikken er bij.

Het moet met een dag of drie minder hysterisch zijn.

Nog steeds je arm Leo?

Ik heb regelmatig een slijmbeursontsteking in mijn schouder en naast een mitella voor de rust krijg ik van de huisarts diclofenac en dat werkt bij mij als een tierelier..
Da's goed nieuws (de knijnen, niet je arm uiteraard).

Denk dat er niets anders op zit dan de bar officieel geopened te verklaren en jezelf te medicineren (is dat een woord?) met absint of zo.

Ah, daar is de barman al!

quote:Eleonora-1 schreef op 10 februari 2016 @ 15:12:

O, goed nieuws ook:

Ik heb weer een konijn terug.

Stand: zes mijnen in de hokken, twee nog voortvluchtig.Hee ik heb wat gemist! Weer konijnen ontsnapt?
Ik lust ook wel borrel. Lekker glaasje rode port ofzo. Met een paar kleine blokjes oude kaas.

Maar niet slim met antibiotica

Het is geen weer om nijnen te vangen Lé. Zijn ze al lang weg?

En paracetamol..dat vind ik zo'n nikspijnstiller. Hoop dat je arm snel normaal doet.

Blaaspijn lijkt me heel naar
quote:-Puss-in-Boots- schreef op 10 februari 2016 @ 15:30:

Ik lust ook wel borrel. Lekker glaasje rode port ofzo. Met een paar kleine blokjes oude kaas.

Maar niet slim met antibiotica

Het is geen weer om nijnen te vangen Lé. Zijn ze al lang weg?

En paracetamol..dat vind ik zo'n nikspijnstiller. Hoop dat je arm snel normaal doet.

Blaaspijn lijkt me heel naar

Rode port, heerlijk!

Waarom heb je AB?
quote:ainne schreef op 10 februari 2016 @ 15:19:

Da's goed nieuws (de knijnen, niet je arm uiteraard).

Denk dat er niets anders op zit dan de bar officieel geopened te verklaren en jezelf te medicineren (is dat een woord?) met absint of zo.

Ah, daar is de barman al!

[afbeelding]Mijn fantasie slaat op hol. Ik ga even ruitenwissers kopen
quote:MalleBabbe1 schreef op 10 februari 2016 @ 15:18:

[...]

Nog steeds je arm Leo?

Ik heb regelmatig een slijmbeursontsteking in mijn schouder en naast een mitella voor de rust krijg ik van de huisarts diclofenac en dat werkt bij mij als een tierelier..

Heb ik.

Arthrotec. Is hetzelfde. Met maagbeschermer.

Doet weinig bij mij.

Met de benen, toen ik nog in de reumatische hoek zat, qua diagnose, acht jaar geslikt. Op toen hielp het niet maar dat is logisch, aangezien ik het kreeg op een verkeerde diagnose.

Kweet het ook even niet meer.
Ik zit te wachten tot het droog wordt, kan ik ff lekker op de fiets boodschappen doen ipv mn luie kont in de auto te hijsen.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
quote:BridgetteDubois schreef op 10 februari 2016 @ 15:24:

[...]

Hee ik heb wat gemist! Weer konijnen ontsnapt?

Met de storm.

Een hek, wat blijkbaar niet zo goed vastzat aan het andere hek omgewaaid.

Alle jongens weg.

Nu weer twee terug.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven