Februari 2009

10-06-2008 09:17 5254 berichten
Alle reacties Link kopieren
JOEHOE!!! We zijn zwanger en uitgerekend in februari 2009

Zin om mee te schrijven??
Alvast gefeliciteerd en een fijne dag morgen. Is wel bijzonder hoor, zo'n 1e verjaardag! Hopelijk vind ie pannekoeken lekker.
You can't have a rainbow without a little rain 🌈
Hihi, Bokito, zoon uit bed sleuren voor het kdv? Ons meisje is iedere dag om 6 uur wakker. sleurt dus mama uit bed! Maar ik moet ook eerlijk zeggen: ik ben niet gemaakt als moederkloek. Ik vind het heerlijk om voor mijn meisje te zorgen, maar ik was ook weer heel blij om te gaan werken. En op het kdv doet ze heel andere ervaringen op dan thuis. Ze leert daar echt met kinderen omgaan, delen, andere routines etc. Ze zou het niet meer willen missen volgens mij.

He bah, Ringel, wat een nare boodschap is dat zeg! Dan word je zeker met je neus op de feiten gedrukt. Brr, laat onze kleintjes nog maar 3 maanden zitten!

Njb, GEFELICITEERD!!! Ik ben nog niet nostalgisch, maar ja, ons meisje is pas over een maand 1 jaar, dus dat zal nog wel komen!
NJB van harte gefeliciteerd met de verjaardag van je zoon!!!!!!!

blijft toch een apart idee he dat je vorig jaar rond deze tijd gewoon zwaar in de weeen zat! Ik hoop dat jullie een heel fijne dag hebben en geniet ervan (een 1e verjaardag is volgens mij de meest bijzondere verjaardag die je van je kind kan vieren.

En mijn laatste bericht van gisteren....ik hoop niet dat ik jullie heelerg aan het schrikken heb gemaakt, maar ik moest het even kwijt. (heb ook op andere topics gezet en een kaarsje gebrand) maar bij de 20 weken echo was er al iets gezien wat niet helemaal goed was maar dat was met een nieuwe manier van meten enzo. Ik heb het donkerbruine vermoeden dat er bij de vervolgecho te zien was dat het echt niet goed was en dat ze uiteindelijk de keus hebben gemaakt om de zwangerschap af te breken.......Ze is nl ingeleid.

ben er nog steeds naar van. maar daardoor ook des te meer dankbaar dat mijn guppie nog lekker in m'n buik aan het rondtrappelen is (vanochtend tijdens het ontbijt ging m'n hele buik heen en weer, Mayte schrok ervan)
traan, ik word nou eenmaal snel emo als ik van die verschrikkelijke verhalen hoor over vroeggeboortes. Mijn zus is met 30 weken van een tweeling bevallen, 7 jaar geleden en aangezien Dylan, mijn neefje nu nog steeds het verstand van een half jarige heeft hakt dit soort nieuws altijd keihard in.

Ik leef al weken naar de 28 weken/ 30 weken-grens toe. Niet altijd even bewust maar hoop wel dat die kleine van ons pas in 2009 geboren word. Ik doe ook echt niks nuttigs als ik me niet lekker voel. Maar gelukkig gaat alles nog volgens plan! Moet ik ook niet al te veel aan denken.

NJB: gefeliciteerd met je zoon. En veel plezier, het blijft iets bijzonders kinderen en verjaardagen maar de eerste lijkt me wel helemaal bijzonder!

Ringel; ik werk ook op een groep met een enkele met hechtingsproblematiek en van de zomer stond een jongen van 13 kwaad voor me en zei: ik maak je af. (Hij had mijn collega al eens in een wurggreep gehad). Toen was ik gek genoeg helemaal niet bang, ik bleef kalm en heb eerlijk gezegd dat hij mij bang maakte. Hij ging uit zichzelf naar zijn kamer om mij even bij te laten komen. Maar daarna ga je denken.....

Andere zwangere collega heeft toen ook een hele tijd niet gewerkt om hem, zij was al veel dikker. Bij ons is het heel normaal dat je eigen veiligheid bovenaan staat en ik mag alles zelf aangeven hoe ik het wens.

Maar de slaapdiensten die ik werk zijn in het weekend en dan zijn er maar 3 rustige clienten en dan is het appeltje-eitje en heel leuk en gezellig. In totaal werk ik nog 4 slaapdiensten en de rest van de tijd werk ik veel ambulant (bij de jongeren die al op zichzelf wonen).

Ik ga maar aan het werk! Morgen immers weer vrij!
Dankjewel voor jullie lieve felicitaties. Die eerste verjaardag vind ik ook heel bijzonder, hij is meer speciaal voor mij, dan voor zoon. Die vond de slingers, het cadeau, het trakteren op de creche en het zingen daar allemaal maar apart.haha. maar ik herbeleef de dag van een jaar gelden. Toen waren we om deze tijd al een uur of 2 in het ziekenhuis, en had ik het heel zwaar. Men, wat een pijn. (was trouwens ook zo;n mooie stralende dag!! wel een stuk kouder want de verloskundige heeft nog onze autoraampjes staan krabben!!) En dan te bedenken dat het over zo'n 3 maanden weer 'moet'. Ik hoop toch zo dat een tweede makkelijker, sneller geboren wordt.....please laat het waar zijn...In ieder geval ben ik er daarna weer voor een tijdje van af, haha....misschien ooit nog een derde, maar die duurt dan nog wel een paar jaar!(of misshcien ben ik hierna wel gewoon klaar, das helemaal een raar idee, maar mbt bevallen heel fijn ;-)!)
Fijne dag vandaag verder njb! Lekker hoor pannenkoeken eten buiten de deur Kan me voorstellen dat je alles van een jaar geleden weer herbeleeft... Tis toch een indrukwekkende gebeurtenis.

Wat een verhaal zeg Ringel... In mijn omgeving de laatste 3 dagen ook twee keer slecht nieuws. M'n nichtje ging voor de 8/9 weken echo, toen bleek dat het vruchtje niet meer leeft. En gisteren hoorde ik van een vriendin van mij dat ze een vroege miskraam gehad heeft. Na ongeveer 6 weken. Door dit soort verhalen word ik inderdaad ook erg dankbaar dat kleine meis hier nog steeds vrolijk aan het bewegen is in mijn buik.

Kan me trouwens voorstellen dat je je niet erg veilig voelt met je dikke buik bij dit soort jongeren. De kinderen die bij mij komen zijn meestal gelukkig niet agressief, dus tot nu toe heb ik me niet onveilig gevoeld.

Ik vind mijn werk ook erg leuk, maar blijf wel na de bevalling ongeveer 6 maanden thuis. Kijk er ook erg naar uit moet ik zeggen! Maar goed, misschien bedenk ik me ook wel tijdens mijn verlof, maar dat zien we dan wel weer
wel leuk om te lezen dat er meerdere in "mijn" werkveld zitten....t blijft altijd lastig om uit te leggen wta ik nou eigenlijk precies doe voor m'n geld. Gisteren was bijvoorbeeld een geweldige dag, meste kids waren voor de vakantie naar huis en met de kids die er waren (3 van de 7!) en collega lekker wezen shoppen en naar de mcdrek geweest....dan zijn we bijna net een echt gezin (was mannelijke collega) en dan zie je de jongens ook genieten.......

Vanochtend met meisje naar de huisarts geweest en ze blijkt een schimmeltje op d'r schaamlipje te hebben....heb me toch een potje zitten janken bij de ha. Niet zozeer om die schimmel, maar waar het vandan zou kunnen komen. Ook weer door ervaringen in m'n werk is de meeste kans dat en meisje een schimmeltje zou kunnen krijgen door sexueel misbruik...heb doodsangsten uitgestaan, maar gelukkig voor niks..... Dat vind ik een groot nadeel van je eigen kinderen, de angsten die je er om kan uitstaan zijn huiveringwekkend. De meest rare dingen zijn me de afglopen week door het hoofd gegaan, kon er gelukkig wel met lief over praten, maar het idee dat iemand (om het even wie) met z'n tengels aan mijn meisje komt..... Diegene moet ik echt niet tegenkomen, want ik lust 'em rauw! (en dat bedoel ik dan ook letterlijk, zo'n hansworst castreer ik met blote handen) Dat heb ik ook wle met de kids waar ik mee werk....dar moeten ze ook niet aankomen....maar m'n eigen kind! dar ga ik nog veel verder voor dan door door het vuur. hmmm nou ja laat duidelijk zijn dat ik ontzettend veel van d'r hou en met m'n leven zou beschermen als nodig....
Hallo meiden, ben weer terug uit Egypte en ga zo maar eens bijlezen. Ben benieuwd wat erallemaal gebeurd is.

Dat weekje naar de zon was heerlijk. Het was boven de 30 graden, behoorlijke wind en mooi strand. Kortom we hebben goed vermaakt met hangen in hangmatten en zitzakken en toekijken hoe de kiters zich aan het uitsloven waren op het water. Tenminste dat deed ik de hele dag En heerlijk eten, ik ben me helemaal te buiten gegaan aan het heerlijke eten. Ik moet nu echt wat minderen want het was wel een beetje gortig. De baby vond het ook heerlijk en is al weer zoveel bewegelijker dan een paar weekjes terug...heerlijk

Liep vanochtend net naar beneden toen de postbode een zwangerschapsdoos van de Etos kwam brengen. Heb net de tijdschriften doorgebladerd die erin zaten maar vind het wel veel van hetzelfde hoor.

Zo en nu even bijlezen!!!
wauw krijg je de doos met de post?

ik moet ze allemaal zelf ophalen.......

en HOERAAAAAAA m'n wichie heeft eidnelijk door dat het toch wel handig is om s'middags te slapen en dat ze een veel leukere en lievere mama heeft dan! ga nu ff voor de buis hangen!
B12, wat fijn dat er uiteindelijk niets ernstigs aan de hand is. Je bent nu grondig onderzocht dus dat is wel geruststellend. Dus na 3 echo's is de kleine helemaal gecheckt. Haha hebben jullie heerlijk lang kunnen genieten.

Hier inmiddels ook last van maagzuur. Niet super erg maar de oprispingen zijn wel erger geworden. Heb ook het gevoel dat mijn maag wat in de knel komt te zitten.

Ik had een tussenstoel in het vliegtuig en had dus heel weinig ruimte om me te bewegen. Ben ook behoorlijk lang dus kan me ook niet makkelijk in een goede zitpositie krijgen. Merkte na landing dat mijn buikecht keihard was. Had wel eens eerder een wat harde buik gehad maar niet zo erg.

Summer, kan me voorstellen dat je er niet helemaal gerust op bent maar hoop wel dat je het van je af kunt zetten en lekker kunt (blijven) genieten.

Ai Bokito,hoop dat je bilpijn inmiddels een beetje afgezakt is. Op deze manier wordt het wel zwaar :(

Mara, het zullen de hormonen inderdaad wel zijn dat je het je zo aantrekt maar het is hoe dan ook niet fijn om zo behandelt te worden. Ik zou het ook lekker ontwijken en mijn eigen ding op mijn eigen manier en plek gaan doen. Hoop dat je je nu wat beter voelt.

NJB ze zeggen wel dat je met name op de eerste verjaardag de bevalling "herbeleeft" dus we weet brengt het je gevoelsmatiger dichter bij de bevalling van deze baby Oei, ik moet er zelf nog niet aan denken . Gefeliciteerd met je zoon!!

Ik kreeg die doos inderdaad via de post maar erzat wel een brief bij dat hij al heel lang klaar had gelegen in de winkel. Had hem dus eigenlijk ook op moeten halen maar heb daar helemaal niet bij stil gestaan
Hallo dames!!! Kwam even spieken. Vorig jaar rond deze tijd was ik zover (Scott is 14 feb 2008 geboren).

Veel succes met de "beste" helft van de zwangerschap.
bluestar, fijn dat alles naar wens was in Egypte!

Ik heb de etosdoos niet op kunnen halen want ik ben mijn kaart kwijt geraakt, stom stom. Hopelijk wordt ie hier ook nog langs gebracht! Krijg je van de prenatal bericht dat je je doos op mag halen? Ik voel me zelf zo'n doos zo weinig idee heb ik van dat soort zaken.

Gisteren ging het prima op mijn werk en ik heb ook erg veel zin in de slaapdienst van zaterdag. Zal wel wat koffie moeten drinken maar meer dan 2 koppen heb ik hopelijk niet nodig.

Vandaag een verjaardag en zondag ook! Dan gaan we met schoonouders en oma en schoonzusje en zwager uit eten in Utrecht! Daar ben ik altijd wel voor te porren. Manlief rijdt na de tijd terug dus ik kan in de auto al pitten als het moet.

Ik heb de laatste tijd soms steken vlak onder mijn ribben. Zitten daar ook banden die opgerekt moeten worden?

Verder krijg ik last van verstopping en breng ik soms wel een half uur door op het toilet. Ik weet niet meer wie maar heb je nog last van aambeien? Dat kan toch komen door verstopping?

BRR, niet alles is leuk hoor aan de "beste"helft van de zwangerschap.
Getsie Ringel, wat vreselijk voor je kennis, bah.

Floortje, als het goed is zit er bij de Wij jonge ouders tegen de tijd dat de doos van Prenatal voor je klaar staat een brief met de ophaalbon. Veel plezier in Utrecht.
Hoi!

Ik ben ineens weer misselijk vandaag al twee keer overgegeven en net viel ik bijna flauw in de ah. Haha jas uitgedaan en trui en toen ging het wel weer. Was wel het schaarst gekleed in de winkel

Bleuster, fijn dat jullie zo'n goede vakantie hadden! Ik word wel een beetje groen hoor, als ik lees dat jij in je hangmat lekker cocktails drinkt in de zon terwijl je tijdschriftjes lees. Ooooooow heeerlijk!!

Hmm ik heb geloof ik die dozen allemaal niet aangevraagd. Alleen die van de prenatal vanwege het tijdschrift. De andere dozen had ik gewoon niet zo'n zin in,. Ik kan me ook niet herinneren dat er de vorige keren iets heel leuks in zat.

Origineel, balen dat je je niet goed voelt zeg.

Bij mij komen de kindjes in de klas nu steeds mijn buik knuffelen. Ze zijn nogal aanrakerig zo van :juf juf en dan met die vingertjes prikken. Dus ik zei steeds: hey niet in mijn baby prikken . Nu komen ze de baby knuffelen, das wel lief!

Milena zegt nu ook dat ze een baby in de buik heeft. Wij hebben een baby en papa niet zegt ze dan. Die heeft een tostie . Arme vent! Morgen komt ie weer thuis trouwens! Jeujjj gezellig!
Is there anyway I can get it off my fingers quickly without betraying my cool exterior?
Lekker hoor uit eten in Utrecht. Waar gan jullie naar toe? (heb er 8 jaar gewoond, dus ben nieuwsgierig )
Is there anyway I can get it off my fingers quickly without betraying my cool exterior?
Ringel, wat een ontzettend erg verhaal. Ik moet er inderdaad niet te veel bij nadenken dat dergelijke dingen ook kunnen gebeuren want dat komt wel erg heftig binnen bij me.

Floor, ik heb misschien die bonnen voor de dozen wel gehad maar ook niets meegedaan. Wel een service dat ze hem dan toch toesturen. Zat trouwens een Avent-fles,speen en zwitsal-doekjes en doos bij. Dat was wel ok. Voor de rest een paar tijdschriften en kortingsbonnen.

Bij mijn ribben heb ik geen steken en ook niet meer op andere plekken. Alleen even met eenn week of 10 maar nu eigenlijk niet meer. Ook geen langdurige toiletbezoeken of iets degelijks dus heb geluk Ik kan me trouwens wel voorstellen dat het bandenpijn is want je baarrmoeder ziit natuurlijk ook boven bevestigd aan het middenrif. Klinkt mij dus niet vreemd in de oren.

Ben vandaag nog lekker aann het luieren want heb nog vakantie. Ik hoef disndag pas weer te beginnen. Het regent hier dus misschien maar even naar de woonbeurs vanmiddag. Kijken of ze ook leuke spullen voor de babykamer hebben. Denk niet dat ik vriend meekrijg Vind hij helemaal niets aan
ik dacht zelf ook aan bandenpijn.

We gaan zondag naar Dikkertje; ik heb even gekeken op internet, het is een grieks restaurant. Leek me wel oke!

Eerst even oma ophalen en dan naar mijn zwager en schoonzusje toe.

Op mijn werk knuffelen de kinderen mijn buik ook regelmatig!

Heerlijk toch, al die aandacht!
Tjee, Frans, ik moest vandaag nog aan je denken. Dat ik me afvroeg hoe het nu met je misselijkheid ging en dan dit... Da's toch ook wat...

Wij gaan morgen naar ons nieuwe huis om de eerste verdieping op te meten. Spannend. Gek toch dat je op basis van een kwartiertje rond kijken in een huis in staat bent om superveel geld uit te geven... Ben benieuwd of het in het echt nog steeds zo'n mooi huis is, of dat ik er een kasteel van heb gemaakt in mijn hoofd. Volgende week vrijdag krijgen we de sleutels.
Hai,

Ibbel wat lief dat je aan me dacht. Het gaat eigenlijk wel heel goed hoor. Ik ben eigenlijk nu deze week voor het eerst weer helemaal gelukkig met de zwangerschap. Daarvoor waren toch de verdrietige gevoelens over mijn schoonvader sterker. Die zijn er natuurlijk nog, maar ik voel me echt weer helemaal heerlijk blij worden als ik aan deze baby denk. En dat heb ik echt gemist en vind ik veel belangrijker dan een keer overgeven of me beroerd voelen.

Gek he dat je inderdaad een enorme berg geld (hoe vaak geef je zoveeeel geld uit) uitgeeft aan een huis waar je een half uurtje in geweest bent. En dat je eigenlijk al meteen weet of je het wil hebben of niet. Wel heel spannend hoor, de sleutels krijgen!!!

Floor Jammie Grieks eten, lekker!!

Bluester, ben je nog naar de woonbeurs geweest? Lekker nog even nagenieten van je vakantie zo!! (alhoewel totdat je hier naar buiten kijkt tuuk )
NJB, beetje laat, maar alsnog gefeliciteerd met je zoontje!!! Vond hij de pannekoek lekker?!

Bluestar, bij welke doos zat dat flesje dan?! Ik had die van de Etos, maar daar zat geen flesje in. ( er stond wel op geldig tot.. aug '08 ofzo en heb hem in sep opgehaald)

Frans, fijn dat je je weer beter gaat voelen! Alleen dat spugen...

Ik ben echt zo ontzettend ontploft! Volgende week pas naar de vk maar ben benieuwd hoeveel m'n buik is gegroeid!

Moet toch maar iets minder chocolade ijs en koek en snoep gaan eten, heb al aardig wat opmerkingen gekregen over m'n billen en gezicht

Zoon had vanavond hele verhalen, in z'n eigen taaltje was hij écht wat aan het vertellen.. Zo lief!

We hadden kaarsen op tafel staan en hij bleef ook maar 'kaas' zeggen!

Beginnen jullie jongens al een beetje te kletsen? (weet ff zo gauw niet wie er nu allemaal een dreumes hebben rondlopen!)

Fijn weekend allemaal!
Hey dames,

Weer een tijdje niet geweest, maar zo nu en dan lees ik alles weer even bij.

Bokito, de Aventfles zat bij mij in de doos van Jonge Ouders, deze werd mij ook per post toegezonden. Zelf heb ik de Etos doos ook gehaald in de winkel en daar zat inderdaad geen Aventfles bij in. Voor de rest is de doos helemaal het zelfde, ook zo'n gele box van de Zwitsal en doekjes e.d. (heb nu dus alles dubbel...)

Ibbeltje, spannend joh om weer in jullie a.s. huis te gaan kijken. Altijd leuk dat soort dingen.

Ik zelf heb trouwens weer een nieuwe datum voor in het overzicht vrijdag 21 november heb ik mijn volgende afspraak bij de Verloskundige. Gisteren zijn we weer geweest en alles leek gelukkig weer goed.

Fijn weekend !

Verjaardag van zoon was leuk! s Ochtends cadeau in bed opengemaakt; een treintje met stationnetje van smartville(vtech) 1000 knopjes, geluidjes en lichtjes. En dat vindt ie helemaal geweldig nu. brabbelen gaat hij ook steeds meer doen, hele verhalen. Ook al af en toe wat woordjes(aai voor de poes aaien, kwaak zegt de eend ed) Staan en lopen ho maar, maar het optrekken daar is hij nu wel meer mee bezig.

sOchtends op kdv getrakteerd(fotootje van hem, rozijntjes en boekenlegger van hout), iedereen ging voor hem zingen en hij kreeg een cadeautje(boekje) sMiddags lekker thuis, en rond een uur of 5 cowboypannekoek gaan eten. Gewone pannenkoek met suiker, maar met cowboy hoed! Hij vond het geweldig, ook de pannenkoek(suiker he ) Morgen de rest van het feestje met de familie. Heb een lieveheersbeestjestaart voor hem besteld en vandaag opgehaald.

Volgende week pretecho!! kan niet wachten!

Groetjes en fijn weekend!

NJB
goedemorgen ! (euh middag)

Njb wat tof dat de verjaardag van je zoon zo leuk is geweest.....

Gisteren ook naar de vk geweest en alles dikke prima, ze kon me zelfs alten voelen waar het hoofdje van de baby op dat moment zat en dat klopte wel met de af en toe uitstekende voet of knie die ik in m'n zij voel. De billetjes zaten beneden. Baby ligt nu nog in een stuit maar heeft nog alle ruimte om te draaien. (en ik hooooooop zo dat die dat doet!) De volgende afspraak is over 3 weken. En ik heb nog nagevraagd of het klopt dat we met 32 weken nog een echo krijgen en datr klopt!

Voor schema: 14 november vk

Verder lekker in de lappenmand hier met z'n allen. Vanochtend ook met meisje nar de huisartsen post geweest omdat we ons toch wat zorgen maakten. Ze had 39.2 koorts, steeds in slaap vallen en we hoeven maar naar d'r oren te kijken en ze begon al te gillen. Ze heeft dus en oorontsteking aan beide oortjes en krijgt nu een antibiotica kuurtje. Tis niet niks hoor om je hummel die anders een vrolijke spring in 't veld is zo hangerig en zielig te zien.

en kletsen....sja Mayte is nu ruim 21 maanden en kletst je al de oren van je kop. ook dusdanig dat je snapt wat ze bedoelt (pleuren= kleuren bijvoorbeeld) en ze begint 2/ 3 woordjes aanelkaar te praten bijv papa mij helpeu? zooo schattig.
Njb, nog van harte gefeliciteerd met alweer de 1ste verjaardag van zoonlief! Fijn dat het ook zo leuk is geweest.

Ik vond het ook helemaal geweldig die 1ste x, zo speciaal.

Ringelding, wat zielig zeg dubbele oorontsteking. geen pretje! Het is nooit leuk je kind zien lijden :(

Bluestar, jaloers!!! Lijkt me heerlijk weekje zon, mmmmmm.

Ibbeltje en en ??? hoe was het nieuwe huis, voelde het nog goed??

Frans sterkte met je misselijkheid, bah! Hoop dat het ook vlug weer weg gaat. En schaars gekleed in de super hihi. Genoeg aandacht zeker

Morgen weer naar nederland. Moet maandag naar het CB voor Hidde en naar de gyn. Ben benieuwd of alles goed gaat. heb zelf het idee van wel, aangezien ze nog steeds erg! bewegelijk is AUW! Hoor toch erg graag dat alles goed gaat!

Hier verder nog steeds (helaas) een lichaam die niet mee werkt.

Het is erger dan bij mijn 1ste zwangerschap, dus ja gewoon maar rustig aandoen zit niks anders op.
Even ego hoor.. Zoon was vannacht wakker van 4 tot 5... Hij bleef wel lief bij ons in bed liggen maar ging écht niet slapen... Uiteindelijk weer in bed en na een paar minuten brullen viel hij toch weer in slaap. Voor half 7 weer wakker en nu dus niet te genieten... Haha en ik ook niet dus het is hier gezellig!

Beterschap voor Mayte! Leuk dat ze al zo gaat kletsen! Zoon kan ook heel overdreven PIJN.... zeggen... Haha af en toe is het net een meid!

Weten jullie eigenlijk hoe het komt dat je baby zo reageerd als je schrikt? Zoon huilde vannacht dus ineens en ik schrok me rot. Kreeg ik toch een paar schoppen van de baby!

Fijne dag nog!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven