Thailand Topic 2

15-03-2013 13:56 2937 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sawadee ka!

Deel 1 is dicht. Tijd voor een vers topic!
Dat wordt zo heel lastig. Geen idee waar je heen wilt en wat je per dag wilt besteden aan overnachting. Uit eten of streetfood. Welke dingen zien, wat doen allemaal. Hoe reis je in het land, binnenlandse vluchten, bus, trein enzovoorts.
Net binnenlandse vlucht geboekt voor volgende week, BKK- Krabi, retour ¤69 p.p met Nok Air. Vanaf Don Muang. Leek me wel een goede prijs.
ok laat ik het anders vragen. Wat zou 2,5 a 3 weken voor jou kosten als je met 2 personen zou gaan en wat is jouw luxe niveau tijdens zo'n reis?
Echt moeilijk te zeggen. Toen ik nog alles wilde doen en zien,met luxe hotels, hebben we weleens 10.000 gulden uitgegeven, lang geleden. Dan wil je nog van alles. Dat heb ik al járen niet meer. We gaan nu voor de relax, al jaren. Dat betekent 1 binnenlandse vlucht. Vorig jaar was dat de Koh Chang Archipel, jaar er voor Samui en Phanang, wat weer duurder is om er te komen. Dit jaar wordt het weer Krabi/Koh Lanta. Vlucht vanmiddag geboekt, goedkoop. Verder hebben we nog niks geboekt, zien we wel als we in BKK zijn en uitpuffen van de jetlag.

Uit eten zoals in uit eten hier doen we daar bij voorkeur niet, we zijn van het streetfood.

Dus als je globaal niet weet wat je wilt, valt er niets over te zeggen. Want ik neem aan dat je van alles wilt zien en doen.

Ik ben niet van de hele goedkope overnachtingen, wat mijn kinderen wel doen met hun backpacks, ook niet meer van de luxe.(vroeger wel). Achteraf is dat toch jammer, want wanneer zit je nu op die kamer.

Ik ben tevreden met een bungalowtje, strand, zwembad is fijn maar als het er niet is, ook goed. Alleen relaxen, snorkelen, strandwandelen en goddelijk eten. Meer niet echt.

En vroeger deden we ook trekkings enzo, naar de oude steden met de tempels, River Kwai, naar het noorden, we vlogen het land door van noord naar zuid. Blij dat ik dat allemaal niet meer hoef, dat doet mijn nageslacht wel . en die werd ook vroeger al meegesleept.
quote:MarijeMarije schreef op 10 februari 2016 @ 16:04:

Nee, ik bedoel echt Koh Taen. Ligt daar wel in de buurt. Volgens duikforum is het daar erg mooi duiken en snorkelen. Bedankt in elk geval voor je reactie en geniet ervan daar!Dat moet je regelen op Samui, lees ik net.
@europe87: ik heb basic accomodatie op de eilanden: bamboe bungalow met koudwater douche en hangmat aan/bij het strand. Meestal 350-500 baht, maar soms wil ik iets bijzonders en betaal ik 1100-1300 baht per nacht. Hangt ook af waar je bent, Koh Lipe vond ik bijv stuk duurder dan Koh Lanta. Uit eten: meestal thais/streetfood voor max 70-100 baht, maar soms ook wat luxer (bbq vis) voor 200-300 per diner. Heel soms heel luxe, dan ben ik zo 1100 baht kwijt incl goed glas wijn. Ik duik altijd, dat is makkelijk 70 euro per dag. Drink je 's avonds een biertje, wijn of cocktail? Scheelt ook enorm in prijs. Het is lastig te zeggen hoe veel je kwijt gaat zijn, maar wellicht heb je zo een klein idee?
Waar zit jij altijd op Lanta, Kris? Welk accomodatie? Volgens mij heb je het weleens verteld maar ben het vergeten
Yasmijn, Ik zit altijd op Longbeach, bij Somewhere else als dat lukt. Hebben mooie badkamer, verder eenvoudige bungalow. Ook grotere bungalows voor gezinnen, goed ontbijt, altijd druk. Anders een van de omliggende resorts, zoals Ozone huts, blue sky bungalows (ook erg goede huisjes) of Lanta LD beach. Ook wel bij Mook Lanta gezeten, stuk duurder, maar erg leuk resort op het einde van Long beach. Eigenaars doen alles voor je en om de hoek van Red Snapper, beste restaurant van het eiland! Gerund door 2 nederlanders, zij maken de meest fantastische gerechten. Wel vooraf reserveren! Maar denk wel aan min 1000 baht pp... Thai house beach resort is trouwens ook nog een aanrader, diverse bungalows verschillend qua prijs.
Wij vonden lanta new Coconut ook erg fijn op koh lanta Yasmijn. Je zit dan aan (uit m'n hoofd) khong klong beach
O leuk! Dank! Ik ga eens kijken!
Coconut is mijn man vanmiddag tegengekomen. Vond ie leuk zegt ie net!

Nu ik nog

Kris, jouwe ga ik ook bekijken!
Wij zijn nu ruim een maand terug en er gaat geen dag voorbij dat ik niet aan onze reis denk. Wat een geweldig land, wat een reis... Ik heb echt heimwee sindsdien. Nooit gedacht dat ik dit kon hebben naar een plek op de wereld, meestal vond ik het fijn om na 7-8 dagen weer naar huis te gaan maar nu kan ik alleen maar dromen van een vlucht terug....
quote:Europe86 schreef op 10 februari 2016 @ 16:53:

ok laat ik het anders vragen. Wat zou 2,5 a 3 weken voor jou kosten als je met 2 personen zou gaan en wat is jouw luxe niveau tijdens zo'n reis?

Wij zijn 18 dagen geweest, alles erop en eraan, overnacht in prima locaties (meeste 4 sterren), eten wel veel streetfood (heeeerlijk) maar op de eilanden in restaurantjes en waren kwijt p.p. Ongeveer dit kwijt

600¤ vliegen KLM

700¤ excursies riverkwai (3dagen, incl alles) jungle tocht(2 dagen incl alles), nachttrein, binnenlandse vlucht, 4 hotelovernachtingen

200¤ overige overnachtingen

50¤ ko van kessel

50¤ entree geld divers

150-200¤ eten/drinken
Dan was je goedkoop uit!
Yasmijn, new Coconut zit idd aan Klong Khong. Nadeel van dat strand vind ik dat je bij laag water lastig het water in komt, veel rotsen. Wellicht niet overal, maar dit komt wel als eerste bij mij naar boven. Wellicht kan Shadowfaxx daar nog iets over zeggen?
600 KLM is toch zeker voor 1 persoon!
Oh alles p.p? Dus verdubbelen, voor Europe's beeld.
Een aantal jaren geleden zaten wij op Lanta in Relax Bay Resort. Was absoluut relaxt! Je moest wel met scooter of shuttle naar de bewoonde wereld maar het deed zijn naam eer aan. We wilden 3 dagen blijven, 7 bijgeboekt

Relaxer kon het niet

Bijtanken daar!
Relax Bay is idd super! Ga ik regelmatig borrelen. Heerlijk! 😁
Mayou, hoe is het op Tao? Al begonnen met je DMT? Hoe lang wil je erover doen? Ben benieuwd naar je ervaringen!
quote:Kris33 schreef op 10 februari 2016 @ 22:25:

Relax Bay is idd super! Ga ik regelmatig borrelen. Heerlijk! 😁

Ik ga vanavond als ik thuis ben jullie tips bekijken.
Thanks allen! Heb ik zeker wat aan
Thanks allen! Heb ik zeker wat aan
Wij Gaan uit van ong. 1500 pp incl alles voor bijna 4 weken , vlucht is duurste

Daarin zit vlucht Amserdam Bangkok (rechtstreeks en geboekt ) 1 binnenlandse vlucht , nachttrein , hotel (simpel enige eis is eigen sanitair , wat busvervoer her en der , jungle trek 3/4 dagen , elephant nature park (incl overnachting ) entree gelden Np, Ferry en fietstocht in Bangkok (colours of Bangkok ) eten etc. Geen souvenirs omdat ik daar normaliter niets mee heb ..dit bedrag is indicatief maar gezien alle info die ik heb gevonden is het best realistisch . Duurste is jungle trek en die olifanten Kan tot max 2000 gaan maar is niet de bedoeling , als we gaan duiken lukt dat iig

Alleen vlucht en 1e 2 nachten Bangkok is geboekt , de rest niet . We verwachten qua hotel op eilanden iets duurder uit te zijn mede door kerst / hoogseizoen

Kosten die we niet meenmen zijn vaccinaties (ik heb alles al ivm vorige reis en 75% daarvan werd vergoed door aanvullende verz. ) , backpacks en goede schoenen . Reisverzekering hebben we al en verder gaat er niets bijzonders mee, we reizen met 15 kilo bagage ongeveer pp . Wat we vergeten kopen we daar wel
quote:yasmijn schreef op 10 februari 2016 @ 16:52:

Net binnenlandse vlucht geboekt voor volgende week, BKK- Krabi, retour ¤69 p.p met Nok Air. Vanaf Don Muang. Leek me wel een goede prijs.Heb jij ervaring met daar boeken van binnenlandse vlucht .. Ik denk dat ik een week van te voren wel weet dat ik naar de eilanden wil.. Dus dacht ik daar te boeken. Hoe zit het dan met uitprinten instapkaart en al die rommel ?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven