Het Stamcafé IV

07-02-2016 00:56 3028 berichten

Deel vier alweer! Onze kroeg loopt als een trein en daar zijn we trots op! Dit keer heb ik gekozen voor een jaren dertig design, voor de oudere forummers onder ons. Dat die zich ook een keer thuis voelen, en zo. Vooral Yas, daar hadden we echt problemen mee op dit punt.

Voor de rest zijn de regels niet echt veranderd. Zuigen graag, maar dan stof want daar zijn wij zelf te lui voor. En mocht je ruzie willen maken open je daar maar een eigen topic voor of je voegt mekaar toe op FB, in onze kroeg moet het verplicht gezellig zijn. Desnoods tot de dood erop volgt.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou toch even bellen Stone, niet zolang wachten als je het niet vertrouwd. Anders ga je het hele weekend zitten piekeren.
I like being a mess. It's who I am.
Succes Elfje.
I like being a mess. It's who I am.
quote:LaFleurNoire schreef op 11 februari 2016 @ 10:14:

Oh, balen is dat! Ik moet zeggen dat mijn provider goed bereikbaar is. Het kost even tijd om door de velden bij een telefoonnummer te komen, maar dan kun je ze ook gewoon bellen.

Precies, met keuzemenus. Eerst goed zoeken naar een nummer. En dan heb je eindelijk je keuze ingetoetst en word je weer terugverwezen naar het hoofdmenu, omdat je met een vast toestel belt.

Maar het schijnt dat je als gebruiker ook e.e.a. moet weten enzo. Nu duurt het nog langer voordat ik met m'n nieuwe mobiel kan bellen. Ja.. bellen kan wel, maar met het tijdelijke nummer.
Later is nu
Maar goed, aanvraag nummerbehoud is goedgekeurd. Op 14 maart.. nieuwe telefoon blijft wel nieuw zo
Later is nu
Heb je er nog last van, Stone? Zo niet, zou ik wachten tot maandag.

Elf, sterkte!
Life is short. Eat dessert first.
Ik sluit me vandaag aan bij de zieligerds. Ben in tijden niet zo misselijk geweest.

Zullen we de volgende keer verhuizen naar een ziekenzaal?
Alleen als daar een open bar is

Later is nu
Een kuuroord café/bierstube in Zwitserland stel ik voor.

Met hotel accomodatie.

Met van die gezellige geruite dekbedden, grote open haard, sjoelbak en sauna er in.

Ik heb even wat verplegers ingehuurd voor alle zieken en hulpbehoevenden.

Beterschap
Die laatste
Beterschap voor alle zieken!

Bedankt voor de succes wensen!
quote:LaFleurNoire schreef op 11 februari 2016 @ 09:48:

[...]

Nou ja, ik heb vooral de indruk dat ze zichzelf een mening heeft gevormd over zoon en daar niet meer echt van af te wijken is. En dat snap ik ergens ook wel, want zij ziet alleen wat hij op school doet. Maar ze weet ook van zijn sport, hoe goed en geconcentreerd hij daar mee bezig is en dat hij is aangesteld als hulptrainer. In deze tak van sport vereist dat een hoop aan discipline, concentratie en leiderschap, die eigenschappen bezit hij dus wel. Plus het feit dat wij bij elk 10-minutengesprek aangeven dat het thuis toch een beetje anders loopt.

Maar de dynamiek in de klas is al jaren slecht en daar heeft een "bijzonder goede" training niets aan afgedaan. Zo worden kinderen die naar het LWOO gaan uitgelachen en gepest, de klassen-app-groep is een groep voortdurend met elkaar aan het bekvechten. Juf weet daarvan, maar het enige wat er aan gedaan wordt is een gesprekje met de betreffende pester.

Woll, ik vind het lastig. In principe moet je gewoon naar de vervanger, maar ik snap ook dat je liever naar je eigen vertrouwde arts gaat. Maar dat duurt dan weer even....

Leo, het is altijd zo makkelijk zeggen dat je iets moet ontzien. Maar als er een calamiteit is, zal het toch moeten gebeuren en laat je de boel niet liggen omdat je je arm eigenlijk niet mag gebruiken.

Jammer zeg, dat dit zo'n situatie is weer niet samen gedacht wordt. Want als jouw zoon de kwaliteiten bezit die je hier beschrijft zou de juf daar misschien best gebruik van kunnen maken in de klas. Het klinkt alsof hij best een leidersrol zou aankunnen in de groep.

Het is voor de leerlingen (en de juf) erg vervelend als de groepsdynamiek slecht is. Uit ervaring weet ik dat groepen erg van elkaar kunnen verschillen en dat dat ontzettend veel uitmaakt voor de motivatie en resultaten van de klas. Is er vanuit de school wel een coherent idee over de aanpak van groepen die niet goed functioneren? Een juf alleen kan er misschien onvoldoende vooruitgang mee boeken.
quote:Eleonora-1 schreef op 11 februari 2016 @ 11:55:

Een kuuroord café/bierstube in Zwitserland stel ik voor.

Met hotel accomodatie.

Met van die gezellige geruite dekbedden, grote open haard, sjoelbak en sauna er in.Dat vind ik een heel goed plan. Ik stel voor dat er ook masseurs aanwezig moeten zijn.
Elfje, succes, je zult zien dat het snel weer voorbij is!
Vrouwen, bedankt voor de zorgen. Op zich voel ik me vandaag goed, geen kramp meer gehad. Dus ik wacht het vandaag even af, als ik nergens meer last van heb bel ik maandag mijn huisarts, maar als het terugkomt bel ik gelijk de vervanger. Mijn moeder was net even hier en wil ook direct komen mocht ik me niet lekker voelen.
quote:Wollstonecraft1792 schreef op 11 februari 2016 @ 12:07:

Vrouwen, bedankt voor de zorgen. Op zich voel ik me vandaag goed, geen kramp meer gehad. Dus ik wacht het vandaag even af, als ik nergens meer last van heb bel ik maandag mijn huisarts, maar als het terugkomt bel ik gelijk de vervanger. Mijn moeder was net even hier en wil ook direct komen mocht ik me niet lekker voelen.Ik vond het maar een 'eng' verhaal. Mijn reactie is wel nu naar de huisarts gaan, maar als ik het zelf zou hebben zou ik zelf waarschijnlijk ook tot maandag wachten. Daar ben ik dan ook 'eigenwijs' in, ga ik het wat bagataliseren enzo. Dus ik snap heel goed dat je wacht, maar toch...
quote:Kittens schreef op 11 februari 2016 @ 12:12:

[...]

Ik vond het maar een 'eng' verhaal. Mijn reactie is wel nu naar de huisarts gaan, maar als ik het zelf zou hebben zou ik zelf waarschijnlijk ook tot maandag wachten. Daar ben ik dan ook 'eigenwijs' in, ga ik het wat bagataliseren enzo. Dus ik snap heel goed dat je wacht, maar toch...Ja, ik wil ook niet zomaar naar een vreemde dokter. Zo stom als je daar komt en er is niets. Ik hou het nog even in de gaten.
Hoe is het met je vertalingen Kittens? Lukt het al een beetje?
Gotsamme. Zoon komt net thuis, is ie de klas uit gestuurd. Omdat hij praatte. Maar dat deed hij helemaal niet. Hij is nooit te beroerd om lijdzaam zijn straf te ondergaan als hij wel iets doet wat niet mag, dus ik geloof hem best.

Kinderen die een ander kind pesten om zijn of haar schooladvies kunnen vrijelijk hun gang gaan, maar een kind, wat nota bene niet eens wat deed, wordt de klas uitgebonjourd. Nog een week of wat, dan is hij van haar af, maar het wordt niet een gezellig keuvelgesprek vanavond.

Beterschap Yette!

De puber is wat aan het opknappen, die gaat straks een proefvertaling Latijn maken.
Dat is balen Fleur. Misschien als het gesprek vanavond onvoldoende oplevert een gesprek aanvragen met de directie?
quote:Wollstonecraft1792 schreef op 11 februari 2016 @ 12:16:

Hoe is het met je vertalingen Kittens? Lukt het al een beetje?

Ben het een beetje aan het uitstellen pffff

Staat wel al de hele ochtend open op mijn laptop. Heb nog maar 1 pagina van de 25. Ik denk dat ik beter goed kan kijken welke stukken ik ga vertalen en niet alles, want uiteindelijk ga ik niet alles gebruiken (het is voor 1 van mijn scripties). Maar dat vind ik erg moeilijk. Door mijn ADD vind ik het soms lastig keuzes te maken (wat het ik wel en wat heb ik niet nodig), hoofd- en bijzaken te onderscheiden. Ik weet van deze scriptie nog niet eens wat de hoofdvraag gaat worden (wel het onderwerp hoor), dus dat maakt het ook niet makkelijker.
He bah Fleur. Ik snap je frustratie en boosheid.
quote:Kittens schreef op 11 februari 2016 @ 12:26:

[...]

Ben het een beetje aan het uitstellen pffff

Staat wel al de hele ochtend open op mijn laptop. Heb nog maar 1 pagina van de 25. Ik denk dat ik beter goed kan kijken welke stukken ik ga vertalen en niet alles, want uiteindelijk ga ik niet alles gebruiken (het is voor 1 van mijn scripties). Maar dat vind ik erg moeilijk. Door mijn ADD vind ik het soms lastig keuzes te maken (wat het ik wel en wat heb ik niet nodig), hoofd- en bijzaken te onderscheiden. Ik weet van deze scriptie nog niet eens wat de hoofdvraag gaat worden (wel het onderwerp hoor), dus dat maakt het ook niet makkelijker.

Wil je dingen vertalen omdat je scriptie in het Nederlands is?

Het is echt een lastige klus, veel succes. Ook met het opzetten van je scriptie. Misschien zou het toch handiger zijn als je een goede opzet hebt voor je scriptie, met een geformuleerde hoofdvraag, voordat je inhoudelijk werk verzet?
quote:Wollstonecraft1792 schreef op 11 februari 2016 @ 12:22:

Dat is balen Fleur. Misschien als het gesprek vanavond onvoldoende oplevert een gesprek aanvragen met de directie?

Als zoon nog een half jaar met haar door moest had ik dat gedaan. Maar ze is bijna toe aan haar zwangerschapsverlof en komt de rest van het schooljaar niet meer terug. En daarna gaat hij naar het vo.

Volgens zoon heeft ze last van zwangerschapshormonen. Gelukkig zegt ie dat niet tegen haar
quote:Wollstonecraft1792 schreef op 11 februari 2016 @ 12:32:

[...]

Wil je dingen vertalen omdat je scriptie in het Nederlands is?

Ja

Het is echt een lastige klus, veel succes. Ook met het opzetten van je scriptie. Misschien zou het toch handiger zijn als je een goede opzet hebt voor je scriptie, met een geformuleerde hoofdvraag, voordat je inhoudelijk werk verzet?Het is ook beter als ik precies weet wat ik wil. Na de vakantie vraag ik ook meteen een gesprek aan met mijn scriptiebegeleidster. Maar ik wil wat losse dingen die ik heb gevonden samenvoegen en kijken wat daar uit komt zodat ik misschien een soort van conclusie kan trekken en daardoor een hoofdvraag kan stellen/weten wat ik wil gaan onderzoeken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven