Lijf & Lijn alle pijlers

15 tot 20 kilo afvallen in 2016! Wie ook?

02-01-2016 09:51 1427 berichten
N.a.v. een topic waar het minimum gelegd werd op 20 kilo, waardoor er een aantal schrijfsters afvielen een topic speciaal voor vrouwen die tussen de 15 en 20 kilo willen afvallen in 2016!

Wijzigingen graag doorgeven in dikgedrukte of gekleurde letters.

Vrijdag weegdag!

NaamLeeftijdLengteStartgewichtStreefgewichtHuidig gewichtAfgevallenLillah261.68907484-6Malafidemoppie281.62776273.8-3.2Aggie12261.74836879.7-3.3Sombrecito301.68877983-4Schorpioen36 381.8299.88297.2-2.6INFJ?1.74866880-6Giliath311.78958085-10Ontherun271.5576.96073.3-3.2Ilonadenise281.7590.67587.6-3Beverratje461.7688.47084.5-4.1Naatie361.7499.57292.2-7.3Kwejeebo211.76877782.5-4.5pielepallepoentje??957594-1
Alle reacties Link kopieren
@mm

Wat is er allemaal aan de hand?
In a fantasyland I nearly fell of my unicorn
Kan misschien morgen nog 2 kaarten voor flying Dutch krijgen

Hoop dat het gaat lukken.

Qua eten vandaag:

O: Kom brinta

L: Rijstewafels met pindakaas

D: Pasta van gister, paar patatjes en 1 kipkluifje

T; Griekse yoghurt met beschuit en schepje suiker

Heb overdag echt te weinig gegeten. Was zo geconcentreerd bezig dat ik vergeten ben mijn fruit erbij te eten.

Ik denk echt dat de weegschaal 2 weken van slag was toen ie 95,4 aangaf want nu blijft hij stug rond 97 staan. Zo gek. Heb niet gesport dus zijn geen spieren😆

Ga volgende week weer zwemmen. Heb oordoppen gehaald.
@ontherun lief dat je het vraagt.. het is lastig uit te leggen. Er is nog maar weinig waar ik echt blij van wordt of plezier aan beleef lijkt het. Kijk naar weinig dingen uit. Werk heeft geen goede invloed op me en ik vermoed dat ik ook niet met de juiste persoon een relatie heb. Of.. en dat kan ook heel goed.. ik ben zelf het probleem want nooit tevreden en wil altijd meer / beter. Heb namelijk wel een patroon van bommetjes onder dingen in m'n leven leggen, stel op sprong verhuizen of een relatie verbreken bijvoorbeeld, denkend dat dat de deur zal openen naar ultiem geluk. Dat werkt dan eventjes, soms best lang, 2 of 3 jaar nu en dan sluipt het er toch weer in. Dan denk ik weeeer dat ik alles moet gaan aanpakken en op z'n kop moet gaat zetten want ik voel Het nog niet. Het ultieme geluk of whatever..

Word in ieder geval best moe van mezelf :-)
Mm: Ik herken je gevoel wel. Ik word ook om de zoveel tijd onrustig en tja tevredenheid met alles is moeilijk vol te houden. Meestal helpt praten bij mij wel of plannen maken voor dingen die ik altijd wilde. Heb ook net zo'n periode gehad. Gelukkig maar een maandje. ben nu gelukkig weer rustiger maar dat komt ook een beetje door stem te negeren en me te richten op dingen die wel kunnen. Ga nu nu sparen voor zowel vakantie dit jaar naar Italië maar ook voor in toekomst naar Amerika. Flying Dutch is iets wat.ik graag wil want wilde altijd al naar soort van festival.

Dat echt blij zijn herken ik ook. Als ik zie hoeveel plezier mijn dochter heeft dan denk ik wel waar is dat bij mij gebleven. Vroeger vond ik glijbanen leuk. Hoe enger hoe beter. Dus afgelopen mei in Turkije van verschillende glijbanen af geweest. En was wel leuk maar plezier van vroeger was er niet. Soms denk ik dat het gewoon iets genetisch is. Je bent iig niet de enige
Even zwaaien tussendoor! Carnaval niet ongeschonden door gekomen, laten we het er maar op houden dat ik qua gewicht gelijk ben gebleven . Volgende week zal ik het weer netjes doorgeven. Krijg wel opmerkingen of ik ben afgevallen, dus zo erg zal het niet zijn....

Verder druk met werk en komend weekend dans ik mee in een folklorische optocht, heel leuk! Iemand vroeg of er hier met carnaval ook wordt verkleed, nee het is heel anders dan in NL. Het Nederlandse carnaval vind ik meer weghebben van wat hier Halloween is. Zoek maar eens op YouTube ´carnaval, oruro´. Dat is de grootste carnavalsoptocht in Bolivia en ik heb er (in voorgaande jaren) ook in meegedanst, superervaring!

Hebben jullie ook de enge wegen uitzending gezien van Bolivia? Ik nog niet, maar kreeg er een aantal reacties over uit NL.

MM: dat klinkt niet goed! Niet aan jezelf twijfelen en de beslissingen maken waar je jezelf lekker bij voelt. Ook al is dat maar voor de komende paar jaar, als dat beter is, dan is dat toch goed? Je komt vanzelf ergens op een punt uit waar je je ok bij voelt en waar alles in elkaar gaat vallen. Als je daar af en toe een omweg voor moet maken, so be it. Uit wat je schrijft over je vriend, klink je niet heel positief over hem en je moet zelf bedenken of je daar mee ok bent.
@mm

Alsof ik het zelf heb geschreven! Heb je al eens met iemand hier over gesproken?
In a fantasyland I nearly fell of my unicorn
@mm hier ook heel erg herkenbaar! Misschien inderdaad handig om met iemand te praten voordat je (weer?) iets opgeeft, vooral voor jezelf, om eerst uit te vinden waar het door komt?

Vanochtend gewogen: 80,1 So close! Volgende week MOET ik dus eindelijk onder de 80 komen. En nooit meer terug! Haha ik ben er helemaal enthousiast van dat mijlpaal 1 eindelijk bijna is gehaald
Even snel mijn gewicht tussendoor, vanmiddag lees ik bij.

Gewicht vorige week: 88,5

Gewicht deze week: 88,0

Afgevallen deze week: -0,5

Afgevallen totaal: -2,6

Heel tevreden, ik was na mijn schransweekend al blij als het gelijk gebleven was. Dit is beter, doel van februari bij deze gehaald en alles wat er extra af gaat is mooi meegenomen.
Goedemorgen all

Ik ben nieuw hier op lijf en lijn en zal wat over mezelf vertellen. Ben 51 jaar jong, te zwaar (weet niet precies hoeveel te zwaar moet eerst mijn weegschaal afstoffen), veel buikvet, hoge bloeddruk. Volgens de dokter moet ik wat kilootjes kwijt. Ben naar de diëtiste geweest (die is aangesloten bij mijn huisarts) maar daar had ik geen feeling mee.

Mijn laatste weging was vorig zomer dus das al een tijdje geleden. Ik ben 1.58 en woog 75 kilo. Maar is denk ik nu wel zwaarder want ik voel mijn buik gewoon groeien

Ik ben dus zelf op zoek gegaan op het internet voor een goed dieet en kwam uit op een lowcarb dieet. Ben ik gisteren mee begonnen en voel me nu al een junkie. Ik vond mezelf nooit een grote eter maar toch mis ik mijn avondmaaltijd. Zal vertellen wat ik gisteren heb gehad

O: Aardbeienkwark

T: Sinaasappel

T: Koffie met 2 kleine koekjes (ik moet wat hebben bij de koffie en weet nog geen gezonde alternatief)

D: Omelet met groenten en later had ik nog honger en kipfilet gebakken

T: Koffie + 2 koekjes en later op de avond worteltjes

Ik ben iemand die heel moeilijk tegen veranderingen kan daarom ook zolang gewacht om de stap te zetten naar dieet. Ik leef ook heel onregelmatig. Ik ben ook iemand van "wat de boer niet kent dat eet hij niet". Ik at dus weinig groenten, fruit al helemaal niet. Sinds de kinderen de deur uit zijn leef ik bijna op kant en klare maaltijden. Daarom werd mijn buikomvang ook groter

Ik zoek informatie op het internet maar zie door de bomen het bos niet meer. Vaak zijn het pagina's die je dan een boek willen aansmeren ofzo. Weten jullie een site waar een beetje normale gerechten op staan? Ik voel me echt helemaal hulpeloos in deze kwestie
Ik ben gelijk gebleven, dus nog steeds 95 kilo, jammer maar we gaan dapper door.

Mijn etenslijstje van vandaag

O: 2 gebakken eieren, 2 plakjes casselerrib en tomatensap met tabasco

L: rauwkostsalade met ham en Hoummous

D: bruine bonen met groenten en tartaar

T: kom amandelyoghurt

Handje nootjes en eventueel een Speltbeschuit.
Welkom Mika65!

Hier ook gelijk gebleven, maar ik houd nog steeds vocht vast dus grote kans dat ik over een aantal dagen ineens iets lichter ben. Alleen ga ik vanavond uiteten... hoop dat ik mezelf niet overeet.
@schorpioen, ontherun, Aggie, sombrerito: bedankt voor jullie reacties, had niet echt verwacht dat andere mensen dit ook hadden. Ik vraag me wel eens af of ik depressief ben. Als ik wakker word dan is het echt met een diepe zucht en echt zo'n ongelukkige steek in m'n buik, dat ik weer naar het werk moet. Maar ook naar huis sleep ik dan weer. Vriend is aan de ene kant heel leuk, intelligent, knap etc, maar ook zo ontzettend kritisch en daar heel hard in. Steekt nooit de hand in eigen boezem en heeft ook weinig inlevingsvermogen. Kort gezegd; alles waar ik mee zit vind hij onzin en aanstellerij en moet ik me maar gewoon overheen zetten. Dat leidt ertoe dat ik er dan maar niet meer over praat maar dat is iets heel anders dan je eroverheen zetten. Dus het voelt alsof ik maar rondsleep met een steeds dreigendere donderwolk en een beetje begrip of erkenning zou al zo veel schelen.

Ik krijg wel eens vaker te horen om met 'iemand' te gaan praten. Maar met wie dan? Ik ben 6 jaar geleden wel eens naar een psycholoog geweest, wat een zonde geld was dat. Het was ook nog eens een prachtige, net afgestudeerde, slanke, lange blondine, waardoor mijn minderwaardigheidscomplex nog 100 keer erger werd... En ze kwam met allerlei dooddoeners aan, een week opschrijven wat voor negatieve gedachtes ik had en die dan tegengaan met positieve tegenhangers. Ik weeeet wel wat positieve gedachten zijn en ik kan ze zo op commando oplepelen, punt is dat ik het gewoon niet vóel.

Ik ben nu écht alles op alles aan het zetten om niet vet en/of zoet te gaan (vr)eten haha.
MM: ik herken veel uit je verhaal, ik ben er ook voor naar therapie gegaan en ga nu binnenkort starten met schematherapie om het probleem aan te pakken. Soms is het even zoeken naar een goede psycholoog waar je wat aan hebt! Ik zou het niet opgeven, dit gevoel gaat niet vanzelf weg. Negeren lukt wel een tijdje maar komt altijd weer terug. Je bent het waard om voor jezelf te vechten!!!

@MM ik bedenk me nu dat ik nog vergeten was te reageren op jouw bericht. Soms dan denk ik dat ik gereageerd heb, maar dan heb ik alleen nog maar in mijn hoofd bedacht wat ik wilde gaan zeggen. Heb het ook vaak op whatsapp of met mailtjes, heel stom. Herkent iemand dit?

Dit gaat een lang verhaal worden, maar ik moet het even kwijt en misschien heb je er iets aan. Misschien ook niet, daar ken ik je nog niet goed genoeg voor. Maar ik herken heel erg wat jij zegt over jouw vriend en over je werk.

Volgens mij ben ik best een hoog sensitief persoon. Nu ben ik kortgeleden een tijdje overspannen (of burn-out, hoe je het ook wilt noemen) geweest en kom daar nu langzaam uit. Dat was serieus, twijfelde of ik nog wel wilde bestaan.

Het is eigenlijk heel simpel. Als jouw vriend tegen jou zegt dat je je niet zo moet aanstellen, dat het heus wel meevalt... dan denk jij waarschijnlijk bij jezelf dat de gevoelens en gedachtes die jij hebt niet de juiste zijn, dat het niet 'echt' is wat je ervaart. En wat doe jij dan? Je gaat er tegen vechten.

Het is als tegen een kind zeggen "Nee joh, die heks is helemaal niet eng." Wat gaat een kind doen? Vechten tegen de tranen en 'net doen alsof de heks niet eng is'. Want die intrinsieke gevoelens, die angst, die blijven gewoon hoor. Het is niet alsof heksen lieve omaatjes zijn die snoepgoed delen. Beter zou zijn om de angst gewoon de angst te laten zijn. Een heks is nou eenmaal gewoon eng.

Ik heb met niemand gepraat. Ik kreeg toch alleen maar slechte adviezen (ook van professionals). Ik moest het zélf uitzoeken.

Ik heb ook jarenlang gevochten met en tegen eten. Ik weet als geen ander hoe eten in verbinding staat met emotie. Maar het probleem moet je bij de kern oplossen. Ik heb nu gewoon geaccepteerd dat ik eet als ik me rot voel. Als ik zorg dat ik me niet zo rot voel dan eet ik vanzelf minder. En het werkt!

Ik heb gewoon voor mezelf besloten dat ik niet meer meedoe met die mallemolen van tegenwoordig, maar alles op mijn eigen rustige tempo doe (lees: bejaardentempo). Het was bij mij echt alsof er een knop omging, m'n mindset werd anders. Ik ben hier nog wel zoekende in hoor en ben nog niet helemaal de ouwe (mijn geheugen doet het nog niet altijd goed en mijn slaapritme heb ik ook nog niet terug), maar ik ben volledig ontspannen en heb dat kriebelgevoel in mijn buik, dat geluksgevoel. En dat heb ik al heel lang niet meer gevoeld. Bijvoorbeeld gisteren ging ik met de bus (zou ik vroeger nooit hebben gedaan, want ik vond bussen altijd zo'n gedoe en druk) en dan fiets ik op m'n gemakje naar de bushalte, stap ik rustig de bus in, doe m'n jas uit, eet met aandacht een broodje etc. Toen de bus bij de eindhalte stopte deed ik rustig m'n jas weer aan en pakte m'n spullen. De buschauffeur was heel boos dat ik er zo langzaam over deed. Begon te schreeuwen dat ik hem vertraging bezorgde. Vroeger zou ik dan beschaamd als een gek die bus uit rennen, om me dan rot te voelen en de rest van de dag met een 'paniekgevoel' in mijn lijf te lopen. Maar nu deed het niets met me. Ik vond het heus vervelend voor die meneer dat hij zoveel stress heeft van zijn werk, maar ik projecteerde dat niet op mezelf.

Ik hoop dat je de tijd neemt om met je gevoelens aan de slag te gaan, want dat is alles wat je nodig hebt.

quote:Pielepallepoentje schreef op 12 februari 2016 @ 14:05:

Je bent het waard om voor jezelf te vechten!!!

Haha, tegenovergestelde van mijn advies. Zo zie je maar weer, zoveel mensen zoveel adviezen Uiteindelijk komt het wel op hetzelfde neer natuurlijk.
Mooi Kwejeebo!!
Kan ik ook mee doen? (:

23 jaar, 1.69 m, start/huidig gewicht 73.4 kg, streefgewicht 58 kg
Gewicht: Gelijk gebleven 95.0

@MM: Heftig hoor. Ik ga/ kan je geen advies geven, alleen doe voorzichtig met jezelf. Er is er maar 1 van jou

@Kwejeebo, ik heb het ook hoor. Vooral met whatssapp. Dan denk ik dat ik geantwoord heb en dat heb ik dan niet kom ik na 3 dagen achter

@Mika, welkom. Ik snap dat je nog honger had, s avonds. Alleen een omelet is niet veel voor avondeten. Als je low carb lastig vindt, hou je het niet lang vol, denk ik. Dus ga op zoek wat wel goed voor je voelt. Recepten? Lastig. Ik doe ww en haal daar af en toe een recept van, maar meestal eet ik veel hetzelfde. Groente, aardappel en vlees. Of pasta, wraps of rijst

@Ilona, goed zeg dat je als nog afgevallen bent!

@Aggie dat is zeker een mooie mijlpaal! Volgende week gaat het lukken

Wauw dat ziet er gaaf uit Sombrerito, heb jij dan ook zo'n mooie jurk aan?

@Schorpioen, wat gaaf dat je toch misschien naar de flying dutch gaat, *zegt ze jaloers*

@Giliath, De film was wel leuk hoor. Af en toe echt wel gelachen, maar ik zou er niet meer voor naar de bios gaan. Meer een film voor op zondagmiddag thuis op de bank
Wauw heel mooi Kwejeebo!

Jeetje.

Ik voelde me zo stom dat ik zo aan het egoposten was en ik maakte me zorgen, wie zit er nou op mijn gezeur te wachten hier . Maar dit valt me zo mee, wat zijn jullie fijne vrouwen. Anders was het weer wegstoppen en doorgaan. Ik weet nog niet hoe of wat, wel dat ik ermee aan de slag moet.. en wil ook overigens.
@MM Dat hoort ook allemaal bij het proces van afvallen volgens mij. Je bent in elk geval zeker niet de enige vrouw hier met dit soort struggles. Ik zou het zelf in elk geval fijn vinden als we dit soort dingen juist ook meer bespreken.:-d

@naatie Whahaah zo herkenbaar van whatsapp!
Sorry, even een ego-post, ik moet zo snel weer verder.

Ik had zó gehoopt om onder de 80kg uit te komen deze week, maar helaas... Ik ben 0,3kg kwijt, dus weeg nu 80,2kg.

Vorige week: 80,5

Deze week: 80,2

Afgevallen: -0,3

Totaal: -5,8

Ik heb zondag pas tijd om bij te lezen . Fijn weekend iedereen!
@MM: Ik herken ook wat je zegt. Niet lekker in je vel zitten, partner die veel met je botst - maar niet écht vervelend is, geen plezier meer. In mijn geval bleek het toch echt een verkeerde partnerkeuze te zijn. Dat matchte niet, ik was bang om weg te gaan want: echt slecht was het toch niet? En bleef dus zitten in ellende waar ik geen uitweg in zag. Nu ik weg ben, zie ik pas hoeveel ruimte me dat gegeven heeft. Voor jou hoeft dat natuurlijk niet hetzelfde te zijn, maar ik wil je wel meegeven: Een partner hoort het beste in je naar boven te halen. Iedereen heeft goede en slechte kanten, maar op het moment dat je het gevoel hebt dat je jezelf steeds aan de ander aan moet passen en dus niet jezelf kan zijn, dan werkt het niet. Betekent niet dat partner een slecht persoon is, betekent niet dat jij een ondankbaar persoon bent, maar gewoon dat jullie samen als stel niet werken. Succes, het klinkt zwaar klote en ik hoop dat je voor jezelf een manier vindt om wat te ontspannen.

@Sombrerito: Fijn, complimentjes!

@Aggie: Oeehh, bijna! Ik duim voor je mee volgende week!

@Mika: Welkom! Wel schrik ik een beetje van je lijstje, wat weinig! Geen lunch en alleen een omelet voor het avondeten, geen wonder dat je honger had. Lunch je normaal gesproken wel of was dit een uitzondering?

@Kwejeebo: Lekker, uit eten! Veel plezier! Ook een mooie uitleg. Ik herken er wel stukjes in. Bijna dat je jezelf toestemming moet geven om tijd voor jezelf te nemen, dat dat een cadeautje is in plaats van broodnodig om sterk in het leven te staan.

@smntje: Welkom! Op welke manier wil jij de kilo's kwijt gaan raken?

@INFJ: Voor jou duim ik uiteraard ook mee! Alsnog 0,3 eraf, toch een mooi resultaat voor deze week hoor!
Naatie: Ik heb 2 kaarten. De link werkt nog dus als je kaarten Wilt dan kan ik je de link sturen met code dan kan je proberen nog te krijgen. Heb niet helemaal doorgeklikt maar wie weet. Was wel ff.slikken wat prijs betreft😆

Ga straks via pc ff op iedereen reageren.
@Schorpioen, wel kaartjes voor de gewone prijs? Dan wil ik wel!!
Even snel. Zit in de trein en bijna bij station. Mika: welkom. Low carb is niet de bedoeling dat je zo weinig eet. Tenminste... toen ik lowcarb at at ik juist best veel alleen geen koolhydraten. Lekkere en makkelijke dingen:http://www.lowcarbrecepten.nl/

En check eens de eetlijstjes van INFJ. staan vaak echt lekkere dingen bij. Want lowcarb kan echt lekker zijn!

Oké verder heftige verhalen gelezen

Ik ga thuis even alles nog eens rustig lezen en wegen en reageer ik van het weekend uitgebreider.

Wel alvast even een voor degenen die even niet lekker in hun vel zitten

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven